Sari la conținut

Probleme pornire Honda dupa anumite intervale de timp carburator/alime


fislea
 Share

Postări Recomandate

Salut! Sunt fericitul proprietar al unui CBF 250cc din 2007 fabricat in brazilia cu 29000km rulati(ultimii 5000 de mine).

 

Am achizitionat motocicleta in luna ianuarie a anului in curs cand temperatura aerului nu era mai ridicata de -5 C. Pornea si functiona foarte bine can am facut probele la persoana respectiva. Datorita conditiilor meteo din acea periuada am fost nevoit sa o dezmbrez partial pentru transport ( nu mi-am permis sa inchiriez o masina si am transportat-o cu masina personala , nu ca ar fi fost vreo unul nebun sa mearga cu mn 1000 de km in coditiile in care pe la stiri voia codurile rosii).

Dupa montaj a pornit, peste ~~3 zile cand am vrut sa pornesc nu a mai vrut. Bateria era cam slaba asa ca am inpins la ea de mi-a venit rau. Am pus bateria pe redresor, am scos bujia care era uda rau dupa ce am impins juma de zi , am curatat bujia si am reglato cu lera(era 0,3 in loc de 0,9) si de atunci aproape toata vara a pornit exemplar( la prima cheie scurt).

Dupa cam 3 -4 luni dimineata a inceput sa porneasca la a2a cheie( vara nu erau mai putin de 15 grade si cand am luato pornea la -10 din prima) si am observat de fapt ca problema nu era dimineata ci timpul care statea oprita. Daca o porneam pentru 5 secunde si dadeam la automat peste o ora pornea din prima fara probleme.

Problema sa agravat in timp si in loc de a doua pornea la a3a, am intrat in toamna si treptat erau necesare si 5-6 incercari pentru a porni. Bateria este buna si mi-am permis sa tin cuplat demarorul si 30 de secunde c0ntinu si nu pornea, erau necesare reprize scurte( desi insumate poate nu erau nici 10sec)

De cand sa racit mai tare am renuntat sa mai merg cu ea si dupa ~~ 2 saptamani mi sa facut dor sa o aud si am vrut sa o pornesc. Nu a mai vrut sub nici o forma, parca trageam de un mort...

Ma asteptam sa se alinte si inainte de a incerca sa o pornesc am verificat bateria care era incarcata la nivelul maxim 12.8. Nu am avut timp sa ma mai ocup de ea dar cred ca in acest moment este inecata.

 

Revenind la problema cu pornitul greoi, nu am prea mari cunostinte in domeniu dar dupa parerea mea nu se alimenteaza,scade nivelul de carburant undeva, o fi existand vreo supapa de sens care nu isi mai face treaba sau carburatorul trebuie curatat/ reglat( desi dupa ce pornea mergea ceas).

 

Astept parerile si sugetiile dumneavoastsa ca sa stiu ce stric prima data!:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara soc nu prea a pornit nici o data doar asta vara cand era foarte cald si isi mentinea caldura sau cand era motorul cald.

Bujia este primul lucru pe care il voi verifica cand am timp( am senzatia ce e fleasca)

Nu scoate fum de loc nici in mers si nici la pornire( fac asta intr-un garaj).

Cat despre incalzit nu stiu exact ce ar trebui sa iti raspund... e un motor monociclindric cu radiator de ulei si racire cu aer. Nu am indicator de temperatura. De obicei o pornesc cu socul, imi pun casca , incalec si dupa ce i-am dat treapta a2-a ii iau socul( nu te gandi ca dupa 3 min o turez la 8000rpm, schimb trpetele la 3000-3500 ( asta fiind turatia motorului cand am socul tras) doar ca am grija ca timpul dintre schimbarea vitezelor sa fie foarte scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Distanta aia de 0.3 la electrodul bujiei este mult prea mica. Probabil bujia era foarte uzata atunci cand nu mai mergea cu 0.9, ai mai tras de ea micsorand distanta, iar acum se pare ca a ajuns la final.

Primul lucru pe care l-as face ar fi sa-i schimb bujia. N-ar strica nici o revizie a carburatiei si verificarea jocului la supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul superior al motorului mai de mult ,imi tacane lantul de distributie si am vrut sa verific starea lui, e ok, trebuie schimbat doar arcul intinzatorului care nu se gasete separat,deci intinzatorul.

Supapele, 4 la numar,nu se regleaza ,sunt cu pastile care se schimba sau ceva de genu am inteles.

Bujia a fost schimbata de fostul proprietar, este NGK classica. La achizitie distanta era 0,3 si eu am dus-o la 0,9. Ea este primul lucru pe care il voi verifica cand voi ajunge acsa.( are 6000 de km de utilizare si 5000 de la ultimul reglaj)

 

Sfatul cu scapatul de el nu se pune prb, motorul merge foarte bine, am investit tot sezonul in el, nu scoate fum, are vlaga la turatii joase, din pct meu de vedere asta e ultimul lucru care ar trbui sa il verific, motorul.

 

Cu pornitul nu cred ca este o problema, cu putin timp si interes cred ca ii dau de capat in 2-3 ore , problema care ma deranja era pornire greoaie dupa ce sa 12-17 ore sau mai mult, daca voi continua asa voi termina bateria si electromotorul. Daca ar fi avut o problema ar fi pornit greu de fie are data( exceptie atunci cand e cald),figurile le face doar cand sta pe dreapta o periuada mai mare de12 ore p dreapta.

Parerea mea e ca problema e de alimentare dar nu am dezmebrat pana acum un carburator, si dupa cum arata sigurantele si furtunasele de pe langa el nici nu cred ca a fost umblat vreo data la el.

» Post actualizat in 16 Nov 2014 09:53

Dupa parerea mea un motor uzat troncane,bate, nu mai merge rotund, se aude rau,scoate fum si nu prea are putere( exceptie cand se da la ulei ,atunci zboara motorul ) dar la mine nu este cazul, in 4700 km nu am pus o picatura de ulei in el. Nu cred ca e un motor uzat

» Post actualizat in 16 Nov 2014 09:57

 

Asta e motorul inainte de achizitie, in clip nu se aude intocmai sunetul real al morului dar ca idee,(tacanitul care se aude e de la lantul de distributie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele de litraj mic au viata scurta. Avind putere mica, utilizatorii au tendinta de a scoate 100% din puterea maxima a motorului, si asta accelereaza exponential viteza uzurii.

Exceptand motoarele pentru competitii afirmatia ta nu prea are legatura cu realitatea. Genul asta de motoare intretinute decent si folosite normal au viata in general mai lunga decat un SS modern. Chiar daca-s mici motoarele astea sunt destul de robuste spre deosebire de sportivele moderne unde producatorii pun accentul pe performanta in detrimentul fiabilitatii.

Deobicei cine-si ia un motor de genul asta (CBF, YBR, GN, TS, etc) nu-l ia sa-l fugareasca pe autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exceptand motoarele pentru competitii afirmatia ta nu prea are legatura cu realitatea. Genul asta de motoare intretinute decent si folosite normal au viata in general mai lunga decat un SS modern. Chiar daca-s mici motoarele astea sunt destul de robuste spre deosebire de sportivele moderne unde producatorii pun accentul pe performanta in detrimentul fiabilitatii.

Deobicei cine-si ia un motor de genul asta (CBF, YBR, GN, TS, etc) nu-l ia sa-l fugareasca pe autostrada.

Sunt de acord cu tine dar deviem de la subiectul topicului.

 

Astept opinii, sau relatari a celor care au intalnit/auzit asemenea probleme sau care au cunostinte de mecanica:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cu parerea lui, eu am vazut destule motoare de litraj mic stricate repede. Da, daca mergi cu 100km/h e ok, dar daca-i dai "talpa" la 140/h, motorul se uzeaza . Repet, masoara-i compresia, e cel mai simplu diagnostic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare cu parerea lui, eu am vazut destule motoare de litraj mic stricate repede. Da, daca mergi cu 100km/h e ok, dar daca-i dai "talpa" la 140/h, motorul se uzeaza . Repet, masoara-i compresia, e cel mai simplu diagnostic.

Cum pot masura compresia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum pot masura compresia?

Stai linistit nu te mai lua dupa neavizati, compresie ai ca nu-ti papa ulei si prin insusi faptul ca la o distanta mai mica intre electrozi ti-a mers nu e de la compresie pentru ca amestecul carburant are nevoie de scanteie mai buna cu cat este mai comprimat.

Furtunele si linia de alimentare nu au legatura cu pornirea, astea influenteaza mersul in sarcina ori nu ne-ai spus ca-ti vine in nas cand esti la blana.

Este o zicala benzineste, scanteieste, trebuie sa porneasca.

Unele bujii au o rezistenta in ele, la fel si fisele, incepe de aici.

Carburatorul, desfa-l si fa-l bec, pe urma regleaza-ti ca la carte ralantiul.

Filtrul de aer daca-ti merge bine lasa-l in pace.

Mie mi s-a parut ca ai ralanti mare imediat ce ai pornit-o dar nu pot sa ma pronunt ca nu am avut pe mana motorul asta.

Cat priveste pornirea la rece de exemplu cu cea de 125 dupa pornire pe vremea asta in cam 100m scoteam socul complet iar la cea de 400 trebuie sa astept cam 2 minute ca sa pot pleca si socul imediat dupa ce am mers cativa metri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am intampinat aceeasi problema la un scuter honda de 150 cmc in 2 timpi. Le-am luat pe rand si eu, bujie noua, verificata compresia, curatat carburatorul, tot.

mergea impecabil, doar ca pornea cu atat mai grau cu cat statea mai mult. Am ajuns la aceeasi concluzie: se golea carburatorul, dintr-un motiv sau altul, pe care nu am mai apucat sa-l aflu ca i-am trimis jucaria lui taica-meu :)

A fost si la service si urma sa-i monteze ceva supapa de sens, dar n-au mai apucat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am intampinat aceeasi problema la un scuter honda de 150 cmc in 2 timpi. Le-am luat pe rand si eu, bujie noua, verificata compresia, curatat carburatorul, tot.

mergea impecabil, doar ca pornea cu atat mai grau cu cat statea mai mult. Am ajuns la aceeasi concluzie: se golea carburatorul, dintr-un motiv sau altul, pe care nu am mai apucat sa-l aflu ca i-am trimis jucaria lui taica-meu :)

A fost si la service si urma sa-i monteze ceva supapa de sens, dar n-au mai apucat...

Carburatoarele oricum se golesc mai ales vara (se evapora din benzina). Nu exista supape de sens decat in pompe de benzina. Singurele "supape" pe lantul de alimentare sunt robinetul de benzina si cuiul pontou din carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord, cunosc foarte bine setup-ul :)

dar mai e o chestiune de luat in calcul: la scuter rezervorul este sub nivelul carburatorului, si daca pompa de benzina permite, nu mi se pare deplasat sa ma gandesc ca se poate drena carburatorul, daca exista un minim vacuum pe circuit; in mod normal carburatoarele nu trebuie sa se goleasca de la evaporare, ca nu prea au unde sa mearga vaporii respectivi (cel putin nu in cateva ore/zile), ca altfel am avea toti probleme cu pornirea, dar daca ai un vacuum in spatele carbului, vaporii pot pleca inapoi in rezervor prin conducta. Si mai departe, daca pompa nu se dezamorseaza porneste relativ repede, dar daca pompa se si dezamorseaza, atunci poti da la automat pana iti vine rau...

nu bag mana in foc ca rationamentul meu este corect, ca nu prea ma pricep la scutere, de asta l-am si dus la service specializat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul acesta nu cred ca este vorba de pompa de benzina, din cate stiu alimentarea se face prin cadere:)

Cuiul ponton are vreu reglaj ,ceva.? Poate sa nu inchida circutul sau cv de genu sa pemita benznei sa o ia la vale( nu stiu exact unde s-ar putea duce...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul acesta nu cred ca este vorba de pompa de benzina, din cate stiu alimentarea se face prin cadere:)

Cuiul ponton are vreu reglaj ,ceva.? Poate sa nu inchida circutul sau cv de genu sa pemita benznei sa o ia la vale( nu stiu exact unde s-ar putea duce...)

Da poate sa nu inchida bine si pentru "luatul la vale" are un furtunas de preaplin si priza atmosferica care face balta si miroase puternic a benzina daca nu-ti inchide cuiul. Nu cred ca este cazul tau, la tine am impresia ca ai benzina insuficienta dar daca vrei sa-ti rezolvi pornirea nu mai posta ca nu se repara singura ci parcurge etapele care ti le mentionasem mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Dupa o iarna scurta revin cu informatii despre problema mea.

Pentru inceput am pus din nou bateria pe motor, am facut 3 cruci mari, dupa care m-am rugat sa se fi reparat singura. Din pacate cu partea spiritual nu am rezolvat nimic... asa ca am inceput de la un capat...

 

Petru inceput , am scos bujia, arata foarte bine, am verificat scnteia,era OK, am curatat-o,reglat-o si am puso la loc.

Urmatoru pas, am dat rezervoru si plasticele jos ptr a avea acces la carburator pe care l-am si dat jos.

Dupa cum am mentionat mai sus nu am desfacut prea multe carburatoare la viata mea asa ca nu stiam la ce sa ma astept.

Am desfacut toate suruburile pe care le-am gasit, dupa ce am dat vreo doua capace jos am gasit alte suruburi, care cu gaurele, care fara, le-am suflat , sters, gadilat si motat la loc cu grija fix cum erau. Ma asteptam sa gasesc mizerie in inerior(mazga sau cum se numeste) dar era foarte curat( pe o carpa alba abea sa luat putina negreala de pe capacul din partea de jos a carburatorului).

Din asta eu concluzionez ca nu este nimic blocat din cauza mizeriei in el ,si ca aceta trebuie sa isi faca treaba.

Dupa montare l-am pus inapoi pe motor .

Urmatorul pas a fost sa pun cateva picaturi de benzina in fata carburatorului(pe unde trage aer) si sa ii dau o cheie in speranta ca .... nu stiu exact,dar asa mi-a sp o cunostinta sa incerc...insa fara nici un rezultat.

 

A venit primavara...:( pareri...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...