Sari la conținut

Accident


Bogdan.MRA
 Share

Postări Recomandate

 

Echipamentul joaca un rol deosebit de important, dar nu este de competenta comunitatii moto sa impuna purtarea unui echipament adecvat. Fiecare fiinta are cate un creier, un instinct de conservare si supravietuire s.a.m.d. Asadar, fiecare motociclist isi alege daca isi asuma riscurile pilotatului cu minim de echipament sau alege sa se echipeze corespunzator motocicletei pe care o detine pentru mai multa siguranta.

 

Comunitatea moto nu are competenta sa impuna nimic. Dar recomandari de bune practici poate sa faca. Dupa aia nah, cine vrea sa tina cont bine, cine nu iarasi bine.

 

 

Eu personal sunt sustinatorul purtarii echipamentului de protectie. Nu am crezut niciodata ca e un fel de mantie magica si ca devin indestructibil daca port echipament. Dar cred ca am sanse mai mari sa scap. Atata tot. Mie personal mi-e mai putin frica de moarte decat de perspectiva de a ajunge leguma.

 

 

Sper sa se faca bine baiatul si sa ne povesteasca chiar el ce s-a intamplat de fapt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Echipamentul de protectie este optional pana la prima tranta . In functie de rezultate , devine obligatoriu sau nu . Majoritatea care se prajesc in suc propriu , la 40 C in costum de protectie o fac ptr ca stiu cum doare . Mai este un topic cu un baiat din Roman , care are piciorul intreg ptr ca avea cizme dedicate . Daca avea tenisi ? Nu avem cum sa convingem ca o pereche de cizme pot face diferenta intre shiop o saptamana sau olog o viata . Nu avem cum sa convingem ca o pereche de manusi fac diferenta intre 10 degete sau 7 si trei cioturi . Nu avem cum . S-a scris si se va scrie pe tema asta mult si bine . Rezultatele , se vad in fiecare an . Casti sarite din cap , eczeme asfaltice , etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Accidentul s-a petrecut la ieșire din Timișoara, în Calea Aradului, la kilometrul 5, în weekend. Tânărul de 22 de ani este din Arad și ieșise la o plimbare alături de alți motocicliști. Plecau cu toții de la Timișoara când, la un moment dat, arădeanul a pierdut controlul motocicletei într-o curbă, din cauza vitezei prea mari.

El s-a dat de mai multe ori peste cap cu vehiculul și a rămas inconștient în iarbă.A suferit răni grave, iar un echipaj al ambulanței l-a transportat la spital.

Polițiștii ajunși la fața locului au început verificările și au aflat că arădeanul nu posedă permis de conducere categoria A.

Oamenii legii au deschis acum un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A zis un coleg, mai sus, ca nu avea permis.

 

Legat de curba, daca esti incepator, 0 experienta pe curbe, o curba la care trebuie sa apleci motoreta 10-15grd doar,dar la viteze mari, va parea de neluat, e vorba de ce reflexe are riderul. Si eu am fost pus in situatii de genul acesta, am avut noroc mult, mult, mult, multumesc ca am scapat.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am fost pus in situatii de genul acesta, am avut noroc mult, mult, mult, multumesc ca am scapat.

 

Si eu stau sa ma gandesc... nu-mi vine a crede ce evitari am reusit sa fac de-a lungul vremii si cate greseli am corectat exact cand trebuia, la limita. Nu cred ca a fost numai skill ci si bafta.

Daca insa dupa 5 ani de carnet si de mers aproape zilnic insa am doar 4 trante si per general nimic grav rezultat din ele in mod clar aici e vorba de noroc.

Orice se poate intampla pe drum, ajuta enorm sa ai ceva km la activ, da. Norocul ti-l mai faci si singur, reflexele trebuie sa le ai formate, fierul cu care te dai ajuta mult sa-l cunosti...

Sunt multi factori implicati. Tu insuti, cei din jur, drumul, gropile, animale, carute, faruri in ochi, mazga, polei, sunt enorm de multe chestii care te pot omora.

Si este un cerc vicios. Ca sa ai experienta trebuie sa ai km, ca sa ai km fara probleme trebuie sa ai experienta. Daca scapi din primele doua sezoane intreg cred ca sansele-ti cresc.

Nu dispar riscurile, dar se imbunatatesc sansele ca atunci cand esti pus intr-o situatie limita sa ai reflexe, sa stii sa frnanezi, sa aticipezi actiunile altora, etc...

Nu mi-e frica ca o sa mor. Dar la draqu sa nu raman olog, ciung sau in carut...

Per general am avut evenimente cand eram neatent, mergeam incet sau foarte incet. Cand fortez nota sunt extrem de alert si parca ma simt mai in siguranta... Stiu ca e un pic aberant dar asa simt eu.

Echipamentul... conteaza. Clar. Insa mi-am fisurat doua coaste cu level 2 pe spate, protectii la umeri si coate, manusi, casca, cizme, pantaloni cu protectie... etc, full echipat.

Nu am avut decat cateva zgarieturi in maieu, vesta, blugi si casca nazi, cizme. Dinamica unui accident este extrem de random... Cum ti-e bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia e bine sa incepi pe o mobra care nu "fuge tare"....la care un 160 deja e aproape maxim...de tre' sa tragi de ea bine ca sa ajunga la un 180

 

E atat de usor sa faci countersteering la curbele de viteza mare CAND AI EXPERIENTA SI STII CE AI DE FACUT SI DESPRE CE E VB

 

Curbe la viteza mare pe un CB 500 inseamna un 100-140 MAXIM

Curbe la viteza mare pe un GSXR poate inseamna peste 200

(nu aceeasi curba, evident)

 

ma rog... multi spun ca "se poate incepe pe SS" si sunt de acord, se poate, dar atitudinea trebuie sa fie una corespunzatoare si majoritatea astora care vor sa inceapa direct pe 120 CP + NU O AU

asta nu inteleg eu, cand ai toata viata inainte...unde te grabesti? e mult mai frumos sa cresti in experienta pe motociclism... daca iti iei direct cea mai puternica motoreta la 24 de ani, la 30+ ce-ti mai iei? oricum la 50 ne luam toti choppere si touring-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti un pic ipocrit,

pe alt topic unde se discuta de obligativitatea de a purta casca de protectia,erai un mic ninja care se batea cu pumnii in piept ca de ce nu e lasat sa mearga fara casca, ca doar e treaba ta daca ramai leguma,olog etc.

si continui sa sustin acelasi lucru.

este viata mea si fac ce vreau cu ea.

Pana la urma suntem golani sau nu mai suntem?

oi fi, n-oi fi, e treaba mea personala.

Iti garante eu ca dupa o tranta cu urmari mai serioase, o sa-ti schimbi parerea (vis a vis de multe aspecte).

nu cred.

PS: cand fortezi nota n-ai cum sa te simti mai in siguranta (indiferent cat de ''alert'' te crezi) E un efect fals, de placebo. Totul se intampla mai rapid iar creierul tau are de procesat mail multa informatie intr-un timp mai scurt sau la fel de scurt iar reflexele iti sunt impinse putin la limita (daca le ai macar). Iar celorlalti participanti la trafic le este mai dificil sa te evite sau sa te observe daca faci scheme sau daca ''fortezi nota''...

fiecare cu parerea lui, opiniile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti doar alt Gica Contra , tipic acestui forum...care se contrazice singur....si posteaza doar de dragul de a-si vedea postarile.... si de a se contrazice cu ceilalti..

 

Nu te intereseaza deloc starea omului din accident, pt tine e doar un pretext pt a-ti etala ineptiile (ca si pe alte topicuri)...

esti in fata oglinzii? nu prea am vazut alul mai intepat ca tine pe forumul asta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si continui sa sustin acelasi lucru.

este viata mea si fac ce vreau cu ea.

oi fi, n-oi fi, e treaba mea personala.

Bravada infantila si incostienta....

Daca ai fi singur, daca ti-ai manifesta talentul si aptitudinile extraterestre in pustietate, deci undeva unde ai fi sigur ca prin comportamentul tau nu provoci suferinta si altora, atunci poti avea ca moto in viata "ineptiile" gen: "carpe diem" sau "mai bine o zi vultur decat o saptamana gaina"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti doar alt Gica Contra , tipic acestui forum...care se contrazice singur....si posteaza doar de dragul de a-si vedea postarile.... si de a se contrazice cu ceilalti..

 

Nu te intereseaza deloc starea omului din accident, pt tine e doar un pretext pt a-ti etala ineptiile (ca si pe alte topicuri)...

ok, crede ce vrei.

eu nu am recomandat nimanui sa fac ca mine.

eu am recomandat sa faca ce zic eu altora.

EU si ce vreau eu pentru mine e treaba mea...

OK?

Bravada infantila si incostienta....

Daca ai fi singur, daca ti-ai manifesta talentul si aptitudinile extraterestre in pustietate, deci undeva unde ai fi sigur ca prin comportamentul tau nu provoci suferinta si altora, atunci poti avea ca moto in viata "ineptiile" gen: "carpe diem" sau "mai bine o zi vultur decat o saptamana gaina"...

se aplica tot textul de mai sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luasem permisul de 5 zile, JAWA 350, umblam la greu cu ea prin oras, non stop. August, vara, tricou , bermude si tenisi, plus prietena(fraiera) pasagera. Mergeam la soacra, o masina si-a amintit sa faca stinga exact cind eram in unghiul mort al soferului. Am zburat amindoi, eu 2 tumbe, 2 mici zgirieturi, nevasta avea 2 coaste fisurate, abia mai respira. Ce-am invatat atunci???? Ca trebuie sa claxonez masinile cind le depasesc. Legat de echipament(lipsa lui), a trebuit sa mai cad de citeva ori sa ramin cu pielea pe asfalt, ca sa inteleg de ce am de facut. Protectie coloana??? Asta, abia cind m-am dus la Serres prima data am cumparat-o, si mai tirziu mi-am dat seama ce as fi patit daca n-o purtam. Repet, din greseli invatam, totul e sa ai mult noroc.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare like! Io's fan JAGI !

 

Sa speram ca accidentatul a invatat ceva din asta.

Luasem permisul de 5 zile, JAWA 350, umblam la greu cu ea prin oras, non stop. August, vara, tricou , bermude si tenisi, plus prietena(fraiera) pasagera. Mergeam la soacra, o masina si-a amintit sa faca stinga exact cind eram in unghiul mort al soferului. Am zburat amindoi, eu 2 tumbe, 2 mici zgirieturi, nevasta avea 2 coaste fisurate, abia mai respira. Ce-am invatat atunci???? Ca trebuie sa claxonez masinile cind le depasesc. Legat de echipament(lipsa lui), a trebuit sa mai cad de citeva ori sa ramin cu pielea pe asfalt, ca sa inteleg de ce am de facut. Protectie coloana??? Asta, abia cind m-am dus la Serres prima data am cumparat-o, si mai tirziu mi-am dat seama ce as fi patit daca n-o purtam. Repet, din greseli invatam, totul e sa ai mult noroc.

Editat de LKss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa uiti ca "treaba" ta se termina acolo unde incepe "treaba" altora...

OK ?

si treaba tuturor smecherilor si a tutelor si a alora cu faruri de-ti zboara ochii din cap, etc cu conservele unde se termina?

mama, si eu sunt cica ipocrit...

treaba altora care parca incearca sa ma omoare... e ok...

treaba mea ca-mi risc mie pielea... cati soferi oare pot sa omor nepurtand casca?

cati soferi au omorat rideri cu casca?

wtf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu citisem pe undeva o chestie faina. Cica noi, cand ne luam prima motocicleta, "primim" un sac plin de noroc si un sac gol de experienta. Ideea e sa umpli sacul ala de experienta inainte sa-l golesti pe ala cu noroc. Si cand spun experienta, nu vorbesc (neaparat) despre genunchi jos in viraje sau franat pana la stoppie - pe strada, ci despre cum sa-ti adaptezi stilul de condus in functie de mediul in care te dai.

 

Sanatate posesorului de motocicleta! A invatat lectia...the hard way.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu porti casca, macar sa porti eye protection, ochelari, etc. Pentru ca atunci poti sa omori pe cineva pentru ca-ti intra o musca in ochi.

te rog, va rog, puneti un exemplu cu unu cu motorul care a omorat un sofer sau un pieton...

eu va pun 1 000 000 de exemple a unora cu parbriz si tavan si tot ce vreti care au omorat si motociclisti si pietoni!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog, va rog, puneti un exemplu cu unu cu motorul care a omorat un sofer sau un pieton...

Hai mai Jerry... Cu masina: Stiu pe unul care s-a speriat de un paianjen si l-a lovit pe ala din fata. Altul fugarea o musca si s-a sprijinit la stop in alta masina.

 

Si bomboana de pe coliva:

un prieten cu un kymco quannon de 125cc (cel care ma sfatuise si pe mine sa iau modelul asta), a plecat cu mobra la bucuresti pe autostrada si i-a intrat o albina in casca. Asta s-a rahatit pe el si a scapat mobra si s-a ales cu piciorul stang terciuit, desi mare viteza nu cred ca prindea kymco ala. Nu i-a mai trebuit mobra. Eu am fost muscat de 2 albine in aceeasi zi (eram tot pe kymco, cu casca enduro si ochelari) si la prima a fost mai nasol, insa am reusit sa trag rapid pe dreapta.

 

+ nenumarate insecte de zici ca au mancat o galeata de rahat de se spargeau de echipament si nu in ultimul rand, un pietroi imens care era sa il iau fix in cap cand mergeam cu geamul deschis cu masina, de a lasat ditamai indoitura.

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai mai Jerry... Cu masina: Stiu pe unul care s-a speriat de un paianjen si l-a lovit pe ala din fata. Altul fugarea o musca si s-a sprijinit la stop in alta masina.

 

Si bomboana de pe coliva:

un prieten cu un kymco quannon de 125cc (cel care ma sfatuise si pe mine sa iau modelul asta), a plecat cu mobra la bucuresti pe autostrada si i-a intrat o albina in casca. Asta s-a rahatit pe el si a scapat mobra si s-a ales cu piciorul stang terciuit, desi mare viteza nu cred ca prindea kymco ala. Nu i-a mai trebuit mobra. Eu am fost muscat de 2 albine in aceeasi zi (eram tot pe kymco, cu casca enduro si ochelari) si la prima a fost mai nasol, insa am reusit sa trag rapid pe dreapta.

si eu am avut albine in casca.

pe una am dus-0 din Buc pana la Paraul rece... lol...

am luat tot felul de in fata, am niste ani de purtat nazi...

stiu ca e naspha... dar e naspha pentru mine, vreau sa fie alegerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stați ca este doar începutu, deja devine o obișnuință.Începutul e greu,sfârșitul e tragic,chestia este ca nu suferă ei ci familiile lor și cunoscuții lor. Când vine cineva apropriat și le spune mergeți mai fraților mai ușor și aveți grija ei se bat cu pumnul în piept ca lor nu are ce sa li se întâmple.Va dați seama ce este în sufletul mamei și tatălui, aici avem caz fericit ca a scăpat dar dacă murea,ce înseamna pentru ei viata de acum în colo sau luna aprilie,în loc sa se pregătească de paste ca toți oameni se pregăteau de pomeni și plângeau an de an. Gândiți-vă de doua ori când plecați de acasa sa faceți nebuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe una am dus-0 din Buc pana la Paraul rece... lol...

Eu am strecurat-o la granita, am adus-o din Bulgaria in Romania. Cand mi-am dat jos casca prin Vama, se plimba prin cagula, nici nu stiu cum, ca am avut casca data jos de 2 ori pana acolo :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog, va rog, puneti un exemplu cu unu cu motorul care a omorat un sofer sau un pieton...

eu va pun 1 000 000 de exemple a unora cu parbriz si tavan si tot ce vreti care au omorat si motociclisti si pietoni!

Acum vreo 4-5 ani un "zmeu" la o demonstaratie la Galati parca, mers pe o roata, pierdut controlul si omorat o fata printre spectatori. Ceva asemanator s-a intamplat parca si anul trecut cand au avut de suferit mai multi. si daca mai caut mai gasesc. Si e normal sa faca mai multe accidente soferii, pentru ca sunt probabil 7-8 000 000 de masini si vreo 10 000 motociclete...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo 4-5 ani un "zmeu" la o demonstaratie la Galati parca, mers pe o roata, pierdut controlul si omorat o fata printre spectatori.

si a pierdut controlul ca nu avea casa?

Ceva asemanator s-a intamplat parca si anul trecut cand au avut de suferit mai multi.

tot fara casca si aia?

 

poti sa cauti cat vrei...

cu casca stiu cateva cazuri in care soferul a fost omorat de rider. 2 sau 3... DAR riderii aia aveau casca...

pe mine ma interesa unu care a omoarat pe cineva ca i-a intrat balaurul in ochi...

ca ala era exemplul vostru...

 

Si e normal sa faca mai multe accidente soferii, pentru ca sunt probabil 7-8 000 000 de masini si vreo 10 000 motociclete...

da, soferii e mai multi si e ... mai putin calificati...

ca daca un rider nu stie sa-si struneasca scula, moare...

daca un rahat analfabet, manelist, prost ca noaptea, cu carnetu' pe pile, fara asigurare, cu un jaf crunt pe care el il crede din NFS... da peste cineva... ala omoara si scapa...

aaa, da... in general majoritatea este cea ... in minus... de obicei. minoritatile sunt din necesitate un pic peste. de nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, nu e prea ok de postat chestii de genu....

Din pacate traim in era tehnologiei unde tot prostul are un telefon cu camera care este mai important decat notiunile de prim ajutor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...