gabi_papi Postat August 7, 2015 Share Postat August 7, 2015 Teoretic, in conditii statice, vascozitatea nu ar trebui sa influenteze deloc. Nu am testat asa ceva dar cred ca influenta vascozitatii e neglijabila. Nivelul uleiului influenteaza direct insa sag-ul. Perna de aer din jambe se comporta ca un arc (progresiv). Cu cat e mai mica, cu atat va fi mai tare. Recomandarea mea este ca reglajele de sag sa se faca la conditii de temperatura cat mai apropiate de conditiile de exploatare. Merci Cesar ! Mereu cu raspunsuri pertinente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 7, 2015 Share Postat August 7, 2015 Un mare neajuns in obtinerea unor valori corect cand se regleaza sasiul (sag) este frecarea. La furca, problema apare din cauza simeringurilor si a cuzinetilor daca exista uzuri mari. Daca motocicleta este folosita doar pe circuit, simeringurile de praf trebuie eliminate pentru a scadea cat mai mult efectele nedorite ale frecarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 7, 2015 Share Postat August 7, 2015 (editat) Gand la gand cu bucurie , ce am facut weekendul trecut : * am refacut in secuime setarile de suspensie fata/spate a 3 motociclete , cum spune si Cesar este o diferenta considerabila cand ele sunt facute cu uleiul rece in furca si cand sunt facute cu uleiul cald , setarile depind foarte mult de temp de afara si trebuiesc facute in functie de circuitul pe care folosim motocicleta & preferintele pilotului * trebuie mers prima data cu motocicleta cateva ture bune sa se incalzeasca uleiul,revenit cu motocicleta si abia atunci masurat/vazut ce valori avem si apoi setat noile valori * dimineata ( sau daca este foarte frig afara in timpul zile ) si folosim motocicleta pe un circuit mare pe care se ating viteze mari se mai poate deschide reboundul cu 2-3 clickuri( sau 1/2 tura ,3/4 in fct de ce setari avem la furca ) pt ca uleiul sa circule mai rpd si sa se incalzeasca ,dupa aceea cand temperatura de afara se amelioreaza putem sa revenim la setarile normale * cand facem sag`ul , prima data se seteaza amortizorul spate in functie de preferinte dupa aceea trecem sa verificam si sa setam fata * de fiecare data cand revenim cu motocicleta urmarim ce se intampla cu cauciucurile : cum arata...daca au urme anapoda de uzura,daca s-au incalzit. Setarea susp este o treaba care necesita timp si pe care nu o poti face pe graba. Va sfatuiesc sa lasati frica de a modifica setarile suspensiilor si sa mergeti la un mecanic priceput sa le modificati pe greutatea voastra,in cele mai multe cazuri setarile cu care vine motocicleta din fabrica nu sunt ce trebuie pt voi,nu o sa aflati cum va este mai bine decat daca incepeti sa modificati. Prea putini pun accent pe setarile suspensiilor in functie de necesitati,majoritatea le lasa asa cum sunt pe motocicleta nou cumparata,un lucru total gresit din punctul meu de vedere. scz de greseli Multumim Cezar Editat August 7, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Legat de ce a spus cmd, mai toate mobrele japoneze vin cu suspensia setata pentru 70kg, Daca aveti peste, undeva la 80+ cum am si eu de ex, suspensia nu va fii una performanta sa zic asa, suspensia se "activeaza" la fiecare frana,acceleratie si curba pe care o abordati nu trebuie facuta doar pt curse cum cred unii, motocicleta isi va schimba radical "mersul". Setarea suspensiei a fost al doilea lucru pe care l-am facut dupa cumpararea unui alt motor.Primul fiind uleiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Legat de ce a spus cmd, mai toate mobrele japoneze vin cu suspensia setata pentru 70kg, Nu exista asa ceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 (editat) E ? Editat Septembrie 4, 2015 de kawazaki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Nu exista asa ceva! +1 Toate suzuki`urile vin cu suspensia spate foarte stransa/tare ,daca nu ai peste 100-110kg nu ai ce sa faci cu ea,sunt un pericol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Nu stiu la suzi....am crezut ca sunt la toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Ar fi util sa facem distinctia intre componentele suspensiei: Arcurile - sunt sustinerea structurala si pot fi asociate sasiului. De constanta arcurilor si preload depind gemoetria si ground clearance. Amortizoarele - sunt componentele care preiau din energia acumulata in arcuri. Amortizorul intervine asupra vitezei cu care se deplaseaza componentele suspensiei facand cursa acestora "controlabila". Avand in vedere ca, amortizorul e in esenta un disipator de energie cinetica, pentru amortizare, viteza este parametrul mai important si nu masa. Parerea mea, pentru o mai buna intelegere a fenomenelor, este sa se considere ca arcurile se "ocupa" de mase si geometrie iar amortizoarele de viteza cursei suspensiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 "... pentru o mai buna intelegere a fenomenelor, este sa se considere ca arcurile se "ocupa" de mase si geometrie iar amortizoarele de viteza cursei suspensiei." Corect spus. A se tine seama de faptul ca daca se monteaza un arc mai tare, partea hidraulica trebuie sa poata face fata fortei arcului. De multe ori, trebuie intarita si partea hidraulica prin schimbarea valvelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Septembrie 4, 2015 Share Postat Septembrie 4, 2015 Am observat acum la tg secuiesc cat poate influenta comportamentul motocicletei strangerea arcului la maxim daca nu este pe greutatea riderului si in functie de asta cum trebuiesc "jmecherite" click`urile de la compresie pt o aderenta cat mai buna si un comportament al motocicletei cat mai bun. A se lua cifrele doar ca pe un exemplu -momentan arc spate strans la maxim 6/6 fata de cum erau inainte la 3/6 ( cu 3/6 era barca rau,rider sag 40mm,cum te urcai pe motocicleta vedeai cum se lasa doar spate....),concomitent cu strangerea arcului am vrut sa-i mai strang putin si compresia,de la 16 click`uri si arc strans 3/6 am vrut sa pun 10 clickuri out de la full stiff si arc strans 6/6,imediat la iesire din viraj cum accelera motocicleta te scotea larg,am pus 15 click`uri si a fost ok.(cu siguranta daca amortizorul spate era servisat numarul clickurilor era altul). Daca arcul nu este pe greutatea riderului si trebuie strans aproape de maxim sau prea desfacut (ambele cazuri oricum gresite) ,trebuie compensata treaba asta din alta parte ,mai ex din setajul de compresie ca sa iasa ceva bun pt aderenta cauciucului spate. » Post actualizat in 04 Sep 2015 12:00* 19 click`uri erau prima data cand mobra era barca rau ,scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Septembrie 6, 2015 Share Postat Septembrie 6, 2015 Setarea sagului pe spate din ce stiu eu se realizeaza relativ simplu. Se calculeaza distanta cu suspensia complet iesita (se ridica motorul pe crick-ul central) iar apoi cu ride-rul pe motocicleta. Diferanta intre prima valoare si cea de a doua trebuie sa fie undeva la 3cm. Eu mi-am facut modificarea asta si diferenta a fost enorma. Banuiesc ca datorita faptului ca in valoarea acesteia de sag suspensia se afla in plaja in care lucreaza cel mai bine Mai sus sau mai jos ii scade performanta, rezultand in destabilizarea motocicletei... » Post actualizat in 06 Sep 2015 10:43M-am uitat in manualul de service al motocicletei mele si la suspensia spate nu spunea nimic de service-are. In concluzie orice problema se rezolva prin inlocuire. Intrebarea mea era atunci (ca si acum) ce varianta ai sa poti face o evaluare a suspensiei spate? Daca nu este curs ulei din piston inseamna ca este ok? Ce alte elemente trebuie verificate? Eu daca as considera ca am un defect aici, as schimba bucuros ansamblul. Insa trebuie sa stiu cum il pot evalua pe cel care il am, si cum il pot evalua pe cel care il voi achizitiona... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 M-am uitat in manualul de service al motocicletei mele si la suspensia spate nu spunea nimic de service-are. In concluzie orice problema se rezolva prin inlocuire. Intrebarea mea era atunci (ca si acum) ce varianta ai sa poti face o evaluare a suspensiei spate? Daca nu este curs ulei din piston inseamna ca este ok? Ce alte elemente trebuie verificate? Eu daca as considera ca am un defect aici, as schimba bucuros ansamblul. Insa trebuie sa stiu cum il pot evalua pe cel care il am, si cum il pot evalua pe cel care il voi achizitiona... Amortizorul tau spate este un Showa servisabil. Nu se prezinta lucrarea respectiva in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teby05 Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 1.cezar wp-ul din imagine este servisabil?inca se tine bine il am montat pe un srad 2.daca m-ai putea ajuta cu ceva indicatii despre ''pozitile"" lui are reglaj si jos si din butelie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 Da, e servisabil. La baza amortizorului este reglajul de revenire iar sus ai reglajul de compresie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teby05 Postat Septembrie 7, 2015 Share Postat Septembrie 7, 2015 mii de multumiri este m-ai mult decat ok dar la sfarsitul sezonului face o tura cu ,curieru pana la tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 (editat) Ma scuzati daca poate atac un subiect care s-a mai discutat dar nu am rabdare sa citesc tot. Anul asta am constatat cu stupoare ca mobra mea cu doua persoane (consistente ) pe ea, e barcuta. Banuieli ca ceva nu e in regula am cam avut pentru ca la curbe cu denivelari ( singur) aveam senzatia de instabilitate si-mi oscila ghidonul. Am trecut la testari. Fata ok dar spatele vai de mama lui. Mi-am facut o presa, am dat jos arcul sa pot scoate amortizorul. Nu se vedea nicio urma de pata sau mizerie care ar fi indicat scurgere de lichid. Daca il tineam in pozitie normala amortizare vax, daca il intorceam incepea sa lucreze, concluzia a fost ca nenorocitii aia de chinezi nu le-au umplut cu ulei suficient. Am dat o gaura la parte de jos cam la un cm, am filetat gaura M3 si mi-am pregatit un surub de alama ca dop. Pentru umplere am luat Motorex 10W (ce am gasit pe langa mine). L-am umplut pana amortizorul comprimat vine singur la loc cam 5mm dintr-o cursa de 45mm. Am repetat operatiile si cu al doilea. Acum vine dilema mea, eu mai am un amortizor original de 535 care opune rezistenta la revenire mult mai mare deci am trecut la testari. Amortizor original (refacut) plus arcul lui pe o parte iar in cealalta parte numai amortizor. Testul 1 ambele amortizoare ale ei la aapsare revine salta un pic si se lasa. Testul 2 amortizor original plus cel de 535 la apasare am o defazare a ridicarii, nu pot sa cuantific dar este vizibila. Ce varianta sa aleg, care ar fi optima? Oricum problema mea cred ca e rezolvata in ambele. Avand in vedere ca bascula este destul de rigida cred ca nu ar deranja faptul ca bag doua amortizoare cu rebound diferit dar poate gresesc. Ca fapt divers sigilarea gaurii facute a fost un cosmar, am incercat cu oring, cu o garnitura de plastic, cu una de carton, nimic, suprafata de etansare fiind curba nu reuseam sa sigilez. Rezolvarea a venit de la un fuior de calti finuti peste care am dat intamplator. Multumesc anticipat. Editat Octombrie 20, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 Nu inteleg despre ce motocicleta(motociclete) este vorba si nici despre ce amortizoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 20, 2015 Share Postat Octombrie 20, 2015 (editat) Despre o copie virago 400 (identica cu 535 mai putin capacitatea) si daca am mentionat bascula si faptul ca fata e ok, vorbim de amortizoarele din spate. Editat Octombrie 20, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 21, 2015 Share Postat Octombrie 21, 2015 Nu erai un aplaudac al chinezariilor noi pe 2 roti motorizate la bani mult mai putini in defavoarea japonezelor second? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 21, 2015 Share Postat Octombrie 21, 2015 Nu erai un aplaudac al chinezariilor noi pe 2 roti motorizate la bani mult mai putini in defavoarea japonezelor second? Si? Solutia ta dintre cele 2 variante care e? Apropo crezi ca ma saraceste 1L de Motorex 10W sau a fost cine stie ce inginerie sa le umplu? Oricum nu am asteptat in zadar un sfat de la specialistii care m-au ignorat (probabil ca nu prezinta interes o motocicleta de strada) le-am montat pe ale ei, am facut o tura cu "bagaj" totul e ok. Deci care e problema ta? Amortizorul de 535 il aveam de la un user care m-a rugat sa ma uit la viroaga lui reclamand ca nu face fata suspensia spate. Avea un amortizor care se bloca dupa o cursa de 2,5cm. Le=am inlocuit pe ambele cu unele pe care le primise moca pentru ca unul avea talerul pe care se sprijina arcul la partea superioara rupt pe jumatate. I-am pus arcurile si talerele lui la amortizoarele primite. Deci cum e cu japo second? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 22, 2015 Share Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Uleiul de furca este o solutie slaba pentru amortizoarele spate. Majoritatea au indice de vascozitate mic si odata inlcazit amortizorul, acesta nu isi mai face treaba. In plus, 10W pentru amortizorul spate este o vascozitate enorm de mare. Editat Octombrie 22, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 22, 2015 Share Postat Octombrie 22, 2015 (editat) Uleiul de furca este o solutie slaba pentru amortizoarele spate. Majoritatea au indice de vascozitate mic si odata inlcazit amortizorul, acesta nu isi mai face treaba. In plus, 10W pentru amortizorul spate este o vascozitate enorm de mare. La inceput pentru proba am pus ce aveam prin casa ulei T90, revenirea era mai grea dar spuma (in fine se albea) asta 10W mi s-a parut chiar foarte subtire fata de ce am scos din amortizor. Problema mea era daca crezi ca i-ar fi daunat sa-i pun amortizoare cu forta de revenire diferita avan in vedere ca bascula este destul de masiva si rigida. In plus ce s-ar fi potrivit ca amortizare pentru un mers domestic, o revenire mai rapida sau una mai lenta.De exemplu era foarte deranjant cand m-am intors pe A2 sa reduc viteza pe pasaje la rosturile de dilatatie. Repet asta s-a intamplat cand am incarcat-o cu pasger plus bagaje. Nu prea am inteles din exprimarea ta daca 10w are vascozitate mare sau mica pentru amortizorul spate. Editat Octombrie 22, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 22, 2015 Share Postat Octombrie 22, 2015 Pentru motociclete, cazul cel mai periculos este sa ai revenirea prea amortizata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 22, 2015 Share Postat Octombrie 22, 2015 Multunesc de raspuns, dar sunt insistent si cu intrebarea referitor la montarea unor amortizoare cu revenire diferita, poate mai stii, eu am facut o proba scurta dar sa vedem cum se comporta la un drum lung si atunci s-ar putea sa iau in calcul aceasta varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.