Sari la conținut

Problema bujie 2T


andrei belcic
 Share

Postări Recomandate

Problema sta in felul urmator: mobra mea consuma bujiile pe paine. Modelul e EXC 200 din 2010. Dupa aproximativ 1-2 ore de functionare arde bujiile, in sensul ca nu mai dau scanteie sau o dau foarte slaba si imprastiata in jurul electrozilor. Cam 2 bujii pe iesire. Treaba se intampla brusc, in timpul functionarii motorului. Se opreste si nu mai porneste neam, nici la pedala, nici la vale. Schimb bujia si bring ding ding fericit. Am folosit atat modelul de bujie recomandat (BR8EG) cat si alt tip. La fel.

Toti cei care aveti experienta cu 2T: ce se intampla? Unde e buba? Sa fie carburatia? Stilul de mers? Bobina de inductie? Consumul de benzina e cam mare iar stilul meu de mers probabil e ca la 4T, dar totusi.... Bujiile distruse nu au vreun semn distinctiv la exterior si nu isi mai revin nici curatate, nici cu slujbe. La toate mobrele 4T nu am schimbat nici o bujie, niciodata. Stiu ca 2T e mai sensibil la bujii dar nici chiar asa. Orice sfat e binevenit. Chiar nu-mi dau seama ce poate sa se intample. Bobina? CDI?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 163
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pare a fi din partea electrica.Amestecul nu trebuie sa o strice atat de repede.

Daca mai gasesti pe cineva care are acelasi model cu al tau,imprumuta-i bobina si fa o proba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa fie aprinderea, mai precis rotorul de jos, de la motor (flywheel). Aceiasi problema am avut-o la o Husqvarna 4T mai veche, si am citit destul de mult despre aceasta buba a modelului. Iar actuala 2T nu a necesitat niciodata schimbare de bujie in 12 luni, deci nu e o problema specifica 2T, ci o problema specifica aprinderii.

Necesita neaparat un mecanic, sau macar un prieten cu mobra identica, de la care sa imprumuti rotorul sa vezi daca e ala.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce culoare au bujiile?

 

Din experienta mea, carburatorul omoara bujiile. De exemplu, am avut o serie de bujii care mi-au murit in serie, ducand urmatorii kilometri: 4000, 2000, 1000, 500, 200, 50, 50. Cauza a fost uzura progresiva a supapei de nivel din carb, care ridica nivelul tot mai mult. Consumul mi-a crescut nesemnificativ, insa bujia devenea tot mai neagra.

 

Daca la tine consumul e semnificativ marit si bujiile sunt negre - carbul. Nu e nimic nou in faptul bujie neagra = amestec prea bogat, dar asta afecteaza si bujia, o ancraseaza.

Poti verifica etansarea daca nu ai robinet vacuumatic - lasa robinetul deschis 5 minute cu motor oprit si vezi daca incepe sa pice benzina din carb. Ca nu are voie.

 

Am inteles ca scanteile sunt slabe si fug pe izolator in jos. Eu iti sugerez sa te mai uiti odata la scanteile alea seara pe intuneric, si vezi si in fundul bujiei, in canal. Daca vezi scantei care trec prin portelan la masa, pe fundul santului dintre ceramica si masa, atunci ceramica e fisurata(normal ca nu se mai pot curata) si asta e semnul mersului cu detonatii. In mers ai senzatia ca ai un mers "cu nisip", sau mai rau, "ciocane" in motor. Daca vezi doar scanteile "taratoare" macar stii ca nu sparge ceramica si e doar carbul.

Si tot amestecul foarte bogat poate sparge ceramica si fara detonatii - exista un f.f. mic spatiu intre electrodul central si ceramica - intra calamina acolo, spatiul ala ic e infundat si cand se incinge bujia si se dilata n pic electrodul, calamina actioneaza ca o pana si crapa ceramica. Aleluia bujie.

 

 

- nu e bobina, asta e garantat.

stilul "4T" adica subturat nu e bun la 2T fiindca supui motorul la socuri distructive, consumul e mare si 2T-ului ii place sa fie tras de urechi, din cauza ca motorul 2T lucreaza bine doar in powerband (tipic 5000-5500 rpm). Si mersul trepidat, dacaface sa ai detonatii, poate afecta bujia cum am spus mai sus.

 

Vezi ce ti se potriveste.

 

2T nu e mai sensibil la bujii decat 4T racit pe aer si reglat la fel de prost la carb. AMbele ofera un mediu foarte agresiv bujiei comparativ cu un 4T racit pe apa si pe injectie reglata .

 

Succese

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ar fi mâncat electrodul central putea fi un avans foarte mare, aşa fără urme suspectez fisurarea izolatorului din cauza detonaţiilor. Cauza poate fi raport de compresie prea mare, puncte calde (calamină) în camera de ardere şi amestec prea sărac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sfatul meu,sa incerci sa te dai cu bujie cu 2 sau mai multi electrozi si vezi dupa.Pana acuma stiu mai multe persoane care au facut treaba asta si nu au mai avut probleme.Insa tine cont si de sfaturile baietilor,carburatie si aprindere.


» Post actualizat in 07 Jul 2014 05:50


- nu e bobina, asta e garantat.

stilul "4T" adica subturat nu e bun la 2T fiindca supui motorul la socuri distructive, consumul e mare si 2T-ului ii place sa fie tras de urechi, din cauza ca motorul 2T lucreaza bine doar in powerband (tipic 5000-5500 rpm). Si mersul trepidat, dacaface sa ai detonatii, poate afecta bujia cum am spus mai sus.

 

 

Treaba cu powervalvul e sfanta la 2t,are cineva in gasca si am vazut efectul.

Editat de adi_b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca bujiile sunt ude dar nu au timp sa se ancraseze sau sa depuna calamina pt ca se strica total intre timp. Daca e amestecul prea bogat, scoti bujia, o cureti, o arzi cu bricheta, o stergi, o iai la smilgher, etc... faci ceva. O pui la loc si ea va da scanteie, macar cu ea scoasa din chiulasa. La mine bujiile sunt distruse iremediabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca cu o bujie,cea mai ieftina cu doi sau mai multi electrozi si o sa vezi nu o sa ai probleme.

 

Hm, n-am Dacie. Nici Opel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am distrat copios la raspunsul ala cu robinetul vacumatic, e clar ca omu nu stie despre ce motocicleta e vorba si mai ales ce regim de functionare are.

nu schimab indicativul bujiei, cum zicea cineva pe aici, iti poti topi pistonul ;)

 

in genere problema e electrica, CDI sau bobina de inductie. incearca si cu cealalta harta a cdi-ului in prima faza si vezi cum reactioneaza. mi-e greu sa cred ca e bobinajul de la magnetou dar cine stie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai 2 fire sub rezervor , daca sunt conectate e pe performance , daca nu sunt conecatete , e pe soft , la multe motociclete nu se simte nici o diferenta ( depinde si de cum e setat motorul in general ). Vezi daca face figuri si in celalalt mod decat ai tu acuma. Daca ai exclus carburatia , cel mai probabil e de la aprindere ( CDI , stator , pipa , cablaje , bobina ) , se mai poate intampla si de la segmenti uzati care numai fac treaba cum trebuie. Vezi in primul rand , inainte sa te pui sa umbli pe la electric , cum stai cu carburatia , si eu aveam problema asta la inceput , cand am loat 2t , din cauza stilului de mers si carburatia varza. Dupa ce am reglat carbu cum trebuie , schimb bujia 1 data pe an si aia din bun simt , indiferent de cum merg cu el , nu omoara bujiile.

Editat de vargoneti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ulei de amestec folosesti? Eu am SX de 250 si am exact aceeasi problema. Am folosit ceva ulei care nu era full sintetic si am omorat vreo 4 sau 5 bujii intr-o singura iesire. Dupa aia am pus Motul full sintetic, dar tot nu era exact ce recomanda producatorul. Cu toate astea a mers mai bine si am prajit numai o singura bujie. Weekendul asta am folosit Motorexul Full Cross sau cum se cheama si nu am mai avut probleme. Cu toate astea tind sa cred ca e si din carburatie.Chiar daca deocamdata nu am mai avut probleme, bujia este in continuare uda si parca tot nu merge motorul asa cum ar trebui. Incearca sa setezi carburatorul dupa tabelul din manualul de service, ala care iti arata exact ce jiglere sa folosesti in functie de altitudinea si temperatura de unde te dai cel mai mult. Si abia dupa aia cred ca poti sa te gandesti la partea de fisa, bobina, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.

 

un amestec bogat iti omoara bujia , nu unul sarac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.

 

Daca ar avea o singura buba, gen "mananca bujii", ar mai fi de intrebat pe aici, pe forum. Daca sunt mai multe, cum spui, da o fuga la un mecanic sa o desfaca si revizuiasca complet, ca s-ar putea sa fie mai complicat. Mai ales ca o ai de putin timp si nu stii cum s-a intervenit in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fise, contacte imperfecte la cablaj, aprindere (trebuie verificat cam tot ce e pe acolo), cdi. Unele probleme la aprindere nu se vad, trebuie inlocuita piesa si testat. Ar fi bun un mecanic cu talente pe partea electrica.

Editat de dmikel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un amestec bogat iti omoara bujia , nu unul sarac

 

In ce sens o omoara? Ca la mine nu are timp sa faca depuneri de calamina. Pur si simplu nu mai da scanteie, se pusca cum zic ardelenii. Si asta brusc, in timpul functionarii motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dute la cineva sa iti regleze carburatorul prima data si pune o bujie noua si amestecul facut ca la carte cu un ulei de calitate. Si dai in gura nu merge cu el subturat. Mie imi omora bujia in 2km max. pana am reglat carburatorul.

» Post actualizat in 09 Jul 2014 12:25

Odata ce o terminat bujia poti sa o cureti si sa o arzi si sa ii faci slujbe ca nu mai merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-as bucura sa fie de la carburatie. Asta se poate regla relativ ieftin. Doar schimbatul de niscavai jicloare ar costa. Tinand cont ca, de fiecare data cand am scos bujia, aceasta era uda, tind sa cred ca amestecul e prea bogat. Si, a naibii bujie, la mine costa 40 lei, nu 15 lei ca la 250 si 300. Apropos, cati mm e reglajul plutitorului la Keihin PWK 36S AG? Ca n-am gasit pe net. Si nici manual de reparatie, pt cote piston, cilindru, etc.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...