Sari la conținut

Premiera


Postări Recomandate

Acum am inteles, te referi la profil - ai dreptate. Nu stiu daca e chiar sfarsitul lumii ca a iesit asa. Am cautat pe cat putinta sa il tai la 90 dar pe masura ce inaintam in adancime si discul abraziv se tocea si... prea multe variabile de controlat... de asta am si incercat sa compensez cu prelucrarea pe pinion.

multumesc pt observatii si aprecieri! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dincolo de profilul canalului mai naspa mi se pare ca a trebuit sa frezezi pinionul ca sa incapa siguranta. Din ce am vazut eu pinioanele pentru modelele cu siguranta au un guler si sunt mai late in zona unde stau pe ax ca sa-si sa-si mentina axialitatea, si sa nu le dea voie sa se incline.

Oricum, daca nu o sa tina faza asta si o sa sara lantul in curbe o alta varianta de reparatie ar fi sa sudezi un ax filetat in gaura aia si sa pui piulita si sa te intorci la pinionul original doar ca o sa se cam incalzeasca de la sudura si posibil sa se distruga simeringurile de etansare spre cutie si sa ajungi la desfacut motorul dar oricum ar fi ultima solutie deci nimic de pierdut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut sa fiu sigur ca ramane suficient material pentru canal.

O solutie asemanatoare a mai adoptat cineva dar a ales sa polizeze fata interioara a pinionului si a stricat alinierea.

http://socalsupermoto.com/blog/2011/03/25/drz400drz400sm-countershaft-fix/

 

Sudura din punctul meu de vedere este exclusa pe tipul asta de aliaj. Nu zic ca e imposibila dar din cate imi mai aduc aminte de la scoala, nu prea e sudabil otelul respectiv. Mai sunt si restul de probleme despre care aminteai si e imposibil sa asiguri coaxialitatea deci... cam nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dincolo de profilul canalului mai naspa mi se pare ca a trebuit sa frezezi pinionul ca sa incapa siguranta. Din ce am vazut eu pinioanele pentru modelele cu siguranta au un guler si sunt mai late in zona unde stau pe ax ca sa-si sa-si mentina axialitatea, si sa nu le dea voie sa se incline.

Oricum, daca nu o sa tina faza asta si o sa sara lantul in curbe o alta varianta de reparatie ar fi sa sudezi un ax filetat in gaura aia si sa pui piulita si sa te intorci la pinionul original doar ca o sa se cam incalzeasca de la sudura si posibil sa se distruga simeringurile de etansare spre cutie si sa ajungi la desfacut motorul dar oricum ar fi ultima solutie deci nimic de pierdut.

Nu e o problema cu axialitatea ca la genul asta de prindere toate pinioanele joaca un pic de asta trebuie unse si canelurile, cand incepe sa se roteasca il stabilizeaza lantul, singura problema din partea mea ar fi reducerea sectiunii de forfecare in zona canelurilor prin reducerea sectiunii pinionului. Dar se poate calcula ce moment e capabil sa transmita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Riscuri exista mereu. Putea de exemplu sa piardă piulita cu restul de ax care s-a rupt.

Parerea mea e ca nu sare.

Voiam sa fac reparatia cu filet dar a fost imposibil. Consider ca o sa fie safe.

» Post actualizat in 14 May 2015 08:03

Rezultat final

 

post-14189-0-91645400-1431590611_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca o frana de motor are cuplul mai mare decat un demaraj in tromba?

Foarte sigur. Lantul , de exemplu, se intinde mai rau cind se abuzeaza de frina de motor. Ma refer la o frina de motor blana, de se blocheaza roata spate. Tot frina de motor distruge si oala de ambreiaj pina la rupere.

 

 

Bravo Cesare, ce-i al tau e al tau.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte sigur. Lantul , de exemplu, se intinde mai rau cind se abuzeaza de frina de motor. Ma refer la o frina de motor blana, de se blocheaza roata spate. Tot frina de motor distruge si oala de ambreiaj pina la rupere.

 

 

Bravo Cesare, ce-i al tau e al tau.

Aha te referi la cazul extrem cand la "sute la ora" bagi a-I-a sau in fine treapta inferioara, pai da asa poti sa-ti iei adio si de la motor.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Riscuri exista mereu. Putea de exemplu sa piardă piulita cu restul de ax care s-a rupt.

Parerea mea e ca nu sare.

Voiam sa fac reparatia cu filet dar a fost imposibil. Consider ca o sa fie safe.» Post actualizat in 14 May 2015 08:03Rezultat final

 

Elegant! Atât ca tehnică, cât şi ca aspect.

No aşe se faşe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar, sunt curios ce cale ai ales sa tai santul, ma refer la ghidare, ai folosit un bolt cum sugeram sau cum iti spunea cineva sa invartesti motorul si sa tai santul avand discul de taiere fix?

Manual cu motorul pornit la ralanti si cutia in ultima treapta.

Am avut grija la aliniere. Am folosit doua tipuri de discuri si ochelari de protectie obligatoriu :)

Biaxul pus la 20.000RPM - operatiunea seamana foarte mult cu ce se face pe strung. N-am construit dispozitive aditionale dupa ce am facut prima proba. Aveam unde sa sprijin ferm mana dreapta si am aliniat bine, zic eu, axul cutiei cu axul masinii. Secretul operatiunii, parerea mea, este sa pastrezi avansul mic si constant. Dificultatea apare din cauza faptului ca discurile se tocesc destul de repede si trebuie sa dozezi corect forta cu care apesi.

Urmeaza azi o reparatie asemanatoare, dar nu identica la un FZ6 care a ramas fara piulita si filetul exterior al axului nu mai exista.

La FZ6 am facut deja canalul dar nu pe toata adancimea, ca sa pot sa imi cotez piesa suplimentara de sustinere a sigurantei. La DRZ am lucrat invers.

post-14189-0-20621000-1431684583_thumb.jpg

La fel voi lucra cu doua discuri: primul de taiere mai gros ca sa sap canalul pe adancimea necesara si al doilea, abraziv, mai subtire ca sa corectez profilul rezultat dupa prima operatiune.

» Post actualizat in 15 May 2015 10:11

Acuma la fiecare schimb de lant/pinion , trebuie trimis pinionul la prelucrat?

 

Cam asa ceva :) Dar nu e o operatiune costisitoare.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti tare daca nu ai folosit nicio proptea care sa te ajute, nu as fi reusit la stilul asta, cred ca as fi bagat un sprijin sub scula cu care taiam si o pivotam pe ea sa intre in material daca ma hotaram sa adopt calea asta. Dar mai sigur as fi fost cu un bolt de ghidare. Bravo ai maini de chirurg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acuma la fiecare schimb de lant/pinion , trebuie trimis pinionul la prelucrat?

 

 

Cam asa ceva :) Dar nu e o operatiune costisitoare.

 

In opinia mea umila, acea prelucrare de pinion e mai ieftina decat o inlocuire completa de ax.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acelasi lucru ar fi si daca sare siguranta :))


» Post actualizat in 19 May 2015 08:06

btw, scoate siguranta si inainte sa o pui fa un U dintr-o agrafa de birou si bag-o prin gaurile sigurantei dinspre pinion spre exterior si rasuceste capetele cu patentul ca sa te asiguri ca nu o sa se cracaneze siguranta si sa sara de acolo ;-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...