Cesar Postat Mai 5, 2015 Autor Share Postat Mai 5, 2015 Voiam sa subliniez ca forfecarea si torsiunea au maximele in mijloc (miez) respectiv fibra extrema. Arborii de tipul asta se dimensioneaza la torsiune, apoi se verifica la solicitare compusa (+ incovoiere), oboseala si la vibratii - turatiile critice. Sper ca n-am omis ceva Daca tot nu esti convins, pot sa revin si cu un calcul exemplificativ desi nu cred ca are rost. Partea buna e ca, la incercarea de filetare interioara nu se majoreaza gaura. Partea rea este ca nu stiu inca daca e viabila prelucrarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 Voiam sa subliniez ca forfecarea si torsiunea au maximele in mijloc (miez) respectiv fibra extrema. Arborii de tipul asta se dimensioneaza la torsiune, apoi se verifica la solicitare compusa (+ incovoiere), oboseala si la vibratii - turatiile critice. Sper ca n-am omis ceva Daca tot nu esti convins, pot sa revin si cu un calcul exemplificativ desi nu cred ca are rost. Partea buna e ca, la incercarea de filetare interioara nu se majoreaza gaura. Partea rea este ca nu stiu inca daca e viabila prelucrarea. Nu are importanta sper ca si tu ai inteles ce vroiam sa spun, nu e locul sa tinem cursuri de rezistenta materialelor. As avea o sugetie daca-mi permiti, in cazul in care te hotaresti sa-i tai sant nu tine discul de taiere perfect perpendicular pe ax ci inclina-l o idee spre motor ca sa creezi o buza ferma, sper ca ai inteles ideea. Spor la lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 6, 2015 Autor Share Postat Mai 6, 2015 Pana la urma s-a dovedit ca prelucrarea axului in forma actuala este extrem de greu de facut, aproape imposibila. Mai incerc sa fac canal de siguranta doar ca, in cazul asta am foarte foarte putin loc de manevra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Cu o minifreza cu disc de taiere ti-as sugera. Cu asa ceva am reusit sa rectific un arbore canelat in sensul prelungirii canelurilor cu 5mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Din nefericire te indrepti spre lucrul pe care nu vroiai sa-l faci ... poate iese totusi varianta cu canalul de siguranta. Intrebarea e, asta in cazul in care am inteles eu cum vrei sa pui siguranta, sa "musti" din pinion cca 1mm e viabil? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 6, 2015 Autor Share Postat Mai 6, 2015 Da, asa ceva ma gandesc sa folosesc. Problema este ca nici axial nici radial nu dispun de foarte mult material ca sa fac operatiunea. » Post actualizat in 06 May 2015 07:36Din nefericire te indrepti spre lucrul pe care nu vroiai sa-l faci ... poate iese totusi varianta cu canalul de siguranta. Intrebarea e, asta in cazul in care am inteles eu cum vrei sa pui siguranta, sa "musti" din pinion cca 1mm e viabil? Pinionul ramane neatins. canalul sigurantei ar trebui frezat la extremitatea canelurii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 (editat) Pinionul este simetric? In spate are vreo saiba intre umarul axului si el? Ideal ar fi sa faci santul pe pe canelura pana la partea de jos stfel ca seeger-ul practic sa-ti astupe canalul canelurii, dar nu stiu cata carne iti mai ramane. Ar fi bine in acest caz daca ai putea sa subtiezi pinionul fara sa-i afectezi rezistenta. Ca sa ai loc de lucru poti da jos pinionul si in locul lui sa bagi un bolt pe ax de latimea pinionului pentru ghidare Editat Mai 6, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Deci...ți-am zis. Tu...Batman, Batman! Pana la urma s-a dovedit ca prelucrarea axului in forma actuala este extrem de greu de facut, aproape imposibila. Mai incerc sa fac canal de siguranta doar ca, in cazul asta am foarte foarte putin loc de manevra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 6, 2015 Autor Share Postat Mai 6, 2015 Eram dator sa incerc Am admis din start ca am dubii rreferitor la capacitatea de a face filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Da santu'? Unde-i santul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Da,cu santul cred ca ar fi o solutie,proprietarul alege daca va fi definitiva in functie de cum se rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Pana la urma nu citim si noi o "cronica" la "premiera"? Cu ilustratii daca se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 9, 2015 Share Postat Mai 9, 2015 Alt ax. Prin axul ala se transmite toata puterea motorului catre lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 10, 2015 Share Postat Mai 10, 2015 Facand gaura filetata sa nu slabesti axul (mai creezi si concentratori de efort) Nu ai loc sa-i faci canal de seeger? cum ar putea o siguranta sa inlocuiasa o piulita stransa cu 130Nm ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Mai 10, 2015 Share Postat Mai 10, 2015 La husqvarna 610 pinionul e tinut de siguranta fara piulita,deci cred ca se poate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 10, 2015 Share Postat Mai 10, 2015 cum ar putea o siguranta sa inlocuiasa o piulita stransa cu 130Nm ? E stransa cu 130Nm ca sa nu se desfaca nu ca ar fi utill, preluarea momentului il fac canelurile, o siguranta nu lasa sa iasa pinionul de pe ax la eventualele eforturi laterale ce ar apare datorita nealinierii pinioanelor, diferente de plan axa rotatie, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 10, 2015 Autor Share Postat Mai 10, 2015 Aveti putina răbdare si veti vedea rezultatul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 10, 2015 Share Postat Mai 10, 2015 Aha, in sfarsit un semn de viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 10, 2015 Share Postat Mai 10, 2015 (editat) Eu am cand luat motorul actual am mers 800 km si pe autostrada si pe offroad cu piulitza de la pinionul fata desfacuta. MAI RAU, cine a montat lantul nici macar nu a indoit saiba peste piulita. Piulita nu a cazut ca se protea in capac, in schimb pinionul e misca 5 mm lateral. Nici nu se simtea, am descoperit din intamplare. Dupa ce am vazut, am strans la cat zicea in manual cu dinamometrica si am pus loctite si am indoit si saiba. Peste 1000 km, iar se misca, doar ca acuma se misca doar pana se oprea in siguranta. Am strans +20 nm si am pus mai mult loctite si dupa inca 5000 km a ramas fixa. La unii nu se desface, la altii se desface aiurea de usor. Editat Mai 10, 2015 de wawessh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 12, 2015 Share Postat Mai 12, 2015 sunt mobre la care nici nu exista piulita acolo ci doar canal si siguranta de arbore. Chiar ma mir ca la DRZ e cu piulita pentru ca la majoritatea enduro/cross e varianta cu canal si siguranta. (i.e. DRxx; RMxx) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 (editat) Prelucrat canal. Verificat siguranta. Urmeaza o mica modificare la pinion pentru a nu poliza fata interioara si a nu dez-alinia lantul. Tocmai am primit asera in service un FZ6 cu filetul axului distrus - a pierdut si piulita. Urmeaza o rezolvare similara. Editat Mai 13, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 EXCEPTIONAL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 Nu imi dau seama bine din poze, m-ar fi ajutat una din profil, dar cred ca nu prea m-ai ascultat si parca marginea din exterior tinde sa arunce siguranta afara daca apare un efort de smulgere pe pinion sper ca ai inteles ce vreau sa spun, era mai sigur sa fi fost perpendiculara pe ax sau putin spre motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 (editat) Nu am inteles ce vrei sa spui. Siguranta sta fixata foarte bine pe canal. In plus, pe pinionul prelucrat, siguranta va intra la limita deci sunt sanse aproape zero sa iasa accidental Editat Mai 13, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 Nu am inteles ce vrei sa spui. Siguranta sta fixata foarte bine pe canal. In plus, pe pinionul prelucrat, siguranta va intra la limita deci sunt sanse aproape zero sa iasa accidental Adica ti-a iesit canalul trapezoidal cu baza mica spre ax sau ti-a iesit dreptunghiular, partea care conteaza fiind spre margine unde ar trebui peretele sa fie 90grade. Eu nu am zis ca nu ar sta bine in canal ci daca sunt premize sa fie aruncata in afara. Te-ai facut de un client stabil la schimbare kit de lant cu aceasta customizare Oricum omul a iesit mult mai ieftin si solutia e sigura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.