thesaw Postat Noiembrie 28, 2016 Share Postat Noiembrie 28, 2016 Pe SV650 gen 2 furca fata este Showa 41. Uleiul folosit de Showa este SS-08 cu 36.47 cSt la 40 de grade. Cel mai apropiat lichid de furca este Silkolene 7.5 cu 37.00 cSt la 40 de grade. Showa foloseste uleiul asta in foarte multe suspensii. Schimbarea valorii coloanei de aer aduce schimbare si in comportamentul liniar vs progresiv al furcii. Cu aer mai mult, suspensia se va comporta mai liniar. In cazul tau, recomandarea este destul de drastica si poate fi explicata doar daca arcul nou este mult mai voluminos decat cel OEM (diametrul spirei si pasul arcului). Lucrul asta se poate insa masura si se elimina orice dubiu. Exista si varianta sa fi primit recomandari eronate. Pana nu verifici nu ai cum sa fii sigur. Asta e linkul de la producator pentru arcuri: https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/08698-85--3447/ Chiar Ohlins pe site recomanda uleiul pe care l-am primit si eu, adica asta: https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/01316-01--4807/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 28, 2016 Share Postat Noiembrie 28, 2016 Asta e linkul de la producator pentru arcuri: https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/08698-85--3447/ Chiar Ohlins pe site recomanda uleiul pe care l-am primit si eu, adica asta: https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/01316-01--4807/ Foloseste ca referinta manualul motocicletei care are si specificatiile standard Showa. Nu Ohlins este producatorul furcii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Noiembrie 28, 2016 Share Postat Noiembrie 28, 2016 Stiu specificatiile standard, tocmai de asta am spus ca mi se pare ciudat ce am primit pentru furca. Nu am decat sa incerc la primavara si sa vad cum se comporta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 29, 2016 Share Postat Noiembrie 29, 2016 As putea sa iti sugerez ca, inainte de montajul final, sa verifici cu un pahar gradat si o rigla/subler care este volumul corespunzator unei coloane de aer de 5 mm de exemplu. Va fi mult mai simplu sa cresti coloana de ulei in ambele jambe fara sa mai demontezi si sa scoti arcurile pentru masuratoare, in caz ca furca fata nu se va simti foarte ferma. N-ar fi o idee rea, daca tot mergi spre un upgrade de suspensii, sa adaugi la furca fata o pereche de "valve emulators". In forma standard amortizorul fata este destul de inapoiat din punct de vedere al performantelor. Pentru mai multe detalii, putem discuta pe PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Noiembrie 29, 2016 Share Postat Noiembrie 29, 2016 (editat) » Post actualizat in 28 Nov 2016 08:25 Pe langa sculele generale pentru demontat si montat la loc ai nevoie si decateva unelte speciale pentru suspensii: Furca - Ciocan de simeringuri - subler - cala pentru cartus Amortizor - biax cu pietre abrazive pentru eliminat siguranta de la piulita ce blocheaza pistonul sau un polizor bun, care nu vibreaza. - Loctite permanent rosu - Azot + manometru special pentru reglat presiunea in compensator. Ciocan de simeringuri : nu am dar ca idee la NSR 125 am batut cu ciocanul intr-o teava de plastic , teava care se sprijinea pe un semering uzat iar semeringul uzat impingea semeringul nou. Subler : este. Cala pentru cartus: Nu stiu ce e, dar ma documentez. Daca nu se poate improviza, cumpar scula. Biax sau polizor : este. Loctite : Cumpar. Azot: ma gandeam sa apelez la o vulcanizare auto, daca aparatul lor poate ridica presiunea la standardul unui amortizor. Valva de pe compensator este identica cu una auto. Ma gandesc ca un manometru clasic/ electronic ar merge. Ramane in schimb problema cu negasirea unui kit de reparatie pentru amortizorul spate. Vreo recomandare pe vreun site? Chiar si din afara: UK, DE, IT. Editat Noiembrie 29, 2016 de mirciulik4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Noiembrie 29, 2016 Share Postat Noiembrie 29, 2016 (editat) pt furca de gsxr 750 k6 10ml de lichid =8mm coloana de lichid in furca (aveam acasa notat pe undeva,o sa ma uit sa verific dar in general tin bine minte astea) Editat Noiembrie 29, 2016 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 29, 2016 Share Postat Noiembrie 29, 2016 Ciocan de simeringuri : nu am dar ca idee la NSR 125 am batut cu ciocanul intr-o teava de plastic , teava care se sprijinea pe un semering uzat iar semeringul uzat impingea semeringul nou. Subler : este. Cala pentru cartus: Nu stiu ce e, dar ma documentez. Daca nu se poate improviza, cumpar scula. Biax sau polizor : este. Loctite : Cumpar. Azot: ma gandeam sa apelez la o vulcanizare auto, daca aparatul lor poate ridica presiunea la standardul unui amortizor. Valva de pe compensator este identica cu una auto. Ma gandesc ca un manometru clasic/ electronic ar merge. Ramane in schimb problema cu negasirea unui kit de reparatie pentru amortizorul spate. Vreo recomandare pe vreun site? Chiar si din afara: UK, DE, IT. Nu faci treaba completă cu scule improvizate, parerea mea. Iar cu azot de la vulcanizare cu atat mai putin.Am trecut si eu prin faza improvizatiilor. Stiu cum e, nu vreau sa te descurajez dar nu te astepta la rezultate strălucite. In plus sunt si cateva secrete pe care nu ti le va explica nimeni. In afara de simering si doua oring-uri nu ai nevoie sa schimbi mai nimic. Daca revalvezi e o cu totul alta discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 Salutare. Este posibil ca o suspensie sa se intareasca, sa devina mai rigida intre timp ? Cand am cumparat motocicleta aveam impresia ca este mai moale putin. In ultimele plimbari inainte de a intra la iernat, parca ma zguduia rau fata, simteam cam toate gropile si mi se parea mai rigida. Invers stiu ca este posibil, dar asa cum descriu eu se poate ? Motive ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 Da, se poate. Simeringurile pe masura ce se invechesc freacă mai puternic tuburile cromate. Fenomenul este numit stiction. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 Salut. Exista vreo modalitate de a verifica daca este in regula sau pur si simplu se serviseaza furca si speri sa aiba rezultate bune ? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 4, 2016 Share Postat Decembrie 4, 2016 Da. Se verifica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Suspensia nu poate deveni mai rigida si din cauza temperaturii foarte mici? La 0 grade uleiul trece altfel prin internele furcii. Saptamana trecuta am scos si eu motorul la plimbare. -4 Grade afara. Ca sa ies pe usa garajului, am un mic prag. De cum am "dat" in acel prag, am sesizat un zgomot/troncanit diferit fata de cum se auzea innainte. Recunosc ca nu am incercat sa misc furca in vreun fel, dar primul gand a fost sa verific anvelopa fata (D212). Era pietroi , nu flexa deloc drept pt care am decis sa scot putin aer din ea. La -4 grade tot motorul mi s-a parut rigid, pana cand a apucat sa se incalzeasca. Ca idee am circulat ~5km prin oras si am constatat cum usor usor incep toate sa lucreze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 (editat) furca fata resimte direct in ea aerul rece de afara,nu are cum sa se se intalzeasca lichidul ,mai ales daca valvele nu sunt putin mai deschise ca sa treaca lichidul prin ele mai repede ,amortizorul spate e incalzit direct de motor ,acolo poate e ceva mai bine pe asemenea temperaturi,poate.. la -4 grade cu lichidul neschimbat de 7 ani furca e arac,par Editat Decembrie 5, 2016 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 Eu am sesizat schimbarea cand inca erau 10-15 grade afara. Nu mai circul de pe 15 octombrie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 5, 2016 Share Postat Decembrie 5, 2016 (editat) Ridica simeringurile de praf pana la jugul inferior. Foloseste o surubelnita dreapta pentru asta. Apasa furca sa vezi care e diferenta fata de situatia cu ele mmontate pe paharele de aluminiu. Foloseste un lubrifiant usor (WD40, etc) pe tuburile cromate si apasa din nou furca cu simeringurile de praf scoase. O perioada foarte scurta, fenomenul de stiction se atenueaza datorita lubrifiantului dar nu se rezolva. Dupa verificare ar trebui sa fii elucidat in privinta celor doua elemente de etansare. Cheers! Editat Decembrie 5, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 (editat) ceva idei pentru un amortizor spate aftermarket (race) ieftin si bun pt cbr 1000 rr 2008 ? *cu reglaje separate pt rebound si compresie Editat Decembrie 8, 2016 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Showa pentru 1000RR 2012+ sau revalving pentru amortizorul 2008-2011 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Multumesc mult Cesar,nu cunosteam aspectele astea despre amortizorul spate showa pus pe 2012 ,oare se potriveste si pe 2008-2011?la bascula nu am vazut modificari ma gandesc doar la golul acela care este in bascula pt rezervorul de la amortizor sa nu difere ceva "Bigger news is the Showa Balance-Free shock, which uses similar twin-tube technology as the Öhlins TTX unit that has become de rigueur in racing (Honda claims this is an industry-first for a production motorcycle, and that’s true for the most part, but remember upgraded Ducati and Triumph models like the 675R come from the factory equipped with a TTX shock). What sets the Balance-Free shock apart from a standard unit is the valve-free piston, which works within the shock’s inner tube. Damping force is generated as oil flows in only one direction through damping valves that are placed within the shock body but separate from each other. What Showa—and Honda—look to achieve from using the Balance-Free shock is more consistent damping characteristics and reduced lag between the compression and rebound stroke caused by cavitation within the shock. The decreased pressure required by the shock also reduces stiction." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Nu am facut inca un swap dar ar trebui sa mearga. Cotele gabaritice sunt aceleasi. Pentru curse, amortizorul spate ar trebui servisat minim o data pe sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 (editat) vad pe babbittsonline ca SWINGARM SUB-ASSY. este aceeasi din 2008 pana in 2016 suruburile 8,9 sunt aceleasi LINK oasele vad ca se potrivesc ce sa mai verific ? Editat Decembrie 8, 2016 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Zi daca ai servisat sau nu pana acum AM spate sau mergi romaneste "bine si-asa"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan.c. Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Cesar, poti spune cam la ce preturi se invarte o servisare la un amortizor spate? Stiu ca nu se poate spune precis pentru ca depinde de marca/tip si de ce schimbi in el, dar asa, in linii mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Salut Dan! Din punctul meu e vedere, as prefera sa pastram topicul exclusiv pentru chestiunile tehnice. Aspectele financiare, daca doresti, le discutam in particular. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Nu am servisat niciodata un amortizor spate ,o sa o fac la inceput de sezon 2017 pt Serres ,toate curiozitatile mi le-am satisfacut pana acum in materie de gadgeturi/device`uri ,o sa o fac si pe asta'ti dai seama . O sa caut pe forumurile din afara sa vad cine a facut swap`ul asta cu Showa 2012 si daca a reusit.Am gasit ceva pe ebay la pret ok,nu e mare deranj sa cumpar unu cu toate ca nu cred ca e acelasi lucru cu ttx`ul. Sper ca oricare dintre actiuni (revalvarea/swapul) sa ofere mai mult feeling. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 8, 2016 Share Postat Decembrie 8, 2016 Intre 1000 de euro bagati in evacuari, softulete, gadgeturi si alte bashini si 1000 de euro bagai in suspensii, oare cu care scazi mai multe secunde pe tur? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.