Sari la conținut

Siguranta pe chopper / echipament moto


anershady
 Share

Postări Recomandate

Personal consider ca diferența se face încă de la achiziționarea motorului. Cand ți-ai cumpărat vitezana este obligatoriu sa te protejezi ca pt 200km/h, adica maxim...si plus peste.

 

Tu crezi ca exista pe planeta asta echipament care sa te salveze la 200km/h ?? Doar cel de SUS dar nu intra la categoria echipament!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut, am cateva intrebari legate de riscurile pe chopper. Din auzite si vazute, am tras concluzia ca riderii de choppere isi pun in cap o casca, manusi si asta le e protectia, ceva mai pompos de atat n-am vazut. Ce nu inteleg eu este de ce se intampla asta? Sunt riscuri mai mici pe chopper de a te tavali pe asfalt? N-as prea crede, imi pare aproximativ acelasi lucru, chiar daca diferenta de la sport la chopper e ca de la cer la pamant, accidente tot sunt si daca mergi cu bicicleta.

Tin sa spun ca sunt incepator, si am facut topic-ul asta ca sa ma informez putin.

 

Cred ca de vazut ai vazut mai mult in filme.

Acolo nah, actorul principal trebuie sa arate bine si sa i se vada mocalaul in prim-planuri. Cand se filmeaza scene de actiune actorii sunt inlocuiti cu cascadori profesionisti si imbracamintea de fitze cu echipament de protectie adevarat.

 

Pe strada merge fiecare cum vrea. Depinde cat de mult tine la pielea lui.

Eu am vazut multi chopperisti echipati full si multi speedisti in tricou si papuci. Nu e o regula - daca iti iei un anumit tip de motocicleta, musai sa ste conformezi si cu un anumit tip de echipament (sau lipsa de echipament).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, uite care e treaba: Nu purta echipament si bucura-te de libertatea pe care ti-o ofera motocicleta. Daca vroiai siguranta nu-ti mai luai motocicleta.

 

Nu pot sa-mi dau seama daca trollezi sau chiar vorbesti serios... oricum ar fi, nu o mai face, poate chiar te crede cineva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa-mi dau seama daca trollezi sau chiar vorbesti serios... oricum ar fi, nu o mai face, poate chiar te crede cineva.

 

Vorbesc serios!

 

A nu se intelege gresit: recomand a se purta intotdeauna casca (chiar integrala, daca omul nu sufera de claustrofobie). Cam atat din punct de vedere al echipamentului.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citez... "castile e pt oameni urati" :)) Asta in spirit de gluma, pt ca la modul serios, echipamentul e absolut necesar. Dar na, fiecare isi pretuieste corpul/viata in felul lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de fapt cea mai buna protectie este sa previi accidentele. Daca nu cazi, nu ai nevoie de protectii. Dar esti tu sigur ca nu cazi? Depinde de stilul tau de mers, de ce riscuri iti asumi, cata experienta ai, etc.

 

Cat despre caldura, este si asta un punct important de considerat. Am ales sa merg fara protectii pe autostrada pentru simplul motiv ca nu mai puteam de cald. Iar in Bucuresti a trebuit sa opresc pe Centura sub un pod ca sa ma racoresc, ca era cat pe ce sa lesin pe motor in trafic. Asta cu echipament textil, waterproof, care nu respira deloc. De atunci port piele. L-am impermeabilizat, deci nu ma ploua. In schimb mai respira, parca nu e chiar asa de cald totusi. Inca sunt in cautare de o "camasa" cu protectii - la un pret decent - care poate fi purtata vara.

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca trebuie sa si adaptezi echipamentul la vreme... e logic ca o sa te coci in ceva waterproof vara, pe calduri mari. Geaca scurta pe care o am e partial plasa, vara se aeriseste bine in mers, dar are si mesada de ploaie si o vesta de vreme mai rece. O geaca cu plasa e mai buna decat o armura, plus ca e mai comoda de imbracat/dezbracat.

Si in piele te coci, chiar daca nu la fel ca in waterproof.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este-casca e pt urati...mai bine frumos dar fara dinti in gura si stramb in mandibula.Gandeste-te cati franjuri de piele genuine iti iei din banii de proteza dentara;de ciocate nu mai vorbesc.Cand esti pe patul de spital,in halul in care esti,sa-ti mai si vire-n sfincter furtunu,ca tu te-ai constipat de la chitul auto pe care l-ai raschetat cu gura de pe capota masinii...misto si inaltator.Oricum design-ul chopp-ului este fiabil in caz de inpact frontal;fata preia mult din forta inpactului-un mic dezavantaj rezervorul frisco-style,care-ti face rocada testicule-amigdale...la medicu de familie te plangi ca-i rosu-n gat,iti dai cilotii jos si zici-AAAA!in anii 60-70-80 erau multe ,,trike"-ri,multi handicapati in urma accidentelor moto-consecinta protectiiilor inexistente.Contemporaneitatea iti ofera prezervisme fiabile sa te mentzi activ in trafic cat mai mult timp-pilot si utilaj.Motociclismul nu se vrea un ejaculatio precox...mai ales cu chopp..ce naiba.Accidentul e ca diareea;te ia prin surprindere,si oricat de tare esti in gaoz,vrea sa iasa...Concluzie:ia un Furazolidon inainte sa iesi in trafic.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Oameni buni, fiecare "simte" nivelul de risc si precauție pe care vrea al avea. Din start mersul pe 2 roti creste procentul de risc. In functie de persoană, "utilaj" procentul difere destul de mult (procentul de risc). Doar am vrut sa lămuresc matematic problema \m/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu aveti idee cat de mult m-ati ajutat cu raspunsurile, eu chiar nu mai intelegeam nimic din ce e pe sosele acum :))

Si acum daca tot am trezit putina atentie asupra topic-ului, va pun o intrebare prosteasca, stiu si eu ca asfaltul nu tine cont de ce categorie calaresti, stiu faptul ca motoarele sunt mai periculoase, insa din mai multe motive acumulate tind sa cred ca chopper-ul iti mai taie cateva riscuri in oras. Voi ce parere aveti?

Si altceva ar mai fi, care credeti ca sunt cele mai imp avantaje si cele mai problematice dezavantaje ale unui chopper/cruiser in oras (Bucuresti mai exact, ca asta ar fi locul unde as merge cel mai des dupa cumpararea motorului).

Scuzati-ma daca-s prea aiurea intrebarile, stiu ca au mai fost puse intrebari de genul asta insa s-a raspuns destul de scurt si neinteles, eu cel putin nu mi-am facut o idee.

ps: nu are treaba viteza cu mine, si nici eu cu ea, ma gandesc la choppere pentru ca sunt un lenes si in ruptul capului n-as sta ca un stalp pe una sport cateva ore pe zi

Editat de anershady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si altceva ar mai fi, care credeti ca sunt cele mai imp avantaje si cele mai problematice dezavantaje ale unui chopper/cruiser in oras (Bucuresti mai exact, ca asta ar fi locul unde as merge cel mai des dupa cumpararea motorului).

avantaje: motorul mai 'domol', trage bine in ture joase, pozitie confortabila pana la un punct, sunet decent, look marfa (astea sunt subiective), pica babe in plasa cu sutele, dar totusi mai putinii ca la stalpii cu SS-uri :)

dezavantaje: pozitie joasa, nu vezi peste masina din fata, raza mare de bracaj, motocicletele sunt in general destul de voluminoase, nu prea ai loc sa te strecori, pozitia stand in fund devine enervanta daca nu ai supensiile calumea (sau chiar daca ai) cand iei toate denivelarile fix in fund si incepe sa doara spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avantaje: motorul mai 'domol', trage bine in ture joase, pozitie confortabila pana la un punct, sunet decent, look marfa (astea sunt subiective), pica babe in plasa cu sutele, dar totusi mai putinii ca la stalpii cu SS-uri :)

dezavantaje: pozitie joasa, nu vezi peste masina din fata, raza mare de bracaj, motocicletele sunt in general destul de voluminoase, nu prea ai loc sa te strecori, pozitia stand in fund devine enervanta daca nu ai supensiile calumea (sau chiar daca ai) cand iei toate denivelarile fix in fund si incepe sa doara spatele.

"pozitie comfortabila pana la un punct" vrei sa spui ca deja iti cade spatele dupa 2-3 ore?

in concluzia mea, merge perfect un chopper in oras, mai putin faptul ca e joasa (nu vezi peste masini, iti crapa fundul etc) si ca nu poti sa te strecori (asta n-ar fi chiar o problema pentru mine, sunt destul de rabdator si atent la cam tot ce fac)

oricum sunt cam mort dupa motoarele astea cred ca de la 5 ani cand si-a vandut taicamiu motoru, deci nu prea mai sunt sanse sa-mi plece gandul la alta categorie

ps: inca ceva mic, daca aveti cumva genul ala de filme/clipuri cand riderii se filmeaza in trafic si sunt pe choppere, m-ar ajuta enorm 2-3 link-uri

Editat de anershady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un risc mai mare la chopper eu cred ca este pt. picioare/glezne fiindca sunt mult mai in fata, dar depinde si de cazatura, si complicatiile acolo pot fi mai grave, eu am patit-o

cel mai mari riscuri sunt insa traficul si nesimtitii, dar poate si lipsa de experienta pe soselele de la noi, nu neaparat cu A-ul, de multe ori esti prea concentrat sa prevezi tampeniile celorlalti si cand esti singur pe drum pierzi din concentrare, te relaxezi de tot, atunci o poti pati ...

 

din "experienta" mea

sigur nu mi-am controlat caderea cand a fost cazul, dar la maini, coate, spate, casca si altceva inafara de un genunchi, niste ligamente si o glezna praf la vasele de sange :( adica urat, n-am patit absolut nimic, nici fracturi, la aproape 100 kg plus forta gravitationala :), o fi fost noroc daca nu altceva/altcineva ...

asa ca, dupa 2 accidente la viteze de 50-60 km/h, aleg in continuare sa merg mai mult pe vreme buna si cu o protectie spre minim (ghete/cizme, casca novelty/de forma, manusi, ochelari cu protectie pt. curent si dupa caz geaca brando si ceva bandane), ba mai mult, la 30 grade in pantaloni scurti si cu o camasa fara maneci, asta e placere si relaxare IMO, si chiar nu ma intereseaza ce spun fifi-urile sau altii, ba chiar mi-ar placea sa fiu invizibil cu motorul, nu ies pt. public, chiar nu-mi pasa, dar am la cine ajunge acasa, si cunosc si-mi asum riscurile, in rest incerc sa ma pazesc, sa evit greselile prostesti, etc. cat se poate

totul la viteze de 60-80 km/h, mai mult este foarte foarte riscant pe drumurile de la noi, parerea mea

aleg, constient, sa merg asa desi am casti integrale, cizme speciale, pantaloni de piele si posibilitati sa-mi iau restul, dar nu mai suport 20 kg de haine pe mine, nu ma mai inteleg cu castile alea (pt. vizibilitate, raza, etc), nu ma simt comod cu toate pe mine, poate un costum ca la Moto GP cu aproape nimic pe sub el da' ... nu am incercat
inainte sa-mi iau motorul am cautat insistent sa vad care sunt riscurile ... cele mai urate ... da' sunt o gramada, dar trebuie mers cu multa grija, chiar si asa putand s-o patesti, echipat sau neechipat

deci pt. cei mai radicali, nu sunt de parere ca inseamna ca daca mergi fara casca si/sau protectii serioase esti tampit, pur si simplu asa vrei, iti asumi riscurile, sau ce ? le pasa unora de ceilalti ? ca si statului de noi toti ? :))))))))))), sa fim seriosi

nu-i critic pe cei obsedati de a se proteja, daca suporta disconfortul bravo lor, dar nici pe cei in slapi nu-i critic fiindca nu e treaba mea, cert este ca nu mi-as lasa copilul sa mearga neechipat , probabil nici cum merg eu ... de fapt la cum se circula la noi, nu o sa-l las deloc

 

altfel ii foarte fain sa mergi cu un chopper/cruiser


» Post actualizat in 15 Apr 2015 07:08

ps: inca ceva mic, daca aveti cumva genul ala de filme/clipuri cand riderii se filmeaza in trafic si sunt pe choppere, m-ar ajuta enorm 2-3 link-uri

 

uite cateva "plimbari", la viteze relativ mici, ok, este cuplu acolo-i farmecul, mers cuminte si-n oras si pe afara ...

 

frig rau ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@aoreus

Zici că esti Predator sudic cu tunul de filmare 😁 !

 

Hai sa facem un pic de diferență intre chopper si cruiser, primul e foarte ok in trafic, al II-lea e confortabil la drum lung. Dacă cauti un motor stock pentru trafic urban iti recomand un Sportster de 883, sau un Dragstar Custom 650, Intruder de 805, sunt motoare mai înguste si cel puțin Sportster si Intruder au centrul de greutate mai sus, ceea ce te face să vezi peste masini, dragstarul e mai comod sa zic dar nu vezi peste masini, având centrul de greutate mult mai jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chopper = chopped = taiat. Nu e acelasi lucru cu un cruiser, cum sunt de fapt 99% dintre "choppere", dar e impamantenita denumirea asta pt ce are forma respectiva.

 

@aoreus: e doar pielea ta in joc, deci nu vad de ce te-ar judeca cineva... e alegerea fiecaruia cum se protejeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@icelord

am discutat cu niste motociclisti, un propietar de intruder nu prea mi l-a recomandat, desi a zis ca nu-i chiar rau, cel mai recomandat ca prim motor mi-a fost marauder/virago

 

@aoreus

multumesc mult pentru clipuri si informatii, si ai grija la glezne ca iti mai trebuie :tomato:

Editat de anershady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps: inca ceva mic, daca aveti cumva genul ala de filme/clipuri cand riderii se filmeaza in trafic si sunt pe choppere, m-ar ajuta enorm 2-3 link-uri

 

De parca tu n-ai auzit de Youtube. Am avut o banuiala inca de la inceput, dar acum chiar imi este clar ca ai facut un topic la misto.

 

Cu toate astea, sa stii ca subiectul este de un real interes. Eu m-am gandit foarte mult la treaba asta cu echipamentul, daca chiar este esential sau este doar o chestie de consum, mai ales in urma accidentului unui amic caruia protectia metalica pentru glezna aproape i-a sectionat laba piciorului. Daca n-ar fi avut acele ghete moto cu protectie metalica, probabil ca n-ar fi suferit altceva decat o entorsa urata.

Pe de alta parte, eu n-am purtat niciodata niciun fel de protectie. Doar casca, aproape intotdeauna integrala (in 98% din mersul cu motocicleta).

 

Casca integrala si-a dovedit eficienta din plin atunci cand, la 90km/h, un domn mi-a intors brusc in fata. Am strans franele pana am blocat fata si m-am dus taras in masina lui. Probabil ca la impactul cu masina am avut in jur de 75km/h. Am trecut cu capul pe langa roata spate si m-am infipt sub portbagaj. Motocicleta a mers in paralel cu mine, s-a lovit de roata spate si a inceput sa se invarteasca precum o morisca. In aceasta miscare a ei de rotatie m-a lovit pe mine in piept (200 de kg care iti trag un "pumn in piep"). Salvare, etc... Cam o luna si jumatate n-am putut sa rad, sa tusesc, sa trag aer bine in piept. In urma acestui accident mi-am dat seama ca de durerea aceea ingrositoare in piept, care a urmat accidentului, nu m-ar fi scapat nici mama echipamentului. Poate doar vreo armura metalica de cavaler medieval. In chimb casca intergrala a fost de un real folos. Buba la genunchi care, asa cum a spus cineva mai sus, a fost curatata pe viu si data cu betadina si care a tot supurat luni de zile dupa accident, nu o pun la socoteala. Pana la urma, daca nu cazi si nu faci macar o buba, nu esti motociclist.

Mentionez ca eram cu pasager, care n-a patit nimic.

 

Altadata, in urma altui accident, petrecut pe la vreo 30 de km/h, am fost aruncat peste ghidon si am aterizat in fata motocicletei direct pe umar. A urmat o fractura de clavicula cu deplasare, care sigur nu putea fi evitata nici cu mama echipamentului. Au urmat trei saptamani de "gips" de la gat pana la buric. Cel mai nasol a fost ca dupa vreo 2 saptamani a inceput sa ma manance pielea rau de tot si nu aveam cum sa ma scarpin, asa ca ma chinuiam cu un bat bagat pe la gat ca sa ajung la burta, unde mana era lipita de corp. Doctorii imi prinsesera mana direct lipita de corp si dupa 3 saptamani incepuse mana sa adere la burta. :D

Mentionez ca si in acest caz eram cu pasager si n-a patit nimic.

 

Cu alta ocazie aveam vreo 50km/h cand un nene nu mi-a acordat prioritate de dreapta. Cred ca impactul a avut loc pe la vreo 40 de km/h. Am sarit peste ghidon si am aterizat pe margina dreapta a capotei de unde m-am prelins pe jos. Pasagerul a sarit peste capota si a aterizat in cealalta parte a masinii. Nici unul si nici celalalt nu am patit nimic, decat niste usoare dureri de genunchi care au trecut de la sine in cateva zile.

 

Am mai avut si alte accidente si evenimente, dar asa cum spuneam, bubele si juliturile nu le pun la socoteala. Si, repet, niciodata nu am purtat alfel de echipament decat casca integrala. De multe ori am mers la drum lung, sute de kilometri, in bermude si tricou cu maneca scurta.

Imi aduc aminte ca odata chiar am alunecat pe o pata de ulei, intr-o curba extrem de stransa, la vreo 30 de km/h, fiind imbracat astfel: bermude si tricou cu maneca scurta. desi m-am dus taras cativa metri, n-am avut nici macar o julitura. Cred ca eram plin de ulei si alunecam foarte bine pe sfalt. :D

 

A, era sa uit de un prieten care a cazut la 100 de km/h fara casca. S-a dus taras si a dat cu capul direct in bordura. Si-a spart capul si... atat.

 

Dupa cum vedeti, toate sunt accidente pana in 100 de km/h. Tocmai de aceea consider ca accidentele grave, mai ales cele soldate cu morti, se intampla la viteze mult mai mari. Povestile alea cu "mergea incet, dar a murit" eu nu le cred. A, daca te dezechilibrezi, asa cum am vazut intr-un filmulet, si trece camionul peste tine, este cu totul altceva. Ala este intr-adevar ghinion.

 

Mentionez ca de cand am trecut la chopper n-am mai avut niciun accident. Toate accidentele de mai sus si celelalte despre care n-am ccris aici, le-am avut cu tot soiul de alte motociclete.

Editat de --=HD=--
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi. ....la alegerea motorului ia in calcul înălțimea și greutatea ta .... Dacă ai 1,80 m și 100 kg ai să arăți ca un hipopotam care face sex cu o pisică pe ceva de 650-750 cmc.....Dacă ai 1,70 și 70 kg ai să fii ca un iepuraș pe un tanc pe ceva de 1500-1800 cmc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De parca tu n-ai auzit de Youtube. Am avut o banuiala inca de la inceput, dar acum chiar imi este clar ca ai facut un topic la misto.

 

Cu toate astea, sa stii ca subiectul este de un real interes. Eu m-am gandit foarte mult la treaba asta cu echipamentul, daca chiar este esential sau este doar o chestie de consum, mai ales in urma accidentului unui amic caruia protectia metalica pentru glezna aproape i-a sectionat laba piciorului. Daca n-ar fi avut acele ghete moto cu protectie metalica, probabil ca n-ar fi suferit altceva decat o entorsa urata.

Pe de alta parte, eu n-am purtat niciodata niciun fel de protectie. Doar casca, aproape intotdeauna integrala (in 98% din mersul cu motocicleta).

 

Casca integrala si-a dovedit eficienta din plin atunci cand, la 90km/h, un domn mi-a intors brusc in fata. Am strans franele pana am blocat fata si m-am dus taras in masina lui. Probabil ca la impactul cu masina am avut in jur de 75km/h. Am trecut cu capul pe langa roata spate si m-am infipt sub portbagaj. Motocicleta a mers in paralel cu mine, s-a lovit de roata spate si a inceput sa se invarteasca precum o morisca. In aceasta miscare a ei de rotatie m-a lovit pe mine in piept (200 de kg care iti trag un "pumn in piep"). Salvare, etc... Cam o luna si jumatate n-am putut sa rad, sa tusesc, sa trag aer bine in piept. In urma acestui accident mi-am dat seama ca de durerea aceea ingrositoare in piept, care a urmat accidentului, nu m-ar fi scapat nici mama echipamentului. Poate doar vreo armura metalica de cavaler medieval. In chimb casca intergrala a fost de un real folos. Buba la genunchi care, asa cum a spus cineva mai sus, a fost curatata pe viu si data cu betadina si care a tot supurat luni de zile dupa accident, nu o pun la socoteala. Pana la urma, daca nu cazi si nu faci macar o buba, nu esti motociclist.

Mentionez ca eram cu pasager, care n-a patit nimic.

 

Altadata, in urma altui accident, petrecut pe la vreo 30 de km/h, am fost aruncat peste ghidon si am aterizat in fata motocicletei direct pe umar. A urmat o fractura de clavicula cu deplasare, care sigur nu putea fi evitata nici cu mama echipamentului. Au urmat trei saptamani de "gips" de la gat pana la buric. Cel mai nasol a fost ca dupa vreo 2 saptamani a inceput sa ma manance pielea rau de tot si nu aveam cum sa ma scarpin, asa ca ma chinuiam cu un bat bagat pe la gat ca sa ajung la burta, unde mana era lipita de corp. Doctorii imi prinsesera mana direct lipita de corp si dupa 3 saptamani incepuse mana sa adere la burta. :D

Mentionez ca si in acest caz eram cu pasager si n-a patit nimic.

 

Cu alta ocazie aveam vreo 50km/h cand un nene nu mi-a acordat prioritate de dreapta. Cred ca impactul a avut loc pe la vreo 40 de km/h. Am sarit peste ghidon si am aterizat pe margina dreapta a capotei de unde m-am prelins pe jos. Pasagerul a sarit peste capota si a aterizat in cealalta parte a masinii. Nici unul si nici celalalt nu am patit nimic, decat niste usoare dureri de genunchi care au trecut de la sine in cateva zile.

 

Am mai avut si alte accidente si evenimente, dar asa cum spuneam, bubele si juliturile nu le pun la socoteala. Si, repet, niciodata nu am purtat alfel de echipament decat casca integrala. De multe ori am mers la drum lung, sute de kilometri, in bermude si tricou cu maneca scurta.

Imi aduc aminte ca odata chiar am alunecat pe o pata de ulei, intr-o curba extrem de stransa, la vreo 30 de km/h, fiind imbracat astfel: bermude si tricou cu maneca scurta. desi m-am dus taras cativa metri, n-am avut nici macar o julitura. Cred ca eram plin de ulei si alunecam foarte bine pe sfalt. :D

 

A, era sa uit de un prieten care a cazut la 100 de km/h fara casca. S-a dus taras si a dat cu capul direct in bordura. Si-a spart capul si... atat.

 

Dupa cum vedeti, toate sunt accidente pana in 100 de km/h. Tocmai de aceea consider ca accidentele grave, mai ales cele soldate cu morti, se intampla la viteze mult mai mari. Povestile alea cu "mergea incet, dar a murit" eu nu le cred. A, daca te dezechilibrezi, asa cum am vazut intr-un filmulet, si trece camionul peste tine, este cu totul altceva. Ala este intr-adevar ghinion.

 

Mentionez ca de cand am trecut la chopper n-am mai avut niciun accident. Toate accidentele de mai sus si celelalte despre care n-am ccris aici, le-am avut cu tot soiul de alte motociclete.

imi cer scuze daca ti-am tras concluzia asta si poate nu mi-am ales cele mai bune cuvinte ca sa explic, insa niciodata nu mi-a fost teama sa intreb, am spus totul cat de clar se putea, am gasit pe youtube clipurile pe care le cautam, insa ma interesa exclusiv de la noi din tara, si asa ceva iti jur ca n-am gasit in jumatate de ora de cautare, asa ca mai simplu am zis sa intreb daca stiti voi unele si vad ca in mai putin de 10 minute mi s-a si raspuns, deci..

iti multumesc si tie pentru informatii, chiar ma ajuta tot ce scrieti voi aici\

pana la urma atunci cand te dezechilibrezi si nimeresti in fata unui tir, ce poti sa faci? si masina o mai ia nu stiu cum de ii intri unuia la roti, mai dai si intr-o caruta, chestii de genul nu prea ai cum sa le eviti, n-ai decat sa te rogi sa nu fii tu ghinionistul

@am 1.85, 67kg

Editat de anershady
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Eu am impresia ca nici tu nu postezi tocmai ce trebuie... daca nu o scoteai pe aia cu "cazut la 100 km/h fara casca, dat cu capul de bordura si doar capul spart" poate te mai credeam. Dar asa... cred ca dezinformezi crunt, ca sa nu zic altfel.

 

imi cer scuze daca ti-am tras concluzia asta si poate nu mi-am ales cele mai bune cuvinte ca sa explic, insa niciodata nu mi-a fost teama sa intreb, am spus totul cat de clar se putea, am gasit pe youtube clipurile pe care le cautam, insa ma interesa exclusiv de la noi din tara, si asa ceva iti jur ca n-am gasit in jumatate de ora de cautare, asa ca mai simplu am zis sa intreb daca stiti voi unele si vad ca in mai putin de 10 minute mi s-a si raspuns, deci..

iti multumesc si tie pentru informatii, chiar ma ajuta tot ce scrieti voi aici\

pana la urma atunci cand te dezechilibrezi si nimeresti in fata unui tir, ce poti sa faci? si masina o mai ia nu stiu cum de ii intri unuia la roti, mai dai si intr-o caruta, chestii de genul nu prea ai cum sa le eviti, n-ai decat sa te rogi sa nu fii tu ghinionistul

@am 1.85, 67kg

 

Eu zic sa nu mai faci scenarii despre tir-uri, carute etc. Echipamentul poate face diferenta intre o saptamana de "spitalizare", sau poate chiar deloc, si tije in oase, suruburi, luni de zile de recuperari sau, mai rau, paralizii. O protectie la cot/genunchi, iti salveaza piciorul/mana. Una e o fractura usoara, alta e un genunchi zdrobit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"pozitie comfortabila pana la un punct" vrei sa spui ca deja iti cade spatele dupa 2-3 ore?

in concluzia mea, merge perfect un chopper in oras, mai putin faptul ca e joasa (nu vezi peste masini, iti crapa fundul etc) si ca nu poti sa te strecori (asta n-ar fi chiar o problema pentru mine, sunt destul de rabdator si atent la cam tot ce fac)

oricum sunt cam mort dupa motoarele astea cred ca de la 5 ani cand si-a vandut taicamiu motoru, deci nu prea mai sunt sanse sa-mi plece gandul la alta categorie

ps: inca ceva mic, daca aveti cumva genul ala de filme/clipuri cand riderii se filmeaza in trafic si sunt pe choppere, m-ar ajuta enorm 2-3 link-uri

 

Pentru oras cele mai bune motociclete sunt cele naked.

 

Cruiserele sunt bune pentru... cruising - adica plimbari lungi si linistite in afara orasului.

 

Cei care isi cumpara crusier fac asta dintr-un singur motiv - le place foarte mult stilul / designul. Restul nu mai conteaza.

 

Da, pozitia pe un cruiser e mai joasa si nu poti sa vezi peste masini. Dar poti sa vezi prin masini. De aia au masinile geamuri ca sa te uiti prin ele.

 

Cruiserele sunt mai mari si mai grele decat nakedurile. Ca atare te strecori ceva mai greu. Uneori e rau pentru ca n-ai ce face si ramai blocat in trafic, uneori e bine ca nah, daca stii ca nu poti sa te bagi nu esti tentat sa faci prostii. Una peste alta te poti strecura si cu un cruiser, dar niciodata la fel de bine cum ai face-o cu un naked.

 

Ca sa ne intelegem cu echipamentul ca mereu se nasc aceleasi discutii.

Echipamentul nu te salveaza din orice rahat. Nici daca esti intr-o masina cu nspe mii de airbaguri si cu 5 stele Euro Ncap nu e sigur ca scapi intotdeauna.

In schimb echipamentul te poate scutii de leziuni mai grave. In primul rand e vorba de raschetarea pielii. Fara echipament ai toate sansele sa iti zdrelesti toata pielea. Cu echipament ai sanse sa scapi fara zgarieturi. In al doilea rand e vorba de protectia zonelor vulnerabile - articulatii si coloana. Fara echipament exista riscul sa cazi pe spate si tocmai unde ai cazut sa fie o pietricica si sa-ti beleasca iremediabil coloana. Sau te lovesti la un genunchi si fara protectii poti sa ti-l faci praf si sa fie nevoie de nu stiu cate operatii de reconstructie. Echipamentul nu garanteaza ca te scapa de fracturi, dar ai sanse mult mai mari ca fracturile sa fie mai usoare si sa se repare mai repede.

De casca nu mai zic. Craniul uman este incredibil de fragil. Se sparge imediat. Fara casca pe cap nu ai ce cauta pe motocicleta decat daca esti inconstient.

 

Cu motocicleta, cu orice tip de motocicleta, poti sa cazi oricand. Normal, daca mergi preventiv, daca esti mereu atent, e mai putin probabil sa se intample. Dar se poate sa iti alunece o roata pe o pata de ulei sau pe nisip, se poate sa te sperii si sa franezi mai tare decat trebuie... se pot intampla multe. Daca ai cazut la o viteza de 40-50 km/ h echipamentul de protectie este foarte foarte eficient. Daca ai cazut la 100+ km/h nu mai tine de echipment ci de soarta. Pilotii din MotoGP cad si pe la 300+ km/h si nu patesc nimic, dar pe pista nu sunt obstacole.

 

In tot ce am spus mai sus am folosit de multe ori cuvantul probabil. Pentru ca totul tine de statistica. Statistica spune ca echipamentul e bun si isi face treaba. Au existat multe cazuri in care riderii au murit desi aveau cele mai bune echipamente, dar au existat si mai multe cazuri in care au scapat tocmai pentru ca aveau cele mai bune echipamente.

 

Fiecare decide cat e dispus sa riste. Cu exceptia castii, restul echipamentului e optional.

Problema e ca multi nu sunt constienti de consecinte si ca atare isi asuma riscuri in necunostinta de cauza.

 

Si inca ceva. Nu e nevoie sa porti echipament de 30 de kile. Pentru oras eu mi-am cumparat niste blugi moto. Au protectii pe genunghi si au fir de kevlar, deci la o cazatura nu se destrama asa cum ar face-o o pereche de blugi obisnuiti. In schimb ii simt pe mine ca niste blugi obisnuiti. Practic nu e nicio diferenta de confort. Oricum in fundul gol n-as merge pe strada. Tot ar trebui sa am o pereche de pantaloni pe mine. Si de ce sa nu fie blugi moto? Pentru vara mi-am luat o geaca cu multe aerisiri. Sunt gandite foarte bine si in timpul mersului reuseste sa ma racoreasca foarte bine. Daca stau pe loc transpir in ea ca nah, e geaca nu e tricou. Dar daca reusesc sa fiu mai tot timpul in miscare e ok. Si cu motocicleta te poti misca chiar si cand masinile stau.

Pentru drum lung costumul de piele mi se pare cel mai confortabil. In afara de zilele foarte toride cand sunt peste 40 grade la umbra, la drum lung nu e nicio problema sa mergi echipat cu costum de piele. Din nou, cu conditia sa mergi nu sa ramai blocat in trafic. Si am spus ca mi se pare cel mai confortabil costumul de piele pentru ca se muleaza cel mai bine pe corp si curge aerul mai bine pe langa el. Hainele de textil incep sa falfaie si ma clatina cu tot cu motocicleta.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WAHTQisEl2Q

Editat de DStar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...