Jump to content
Sign in to follow this  
Scarabel

Review Honda Silverwing FJS400D 400cc 2008

Recommended Posts

Dupa cum am mentionat si in topicul referitor la fostul meu maxi-scuter Yamaha Majesty 250cc 2003, am achizitionat acum vreo 3 saptamani de la Ser Moto Cluj Napoca un alt maxi-scuter Honda Silverwing FJS400D 400cc, an de fabricatie 2008. Avand in vedere ca am vandut pe neasteptate fostul scuter la cineva cunoscut care era mai demult interesat, am mai pus o diferenta consistenta de bani si am achizitionat acest nou maxiscuter. Initial m-am gandit la Suzuki Burgman de 400cc sau Yamaha Majesty 400cc dar avand in vedere ca Suzuki Burgman dupa anul 2006 este peste 2000 Euro iar Yamaha Majesty (cu toate ca nu e la fel de bine cotat ca Burgman-ul) era putin mai ieftin, am zis sa fac un efort sa achizitionez Honda Silverwing 400cc deoarece este bicilindric (fata de celelate 2 care sunt monocilindrice) si reprezinta, in viziunea mea, compromisul ideal intre Honda Silverwing 600cc (performante foarte bune dar consum mai ridicat) si Suzuki Burgman de 400cc (consum destul de scazut, confort + spatiu de depozitare exceptionale si performante satisfacatoare). Asadar, am negociat telefonic cu patronul de la Ser Moto si m-am inteles cu ei la suma de 2200 Euro. Le-am trimis 200 Euro in cont ziua urmatoare pentru rezervare (si scoatere numar rosu + asigurare pentru deplasarea la Botosani) iar vineri noapte m-am deplasat la ei cu un prieten cu restul de bani pentru a ridica maxiscuterul. Am ramas placut impresionat de faptul ca maxi-ul se prezenta in stare exceptionala, exact cum mi-l descrisesera la telefon (cateva mici zgarieturi dar mascate discret cu niste stickere banuiesc ca de catre firma din Italia de unde cumparase firma din Cluj maxi-ul). Am primit odata cu maxi-ul si actele necesare pentru inmatriculare tursa de scule originala completa si manualul de utilizare + alte cateva carticele (garantia europeana pe un an de zile expirata bineteles, etc.) intre care si cartea de service in care insa nu era trecut nimic altceva decat datele scuterului. KM aratau 21000 si ceva nu stiu cat de reali dar dupa cum arata si functioneaza maxi-ul (si avand in vedere ca in Italia a mai avut un singur proprietar nascut in 1945 si apoi a fost vandut pe 17.05.2014 unui concesionar de acolo) tind sa cred ca ar fi dar cine stie.

Prima impresie e ca la viteze mici si la pus - dat jos de pe cricul central + manevre in parcare e foarte greu (are peste 235 kg cu toate plinurile facute) dar dupa ce prinde putin viteza e foarte manevrabil. Raza de viraj e mult mai mare decat la Majesty de 250cc, ceea ce reprezinta un avantaj mai ales in parcare unde trebuie sa faci mai putine manevre pentru a-l scoate. Il poti conduce cum doresti, in prima parte a acceleratiei e "cuminte" apoi daca accelerezi brusc se simte ca pleaca in forta si intrece aproape orice auto. Motorul se aude foarte foarte bine, vibratiile la ralanti precum si in mers sunt mult mai putin sesizabile decat la Majesty-ul pe care l-am avut. Daca iti permite drumul poti calatori fara probleme la 120-130 km/h viteza de croaziera unde are cam 6500-7000 RPM. Viteza maxima cu care l-am incercat a fost 160 km/h si inca nu ajunsesem in zona rosie (care incepe dupa 9200 rpm) deci banuiesc ca viteza maxima afista care ar putea fi prinsa ar fi de 170 km/h (tind sa cred ca pe GPS ar fi mai putin cu cel putin 10 km/h). Imi place foarte mult la el tinuta de drum adica se inclina pe curbe incomparabil mai bine ca maxi-ul pe care l-am avut inatinte (iti da incredere sa te inclini mai mult, nu stiu cum sa spun) - imi place sa spun ca se inclina aproape "natural" pe viraje - iar suspensia este mult mai confortabila avand 5 nivele de reglaj la amortizoarele pe spate (nivelul 2 este cel standard unde ajung perfect cu picioarele jos avand in vedere ca am intaltimea de 1.73 m). Scaunul este foarte confortabil chiar si dupa 300 km facuti dar partea negativa e ca chiar daca spatarul la scaunul soferului este reglat la maxim in spate picioarele nu le pot intinde la maxim (fara genunchii deloc flexati) cum puteam face pe Majesty. Un alt punct negativ ar fi ca daca te bagi intr-o depasire cu acceleratia trasa aproape la maxim sau la viteze de peste 140 km/h oglinzile vibreaza si e foarte enervant.

Despre putere nu prea pot sa vorbesc pentru ca nu pot compara un monocilindric de 250cc care are 16 kW (alimentat prin carburatie, 2 supape pe cilindru) cu un bicilindric de 400cc (2 cilindri dispusi in linie) care are 28,7 kW alimentat prin injectie cu 4 supape pe cilindru, nici nu prea am mers cu alte maxi-uri de 400cc ca sa pot compara putearea. Oricum, demareaza foarte bine la orice viteza chiar si dupa 130 km/h daca te bagi in depasire nu ai emotii. Consumul la drum lung (preponderent) e cam 4,4 - 4,5 l/100 km indiferent daca merg cu pasager sau singur (la ritmul meu de mers, acum poate altcineva ar scoate mai mult sau mai putin). In oras banuiesc ca urca peste 5,5% daca e un oras aglomerat.

Ceea ce m-a surprins e ca intervalale de service la acest model sunt foarte lungi (uleiul de motor + filtrul de ulei se schimba potrivit owner's manual la 12.000 km, bujiile la 12.000 km, filtrul de aer din hartie la 18.000 km). Am schimabt uleiul de fitrul de ulei (2,2 l) si cred ca il voi schimba dupa 6,000 km, nu il las asa mult in motor cum spune in manual. Filtru de aer am achizitionat nou (58 lei Hiflofiltro + 15 lei transport si ramburs) dar nu a fost nevoie sa il schimb deoarece ce aveam eu montat s-a dovedit a fi nou nout. Uleiul la grup nu l-am inlocuit pentru ca la fel arata absolut nou. Intentionez sa schimb rolele originale si patinele de la variator cu slidere Dr. Pulley de 26 g pentru un demaraj putin mai bun la plecarea de pe loc si o turatie mai scazuta la viteza de croaziera (am observat cand am fost la Iasi, un oras mult mai mare ca Botosaniul unde locuiesc si unde traficul este mult mai intens iar soferii mai agresivi ca daca accelerez brusc la plecarea de la semafor are o foarte mica intarziere apoi pleaca lansat si lasi tot in urma - vreau sa elimin aceste puncte moarte ca sa le spun asa).

Pana acum am parcurs peste 1600 km de cand il am deci o sa scriu mai multe dupa o distanta mai mare facuta. Sunt foarte incantat de alegerea facuta cu toate ca multi imi spun ca "de banii aia iti cumparai o masina buna, nu te ploua, nu te ninge..." vechea poveste. Insa odata ce te-a prins acest microb nu mai poti da inapoi. Va delectez acum cu cateva poze ale maxi-ului. Sa ne vedem cu bine la drum!

post-35324-0-01028900-1404508858_thumb.jpg

post-35324-0-78842600-1404508866_thumb.jpg

post-35324-0-68991800-1404508872_thumb.jpg

post-35324-0-08118700-1404508877_thumb.jpg

post-35324-0-46743200-1404508899_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pur si simplu imi vine greata cand aud oamenii vorbind, gen: "ooo, pai cu banii astia imi luam masina! Stiu pe unu' care are o dacie logan... etc. ". In general, mai nou, banii se masoara in cata Dacie / masina iti poti achizitiona de banii unui maxi-scuter sau motocicleta.

Am fost si eu mandrul posesor unui Honda Foresight de 250 cc, si pot spune cu tarie ca, ce este Honda... Honda ramane, fara alte cuvinte.

Sa ai noroc de el ca... te vei plictisi de el si nu o sa pateasca nimic. Chiar ai sa-ti doresti sa se strice ceva la el, sa mai mesteresti si .. degeaba :bigstar:

 

Multi km inainte iti doresc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mai multi kilometri fara probleme. ma tenteaza si pe mine acest model, m-am dat si cu cel de 600 dar e mult prea greoi in oras. Sunt curios cat consuma in oras mers normal spre agresiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa precizez ca spatiul de depozitare de sub sa este de 55 L, ceea ce este foarte bine. Am incercat sa introduc 2 casti integrale si nu intra dar nici nu am fortat foarte mult de frica sa ne le zgarii viziera (din acest punct de vedere Majesty-ul pe care l-am avut statea mai bine avand in vedere ca puteam sa introduc fara probleme 2 casti integrale sub sa). Precizez toate acestea ca cineva care doreste sa achzitioneze acest model sa stie la ce sa se astepte si sa nu mai caute pe forumurile de afara mai ales ca nu toata lumea stie foarte bine limba engleza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa il stapanesti sanatos si fara incidente,e super maxi honda.daca te joci putin cu transmisia si dispui de ceva banuti o sa te apropii de performantele fratelui mai mare de 600.un ambreiaj sport si o curea originala(variatorul dupa parerea mea ar trebuii lasat cel original)ai schimbat tot mersul jucariei. :10:


» Post actualizat in 20 Jul 2014 20:03

aaaa, sa nu uit de proprietarul acela din 1945 parca?amuzant.toti pustii italieni trec motoarele pe numele bunicilor,parintilor,pentru a platii asigurarea mai putin,iar treaba cu km....daca moto merge bine nu e problema,motorul duce peste 100mii km daca a fost ingrijit corespunzator

:peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii despre noul maxisuter achizitionat. Am facut cam 6300 km de cand l-am cumarat si sunt foarte multumit. Trage foarte bine mai ales ca i-am schimbat rolele originale cu slidere Dr. Pulley avand acelasi gramaj cu rolele (26 g) si patinele variator tot cu Dr. Pulley. Tind sa cred ca km la care l-am luat este destul de real deoarece pe surubul care blocheaza variatorul era inca vopseaua aia care se pune pe suruburi in fabrica. Potrivit manualului, trebuia sa inlocuiesc cureaua de transmisie la 24000 km dar nu am facut-o deoarece se prezenta in stare foarte buna, fara crapaturi si fara uzura in zona in care vine in contact cu variatorul. Dupa cum am mai gasit si informatii pe site-urile de afara, poate tine chiar si 40.000 km daca se merge in limite omenesti cu maxiul. Cu ocazia inlocuirii rolelor (care prezentau semne de uzura dar nu mari) a crescut demerajul destul de mult atat la plecarea de pe loc cat si in mers. Turatia la o anumita viteza data a scazut cu 200-300 rpm daca se merge constant. In schimb, si consumul a crescut putin, sub 4,5l/100 km nu prea scot doar sa merg in afara singur si pana in 110 km/h, de obicei consumul este de 4,6-4,8/100 km in afara si mai bine de 5,2 in oras. Bine, spre exemplu, cand am fost in concediu asta vara in Brasov, unde traficul este mult mai intens ca in orasul in care locuiesc, e posibil sa fi scos si 6,5% dar plecam cu acceleratia maxim de fiecare data si eram si cu pasager. Imi place la acest maxi faptul ca motorul este foarte bine balansat ca sa spun asa, fiind 2 cilindri si nu se prea simt vibratii ca la monocilindru precum si usurimea cu care urca in ture. Unde imi permite drumul, pot mentine usor 120-130 km/h constant fara probleme dar pot urca si pana la 150km/h in depasiri. Cam pe la 150 km/h se termina vlaga ca sa spun asa, in schimb viteza poate depasi si 160 km/h pe ceas dar greu. Nu imi place ca are un punct mort initial de cateva zecimi de secunda inainte sa plec la semafor si trag tare de acceleratie si am crezut ca o sa scap de acest punct mort schimbandu-i rolele dar se pare ca nu e de la role, e de la sistemul de injectie (nu e defectiune ci asa e gandit din ce am mai citit - interesant e ca daca trag normal de acceleratie nu se simte acel punct mort). Dupa acest punct mort demareaza tare, nu e problema, iar la accelerari puternice in mers nu se mai simte acest punct mort. De asemenea,dupa cum am mai spus, sunt enervante si oglinzile care vibreaza la viteza mare. Sunt foarte multumit de achizitie in continuare si recomand modelul oricui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp, am ajuns la 39000 km cu acest model de maxiscuter. Toate bune si frumoase in continuare, te poti baza pe el in orice situatie, indiferent de lungimea drumului pe care il ai de facut. Vara asta am facut 1710 km in concediu (inclusiv Transalpina) fara probleme. Spre deosebire de alte modele de maxi de aceiasi capacitate, intervalele de service sunt mai lungi (spre exemplu la 12000 km se schimba uleiul de motor si filtrul de ulei, tot la 12000 km si bujiile (eu am pus unele cu iridium si sper sa ma tina mai mult), la 18000 filtrul de aer) deci nu e foarte scump de intretinut. In schimb ii place benzina, sub 4 l/100 km nu o sa scoti niciodata, indiferent de cat de usor ai merge. Cel mai putin am scos 4,17 l/100 km dar mers mai mult decat batraneste deci nu se merita din punctul meu de vedere sa mergi incet in speranta unui consum mai mic. Pentru cei care vor un consum de benzina cat mai mic, nu cred ca ar trebui sa se indrepte spre acest model. E confortabil la drum lung dar putea fi si mai confortabil daca puteai sa intinzi picioarele la maxim fara genunchii flexati (cel putin persoanele mai mici de inaltime) - un aspect deranjant daca ai de facut un drum de peste 250 km. Mai amintesc si de vibratia oglinzilor de care am mai vorbit la inceput care e deranjanta mai ales la depasiri in forta. In schimb, motorul e rock solid cum spun americanii, foarte bine balansat, fara virbatii care sa se simta in alte componente in afara de oglinzi si ii place sa fie turat. Suspensiile iar mi se par bune, cel putin cele pe spate. Pentru cei ce vor orice fel de alte informatii despre acest model, ma puteti intreba si promit ca voi incerca sa fiu cat mai obiectiv cu putinta. De asemenea, detin manualul de service in limba engleza pentru modelul Honda Silverwing 600 cc care e practic identic in multe privinte cu cel de 400cc (si cel in limba germana care se gaseste relativ usor pe net) si il pot pune la dispozitia doritorilor. Sa ne vedem cu bine la drum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu faci si tu un share pe undeva la manual?

 

Eu am sw de 600. Motoreta exceptionala, nu intentionez sa o dau in urmatorii ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut un share la manual pe un site dar vad ca disparut... Cei de la Honda stau cu geana pe asta pentru ca si eu l-am gasit extrem de greu, pe un site rusesc... De aceea, cei care doresc imi dau e-mail-ul lor pe privat si le trimit acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donez manualul gata tiparit, primul venit, primul servit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma se pare ca "l-am deocheat" maxi-ul meu cu ultimele pareri de bine ca tocmai ieri am ramas fara baterie. Am avut noroc ca m-a lasat chiar in fata blocului si nu la mare distanta de casa. Am incarcat bateria pe redresor si am montat-o pe scuter dar am descoperit cu stupoare ca nu incarca (nici la ralanti, nici la turatie). Am inceput sa fac verificarile din manual pentru stator si se pare ca el este defect pentru ca intre cele 3 fire imi da rezistenta mai mare de 0,1-0.5 ohmi (care e valoarea standard din manual) si plus de asta imi da rezistenta si intre oricare dintre cele 3 fire si cadru (masa) (adica exista continuitate si din cate stiu n-ar trebui sa fie - sau ma insel?). Ramane sa mai verific inca odata maine dupa ce cumpar noi cabluri la voltmetrul meu ieftin din bazar (care le-am carpit eu odata ca se rupsesera si oricum sunt ieftine). O sa verific si ce tensiune are curentul alternativ pe cele 3 fire dar cred ca oricum, in urma valorilor masuratorilor facute, rezulta ca ma "paste" un strator... cred ca second hand daca gasesc. Mi se pare totusi dubios sa ma lase la 39500 km, ma asteptam la mai mult de la Honda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

releul de incarcare cum l-ai verificat?(daca l-ai verificat),mai intai ia un aparat de masurat bun,masoara bine primarul si sec. statorului inainte sa desfaci agregatul,dupa incarcarea bateriei a pornit bine SW-ul,ce val. arata aparatul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice ca nu incarca deloc,nici la relanti nici in sarcina, nu prea mai are ce sa verifice decat sa desfaca bobina. Iar cablurile alea de la voltmetru sunt de 2 bani, mai bine cumperi alt voltmetru, 10-15 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci pana la urma avem situatia urmatoare: am cumparat cabluri noi pentru aparatul de masura (5 lei) si stiu ca sunt bune. Rezistenta intre cele 3 fire galbene care vin din stator (prima mufa din circuit, nu cea de la releul de incarcare) imi da valoare buna adica cateodata 0.5 ohmi (maximul valorii din manual) iar cateodata imi da 0.6 ohmi (mai mare decat valoarea din manual iar daca ar fi sa ma iau dupa ce zice acolo statorul e busit in acest caz - replacement). Cu mufa statorului scoasa si pornit scuterul pe baterie imi da la curent alternativ intre cele 3 fire la ralanti 18,5-19 V iar la 5000 RPM turat pe loc imi da 52,5 V la 2 combinatii de fire iar la combinatia ramasa de fire imi ies cam 61,5 - 62 V deci cu 10 V mai mult si stiu ca nu e chiar ok asa, ar trebui sa-mi dea aproximatiov aceiasi valoare la toate cele 3 combinatii. Chestia care ma face sa cred ca statorul e sigur busit e ca intre oricare dintre 3 fire si masa (sasiul scuterului) imi da rezistenta cuprinsa intre 0,7-1,5 ohmi cand de fapt rezistenta ar trebui sa fie infinita. De aici deduc ca firul de pe una sau mai multe bobine ale statorului e dezizolat si da la masa cand de fapt n-ar trebui.

La relanti cu aparatul de masura dat la curent continuu tensiunea care o baga in baterie de de 12,3-12.4 V iar la 5000 RPM imi baga cam 12,6 V. Deci nu incarca deloc dimpotriva descarca bateria pentru ca bateria fara borne conectate are cam 12,8 V (am incarcat-o pe redresor special moto). Nu se da in manual procedura de verificare a releului de incarcare. Dar eu zic ca situatia e clara atata timp cat imi da rezistenta intre oricare dintre cele 3 fire are statorului si masa. Voi ce parare aveti de verificarile facute si de rationamentul meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E RELEUL de vina! La mine, cand statorul era dus, nu reusea sa scoata decat cativa volti, deci la tine esti super boier, scoate gramada! In schimb,te intreb de ce nu intra in baterie!? Pentru ca releul de incarcare e dus, el este legatura slaba dintre stator si baterie! Daca statorul era de vina, nu scotea curent deloc, sau scotea doar pe doua fire, eu aveam si 0 volti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai continuitate intre oricare dintre cele 3 fire care ies din stator,si masa(motor) atunci ai statorul ars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru parerile tuturor. Am decis sa refac masuratorile cu un aparat de masura mai bun. Dupa accea voi posta rezultatele obtinute.


» Post actualizat in 09 Oct 2015 13:10

Pana la urma mi-am cumparat un aparat de masura ce se apropie de unul profesional care masoare aproape totul. Am refacut toate masuratorile la stator si intre cele 3 fire galbene am rezistenta buna adica 0.4-0.5 ohmi. In schimb imi da rezistenta de 0.5-0.7 intre oricare dintre cele 3 fire si sasiul scuterului. In plus, daca dau aparatul pe detectarea continuitatii prin sunet se aude tiuitul specific pe oricare combinatie dintre un fir galben si masa (sasiu). Am efectuat si testul de leak current din manual si nu imi consuma deloc bateria deci nu am nici un scurtcircuit pe instalatie (potrivit celor spuse in manual). Pe curent alternativ, cu scuterul pornit cu motorul rece (cam 2000 RPM) imi da valori de 24,8 V, 25.3 V si 27.8 V intre cele 3 fire galbene de la stator. Deci pentru mine e clar, e statorul busit 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru parerile tuturor. Am decis sa refac masuratorile cu un aparat de masura mai bun. Dupa accea voi posta rezultatele obtinute.

» Post actualizat in 09 Oct 2015 13:10

Pana la urma mi-am cumparat un aparat de masura ce se apropie de unul profesional care masoare aproape totul. Am refacut toate masuratorile la stator si intre cele 3 fire galbene am rezistenta buna adica 0.4-0.5 ohmi. In schimb imi da rezistenta de 0.5-0.7 intre oricare dintre cele 3 fire si sasiul scuterului. In plus, daca dau aparatul pe detectarea continuitatii prin sunet se aude tiuitul specific pe oricare combinatie dintre un fir galben si masa (sasiu). Am efectuat si testul de leak current din manual si nu imi consuma deloc bateria deci nu am nici un scurtcircuit pe instalatie (potrivit celor spuse in manual). Pe curent alternativ, cu scuterul pornit cu motorul rece (cam 2000 RPM) imi da valori de 24,8 V, 25.3 V si 27.8 V intre cele 3 fire galbene de la stator. Deci pentru mine e clar, e statorul busit 100%.

....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta e noul stator "second-hand". Sper sa reusesc sa-l montez in week-end cand o sa fie mai cald. L-am masurat si nu da la masa ca cel vechi. Revin cu noi informatii dupa ce il montez.

post-35324-0-08914500-1444745258_thumb.jpg

post-35324-0-41406900-1444745285_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca o sa fie oleaca de "pain in the butt "pana il montezi...poate poti trage si ceva cadre in timpul procesului...poate ajuta si pe altii ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta va fi dificil deoarece trebuie demontate si apoi montate la loc numeroase componente. Operatiunea de inlocuire in sine nu e grea, doar pana ajungi acolo trebuie sa te murdaresti serios pe maini. O sa incerc sa trag cateva cadre dar nu promit nimic deoarece o sa fiu murdar pe maini. O parte dion operatiu i se regaseste aici:

si urmatoarele 4 parti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....? ce se mai aude cu lucrarea de uichend!? :glare:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...