Sari la conținut

Problema electrica


Ulita
 Share

Postări Recomandate

Va salut,

In primul rand va spun ca la partea electrica chiar sunt afon!.Deci pe scurt,pana ieri mobra a pornit,de astazi nu prea mai vrea,Oare ce sa fie?.Bateria sau altceva.Am masurat cu aparatul si-mi arata 12,5V,dar cand dau la buton nu prea mai vrea.Ma gandesc sa nu fure curent pe undeva,sau poate bateria?.Mentionez ca este vorba de un Suzuki GSR-600-2007.As vrea sa stiu cat de cat ceva sigur sa nu cumpar o baterie degeaba.Astept parerile voastre,in special din partea celor priceputi.Va multumesc!


» Post actualizat in 25 Apr 2015 17:17

Va salut,

In primul rand va spun ca la partea electrica chiar sunt afon!.Deci pe scurt,pana ieri mobra a pornit,de astazi nu prea mai vrea,Oare ce sa fie?.Bateria sau altceva.Am masurat cu aparatul si-mi arata 12,5V,dar cand dau la buton nu prea mai vrea.Ma gandesc sa nu fure curent pe undeva,sau poate bateria?.Mentionez ca este vorba de un Suzuki GSR-600-2007.As vrea sa stiu cat de cat ceva sigur sa nu cumpar o baterie degeaba.Astept parerile voastre,in special din partea celor priceputi.Va multumesc!

Scuze,mentionez ca bateria este JMT si are in jur de doua sezoane pline.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara tensiunea pe baterie si direct pe electromotor atunci cand actionezi starter-ul. Zi-ne ce ai masurat.

Am masurat doar tensiunea pe baterie,pe electromotor cum se masoara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Ai nevoie de o ordine in aceste operatii de verificare, nu este complicat, dar putina atentie:

1. Verifica starea bornelor la acumulator, posibil sa fie oxidate, scoate papucii conectori si curata cu atentie, monteza la loc.

2. Cu un voltmetru de c.c masoara tensiunea la borne, un acumulator incarcat are la borne o tensiune in intervalul 12,6-13,1V(tabel 2). Se pare ca esti la limita..dar mai verifica!

3. Conecteaza voltmetrul la bonele acumulatorului si actioneaza electromotorul. La o stare buna tensiunea pe borne este in jur de 10,5V, dar nu mai mica de valoarea 9,2 V(tabel 1). Daca scade drastic, atunci sunt probleme cu acumulatorul_nu asigura curentul de pornire necesar.

4. Daca valoarea de la borne este OK, masoara tensiunea la bornele electromotorului cand actionezi pornirea.

5. Reicarca acumulatorul la un incarcator, apoi faci verificarile de mai sus_compari situatia recenta.

6. O proba de foc se poate face cu un alt acumulator care este incarcat_iti poti da seama de diferente.

Posteaza rezultatele si discutam!

Bafta,

post-74268-0-90992400-1429983798_thumb.png

post-74268-0-75012500-1429983812_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa rezolvi! Ne vedem la intrunire la Brasov.

off topic_ Nu mai stiu..se face ceva anul acesta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa rezolvi! Ne vedem la intrunire la Brasov.

off topic_ Nu mai stiu..se face ceva anul acesta?

Si eu sper sa rezolv probema cat mai repede,80% cred ca este bateria.Sigur se tine intrunirea de la Rasnov organizata de Kronstad Bikers,undeva la inceputul lunii Septembrie,ne vedem acolo la o bere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GSXR 600/750 2007 probleme cu releul de incarcare datorita pozitiei unde este amplasat.

Asa ca, dupa verificarile pe care ti le-au sugerat baieti de mai sus cu bateria,ar fi ok daca verifici si incarcarea.

Sper sa nu am dreptate.

 

Ps.Vezi pe topicul posesorilor de GSXR..am postat cateva zile in urma ceva legat de amplasarea releului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sper sa rezolv probema cat mai repede,80% cred ca este bateria.Sigur se tine intrunirea de la Rasnov organizata de Kronstad Bikers,undeva la inceputul lunii Septembrie,ne vedem acolo la o bere!

Da, la fel ca anul trecut. O locatie frumoasa chiar daca este restrans spatiu, dar pot spune ca am fost incantat de organizare :peace:

post-74268-0-67918400-1430027474_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GSXR 600/750 2007 probleme cu releul de incarcare datorita pozitiei unde este amplasat.

Asa ca, dupa verificarile pe care ti le-au sugerat baieti de mai sus cu bateria,ar fi ok daca verifici si incarcarea.

Sper sa nu am dreptate.

 

Ps.Vezi pe topicul posesorilor de GSXR..am postat cateva zile in urma ceva legat de amplasarea releului.

Eu am GSR si din cate stiu eu releul de incarcare,este undeva pe langa filtru de aer si este destul de aerisit,dar poate gresesc!.In timpul functionarii motorului am masurat si am undeva la 13,4-13,6 la relantiu,cred ca este destul de ok!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am rezolvat problema,am inlocuit bateria si acuma porneste la fix,dar de incarcat nu incarca mai mult de 13,7-13,8.,nici la relanti sau la 5000rot/min.Acuma voi ce ziceti este bine sau incarca prea putin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine. Se putea si mai bine, dar nu e asa grav. Spune-ne daca si ce consumatori aveai porniti cand ai masurat valorile alea?

Aveam pornita faza lunga,avariile,dar si daca le opream tot asa indica.Daca o acceleram la 10000-12000rot/min.tot atata incarca.

» Post actualizat in 30 Apr 2015 09:38

Aveam pornita faza lunga,avariile,dar si daca le opream tot asa indica.Daca o acceleram la 10000-12000rot/min.tot atata incarca.

!3,6-13,8 imi incarca de cand am motocicleta,respectiv 3 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect?? Oare este ceva perfect pe lumea aceasta !? O valoare corecta ar fi 14,5 V. Manualul tau(foto) iti recomanda valoarea minima de 14V la 5000 rot/min, sa zicem ca esti pe aproape?!, dar cand o sa circuli cu toti consumatorii de sarcina maxima, acumulatorul va fi un compensator principal. Depinde cum doresti sa-ti functioneze instalatia, eu as face o verificare mai amanuntita, astfel:

1. Verificare tensiunii la iesirea RRT si comparatie cu valoare citita la acumulator/ 5000 rot/min(interventii pe conexiunii in functie de valori);

2. Verificarea tensiunii debitate de alternator pe cele trei faze_cel putin 65 V c.a pe faza;

3. Verificare rezistentei ohmice a fiecare faze_ max 1 ohm pe fiecare faza;

4. Mai sunt verificari...dar ce este sus, este de baza....

Daca ai nevoie de scheme de verificare...striga, se rezolva!

Bafta,

post-74268-0-23794900-1430389684_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa circuli cu toti consumatorii de sarcina maxima, acumulatorul va fi un compensator principal.

Omul a specificat ca avea faza lunga, avarii si normal motorul pornit, cam astia sunt consumatorii standard (mai putin avariile) nu stiu cat ar consuma niste mansoane incalzite sa le bagam peste ca si consumator suplimentar (dar scadem avariile) Si eu zic ca-i foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am rezolvat problema,am inlocuit bateria si acuma porneste la fix,dar de incarcat nu incarca mai mult de 13,7-13,8.,nici la relanti sau la 5000rot/min.Acuma voi ce ziceti este bine sau incarca prea putin?

Prietene, poti sa-mi spui ce tip de aparat ai folosit pentru masurare? Analogic(ac indicator) sau digital/numeric..si marca daca se poate, din curiozitate, nu mai mult!

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene, poti sa-mi spui ce tip de aparat ai folosit pentru masurare? Analogic(ac indicator) sau digital/numeric..si marca daca se poate, din curiozitate, nu mai mult!

Multumesc!

Aparatul folosit a fost unul digital,cumparat din Dedeman,nu retin marca!

» Post actualizat in 04 May 2015 08:47

Aparatul folosit a fost unul digital,cumparat din Dedeman,nu retin marca!

As mai avea o intrebare,ce se intampla sa zicem,daca incarca mai putin,gen 13-13,5?.Primul lucru pe care eu il banuiesc,este ca se duce bateria mai repede,mai este si altceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.powerstream.com/SLA.htm

http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

 

Altfel spus, iti trebuie cel putin 12.9V ca sa incarce bateria (sub nu se incarca deloc).

Ce se intampla mai departe e mai complicat.

 

Teoretic, daca nu lasi bateria sa se descarce prea mult, are viata maxima incarcata la 13.8 - 14.1V. Dar se incarca mai incet si se poate sulfata daca se descarca prea mult.

La 14.4 - 14.7 V se incarca repede si previne sulfatarea, dar exista riscul de a fierbe si de a se distruge prin supraincarcare. Problema e amplificate de faptul ca bateria moto sta in general calda (daca nu chiar fierbinte), fiind plasata in imediata apropiere a motorului.

 

Sansa de a recupera o baterie sulfatata e in experienta mea mai mare decat in cazul uneia fierte la supraincarcare, asa ca eu consider ca peste 14.5V e prea mult pentru binele bateriei.

 

Si stai sa vezi ce incepe acum un topic ca ala cu uleiul de masina. :duel:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparatul folosit a fost unul digital,cumparat din Dedeman,nu retin marca!

» Post actualizat in 04 May 2015 08:47

As mai avea o intrebare,ce se intampla sa zicem,daca incarca mai putin,gen 13-13,5?.Primul lucru pe care eu il banuiesc,este ca se duce bateria mai repede,mai este si altceva?

Intervalul de incarcare corect pentru un acumulator in cazul motocicletelor este (13,6-14,9)V, cu optim/ideal..cum vrei sa- i spui_ 14,5 V. Intervalul precizat se incadreaza de la ralanti pana la valori maxime ale turatiei, cu consumatori, sau fara. Turatia de verificare este cea de 4000 rot/min, aici tensiunea la bornele acumulatorului ar trebui sa fie 14,5 V fara consumatori, si 14,3-14.4 V cu consumatori(iluminare). Deci, sub 13,6 V sunt probleme in sistemul_alternator-RRT-conexiuni, cu de altfel si peste 15 V, nu este OK! Normal, o subincarcare va solicita acumulatorul, efectele fiind vizibile intr-o perioada scurta de timp. Vezi o verificare la zx12r(foto) a sistemului de incarcare.

post-74268-0-77140800-1430762031_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca aparatul Dedeman sa indice eronat, unele aparate de masura sint influentate de cimpurile electromagnetice generate de infasurarile de inalta tensiune ale bobinelor motocicletei. Sau, releul de pe mobra lui baga doar 13 si ceva, desi ma indoiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...