Sari la conținut

Siguranta pe chopper / echipament moto


anershady
 Share

Postări Recomandate

Eu am impresia ca nici tu nu postezi tocmai ce trebuie... daca nu o scoteai pe aia cu "cazut la 100 km/h fara casca, dat cu capul de bordura si doar capul spart" poate te mai credeam. Dar asa... cred ca dezinformezi crunt, ca sa nu zic altfel.

 

Da, mint!

Daca erai atent am zis ca s-a dus taras, nu ca a dat direct cu 100 de km/h cu capul de bordura. Aia a fost cea mai grava leziune in urma acelui accident. Daca n-ar fi intalnit bordura probabil ca ramanea doar cu juliturile.

Ca o comparatie, am auzit de altul care a cazut la 100 de km/h de pe motor, echipat full. Tot asa, a mers taras si a reusit sa-si smulga o unghie. Eu am avut mai multe ungii smulse si la maini si la picioare si nu este tocmai placut.

Deci, intrebarea mea ramane: este echipamentul atat de important, incat sa merite sa-l porti veri si veri la rand, la 40 de grade, in asteptarea evenimentului care sa te faca sa vii pe Forum si sa spui ca fara echipament beleai p..a?

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Da, mint!

Daca erai atent am zis ca s-a dus taras, nu ca a dat direct cu 100 de km/h cu capul de bordura. Aia a fost cea mai grava leziune in urma acelui accident. Daca n-ar fi intalnit bordura probabil ca ramanea doar cu juliturile.

Ca o comparatie, am auzit de altul care a cazut la 100 de km/h de pe motor, echipat full. Tot asa, a mers taras si a reusit sa-si smulga o unghie. Eu am avut mai multe ungii smulse si la maini si la picioare si nu este tocmai placut.

Deci, intrebarea mea ramane: este echipamentul atat de important, incat sa merite sa-l porti veri si veri la rand, la 40 de grade, in asteptarea evenimentului care sa te faca sa vii pe Forum si sa spui ca fara echipament beleai p..a?

tu esti un fel de troll foarte periculos, inteleg ca exista libertate de exprimare dar ar trebuii sa te mai cenzurezi si singur cateodata, nu spun sa gandesti, doar un pic de autocenzura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, intrebarea mea ramane: este echipamentul atat de important, incat sa merite sa-l porti veri si veri la rand, la 40 de grade, in asteptarea evenimentului care sa te faca sa vii pe Forum si sa spui ca fara echipament beleai p..a?

 

Pentru mine merita. Ca n-am decat o viata. Daca imi bat joc nu pot sa cumpar alta in loc. Daca ma busesc nu o sa gasesc piese de schimb originale si nici n-am chef sa intru pe mana doctorilor romani (imi cer scuze pentru generalizare),

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are logica, de ce ai promova asumarea unui risc? Adica tu esti curajos si ai incredere in tine, felicitari, si ii mai spui si altuia sa fie ca tine ca are parte numai de avantaje. Oricat de cald ti ar fi, decat sa ajungi impaiat acasa mai bine storci niste stropi, parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu sunt pasionat de chopper/cruisere, cand mi-am luat o shadow de 600, nu m-am gandit neaparat la cazaturi/fracturi/spitalizari, m-am gandit mai mult la conduita preventiva; mersul cu un chopper e "easy ride", adica mers la viteze moderate; cum traficul din RO, exceptand Autobahn(sic), se misca aproximativ cu 60-70-80km/h max, deci se poate evita aproape orice accident! Eu in oras nu-mi iau decat casca(o chestiune), vesta(sic), blugi, manusi( degetele taiate) si un hanorac, iar afara piele full, cu casta open-face! Eu consider ca echipamentul nu te salveaza de multe, doar de julituri; asta nu inseamna sa nu-l porti, dar deh opinie personala ... la viteze mai mari, ai cazut ti-ai rupt ceva sigur, cu tot echipamentul! vezi Simoncelli, Senna, RIP! Acum o sa zici dar la Moto Gp, F1?...pai acolo e un mediu "controlat", nu e trafic, nu sunt copaci, nu sunt borduri, nisip etc.

Concluzia ... orice apartenenta( chopper, scuter, viteza) are stilul ei, la vitezane tre' sa fii full, ca da bine, rulezi mai tare, crosetezi traficul, te mai apleci in curbe etc, la chopper, in piele neagra ca da bine, rulezi incet, relaxat, lasi nervosii in fata, it's not about the destination, it's the ride that matter! Deh asta e cultura...asa au aparut chopper-ele ... In Italia,Franta...se merge pe scuter in costum, la cravata!( cu o casca open-face).

Mai important ca echipamentul este conduita, anticipeaza, fii cumpatat, fii cu ochii in 15 si pastreaza distanta(360gr), echipamentul ti-l alegi tu!

 

PS. noi ne dam cu parerea mai mult sau mai putin obiectiv,dar sigur subiectiv; sunt convins ca pe internet gasesti materiale mult mai pertinente, materiale facute de profesionisti care te fac sa intelegi cum sta treaba cu echipamentul!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, ce pot sa spun....

 

Romanii sunt fantastici.

 

Am vazut un topic in care unii discuta despre ulei auto folosit la moto. Au ajuns la concluzia ca asa e cel mai bine. Fraieri aia care dau mai multi bani pe ulei moto si destepti ei ca pun ulei auto.

Aici vad ca sunt unii care sustin ca echipamentul e degeaba. Fraieri aia care dau bani pe echipament si il mai si poarta.

 

Cand aveam caini erau unii care sustineau ca nu e nevoie sa isi vaccineze cainii. Argumentul lor - pai uite domne, ca pe maidanezi nu-i vaccineaza nimeni si n-au nici pe dracu.

Da, pe maidanezi nu-i vaccineaza nimeni, dar media de viata a unui maidanez e de 3-4 ani si a unui caine ingrijit sare de 10 ani.

 

Eu zic sa va inscrieti nene la premiul Nobel. Ca prea sunteti destepti.

 

Eu am pus un clip cu Mick Doohan. Dar ce stie fraierul ala. Ala nici n-a fost motociclist. Sau nah, e platit de corporatii. Nu va uitati in gura lui ca numai prostii spune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata doua accidente din Romania:

 

1. Motociclist echipat full.

 

 

 

2. Motociclist la menaca scurta.

-aoleo ce urat e primul...sunt curios ce a cauzat!

-al doilea tre' sa mearga sa aprinda o tona de lumanari la biserica!

» Post actualizat in 16 Apr 2015 07:52

Mah, ce pot sa spun....

 

Romanii sunt fantastici.

Cred ca ai sarit peste topic, eu cred ca este vorba mai mult de atentia in trafic; nu poti generaliza! Echipamentul este degeaba cand ai intalnire cu un pom la 100km/h+. Dar tu ai inteles ... sa nu se poarte ca oricum nu scapi! Eu zic ca echipamentul este folositor in conditiile in care esti constient pentru ce este destinat, in ce cazuri te protejeaza! Iar fraierii sunt aia care isi iau echipament de 1000eur+ si merg pe strada ca pe circuit! dupa care curg tone de trandafiri virtuali! Inca o data, asta nu inseamna sa nu-ti iei echipament de 1000euro!

Bafta! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici vad ca sunt unii care sustin ca echipamentul e degeaba. Fraieri aia care dau bani pe echipament si il mai si poarta.

 

Nu te supara, dar cred ca citesti printre randuri. Nu spune nimeni ca nu este bun echipamentul. ECHIPAMENTUL ESTE FOARTE BUN! Dar are si el limitele lui si nu te salveaza chiar din orice situatie. Daca intri cu 120 de km/h intr-un zid, purtand pe tine echipament, crezi ca vei avea o soarta cu mult mai buna decat unul care poarta doar casca?

Intr-devar, in cazul accidentelor in care nu intalnesti obstacole si doar te freci cu asfaltul, echipamentul isi va dovedi din plin utilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite utilitatea echipamentului, pt mine, pe (mini)cruiser:

- prima cazatura, 50-60 km/h, am evitat o masina care era sa se urce pe mine, franat din scurt si lasat mobra pe o parte. Am avut geaca piele-textil, manusi si ghete (de strada, dar solide). Doar o mica vanataie pe sold si o mica urma de frecare pe pielea gecii de pe antebrat.

- cazatura 2, relaxat la maxim 30 km/h, dara de ulei, in secunda 2 a fugit mobra de sub mine. Echipament: brain cap si manusi. Rezultate: genunchi juliti usor, antebrat julit rau.

Diferenta intre cele 2 accidente a fost geaca... cu pielea rupta pe mana sau cu mana intreaga, cum e mai bine?

- cazatura 3, va urma... dar in mod sigur voi avea geaca pe mine (sau la 45+ grade cotierele macar), manusi si genunchiere.

Nu merg "racing", nici nu am cu ce (vorbesc de viroguta), daca iau 80-90 km/h in oras deja e cam limita si aia numai pe bucati scurte, libere si drepte. La drum intins clar am echipament full, pt ca acolo si viteza e mai mare... si nu doar a motociclistului, ci si a eventualelor "obstacole" pe 4 roti.

 

Si nu mai faceti comparatie intre accidente, pt ca sunt N variabile care schimba dinamica accidentelor. Mai bine prevenim, decat sa tratam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Sper că nu se ajunge la insulte ca intervin.

Oricum orice discutie in contradictoriu e buna atâta timp cat e constructivă.

Toti avem nevoie de echipament si ajuta in majoritatea cazurilor, dar de aceea ne-a dat Dumnezo liber arbitru ca sa alegem ceea ce ni se pare ca avem sau nu nevoie.

Eu personal am avut un accident moto urat: Impact cu o masina din fata, ricosat pe contrasens, lovit din contrasens in timp ce treceam un pod, iar al II-lea impact m-a aruncat in râu de unde am fost "pescuit" de prietenii motociclisti fiind inconstient, ca bonus pot sa mă "laud" ca am avut pasager. A fost URAT credeti-mă, dar n-am avut nici un os rupt, dar am avut casca integrală care m-a slavat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba fii sigur ca multi care au chopper au mers cu 120 , ba chiar cu 140 fara mari probleme . Daca treci Ungaria de exemplu si o iei pe autostrada cu cat crezi ca mergi ? Nu ai nimic de vazut deci nu o sa mergi cu 60 km/ora .

nu am spus ca nu se merge deloc, am spus ca nu are rostul sa accelerezi prea mult intr-o zona care nu te forteaza sa faci asta, mi se pare normal sa alegi viteza mai mica si sa stai locului decat sa risti la ceva care nu este tocmai urgent, pe autostrada mi se pare perfect normal sa o dai mai tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa mentionez ca viteza era de aproximativ 50-60km\h când a început frânarea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adica banda de fetite imbracate in costum de ghimpi sa sperie corporatistii iesiti la cafea care merg pe banda a doua cu mUUUUULT sub limita maxima de viteza nu ti se par assholes?

 

am tot intalnit eu d'astia pe la mine, ocupa toata strada cand scot partaitoarele la asfalt in singura duminica insorita din an..... ii depasesti dupa care se oftica si incearca sa se tina dupa tine... so fucking funny

Comntariul tau m-a lasat fara cuvinte, ce sa mai zic...ai spus totul. Adica tot ce ai inteles tu, e de inteles!

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti povestesc din propria-mi experienta, concluziile le tragi tu dupa.

1) oras, vara, 25 de grade, noapte, un (cuvant urat) pe contrasens, nisip pe jos. Viteza: 30-40 la ora. Trântă. Echipament: casca, blugi, tricou. Urmari: sange la coate, palme si genunchi, scos pietricele de sub piele cu penseta, acasa, un strat de piele lăsat pe asfalt, dureri la incheietura mainii si la sold pt vreo luna.

2) afara, toamna, 10-15 grade, soare puternic din fata, curba, pata enorma de ulei. Viteza: 70-80 la ora. Trântă. Echipament: casca, armura, genunchiere, manusi Camelot, protectiii sold, costum subtire din piele. Urmari: zgariat un pic costumul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))))) n-as vrea sa iasa discutii de genul

ce-am inteles eu e ca porti echipament daca nu vrei sa te zdrelesti, dureri tot obtii, insa tin sa cred ca merita investitia si sufocarea din zilele de vara (am inteles ca ar fi o solutie, ca echipamentul ti-l mai modifici cu aerisiri si toate draciile astea)

Editat de anershady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Idei care mi-au sarit in ochi pana acum in topicul asta, si la care as avea si eu una alta de zis.

  1. Sunt riscuri mai mici de a te tavali cu un cruiser? Ca si altii pe aici, sustin ca gradul mai mic de inclinare in curbe, puterile nu fenomenale, ciclistica de salupa si poate fac pe calaretul pe cruiser sa fie mai putin sportiv in foarte multe cazuri. Motocicletele cu caracter sportiv mie imi cer mers sportiv, si poate nu e valabil numai in cazul meu. Poate de aici rata mai mare a evenimentelor nedorite in randul posesorilor de astfel de motociclete.
  2. Geaca ca lumea cu protectii... Nu am mare incredere in protectiile alea, de aia nici nu port. Dar da, port geaca de piele groasa, pantalonii de piele, manusi, casca flip-up in toate cazurile cand ies din oras. Prin oras (ma dau extrem, dar extrem de rar doar prin oras, doar cand am nevoie sa ajung undeva si parca as sta calare) port coaja de pepene numita braincap, blugi dar geaca o iau si o tin descheiata pana la buric daca e foarte cald.
  3. Castile e pentru oameni urati. Funny. Am mers si fara casca pe distante scurte, e fain cum se simte vantul in plete (la mine la figurat, ca ma tund foarte scurt). Nu recomand, dar am mai facut-o (mers Lejer Lejereanu, din comuna Lejeri).
  4. Chopperistii sunt adevaratii motociclisti , din acest motiv si-au ales un V2 si nu 4 in linie... Parca se simte ceva intoleranta la bord, amice care ai scos porumbelul asta voiajor pe oricifiul buco-anal. Parerea mea. Fiecare se da cu ce isi permite, cu ce ii place, cu ce se dau prietenii lui etc etc etc. Hai sa ne iubim ca fratii Petreus.
  5. Ma doare-n plua de ce se poate intampla daca o sa cad. Stiu ca e ironica e exprimarea, si ca userul care a spus se echipeaza. Dar conceptia asta exxista. Dar exista si cazuri de bipezi care si-au schimbat modul asta de a pune problema dupa prima revarsare pe asfaltul incins.
  6. Abtibildul de pe Dacie, ala cu No airbags, we die like real men. Poezie pe paine. Posesorii pe Dacii vechi cred ca au cea mai mica rata de mortalitate. Mai mult de 90 sar tablele de pe ea, merg o data la doua luni, si atunci ii opreste politia ca nu au itp din 97.
  7. Daca vrei chopper nu e obligatoriu casca sa porti casca. O coaja de pepene ofera aceeasi protectie. Dude, sa nu iti vina rau de la atata gandire. Ia-o incet, si consuma lichide intre sesiunile de gandire profunda.
  8. Din experienta mea personala si din situatiile prin care au trecut motociclisti apropiati mie, consider ca nu este justificat sa te coci vara, la 40 de grade, purtand echipament. Intre a te coace si a purta bermude Lacoste, maieu cu plasa si slapi cu ata-n dos mai exista solutii.
  9. Cea mai buna protectie este sa previi accidentele. True! Numai ca in afara de cazaturi mai sunt si altele. Mersul in blugi te poate scoate din peisaj la maxim 40 de ani daca nu mergi numai pe 20 de grade plus, par examplu. Unii prefera sa se dea si la 50, si la 60.
  10. Merge perfect un chopper in oras, mai putin faptul ca e joasa (nu vezi peste masini, iti crapa fundul etc) si ca nu poti sa te strecori. Saua unui cruiser e la 70 de cm de sol (in medie), fata de celelalte undeva la 90. Nu vad sa faca inaltimea asta diferenta. La vitezoaice de exemplu, stai aplecat peste rezervor, din cauza pozitii sport, si pierzi avantajul ala de 20 de tanti fata de cruiser. Nu te poti strecura, asta accept. Latimea mea de exemplu e de 110, fata de 80-90 latimea unui motor naked. Aici centimetrii aia conteaza. Eu personal nu sunt mare fan al mersului prin oras de cand am cumparat marfarul asta. Cand aveam Ducati, era fun.
  11. Pentru oras cele mai bune motociclete sunt cele naked. Submit si eu! Am avut ocazia sa ma dau cu un Hornet in mai multe randuri prin oras. Minunata motocicleta. As adauga naked in patru cilindri, pt elasticitatea motor mai mare versus un 2V, sau monocilindru.
  12. Echipamentul nu te salveaza din orice rahat. Echipamentul te poate scuti de leziuni mai grave. In primul rand e vorba de raschetarea pielii. Fara echipament ai toate sansele sa iti zdrelesti toata pielea. Cu echipament ai sanse sa scapi fara zgarieturi. In al doilea rand e vorba de protectia zonelor vulnerabile - articulatii si coloana. Fara echipament exista riscul sa cazi pe spate si tocmai unde ai cazut sa fie o pietricica si sa-ti beleasca iremediabil coloana. Sau te lovesti la un genunchi si fara protectii poti sa ti-l faci praf si sa fie nevoie de nu stiu cate operatii de reconstructie. Echipamentul nu garanteaza ca te scapa de fracturi, dar ai sanse mult mai mari ca fracturile sa fie mai usoare si sa se repare mai repede. De casca nu mai zic. Craniul uman este incredibil de fragil. Se sparge imediat. Fara casca pe cap nu ai ce cauta pe motocicleta decat daca esti inconstient. O sinteza destul de buna dupa parerea mea in privinta echipamentului. Man, jos palaria!
  13. Nu e nevoie sa porti echipament de 30 de kile. Iara ader 100%. Echipamentul se poate adapta, modifica, daca nu vreti sa dati bani grei pe chestii gata facute cum sunt blugii aia de mers prin oras de 100 de euro de pe Louis.
  14. Nu cred ca-i nimeni aici care merge cu 120km/h pe chopper avand obstacole in jurul sau. Asta e asa ca o gandire de moment, nu prea vad de ce si-ar cumpara cineva chopper sa rupa asfaltu cu el. Dude, si cand sa mergem cu 120? Cand in stanga si dreapta e numai porumb. Ok, sunt motociclete care par cuminti si incapabile de senzatii. Dar unele chiar pot. La fel si calaretii!

Amice, nu ai inteles nimic din ce am vrut sa spun in postul meu iar modul tau de exprimare in frumoasa limba Romana , lasa de dorit. Ti-as recomanda "istoria motociclismului" poate vei intelege ce ma determinat sa fac acel comentariu.. In speranta ca cenzura nu se mai practica , te salut cu respect.

Editat de AWD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca nu te-ai exprimat sau nu ai explicat cum trebuie. De aia nu s-a inteles.

 

Afirmatia asta ”chopperistii sunt adevaratii motociclisti , din acest motiv siau ales un V2 si nu 4 in linie” este jignitoare si stupida. De ce sunt chopperistii adevaratii motociclisti? Dupa ce criteriu? Cum masori daca cineva e mai ”adevarat” decat altcineva? Si ce zici daca un chopperist ar alege un V4? De exemplu un Royal Star sau un VMax? Dar daca ar alege un 3 in linie? De exemplu un Triumph Rocket 3?

 

Istoria motociclismului n-are nicio legatura cu purtarea echipamentului. Acum 60 de ani nu existau casti integrale, fibra de carbon, kevlar, cordura si alte materiale.. Dar si atunci isi puneau oamenii ce puteau pe ei ca sa se protejeze. Tocmai de aia se imbracau cu costume de piele - ca sa se protejeze nu ca sa se dea smecheri.

Pe parcurs au aparut tot felul de imitatori - bad ass wannabee. Pe acesti imitatori i-a preocupat mai mult ce franjuri si zdranganele sa-si puna si probabil ei au scornit tot felul de asa zis traditii. Pe un motociclist ar trebui sa-l preocupe mai putin respectarea cine stie caror traditii tampite si sa-l preocupe mai mult sa aiba un echipament care sa-i ofere protectie si avantaje practice.

 

Las-o mai moale cu criticile legate de exprimarea in limba romana. In primul rand acesta e un forum moto si nu unul de gramatica limbii romane. In al doilea rand chiar tu ai comis o gramada de greseli asa ca nu prea esti in pozitia de a da altora sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca nu te-ai exprimat sau nu ai explicat cum trebuie. De aia nu s-a inteles.

 

Afirmatia asta ”chopperistii sunt adevaratii motociclisti , din acest motiv siau ales un V2 si nu 4 in linie” este jignitoare si stupida. De ce sunt chopperistii adevaratii motociclisti? Dupa ce criteriu? Cum masori daca cineva e mai ”adevarat” decat altcineva? Si ce zici daca un chopperist ar alege un V4? De exemplu un Royal Star sau un VMax? Dar daca ar alege un 3 in linie? De exemplu un Triumph Rocket 3?

 

Istoria motociclismului n-are nicio legatura cu purtarea echipamentului. Acum 60 de ani nu existau casti integrale, fibra de carbon, kevlar, cordura si alte materiale.. Dar si atunci isi puneau oamenii ce puteau pe ei ca sa se protejeze. Tocmai de aia se imbracau cu costume de piele - ca sa se protejeze nu ca sa se dea smecheri.

Pe parcurs au aparut tot felul de imitatori - bad ass wannabee. Pe acesti imitatori i-a preocupat mai mult ce franjuri si zdranganele sa-si puna si probabil ei au scornit tot felul de asa zis traditii. Pe un motociclist ar trebui sa-l preocupe mai putin respectarea cine stie caror traditii tampite si sa-l preocupe mai mult sa aiba un echipament care sa-i ofere protectie si avantaje practice.

 

Las-o mai moale cu criticile legate de exprimarea in limba romana. In primul rand acesta e un forum moto si nu unul de gramatica limbii romane. In al doilea rand chiar tu ai comis o gramada de greseli asa ca nu prea esti in pozitia de a da altora sfaturi.

 

Chiar daca nu sunt de acord cu tot ce ai scris inainte, postul asta merita laudat. :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

degeaba, o sa vina HD sa-ti explice repede cu 2 filme de pe yutub ca n-ai dreptate, defapt te-ai accidentat cu echipament si ai scapat fara o zgarietura cand mergeai fara.

 

Eu nu vin cu filmulete, eu vin cu experienta personala (a mea si a altora). Tocmai am scris ca unui amic i-a fost aproape sectionata laba piciorului (nu sunt medic, dar cred ca mai corect ar fi "aproape amputata laba piciorului") de catre protectia metalica pentru glezna. Adica i s-a infipt aia adanc in picior, ca sa fie mai clar. Daca nu avea incaltaminte cu protectii scapa doar cu o luxatie zdravana. Explica-i tu aluia, care a suferit nu stiu cate operatii, cum sta treaba cu echipamentul. De atunci s-a si lasat de motociclism.

» Post actualizat in 19 Apr 2015 19:52

:))))) n-as vrea sa iasa discutii de genul

ce-am inteles eu e ca porti echipament daca nu vrei sa te zdrelesti, dureri tot obtii, insa tin sa cred ca merita investitia si sufocarea din zilele de vara (am inteles ca ar fi o solutie, ca echipamentul ti-l mai modifici cu aerisiri si toate draciile astea)

 

Iti spun eu ce se intampla in realitate:

Cand porti echipament tinzi sa mergi mai tare, mai agresiv, pentru ca te simti protejat. Pe de alta parte, vara, cand curg apele pe tine, pe langa faptul ca devii irascibil, iti pierzi si concentrarea.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vin cu filmulete, eu vin cu experienta personala (a mea si a altora). Tocmai am scris ca unui amic i-a fost aproape sectionata laba piciorului (nu sunt medic, dar cred ca mai corect ar fi "aproape amputata laba piciorului") de catre protectia metalica pentru glezna. Adica i s-a infipt aia adanc in picior, ca sa fie mai clar. Daca nu avea incaltaminte cu protectii scapa doar cu o luxatie zdravana. Explica-i tu aluia, care a suferit nu stiu cate operatii, cum sta treaba cu echipamentul. De atunci s-a si lasat de motociclism.

» Post actualizat in 19 Apr 2015 19:52

 

Iti spun eu ce se intampla in realitate:

Cand porti echipament tinzi sa mergi mai tare, mai agresiv, pentru ca te simti protejat. Pe de alta parte, vara, cand curg apele pe tine, pe langa faptul ca devii irascibil, iti pierzi si concentrarea.

cum n-am iesit pana acum in trafic decat cu un scuter (nu se pune scoala), nu stiu daca sa cred ce-mi zici tu sau nu, imi pare rau pentru amicul tau, cred ca a avut pur si simplu ghinion, ca nu o fi nici protectia aia metalica ca un cutit la orice tranta

nu-mi pare asa un calvar echipamentul ala, s-a si spus ca se modifica, il mai aerisesti, vezi tu ce si cum ii faci, chiar daca nu-l ai full, partile care iti protejeaza exclusiv articulatiile imi par un lucru foarte important in motociclism, pentru care merita sa transpiri decat sa ajungi sa-ti mangai genunchiul cu talpa intr-un accident

si chestia asta imi pare cam absurda, oricine tinde sa mearga mai tare pe masura ce devine mai experimentat, oricine isi mai asuma un risc din cand in cand, nu cred ca daca ai echipament mergi cu 150 constant afara si fara cu 70 ca ti-e frica sa nu cazi (poate am exagerat putin)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ai iesit cu motocicleta, nu ai prea multe optiuni. Nu ai loc de depozitare pentru o geaca de ploaie, una de soare, una de frig, si toate protejate. Iti trebuie una care sa le faca pe toate. Asta la drumuri lungi, ca daca esti in oras tragi o fuga pana acasa pentru geaca potrivita. Desi, nici asa nu iti iese intotdeauna.

 

Nu ignorati efectele caldurii. Omul de fapt rezista mai greu la caldura decat la frig. Cand sunt peste 40 de grade aerisirile alea sunt fix pix. Te coci la soare si poate nu ai un loc unde sa opresti - ori pentru ca esti pe autostrada, ori ca stai din cauza traficului. Nici sa bei apa nu poti fara sa te opresti.

 

De acord cu @HD, si eu sustin ca fara echipament esti mai precaut. Trebuie sa iti respecti motocicleta, experienta si pe ceilalti din trafic. Increderea oarba in niste "protectii" nu aduce decat ghinion.

 

Trebuie sa gasesti un echilibru. Ce e prea mult, ce e prea putin. Asta depinde de multe, stilul de mers, experienta, loc pe motocicleta, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai putin, nu a zis nimeni ca daca porti echipament de protectie esti "zmeu" si te crezi/esti invincibil... discutia s-a invartit pe tema "echipamentul e egal cu 0".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...