Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 Acum am inteles, te referi la profil - ai dreptate. Nu stiu daca e chiar sfarsitul lumii ca a iesit asa. Am cautat pe cat putinta sa il tai la 90 dar pe masura ce inaintam in adancime si discul abraziv se tocea si... prea multe variabile de controlat... de asta am si incercat sa compensez cu prelucrarea pe pinion. multumesc pt observatii si aprecieri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 dincolo de profilul canalului mai naspa mi se pare ca a trebuit sa frezezi pinionul ca sa incapa siguranta. Din ce am vazut eu pinioanele pentru modelele cu siguranta au un guler si sunt mai late in zona unde stau pe ax ca sa-si sa-si mentina axialitatea, si sa nu le dea voie sa se incline. Oricum, daca nu o sa tina faza asta si o sa sara lantul in curbe o alta varianta de reparatie ar fi sa sudezi un ax filetat in gaura aia si sa pui piulita si sa te intorci la pinionul original doar ca o sa se cam incalzeasca de la sudura si posibil sa se distruga simeringurile de etansare spre cutie si sa ajungi la desfacut motorul dar oricum ar fi ultima solutie deci nimic de pierdut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 Am vrut sa fiu sigur ca ramane suficient material pentru canal. O solutie asemanatoare a mai adoptat cineva dar a ales sa polizeze fata interioara a pinionului si a stricat alinierea. http://socalsupermoto.com/blog/2011/03/25/drz400drz400sm-countershaft-fix/ Sudura din punctul meu de vedere este exclusa pe tipul asta de aliaj. Nu zic ca e imposibila dar din cate imi mai aduc aminte de la scoala, nu prea e sudabil otelul respectiv. Mai sunt si restul de probleme despre care aminteai si e imposibil sa asiguri coaxialitatea deci... cam nasol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 dincolo de profilul canalului mai naspa mi se pare ca a trebuit sa frezezi pinionul ca sa incapa siguranta. Din ce am vazut eu pinioanele pentru modelele cu siguranta au un guler si sunt mai late in zona unde stau pe ax ca sa-si sa-si mentina axialitatea, si sa nu le dea voie sa se incline. Oricum, daca nu o sa tina faza asta si o sa sara lantul in curbe o alta varianta de reparatie ar fi sa sudezi un ax filetat in gaura aia si sa pui piulita si sa te intorci la pinionul original doar ca o sa se cam incalzeasca de la sudura si posibil sa se distruga simeringurile de etansare spre cutie si sa ajungi la desfacut motorul dar oricum ar fi ultima solutie deci nimic de pierdut. Nu e o problema cu axialitatea ca la genul asta de prindere toate pinioanele joaca un pic de asta trebuie unse si canelurile, cand incepe sa se roteasca il stabilizeaza lantul, singura problema din partea mea ar fi reducerea sectiunii de forfecare in zona canelurilor prin reducerea sectiunii pinionului. Dar se poate calcula ce moment e capabil sa transmita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 (editat) Cota axiala de asezare efectiva a canelurii interioare pe canelura axului a scazut cu 1 mm. 11% in procente. Editat Mai 13, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 La o frina de motor maxima, nu exista vreun risc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 13, 2015 Share Postat Mai 13, 2015 La o frina de motor maxima, nu exista vreun risc? Esti sigur ca o frana de motor are cuplul mai mare decat un demaraj in tromba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 13, 2015 Autor Share Postat Mai 13, 2015 Riscuri exista mereu. Putea de exemplu sa piardă piulita cu restul de ax care s-a rupt. Parerea mea e ca nu sare. Voiam sa fac reparatia cu filet dar a fost imposibil. Consider ca o sa fie safe. » Post actualizat in 14 May 2015 08:03 Rezultat final Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 Arata ca de fabrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 (editat) Deci e gata rabla? PS: sa traiesti, Cesare, arhitectule Editat Mai 14, 2015 de bigFatAss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 14, 2015 Autor Share Postat Mai 14, 2015 A ta urmeaza Vineri ar trebui sa fie gata piesa de sustinere, canalul si siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 Mersi, Cesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 (editat) Esti sigur ca o frana de motor are cuplul mai mare decat un demaraj in tromba? Foarte sigur. Lantul , de exemplu, se intinde mai rau cind se abuzeaza de frina de motor. Ma refer la o frina de motor blana, de se blocheaza roata spate. Tot frina de motor distruge si oala de ambreiaj pina la rupere. Bravo Cesare, ce-i al tau e al tau. Editat Mai 14, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 (editat) Foarte sigur. Lantul , de exemplu, se intinde mai rau cind se abuzeaza de frina de motor. Ma refer la o frina de motor blana, de se blocheaza roata spate. Tot frina de motor distruge si oala de ambreiaj pina la rupere. Bravo Cesare, ce-i al tau e al tau. Aha te referi la cazul extrem cand la "sute la ora" bagi a-I-a sau in fine treapta inferioara, pai da asa poti sa-ti iei adio si de la motor. Editat Mai 14, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 Riscuri exista mereu. Putea de exemplu sa piardă piulita cu restul de ax care s-a rupt. Parerea mea e ca nu sare. Voiam sa fac reparatia cu filet dar a fost imposibil. Consider ca o sa fie safe.» Post actualizat in 14 May 2015 08:03Rezultat final Elegant! Atât ca tehnică, cât şi ca aspect.No aşe se faşe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 @Cesar, sunt curios ce cale ai ales sa tai santul, ma refer la ghidare, ai folosit un bolt cum sugeram sau cum iti spunea cineva sa invartesti motorul si sa tai santul avand discul de taiere fix? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 Acuma la fiecare schimb de lant/pinion , trebuie trimis pinionul la prelucrat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 15, 2015 Autor Share Postat Mai 15, 2015 (editat) @Cesar, sunt curios ce cale ai ales sa tai santul, ma refer la ghidare, ai folosit un bolt cum sugeram sau cum iti spunea cineva sa invartesti motorul si sa tai santul avand discul de taiere fix? Manual cu motorul pornit la ralanti si cutia in ultima treapta. Am avut grija la aliniere. Am folosit doua tipuri de discuri si ochelari de protectie obligatoriu Biaxul pus la 20.000RPM - operatiunea seamana foarte mult cu ce se face pe strung. N-am construit dispozitive aditionale dupa ce am facut prima proba. Aveam unde sa sprijin ferm mana dreapta si am aliniat bine, zic eu, axul cutiei cu axul masinii. Secretul operatiunii, parerea mea, este sa pastrezi avansul mic si constant. Dificultatea apare din cauza faptului ca discurile se tocesc destul de repede si trebuie sa dozezi corect forta cu care apesi. Urmeaza azi o reparatie asemanatoare, dar nu identica la un FZ6 care a ramas fara piulita si filetul exterior al axului nu mai exista. La FZ6 am facut deja canalul dar nu pe toata adancimea, ca sa pot sa imi cotez piesa suplimentara de sustinere a sigurantei. La DRZ am lucrat invers. La fel voi lucra cu doua discuri: primul de taiere mai gros ca sa sap canalul pe adancimea necesara si al doilea, abraziv, mai subtire ca sa corectez profilul rezultat dupa prima operatiune. » Post actualizat in 15 May 2015 10:11 Acuma la fiecare schimb de lant/pinion , trebuie trimis pinionul la prelucrat? Cam asa ceva Dar nu e o operatiune costisitoare. Editat Mai 15, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 Esti tare daca nu ai folosit nicio proptea care sa te ajute, nu as fi reusit la stilul asta, cred ca as fi bagat un sprijin sub scula cu care taiam si o pivotam pe ea sa intre in material daca ma hotaram sa adopt calea asta. Dar mai sigur as fi fost cu un bolt de ghidare. Bravo ai maini de chirurg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 Acuma la fiecare schimb de lant/pinion , trebuie trimis pinionul la prelucrat? Cam asa ceva Dar nu e o operatiune costisitoare. In opinia mea umila, acea prelucrare de pinion e mai ieftina decat o inlocuire completa de ax. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 18, 2015 Autor Share Postat Mai 18, 2015 Nr. 2 in aceeasi saptamana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Devii profesor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 ne luam motoarele si venim la tine pentru modificare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Cacarea lumii ce a fost la curu meu cand a sarit piulita naibii... Mai bine te lipsesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 acelasi lucru ar fi si daca sare siguranta ) » Post actualizat in 19 May 2015 08:06btw, scoate siguranta si inainte sa o pui fa un U dintr-o agrafa de birou si bag-o prin gaurile sigurantei dinspre pinion spre exterior si rasuceste capetele cu patentul ca sa te asiguri ca nu o sa se cracaneze siguranta si sa sara de acolo ;-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.