Sari la conținut

Problema electrica


Ulita
 Share

Postări Recomandate

Intervalul de incarcare corect pentru un acumulator in cazul motocicletelor este (13,6-14,9)V, cu optim/ideal..cum vrei sa- i spui_ 14,5 V. Intervalul precizat se incadreaza de la ralanti pana la valori maxime ale turatiei, cu consumatori, sau fara. Turatia de verificare este cea de 4000 rot/min, aici tensiunea la bornele acumulatorului ar trebui sa fie 14,5 V fara consumatori, si 14,3-14.4 V cu consumatori(iluminare). Deci, sub 13,6 V sunt probleme in sistemul_alternator-RRT-conexiuni, cu de altfel si peste 15 V, nu este OK! Normal, o subincarcare va solicita acumulatorul, efectele fiind vizibile intr-o perioada scurta de timp. Vezi o verificare la zx12r(foto) a sistemului de incarcare.

Recomand inca o verificare cu un aparat *adevarat* Voltcraft, De Lorenzo, etc...La dedman in viitorul apropiat o sa gasesti si suzuki hayabusa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca aparatul Dedeman sa indice eronat, unele aparate de masura sint influentate de cimpurile electromagnetice generate de infasurarile de inalta tensiune ale bobinelor motocicletei. Sau, releul de pe mobra lui baga doar 13 si ceva, desi ma indoiesc.

De obicei astea au baterii de 9V sunt destul de imunune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o banuiala ca expunerea la campuri electromagnetice de asemenea intensitate incat sa faca chiar si cel mai prastie voltmetru digital de genul ala sa indice eronat (si consistent in eroare) ar impiedica persoana respectiva sa posteze evenimentul. Sau sa mai faca orice, in general. Si pe toti vecinii pe o distanta destul de mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiala ta e falsa. Mi s-a intamplat de cateva ori (la motociclete comuniste) sa-mi influenteze puternic multimetrul digital. La un IJ49 pe 6V cu plusul la masa era suficient sa ma apropii doar cu multimetrul de motocicleta fara sa ating nimic cu testerele si deja arata balarii.grav de nu puteai sa masori nimic. La motocicleta aia si la inca vreo doua am fost nevoit sa fac masuratorile cu un multimetru analogic.

La un alt IJ am incercat sa-i montez un vitezometru electronic de bicicleta. Cum porneam motorul arata balarii. Vitezometrul asta se alimenta cu o baterie de 1.5V. Am incercat cu alt vitezometru cu alimentare la 3V si cu asta a mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm si eu aparitia unor valori ciudate pe display la masurarea in alternativ in timp ce ma apropii de moto sa masor generatorul.O data ce realizez contactul aparatul isi reia functia si afiseaza valoarea corecta.

Mentionez ca folosesc un fluke 77-4 USA

Deci calitatea aparatului iese din discutie.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca aparatul Dedeman sa indice eronat, unele aparate de masura sint influentate de cimpurile electromagnetice generate de infasurarile de inalta tensiune ale bobinelor motocicletei. Sau, releul de pe mobra lui baga doar 13 si ceva, desi ma indoiesc.

Digitalul care functioneaza pe principiul interpolare-integrare, o combinatie intre conversie tensiune-frecventa cu conversia tensiune-timp(o integrare dubla poarta) nu sesizeaza campurile exterioare...chiar nu am probleme de genul acesta...atunci ce facem in reprezentante/service-uri de marca..?! Voltmetre digitale cu tensiune de comparatie tip rampa sunt puternic influentate de campurile exterioare, si de aici erori mari de cuantificare, sunt cele ieftine de pana la 70-80 lei. Am folosit inainte si analogice, dar cele electromagnetice care sint putin influentate de campurile exterioare. Bineinteles, daca o sa incerci cu un electrodinamic sau feromagnetic, nu ai nicio sansa la o masurare corecta la auto/moto. Bine, dar tipul de aparat este indicat pe cadran printr-un simbol, dar trebuie sa-i cunosti semnificatia...si atunci o sa alegi ce iti trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiala ta e falsa. Mi s-a intamplat de cateva ori (la motociclete comuniste) sa-mi influenteze puternic multimetrul digital. La un IJ49 pe 6V cu plusul la masa era suficient sa ma apropii doar cu multimetrul de motocicleta fara sa ating nimic cu testerele si deja arata balarii.grav de nu puteai sa masori nimic. La motocicleta aia si la inca vreo doua am fost nevoit sa fac masuratorile cu un multimetru analogic.

La un alt IJ am incercat sa-i montez un vitezometru electronic de bicicleta. Cum porneam motorul arata balarii. Vitezometrul asta se alimenta cu o baterie de 1.5V. Am incercat cu alt vitezometru cu alimentare la 3V si cu asta a mers.

Chestia cu vitezometrul o confirm si eu in plus pe cel de 1,5V l-am apropiat de zona bujii si l-am scos din functiune irevocabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mentionez ca folosesc un fluke 77-4 USA

Deci calitatea aparatului iese din discutie.

Nope... aparate "adevarate" sunt De Lorenzo si Voltcraft ...

 

Ma alatur si eu opiniei ca multi-metrele digitale sunt influentate de campul electro-magnetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope... aparate "adevarate" sunt De Lorenzo si Voltcraft ...

 

Off,deci mi-am luat teapa cu fluke!

De ce nu mi-ai spus mai devreme,ca am mai dat si o gramada de bani pe el😃

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope... aparate "adevarate" sunt De Lorenzo si Voltcraft ...

 

Ma alatur si eu opiniei ca multi-metrele digitale sunt influentate de campul electro-magnetic.

Frectie la picior de lemn .......iar nu ai dormit in noaptea asta?!....multimetre, multimetre_orez cu lapte, sa-i pui si scortișoară sa pape si *opinia* :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope... aparate "adevarate" sunt De Lorenzo si Voltcraft ...

 

Ma alatur si eu opiniei ca multi-metrele digitale sunt influentate de campul electro-magnetic.

Nu toate, doar unele. Am avut la servici multe modele, unele-s imune la cimpurile electromagnetic puternice. Altele sint influentate.

» Post actualizat in 06 May 2015 04:28

Deaia am si spus "multimetrul DEDEMAN", unul ieftin. Off topic, sa vezi influentare a cimpului electromagnetic cind masori o tensiune si ai pe masa un emitator de 400MHZ de 100W debitati pe o sonda RF. Am avut de masurat emitator de 100W cu antena de emisie chiar la 10m deasupra capului. Acolo se vede cit de imune sint aparatele de masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Digitalul care functioneaza pe principiul interpolare-integrare, o combinatie intre conversie tensiune-frecventa cu conversia tensiune-timp(o integrare dubla poarta)

 

La asta nu m-am gandit, nu sunt toate digitalele "de duzina" pe principiul asta? Conversie tensiune-frecventa, si apoi numara impulsurile o perioada fixa?

De fapt asta e si singurul principiu pe care il stiam, acum multi ani ma apucasem sa fac unul dupa o schema din Tehnium.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La asta nu m-am gandit, nu sunt toate digitalele "de duzina" pe principiul asta? Conversie tensiune-frecventa, si apoi numara impulsurile o perioada fixa?

De fapt asta e si singurul principiu pe care il stiam, acum multi ani ma apucasem sa fac unul dupa o schema din Tehnium.

Sunt mai multe cai. Eu am folosit un DAC pentru referinta si comparator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toate, doar unele. Am avut la servici multe modele, unele-s imune la cimpurile electromagnetic puternice. Altele sint influentate.

» Post actualizat in 06 May 2015 04:28

Deaia am si spus "multimetrul DEDEMAN", unul ieftin. Off topic, sa vezi influentare a cimpului electromagnetic cind masori o tensiune si ai pe masa un emitator de 400MHZ de 100W debitati pe o sonda RF. Am avut de masurat emitator de 100W cu antena de emisie chiar la 10m deasupra capului. Acolo se vede cit de imune sint aparatele de masura.

 

 

Stiu cat de pacatoasa e RF, tot offtopic sa vezi cam ce se intampla in proximitatea magnetronului unui radar in banda X sau S ce emite cu cateva zeci de KW...

 

Bineinteles ca exista si aparate de masura digitale imune la RFI insa de alta clasa decat cea comuna. Oricum, un aparat sensibil la interferente o ia pur simplu razna si desi probabil nu imposibil, eu inca nu am intalnit un caz in care perturbatiile sa cauzeze o eroare de masurare de tip offset constant...

» Post actualizat in 06 May 2015 17:57

Frectie la picior de lemn .......iar nu ai dormit in noaptea asta?!....multimetre, multimetre_orez cu lapte, sa-i pui si scortișoară sa pape si *opinia*

 

Auzi, De Lorenzo asta e cumva ruda cu actorul ala din Titanic?... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, asta e special pt moto dar mai mult pt choppere (aka Lorenzo Lamas Renegade)

@TNG stai linistit ca nu ai dat gres cu Fluke, pentru zona auto/moto este mult peste ce ai avea nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...