Old School Rider Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 Uite aici ceva inteligent pentru a mentine bateria incarcata iarna,fara frica unui scurt sau incendiu.Nu e redresor,doar tine bateria incarcata si ai nevoie doar de o incapere luminata,nu de expunere directa la soare. http://oxfordmoto.ro/cumpara/incarcator-solar-acumulator-universal-149 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 Metafora. Redresor rusesc - muncitor necalificat Redresor LIDL - om cu studii medii Redresor CTEK / Optimate / ... - om cu studii superioare. Toate sunt bune intr-un context anume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Octombrie 9, 2015 Share Postat Octombrie 9, 2015 poate atata tinea si in mod normal o baterie ingrijita tine 4-5-6 ani in conditii normale...... La mine motoretele stau pe bara 6 luni de zile din motive independente de mine. Conditii normale probabil sunt cele in care le mai rulezi. In al doilea rand am niste prastii de baterii, cred ca nici nume nu au. In conditiile astea sunt uimit ca inca rezista si pornesc la prima cheie (hai a doua la ala micu' de 49cc). Insa Doamne fereste sa stau cu contactul pus mai mult de 5 minute ca am pus-o. M-a oprit odata politia intr-un miez de noapte sub un nenorocit de pod (pe acolo trecea drumul). Cand am luat contactul s-a facut bezna. A zis sa las pozitia aprinsa si l-am intrebat daca are cabluri ca nu mai plec de acolo . Controlul actelor s-a facut la lanterna de la telefon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Porneste si la pedala, dar mie imi place sa dau la cheie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu Maftei Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Se pot lega in paralel 2 baterii la acelasi redresor? Pe perioada rece cum e recomandat? Pusa la redresor nonstop sau 1 data pe sapt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Da, se poate, eu daca eram sa le las peste iarna as lega paralel doar daca sunt baterii de acelasi tehnologie, am impresie difera un pic float si rest voltage, dar nu stiu daca conteaza mult. Cat pui redresor depinde de redresor insusi. Unele le poti lasa permanent, altele trebuie decuplate. Oricum pe perioada rece, o baterie buna nu cere incnarcari dese, autodescarcare e mai mic cu cat e mai rece. Ai putea sa masori voltajul pe borne, daca scade pana sub 12,5V, incarci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Ai putea sa masori voltajul pe borne, daca scade pana sub 12,5V, incarci. Pai asta face redresorul inteligent..nu-i asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Nu toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 10, 2015 Share Postat Octombrie 10, 2015 Se pot lega in paralel 2 baterii la acelasi redresor? Pe perioada rece cum e recomandat? Pusa la redresor nonstop sau 1 data pe sapt? 1.Depinde de curentul total de incarcare al celor doi acumulatori si curentul maxim admis de redresor(este inscriptionat pe redresor). La conexiunea paralel se dubleaza curentul cerut de la redresor(am luat cazul sarcinilor egale). Ca sa fi sigur, faci urmatoarea aplicatie. Conectezi redresorul la primul acumulator cu un ampermetru de c.c in serie( multimetru pe domeniul curentului de 10 A) si citesti valoarea intensitatii la ampermetru. Faci la fel si cu cel de-al doilea, notezi si aici. Aduni cele doua valori si compari cu cea insriptionata pe redresor. Daca suma, este mai mica conectezi in paralel, daca nu vei suprasolicita redresorul, de evitat! 2. Daca redresorul este inteligent, non stop.Daca este clasic trebuie sa masori tensiunea la bornele acumulatorului, cand scade sub 12,3V, conectezi. Pana cand? Depinde de tipul de acumulator cu intretinere/clasic, AGM, etc. Este o alta discutie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldschool Postat Octombrie 12, 2015 Autor Share Postat Octombrie 12, 2015 Am vazut ca sunt in oferta sapataman asta si la Lidl si la Kaufland redresoare inteligente oare merita banii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Am cumparat ieri unul din Kaufland, aseara l-am pus pe o baterie aflata in coma de grad 4...astept sa vad ce stie sa fac redresorul cu impricinata...si revin cu detalii! Cel din Lidl mi-a demonstrat ca poate face si minuni, in timp ce-i drept...dar la pretul ala (egal cu pretul celui cumparat ieri) nu ma astept sa resusciteze orice baterie moarta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Pentru o baterie moto, merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Normal, ca la masina am o baterie cit China! Daca il pun pe aia, cred ca se sperie si fuge! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Nu se sperie dar timpul de incarcare creste, daca bateria e de 120 Ah o incarci in 42 de ore la 4A cat scoate redresorul in loc de 14 ore la 12A cat este clasic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Ce masina are baterie de 120Ah?Cea mai mare am avut la un BMW seria 7, avea 100Ah sau 110Ah. Restul sunt intre 45 si 65Ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 De obicei, la motoarele 2.0 diesel sunt baterii de 80-90-95 ah..depinde de la producător la producător. La 3.0 d mai toate au peste 100 ah. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Ce masina are baterie de 120Ah? Cea mai mare am avut la un BMW seria 7, avea 100Ah sau 110Ah. Restul sunt intre 45 si 65Ah. Nu dati in mine, am luat o extrema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Am un "treiar"...iar bateria am avut oferta si am luat de 120A...si culmea, a avut dimensiuni incit a incaput in locas...si porneste usor indiferent de vreme de vreo trei ani. Sa speram ca mai duce macar inca pe-atit! Oricum, pentru masina am un robot...nu-mi fac griji! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Am un "treiar"...iar bateria am avut oferta si am luat de 120A...si culmea, a avut dimensiuni incit a incaput in locas...si porneste usor indiferent de vreme de vreo trei ani. Sa speram ca mai duce macar inca pe-atit! Oricum, pentru masina am un robot...nu-mi fac griji! Aha, am nimerit-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldschool Postat Octombrie 12, 2015 Autor Share Postat Octombrie 12, 2015 aia de la mobra are 14A iar aia de la masina are 62A , deci theoretic ar trebui sa le duca asata de la KFL, pare o idee mai ieftin decat ala de lidl. O fi vreo diferenta de calitate intre ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Ala de la Lidl pare ceva mai compact, nitel mai solid, are firele mai lungi si mai are si o mufa mama pentru a incarca bateria fara sa o dai jos de pe motocicleta/masina, mufa care necesita insa o mufa tata care sa o ai cuplata la bateria pe care intentionezi s-o incarci/pastrezi incarcata. Daca este sa dau un calificativ doar pentru design, cel de la Lidl pare mai avangardist. Sa vedem cum se comporta acum tehnic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Ala de la kaufland este similari ca functiuni cu cel de la lidl de acu un an, are afisaj ceea ce constituie un avantaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Gerula_ Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 Nu se sperie dar timpul de incarcare creste, daca bateria e de 120 Ah o incarci in 42 de ore la 4A cat scoate redresorul in loc de 14 ore la 12A cat este clasic. Problema cu bateriile moto este oarecum inversa, in sensul ca sunt baterii de capacitate mica, au placi subtiri inauntru samd, iar un redresor care da curent prea mare (multi amperi) le strica repede. Pentru moto trebuie ceva care sa dea curent mic (ma refer la cele simple si ieftine, care incarca la curent constant, nu la cele "smart" care au absorbtion+bulk+float samd) . La bateriile wet curentul dat de un redresor simplu (curent constant) nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitate (adica la una de 50Ah sa nu dai in ea cu mai mult de 5A etc). La redresoarele smart se porneste cu 20% din capacitate si dupa ce bateria ajunge pe la 70% curentul coboara la 10% din capacitate. E usor de inteles ca daca incarci o baterie moto de 18Ah cu un redresor care da in ea cu 5A, ii scurtezi considerabil viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 (editat) Cel mai simplu se demontează bateria, se tine in casa la o temperatura constanta si garantat tine 3 sezoane..daca motorul e ok cu incarcarea, totul ca la carte si nici nu se abuzeaza de ea cu vreun cazan care porneste dupa ce a descarcat bateria de tot, tine si 5 ani si nu tre sa fie firma de pe marte. Pai 180 lei la 3-5 ani e o nimica toata, fara redresoare, cabluri, prize, stres, batai de cap. Chiar nu i vad rostul redresorului. Dar na..fiecare cu ale lui... Editat Octombrie 12, 2015 de darcocbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2015 Share Postat Octombrie 12, 2015 (editat) Problema cu bateriile moto este oarecum inversa, in sensul ca sunt baterii de capacitate mica, au placi subtiri inauntru samd, iar un redresor care da curent prea mare (multi amperi) le strica repede. Pentru moto trebuie ceva care sa dea curent mic (ma refer la cele simple si ieftine, care incarca la curent constant, nu la cele "smart" care au absorbtion+bulk+float samd) . La bateriile wet curentul dat de un redresor simplu (curent constant) nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitate (adica la una de 50Ah sa nu dai in ea cu mai mult de 5A etc). La redresoarele smart se porneste cu 20% din capacitate si dupa ce bateria ajunge pe la 70% curentul coboara la 10% din capacitate. E usor de inteles ca daca incarci o baterie moto de 18Ah cu un redresor care da in ea cu 5A, ii scurtezi considerabil viata. Cel luat de la lidl cand setezi pe moto baga 0,8A pana la 14,8V pe urma asteapta sa scada la 12,7V si incarca pentru intretinere cu 0,08A pana la 14,8 dupa care iar intrerupe asteapta sa scada si din nou 0,08A... Editat Octombrie 12, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.