Sari la conținut

Neutru - doar cu motorul oprit


sebibv
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 54
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Motoreta cu problema e o Honda.

Ziceam ca Kawa are un sistem care ajuta, ca sa scot in evidenta ca gasirea neutralului nu e mereu foarte usor.

Sau ca Honda e pentru avansati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cbr 125 r pateam acelasi lucru si aia nu e kava. Oricum vede el la primavara.

» Post actualizat in 03 Nov 2015 17:33

@mircea n-am inteles nimic din ce ai scris.

Incerc sa traduc. Zicea Falkenberg ca la Kawasaki nu intra in viteza a II a daca nu este motocicleta in miscare foarte corect. Insa daca nu este in miscare nu pot schimba nici din a VI a in a Va etc. Deci nemiscata pot de la neutral in viteza I si atat. Am avut un incidet o blonba mi-a taiat calea cu ceva Matiz am franat insa am ramas in viteza a VIa si a fost foarte neplacut sa pornesc motorul schimb in a Va pornesc , se opreste motorul repornesc aceeasi treaba pentru viteza a IV a s.a.m.d.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil discurile ambreiajului sunt indoite. S-ar putea sa ajute daca pui un ulei mai subtire, care oricum e recomandat cand temperaturile nu urca peste 15 grade.

Ar fi o idee buna sa pui alt ulei tinand cont ca tocmai ai cumparat motorul si costa putin.

 

Si daca nu reusesti sa-l faci, motorul merge si fara neutru. Faci doar niste muschi in plus la antebrat in trafic lent. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca n-o poti scoate din viteza cand merge motorul, inseamna ca ambreiajul nu debraiaza complet. Pot fi de vina discurile de ambreiaj care-s indoite, uleiul prea gros, sau doar reglajul ambreiajului dar asta ultima mai putin probabil ca ma gandesc ca ar fi rezolvat-o fostul proprietar.

 

Poti oricum s-o scoti din viteza si in mers daca reusesti sa detensionezi cutia o fractiune de secunda. E nevoie de un pic de sincronizare atenta. Trebuie ca in mers sa o bagi in a-ntaia sau a doua, accelerezi putin, si in milisecunda in care lasi acceleratia sa tragi ambreiajul si sa o bagi in neutru. S-ar putea sa trebuiasca sa exersezi un pic pana iti iasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca o sa ii fac si o revizie, cel mai probabil in primavara. Deocamdata banii merg in inmatriculare si apoi in echipament (nu de alta dar e sanatatea sau chiar viata mea in joc si nu o sa ma joc). Sper sa gasesc un mecanic de treaba, care sa ma lase sa stau langa el, ca sa invat si eu.

Nu sunt atehnic insa nu m-am bagat in motoare pana acum.

 

Cei mai multi mi-ati spus ca e posibils a fie de la ulei, insa zgomotul in cutie, exista, asa ca o sa rog mecanicul sa desfaca un pic ambreiajul, chiar daca voi reusi sa o bag in neutru cand se invart inca rotile. Mi-am luat in calcul, atunci cand am achizitionat-o sa imi cumpar si kit-ul de ambreiaj. Asta inseamna ca ma va duce in jurul a 1100 de eur afacerea (moto + ambreiaj + inmatriculare). La asta se mai adauga filtrele, uleiul, si, sper ca nu....cauciucuri. Desi arata bine, am fost sfatuit ca incepator, sa nu merg cu cauciucuri mai vechi de 4-5 ani. Nu cred ca este un sfat rau intentionat, asa ca voi icnerca sa il respect.

 

Stiu ca mi-ati dat multe sfaturi pe care ar trebui sa le incerc insa am dus moto in garajul unui coleg si nu prea as vrea sa il mai deranjez. Vreau sa astept primavara, pentru ca nu am nici echipament.

 

Va multumesc tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi arata bine, am fost sfatuit ca incepator, sa nu merg cu cauciucuri mai vechi de 4-5 ani. Nu cred ca este un sfat rau intentionat, asa ca voi icnerca sa il respect.

Parerea mea este sa te documentezi un pic cum e cu cauciucurile astea. Site-urile companiilor producatoare, testele organizatiilor independente, etc.

 

Pentru moto eu personal n-am cercetat, insa din informatii vehiculate aici pe forum, dupa 2 ani de la fabricatie incep sa-si piarda din proprietati (citeste aderenta, dar mai sint si altele).

Pentru auto iti spun sigur ca dupa 5 ani de la fabricatie incep s-o ia razna, se intaresc, pierd aderenta intr-un procent simtitor.

 

Cauza vine din tehnologiile si materialele moderne de fabricatie utilizate in scopul cresterii performantei (citeste aderentei din nou, dar si altele), insostita de cerinte de protectie a mediului in toate etapele procesului de fabricatie precum si in utilizare. Caucicucul trebuie sa faca fata unor cerinte contradictorii inca de pe planseta de proiectare, respectiv aderenta la frinare si demaraj e opusa rezistentei la rulare, capacitatea de incalzire rapida e opusa cerintelor de anduranta si tot asa ... e complicat.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca o sa ii fac si o revizie, cel mai probabil in primavara. Deocamdata banii merg in inmatriculare si apoi in echipament (nu de alta dar e sanatatea sau chiar viata mea in joc si nu o sa ma joc). Sper sa gasesc un mecanic de treaba, care sa ma lase sa stau langa el, ca sa invat si eu.

Nu sunt atehnic insa nu m-am bagat in motoare pana acum.

 

Cei mai multi mi-ati spus ca e posibils a fie de la ulei, insa zgomotul in cutie, exista, asa ca o sa rog mecanicul sa desfaca un pic ambreiajul, chiar daca voi reusi sa o bag in neutru cand se invart inca rotile. Mi-am luat in calcul, atunci cand am achizitionat-o sa imi cumpar si kit-ul de ambreiaj. Asta inseamna ca ma va duce in jurul a 1100 de eur afacerea (moto + ambreiaj + inmatriculare). La asta se mai adauga filtrele, uleiul, si, sper ca nu....cauciucuri. Desi arata bine, am fost sfatuit ca incepator, sa nu merg cu cauciucuri mai vechi de 4-5 ani. Nu cred ca este un sfat rau intentionat, asa ca voi icnerca sa il respect.

 

Stiu ca mi-ati dat multe sfaturi pe care ar trebui sa le incerc insa am dus moto in garajul unui coleg si nu prea as vrea sa il mai deranjez. Vreau sa astept primavara, pentru ca nu am nici echipament.

 

Va multumesc tuturor.

Io zic sa stai in banca ta cu schimbat ambreiaje si alte balarii. 99% e lipsa de experienta si "neobisnuinta" cu mobra.

N-ai niciun prieten hondist experimentat prin Brasov? Daca gasesti pe cineva ar trebui sa-ti spuna imediat dupa o tura de 10 minute daca are mobra ceva sau nu.

Uite, lasa-mi un telefon pe PM si iti promit ca daca trec prin zona iti dau un tel sa ne vedem. In toamna asta sau in primavara, ca sa fie vreme de dat cu mobra cat de cat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok,mersi pentru feedback. Cei de la sermoto mi-au spus clar ca are o problema (cel puțin zgomot) însa tot ei mi-au spus ca de funcționat, funcționează ok.

 

În mod sigur se va uita și un cunoscător la ea.

» Post actualizat in 02 Dec 2015 18:38

Ok, haideti ca am revenit. Am fost astazi sa fac plinul motocicletei (cu canistra, nu va speriati) :).

 

Am zis ca o pornesc ca...deh, ma manca....a pornit destul de greu (desi bateria mi se pare foarte buna). Ideea e ca mi-a fost frica sa nu o inec. Cert e ca pana la urma i-am tras socul la maxim si a luat-o. Oricum, era destuld e cald unde statea (acum erau 8 grade).

In fine, am lasat-o sa mearga pana a inceput sa stea la relanti....si am sarit pe ea (cu bun simt, ca era pe central) si am incercat sa o bag in viteza...si apoi sa o scot. A intrat si a iesit foarte usor, fara nicio problema, fara nicun stres. De ci da, cei care mi-ati spus ca era din cauza uleiului, ati avut dreptate....era prea frig cand am incercat eu....

 

V-as ruga sa ma mai ajutati cu cateva raspunsuri:

1. Cum vi se pare discul de frana?

2. Ce parere aveti de DOT? Unul e din 2012 (spate) si unul din 2009 (fata). Ar merge primul sezon macar?

3. Cum se fixeaza bateria in locas? Vorbesc de CB500? La mine efectiv se plimba prin acea "cutiuta". Exista aruncat acolo fara nicio noima un capac din plastic insa nu m-am prins cum se prinde. Eu i-am desfacut bateria si am luat-o la mine.

4. In magazia in care sta teoretic nu ar trebui sa ajunga temperatura la 0 sau sub sero grade (exista si o centrala termica acolo insa momentan nu este un calorifer instalat iar mot sta mai aproape de o usa care nu e perfect etansa). Pericolul de inghet apare fix la 0 grade sau poate sa fie ok pana la ...minus 3-4 grade? Momentan nu are antigel si sincer nici nu stiu cum sa-i pun. In primavara intra in service...asa ca... in principiu in vreo 2 saptamani se va monta si un calorifer acolo.

 

Multumesc frumos.

 

 

» Post actualizat in 02 Dec 2015 18:45

LE: am mai uitat ceva:

5. Dupa ce am pus benzina (17 litri)pe cele 3 furtunase de jos au curs cateva picaturi de benzina (nu stiu pe care). De ce oare?

 

Stiu ca sunt disperant dar e prima mea moto, si asa batrana cum e, sunt foarte incantat de ea.

 

post-91113-0-48398800-1449081196_thumb.jpg

post-91113-0-42580600-1449081200_thumb.jpg

post-91113-0-20949100-1449081204_thumb.jpg

post-91113-0-42588100-1449081845_thumb.jpg

post-91113-0-09613400-1449081885_thumb.jpg

post-91113-0-52062900-1449081890_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sper ca vei rezolva, sunt curios de final. In ceea ce priveste Sermoto am vazut un topic recent cu un R6 cu km dati inapoi... Culmea ca ii luam in calcul in vederea achizitionarii unui motor, dar dupa astea 2 cazuri m-am cam lecuit. Se pare ca garantia e de ochii lumii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. uzura discului de frina nu se poate constata vizual (cu exceptia unor rizuri de-a dreptul dusmanoase), ci prin masurarea grosimii in zona activa (unde freaca placutele), care insa nu se poate face cu un subler normal, din cauza "gulerului" de la margine, rezultat in urma actiunii placutelor, trebuie un dispozitiv special de masurare care determina si daca planeitatea discului e in cotele normale. in manualul motocicletei scrie grosimea minima a discului (inclusiv abaterea de planeitate, daca este cazul), cota sub care e necesara inlocuirea. RTFM!

2. eu as schimba macar fata, la primavara o sa aiba 7 ani!

4. apa curenta ingheata la -4gC, insa ce te face sa crezi ca ai apa chioara in motor? apa chioara genereaza si alt gen de probleme pe la instalatia de racire, nu cred ca cineva a fost atit de mocofan sa puna asa ceva. vezi ca exista niste testere pentru punctul de inghet al lichidului de racire pe la orice hipermarket/DIY (cele mai ieftine), n-or fi ele cele mai precise din galaxie dar o idee aproximativa despre citi "minusi" duce antigelul iti poti face. oricum, dupa parerea mea e exclus sa coboare sub 0gC in incaperea in care tii trotineta cu sau fara radiator de incalzire indiferent de cit de fioroasa ar fi iarna la BV, macar de la conductele de racord ale centralei se face ceva caldura. de chichi, ca tot nu te dai pina la primavera, poate n-ar fi rau sa schimbi lichidul de racire, nu e vreo inginerie spatiala. pentru procedura RTFM!

 

Planifica un buget lunar de acum pina in martie-aprilie pe care ti-l poti permite sa il bagi in trocarici (cineva priceput ar trebui sa-ti faca totusi prioritizarea investitiilor functie de starea mobrei si de distanta fata de parametrii corecti de functionare), totusi ai dat nimica-toata pe ea, n-are cum sa fie fata mare.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru sfaturi.

 

1. Cred ca stiu la ce fel de subler te referi. E drept ca cu asa ceva nu pot sa masor pleneitatea insa....

2. Fata o schimb sigur. E vreo problema daca schimb fata cu un alt producator? Am vazut la mymoto preturi acceptabile. Eu credeam ca se schimba ambele cauciucuri odata...

4. Am presupus ca nu are nimic in ea, pentur ca am mers pe raul cel mai rau.

 

Ma crezi ca am cautat pe google ce inseamna RTFM? Oricum, am gasit un manual de service destul de frumos. Trebuie doar sa-l citesc :)...dupa ce termin de citit Jocurile Foamei ca m-a cam prins cartea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum spune si Flex, cam greu cu datul parerii despre discul de frana. asa, ochiometric mie mi se pare ca arata ok, dar fara masuratoare....exact asta e, o parere pe net.

anvelopa fata, neaaparat schimbata. da, poti sa schimbi cu alt producator, desi e recomandat ca anvelopele sa fie acelasi lucru. da, poti sa schimbi pe rand, intrucat, oricum o sa le schimbi pe rand, nu se uzeaza la fel de repede fata cu spatele.

daca iti este frica de inghet, scoate cu o seringa mare, 100 ml de apa din radiator si completeaza cu antigel, dupa care porneste motorul pana ajunge in temperatura optima (sa se deschida termostatul)

e ok sa curga benzina pe unul din furtunasele alea, exact asta fac, sunt pentru supraplin (benzina, apa si al 3-lea cred ca ar trebui sa fie de la acumulator).

nu iti mai fie asa teama de ea. 4-5 grade, daca ai toate tiglele pe casa, poti face o tura de 5-10 km. neaaparat cu echipament, ca pe langa pericolul evident de cazatura, o sa te tina cald si adrenalina, dar de fapt organismul o sa sufere.

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei la cauciuc un DOT mai recent, asigure-te ca specifici asta in Comanda. Mai ales la promotii ai sanse sa-ti vine un cauciuc cu un DOT nu tocmai recent.

Daca are doar apa, trebuie sa faci ceva cat mai curand, nu e bine sa sta asa (electroliza, coroziune). Poti masura (la lidl este chiar acuma la 8 lei un tester pentru antigel) sau pui o picatura pe limba. Daca e dulce, e antigel.

Benzina probabil s-a scurs din supraplin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu in seama pe aici. stiti cat poate fi pastrat un cauciuc in depozit pana a fi vandut? 4 ani! o spun producatorii. cum sa verifice cineva dot-ul in depozite imense de afara? va spun eu nimeni. poate importatorului sa i se spuna cand a intrat tot lotul.asta daca are o relatie buna cu cel de afara! altceva multi nu au habar cum se fabrica un cauciuc auto sau moto. mai departe la -5 grade cu apa in motor se sparge,ca nu are pastile ca la auto. am uitat un mecanic adevarat citeste un disc in cateva minute si constata ca e strimb in tot atata timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, in cazul cauciucurilor nu imi ramane decat sa rog vanzatorul sa imi spuna care e DOT-ul (in cazul in care e online) sau sa verific eu.

In pozele puse pe pagina anterioara, am identificat corect DOT-ul?

 

Intrebarea mea este: daca porducatorii spunc aun cauciuc poate fi tinut 4 ani, cat recomanda ca poate fi folosit? Sper ca nu cateva luni....Sau oare trebuie schimbat imediat dupa ce l-ai cumparat? (asta daca are 3 ani si 10 luni).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ciudat totusi, in vest unii merg pe ideea ca un cauciuc cam tine 10 anii..

O fi ceva date / teste obiective acute cu aderenta vs varsta? Ar fi interesant de studiat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ciudat totusi, in vest unii merg pe ideea ca un cauciuc cam tine 10 anii..

O fi ceva date / teste obiective acute cu aderenta vs varsta? Ar fi interesant de studiat.

merg multi pe ideea asta, in general merg pana la uwv sa-si ia somajul :)

 

 

Intrebarea mea este: daca porducatorii spunc aun cauciuc poate fi tinut 4 ani, cat recomanda ca poate fi folosit? Sper ca nu cateva luni....Sau oare trebuie schimbat imediat dupa ce l-ai cumparat? (asta daca are 3 ani si 10 luni).

tu incerci o caterinca ieftina? cand o sa franezi cu pielea pe asfalt sa nu crezi ca e doar vina ta...

 

 

 

de 150 de ani incoace n-a cazut nici un motociclist de prea multa aderenta, de prostie si zgarcenie si habarnism cad zilnic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca doar te faci ca nu ai inteles sau chiar nu ai inteles ce am vrut sa spun.

 

Ideea e ca daca voi, cei cu experienta recomandati schimbarea cauciucului dupa 4 ani, nu inteleg de ce producatorul ar fi de acord ca acest cauciuc sa fie tinut pe stoc "pana la 4 ani", bine, asta daca este intr-adevar asa.

 

Mai mult decat atat, o persoana care vine sa ceara sfaturi, nu are de ce sa faca nicio "caterinca ieftina", desi, e foarte clar ca nu toate sfaturile primite pe forumuri sunt si adecvate insa trebuie sa le filtram.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e ca daca voi, cei cu experienta recomandati schimbarea cauciucului dupa 4 ani, nu inteleg de ce producatorul ar fi de acord ca acest cauciuc sa fie tinut pe stoc "pana la 4 ani", bine, asta daca este intr-adevar asa.

n-ai inteles nimic, nu vad cine ti-a recomandat sa schimbi cauciucul dupa 4 ani, ti s-a spus ca un cauciuc nou are viata de raft de maxim 4 ani, desi nu-i un adevar general valabil, e in functie de legislatia in vigoare in tara in care este depozitat cauciucul.

 

in germania de ex este 3 ani, nu 4, in schimb n-au nici o jena sa trimita in orice alta tara cauciucuri si mai vechi .

 

una e sa stea opinca 4 ani in depozit alta e sa stea pe janta in ploaie,soare praf etc....

 

ia si documenteaza-te in momentul asta nu stii nici macar ce intrebari sa pui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...