diles Postat Februarie 22, 2015 Share Postat Februarie 22, 2015 Salutare, am nevoie de ceva sfaturi. Sunt fericitul posesor al unei "aprobari" pentru "al treilea motor!" si vreau sa ma misc repede cu achizitia pana nu se dezmeticeste consiliul de familie. Ceva background: Calaret: 170 cm, 72 kg (la gol), oarecum incepator in endureala (avansat daca se numara si clavicula rupta pe coclau la o aterizare in cap ) Ce mai e in "garaj": - vstrom 650 din 2009 - parcursi cu el maxim 50 km anul trecut (din vina wrr-ului de mai jos) - yamaha wr250r/x 2008 - echipata atat cu kit enduro cat si sm - de vreo 2 ani doar cu asta ma dau prin oras si soft enduro Ce vreau: o capra de ~100kg pe care sa pot invata mai mult si pe care s-o controlez decent in padure/poteca - nu mi-e teama de putere cat de progresul mai lent pe ceva prea inalt. O s-o folosesc in unele weekend-uri, amatorial, incercand sa depasesc stadiul de "pamant de flori". Optiuni: 1. ktm 200 exc Avantaje: - pret mai mic (2-3000 E) - model mai raspandit, piese mai usor de gasit - intretinere mai decenta (2T) - 2T, fun factor++ Dezavantaje: - inaltimea mai mare - model mai vechiut la bugetul propus, risc mai mare sa incep cu ea in reparatii 2. ktm freeride 350 Avantaje: - inaltime mai mica, lumea zice ca e foarte potrivita persoanelor mai scunde si/sau incepatorilor - cuplu mare, modelul de 350 (4t) pare destul de tractoras - hibrid (trial/enduro) - ma gandesc ca prin dimensiunile si greutatea mai mica ofera mai multa incredere pentru incercat chestii mai hard (intr-un viitor in care eventual as vrea asa ceva ) Dezavantaje: - pret mai mare (4-5000 E) - incep sa mai serios gandesc daca sa vand vstrom-ul sau wrr-ul, insa ambele sunt foarte misto pe segmentul lor iar eu nu prea sunt dispus sa renunt nici la fun-ul din oras si nici la placerea drumului lung cu pasager. - putere prea mica? - aici e posibil sa aberez grav mai ales ca nu-s genul care sa se dea foarte tare 3. alte sugestii? Orice sfat e binevenit, multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 pai daca ai 4-5mii pt un freeride de ce nu si pt 200 model mai nou (sau chiar nou) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 (editat) si daca esti "oarecum incepator" la 2T ti-as recomanda macar 250. Un pic de cuplu in plus nu strica niciodata. Si creste si tu bugetul la 2T macar la 3000 unde oricum o sa ajung foarte repede daca iti iei un 2T la 2000 Editat Februarie 23, 2015 de damager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le. sper ca te-ai lamurit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le. sper ca te-ai lamurit dar fiecare face ce vrea cu banii lui... eu de exemplu ti-as recomanda sa upgradezi V-stromul la ceva de 1000 cred ca e mai mare diferenta de feeling / fun la acel upgrade decat de la WR la KTM (in ideea ca tu te plimbi prin padure, nu faci hard/cross....) numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
diles Postat Februarie 23, 2015 Autor Share Postat Februarie 23, 2015 (editat) Multumesc pentru sfaturi. E clar ca nu m-am facut foarte bine inteles asa ca o sa reformulez: "Ce vreau: o capra de ~100kg pe care sa pot invata mai mult si pe care s-o controlez decent in padure/poteca - nu mi-e teama de putere cat de progresul mai lent pe ceva prea inalt. O s-o folosesc in unele weekend-uri, amatorial, incercand sa depasesc stadiul de "pamant de flori"." WRR-ul imi e perfect pentru ce fac astazi: oras, ceva touring si (foarte) soft enduro. Problemele mele cu ea sunt: 1. e grea! (135kg+ la gol), 2. e inalta pt enduro-ul pe care il pot eu azi. In concluzie cred ca o sa progresez greu pe ea. Din ce-am experimentat pana acum, nu imi e cea mai potrivita pentru prietenesti chiar si soft gen buzau sau curtea de arges. Simpatica sugestia cu upgrade la DL de 1000, insa deocamdata 650-ul mi se pare foarte ok (chiar si cu pasager). Editat Februarie 23, 2015 de diles Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 Si de ce nu un Freeride 250, 2T? Ai impacat si capra si varza. Dar...pretul e pe undeva pe la 5000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 23, 2015 Share Postat Februarie 23, 2015 m-am dat pe freeride 250 si detin 200 exc model 2004(e mai joasa decat modelele care au urmat)..clar freeride-ul este alta tehnologie si alta mancare de peste,este o mobra foarte usoara care te ajuta enorm pe urcari si pe zone tehnice,daca le comparam,freeride-ul este mult mai prietenos si mai usor de stapanit... 200-le e mai puternic,vei simti zvac-urile de power valve,cand tragi de acceleratie,este mai agresiva si cere indemanare mai mare avantaje si dezavantaje sunt o groaza...freeride-ul sta prost pe sistemul de franare,nu are kick-start(daca te-a lasat bateria e cam nasol),nu sta prea bine pe coborari....la toate astea 200-le e mult mai ok. concluzia o trage fiecare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmikel Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 .freeride-ul sta prost pe sistemul de franare.. iar primele modele de FR 350 aparute 2012-2013 au avut frane stock si mai proaste ca ce a iesit 2014 -> deci atentie la 350 un 200 nout costa aprox. la fel cat un Freeride (ambele acelasi an + SH, sa zicem), insa ai toate componentele (frane, ambreeaj, roti, cauciucuri, suspensii) la standard ridicat de calitate. Poti lua sa joasa de la KTM si o mai lasi putin din arc si te apropii de Freeride cu inaltimea. - FR350 nu are nici un avantaj in afara inaltimii, aceeasi greutate in specificatii insa se va simtii mai grea pt. ca e 4T , lipsa putere etc. - FR250 avantaj: inaltime, greutate -9 kg , putere un pic mai mare ca 350 Pentru plimbari si soft gen Buzau e mai ok 200, pt. ca pe trasee usoare se merge cu viteze mai mari si suspensile de la 200 fac fata mai bine decat oricare din FR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 mda..cam asa e...tu stii cel mai bine dmikel,doar ai freeride, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmikel Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 (editat) un dezavantaj la 200 daca-l iei SH ar mai fi ca se regleaza relativ greu sa mearga calumea, daca si-a bagat x,y nasul pe la power , Z, carb etc. Editat Februarie 24, 2015 de dmikel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Februarie 24, 2015 Share Postat Februarie 24, 2015 nu e dracu asa de negru...dimensiunea x si z are orice ktm,iar de power valve fiecare si-l regleaza cum doreste dupa necesitati,teren..etc .sunt tone de informatii pe tema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Martie 2, 2015 Share Postat Martie 2, 2015 nu ai ce face cu 200-le pt ca tu nu te dai hard sau macar pe acolo... cu wr-ul face perfect ceea ce faci tu , asa ca nu vad de ce ai mai baga banii intr-un alt motor... parerea mea...daca ai fi vrut sa avansezi si sa faci asta la un alt nivel , atunci as fi recomandat 200-le. sper ca te-ai lamurit Omul are WR250R 134 kg nu WR250F 118kg (cu plinurile facute). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 16, 2015 Share Postat Martie 16, 2015 as alege in ordinea urmatoare: - fr 250 - exc 200 - fr 350 Trebuie sa fi insa constient de limitarile la frane si suspensie pt FR, dar poate fi tratat strict ca o achizitie pentru etapa in care vrei sa progresezi mai usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 Pe traseul din filmuletul tau( nu am avut rabdare sa il urmaresc tot) nu iti trebuie motocicleta de enduro. Poti face trasee de genul ala cu orice motocicleta. Orice, adica vitezana, touring... Daca pe acolo mergi tu, nu mai da oamenilor sfaturi despre motociclete de enduro. Normal ca pe drumurile alea suspensia e ok, franele tin si pornirea nu te supara, pentru ca o pornesti o data pe zi. Daca te dai o zi la enduro, iti schimbi parerea despre Freeride si il vinzi, cum au facut TOTI care au luat teapa asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reddogsibiu Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Fără supărare dar ce am văzut in filmuletul asta nu prea are legătură cu hard enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stilgar Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 frumos film. Dar ar trebui pus pe vimeo, cred ca pe youtube se vede la 1/2 speed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reddogsibiu Postat Aprilie 18, 2015 Share Postat Aprilie 18, 2015 Ok .am inteles.iti place modelul asta f tare încât ai cumpărat 2 dar si cei care au avut si au încercat ceva hard si nu au fost multumiti de suspensii si frâne or avea dreptatea lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovi200exc Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 frumoase locuri,dar terenul nu este unul de hard enduro,motoreta nu este solicitata mai deloc pe un teren de genul asta.problemele apar pe urcari grave si tehnice,pe rauri cu praguri..etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
red Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 pe mine ma tenteaza una de 250 in 2T freeride nu este o moto de competitie, este o moto pt nivel hobby-mediu si este pt cei care vor sa faca trasee mai hard dar care nu au abilitatile sa traga de un 300 cu moto asta cred ca poti face mult mai multe pe hard, daca esti nivel hobby si cel mai important cu mult mult mai putin efort suspensia si franele nu au cum sa se compare cu cele de la exc pt ca moto e cu 2000 de euro mai ieftina si diferenta de la frane si suspensii vine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 (editat) foarte interesant , ...tocmai asta incercam eu sa explic . Freeride 350 nu excelează pe cross ,in schimb se descurca foarte bine pe enduro si in locuri dificile unde numai trialul răzbate . Din contra, in filmuletele dumneavoastra aratati cat de bine se descurca la poteca viteza. De aceea si reactiile colegilor de forum Editat Aprilie 19, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reddogsibiu Postat Aprilie 19, 2015 Share Postat Aprilie 19, 2015 Pai un filmulet cu unul care stie joaca nu e un bun ex deoarece asa putem sa ne uitam la C Birch cum se joaca cu 1190 intr un fel in care altii nu se joaca cu exc urile.(asta nu înseamnă ca 1190 e pt asa ceva) Si da filmuletul asta arata pt ce e făcut motorul asta :pt joaca in spatele casei sau pe oriunde vrei dar nu pt h enduro » Post actualizat in 19 Apr 2015 18:51 Asta nu înseamnă ca nu l poti folosi la h enduro doar ca nu e asa bun(suspensii ,frâne)ca cele fabricate pt treaba asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reddogsibiu Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 Ca sa intelegi despre ce este vb poate ar trebui sa faci câteva trasee de h enduro cu motorul asta si aceleasi trasee cu unul pt asa ceva. fără supărare dar daca tot ceea ce faci cu motorul se rezuma la trasee de acest gen(filmuletul)nici nu ai nevoie de altceva si cum zici nici de frâne sau suspensii mai bune însă pt trasee de alt gen situatia se schimba. Iar daca consideri ca nu ai nevoie de frâne la enduro cred ca vedem treaba asta total diferit » Post actualizat in 20 Apr 2015 08:11 Sa nu intelegi gresit.iti dau dreptate ca motorul asta are calitatile lui dar nu consider ca e destinat pt h enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Aprilie 20, 2015 Share Postat Aprilie 20, 2015 chiar ma faceti sa imi iau helmetcam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Aprilie 22, 2015 Share Postat Aprilie 22, 2015 Multi vad , putini pricep . Te aștept la Arges in vara asta si punem de o miuță la enduro .Sa vadă lumea cat esti dumneata de tare . Pe 7-8-9-10 mai , Clubul Senior Riders 55 are întrunire la Brăduleț si chiar mi-ar face placere sa participi si dumneata (găsim si ceva zăpadă pe culmile Făgărașului ). Masa si cazarea nu depășesc 30 lei /zi . /index.php?/topic/725128-8-9-10-mai-2015-intrunirea-moto-seniorilor-la-bradulee-arges/ Uite cum se aleargă la Curtea de Argeș prin păduri ... KTM Freeride 350 (care nici nu are nevoie de frâne). » Post actualizat in 18 Apr 2015 09:59 ................. /index.php?/topic/718891-intrunire-moto-bradulet-10-12-octombrie-2014/ Imi cer scuze pentru comentariul de mai sus, acum am realizat ce varsta aveti. In perioada aceea am un eveniment si nu pot sa raspund provocarii. Oricum, daca stiti ca mergeti mai bine decat mine, e ok, nu are rost nici o confruntare. Eu oricum folosesc o motocicleta mai slaba, o Yamaha, deci sunt pe locul 2 din start. O sa fac totusi o filmare la o iesire, ca sa faceti o comparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.