Sari la conținut

Premiera


Postări Recomandate

Voiam sa subliniez ca forfecarea si torsiunea au maximele in mijloc (miez) respectiv fibra extrema. Arborii de tipul asta se dimensioneaza la torsiune, apoi se verifica la solicitare compusa (+ incovoiere), oboseala si la vibratii - turatiile critice. Sper ca n-am omis ceva :)

Daca tot nu esti convins, pot sa revin si cu un calcul exemplificativ desi nu cred ca are rost.

 

Partea buna e ca, la incercarea de filetare interioara nu se majoreaza gaura. Partea rea este ca nu stiu inca daca e viabila prelucrarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Voiam sa subliniez ca forfecarea si torsiunea au maximele in mijloc (miez) respectiv fibra extrema. Arborii de tipul asta se dimensioneaza la torsiune, apoi se verifica la solicitare compusa (+ incovoiere), oboseala si la vibratii - turatiile critice. Sper ca n-am omis ceva :)

Daca tot nu esti convins, pot sa revin si cu un calcul exemplificativ desi nu cred ca are rost.

 

Partea buna e ca, la incercarea de filetare interioara nu se majoreaza gaura. Partea rea este ca nu stiu inca daca e viabila prelucrarea.

Nu are importanta sper ca si tu ai inteles ce vroiam sa spun, nu e locul sa tinem cursuri de rezistenta materialelor. As avea o sugetie daca-mi permiti, in cazul in care te hotaresti sa-i tai sant nu tine discul de taiere perfect perpendicular pe ax ci inclina-l o idee spre motor ca sa creezi o buza ferma, sper ca ai inteles ideea.

Spor la lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma s-a dovedit ca prelucrarea axului in forma actuala este extrem de greu de facut, aproape imposibila. Mai incerc sa fac canal de siguranta doar ca, in cazul asta am foarte foarte putin loc de manevra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nefericire te indrepti spre lucrul pe care nu vroiai sa-l faci ... poate iese totusi varianta cu canalul de siguranta. Intrebarea e, asta in cazul in care am inteles eu cum vrei sa pui siguranta, sa "musti" din pinion cca 1mm e viabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa ceva ma gandesc sa folosesc. Problema este ca nici axial nici radial nu dispun de foarte mult material ca sa fac operatiunea.


» Post actualizat in 06 May 2015 07:36

Din nefericire te indrepti spre lucrul pe care nu vroiai sa-l faci ... poate iese totusi varianta cu canalul de siguranta. Intrebarea e, asta in cazul in care am inteles eu cum vrei sa pui siguranta, sa "musti" din pinion cca 1mm e viabil?

Pinionul ramane neatins. canalul sigurantei ar trebui frezat la extremitatea canelurii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinionul este simetric? In spate are vreo saiba intre umarul axului si el? Ideal ar fi sa faci santul pe pe canelura pana la partea de jos stfel ca seeger-ul practic sa-ti astupe canalul canelurii, dar nu stiu cata carne iti mai ramane. Ar fi bine in acest caz daca ai putea sa subtiezi pinionul fara sa-i afectezi rezistenta.

Ca sa ai loc de lucru poti da jos pinionul si in locul lui sa bagi un bolt pe ax de latimea pinionului pentru ghidare

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci...ți-am zis. Tu...Batman, Batman! :D

Pana la urma s-a dovedit ca prelucrarea axului in forma actuala este extrem de greu de facut, aproape imposibila. Mai incerc sa fac canal de siguranta doar ca, in cazul asta am foarte foarte putin loc de manevra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Facand gaura filetata sa nu slabesti axul (mai creezi si concentratori de efort) Nu ai loc sa-i faci canal de seeger?

cum ar putea o siguranta sa inlocuiasa o piulita stransa cu 130Nm ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum ar putea o siguranta sa inlocuiasa o piulita stransa cu 130Nm ?

E stransa cu 130Nm ca sa nu se desfaca nu ca ar fi utill, preluarea momentului il fac canelurile, o siguranta nu lasa sa iasa pinionul de pe ax la eventualele eforturi laterale ce ar apare datorita nealinierii pinioanelor, diferente de plan axa rotatie, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cand luat motorul actual am mers 800 km si pe autostrada si pe offroad cu piulitza de la pinionul fata desfacuta. MAI RAU, cine a montat lantul nici macar nu a indoit saiba peste piulita. Piulita nu a cazut ca se protea in capac, in schimb pinionul e misca 5 mm lateral. Nici nu se simtea, am descoperit din intamplare. Dupa ce am vazut, am strans la cat zicea in manual cu dinamometrica si am pus loctite si am indoit si saiba. Peste 1000 km, iar se misca, doar ca acuma se misca doar pana se oprea in siguranta. Am strans +20 nm si am pus mai mult loctite si dupa inca 5000 km a ramas fixa. La unii nu se desface, la altii se desface aiurea de usor.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt mobre la care nici nu exista piulita acolo ci doar canal si siguranta de arbore. Chiar ma mir ca la DRZ e cu piulita pentru ca la majoritatea enduro/cross e varianta cu canal si siguranta. (i.e. DRxx; RMxx)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prelucrat canal. Verificat siguranta. Urmeaza o mica modificare la pinion pentru a nu poliza fata interioara si a nu dez-alinia lantul.

 

Tocmai am primit asera in service un FZ6 cu filetul axului distrus - a pierdut si piulita. Urmeaza o rezolvare similara.

post-14189-0-46853400-1431506101_thumb.jpg

post-14189-0-14757600-1431506113_thumb.jpg

post-14189-0-39650400-1431506120_thumb.jpg

post-14189-0-90888100-1431506134_thumb.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi dau seama bine din poze, m-ar fi ajutat una din profil, dar cred ca nu prea m-ai ascultat si parca marginea din exterior tinde sa arunce siguranta afara daca apare un efort de smulgere pe pinion sper ca ai inteles ce vreau sa spun, era mai sigur sa fi fost perpendiculara pe ax sau putin spre motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles ce vrei sa spui.

Siguranta sta fixata foarte bine pe canal. In plus, pe pinionul prelucrat, siguranta va intra la limita deci sunt sanse aproape zero sa iasa accidental

 

post-14189-0-19377300-1431520633_thumb.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles ce vrei sa spui.

Siguranta sta fixata foarte bine pe canal. In plus, pe pinionul prelucrat, siguranta va intra la limita deci sunt sanse aproape zero sa iasa accidental

Adica ti-a iesit canalul trapezoidal cu baza mica spre ax sau ti-a iesit dreptunghiular, partea care conteaza fiind spre margine unde ar trebui peretele sa fie 90grade.

Eu nu am zis ca nu ar sta bine in canal ci daca sunt premize sa fie aruncata in afara.

Te-ai facut de un client stabil la schimbare kit de lant cu aceasta customizare :D Oricum omul a iesit mult mai ieftin si solutia e sigura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...