Sari la conținut

incarcare acumulator prin mufa de bricheta


rocky33
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

apoi daca iti functioneaza bricheta si fara cheia de contact atunci este pe direct si se poate, cum a zis si Florin

 

in ipoteza ca amperajul sigurantei brichetei este mai mare decat amperajul incarcatorului....

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

redresorul de la 220 are iesire de 12 si mufa de bricheta (pe langa cei doi crocodili) sau adaptezi tu oarece?

daca incepi sa adaptezi / mesteresti, atunci nu e mai simplu sa incarci bateria ''normal'' ?

ai grija sa nu confunzi polaritatea.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@Falkenberg, exact!

 

Electrica la modelele BMW dupa 2005 este prin sistem can-bus, Ecu intrerupe dupa un anumit timp curentul catre prize si alti consumatori tocmai pentru a preintampina golirea accidentala a bateriei.

Prin urmare ai doua solutii:

1.Iti trebuie un incarcator can-bus cu functia de transmitere a unui impuls catre sistemul ECU care sa preintampine taierea alimentarii la priza motocicletei si asta costa bani (Optimate 4 sau original BMW), de exemplu Optimate este in jur de 350 lei.

2.Dai carena jos si alimentezi direct la bornele bateriei.

 

La BMW (totul) este putin altfel :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca decizi sa alimentezi direct, ideal e sa te asiguri ca ai si o siguranta de 10A undeva pe traseu, daca nu, pune tu una. Te va scuti de surprize.

 

Mi-am pus la mobra anterioara exact asa, pe direct de la baterie -> siguranta -> bricheta; mi-am facut o mufa cu cabluri ce le conectam la redresor, si in 5 secunde puneam bateria la redresat cand vroiam. Dar mno, nu stiu ce ai tu acolo, a mea era o batranica, fara ECU si alte avioane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acel optimate promite ca are si o detectie pentru prezenta de electronica pe circuit - in caz de bench charging (baterie scoasa) incarca altfel. Cica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa-ti face probleme d.p.d.v al curentului de incarcare pentru ca la acumulatorii de motociclete acestia sunt de valori scazute, practic 10% din capacitatea acumulatorului( ex. la un acumulator de 12Ah, I=1,2 A, etc) In plus, un incarcator de genul acesta are un control asupra incarcarii, o protectie la scurtcircuit si la conexiunea inversa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu citesti atent? Omul a intrebat altceva, nu daca poate sa-si monteze bricheta..

pai titlul ales de om a fost: "incarcare acumulator prin mufa de bricheta", si exact la asta m-am referit si eu, la bricheta folosita pentru incarcarea acumulatorului, nu inteleg, unde nu am fost atent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca decizi sa alimentezi direct, ideal e sa te asiguri ca ai si o siguranta de 10A undeva pe traseu, daca nu, pune tu una. Te va scuti de surprize.

 

Mi-am pus la mobra anterioara exact asa, pe direct de la baterie -> siguranta -> bricheta; mi-am facut o mufa cu cabluri ce le conectam la redresor, si in 5 secunde puneam bateria la redresat cand vroiam.

BMW-ul are mufa de bricheta din fabrica, din ce inteleg din firul discutiei tu te referi la montajul unei brichete pe motor, nu?

 

La un BMW k 1300 GT, exista posibilitatea incarcarii acumulatorului prin bricheta?

Poti cumpara redresor si mufa adaptor pt.bricheta BMW (care este mai mica in diametru decat una normala) si de la Louis.de

https://www.louis.de/artikel/procharger-xl-can-bus-lade-und-diagnosegeraet/10004600?list=134674799&filter_article_number=10004600

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-ul are mufa de bricheta din fabrica, din ce inteleg din firul discutiei tu te referi la montajul unei brichete pe motor, nu?

da, dar discutia era intr-un context, eu nu stiu cum vine BMW-ul din fabrica, lumea zice mai sus ca alimentarea ar fi controlata de ECU, fiind taiata in stationare dupa un timp de.... in contextul asta a venit vorba (chiar tu i-ai propus din cate vad) sa isi lege pe direct bricheta. Tot ce-am zis eu, e sa se asigure ca face legatura directa printr-o siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excluzand cazul BMW, can si alte alea, ma intreb cat de safe e pt electronica motocicletei sa cuplezi redresorul fara a deconecta bateria de la instalatie... Nu de alta dar am bateria sub rezervor (trebe demontate si niste carene interioare pt a-l ridica - e un FZ6 S) si m-ar coafa de minune varianta cu bricheta pe perioada stationarii. Si cred ca o mufa de bricheta legata la redresor nu necesita chiar un electronist!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nestiind ca BMW are priza pt.bricheta ai interpretat gresit, eu i-am propus ca a doua varianta sa ataseze direct la baterie redresorul, nu bricheta :rolleyes: ..In fine, s-a lamurit si el ce si cum..numai bine!

da, in cazul asta intr-adevar nu am citit atent, my bad :) :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excluzand cazul BMW, can si alte alea, ma intreb cat de safe e pt electronica motocicletei sa cuplezi redresorul fara a deconecta bateria de la instalatie... Nu de alta dar am bateria sub rezervor (trebe demontate si niste carene interioare pt a-l ridica - e un FZ6 S) si m-ar coafa de minune varianta cu bricheta pe perioada stationarii. Si cred ca o mufa de bricheta legata la redresor nu necesita chiar un electronist!

 

In cazul in care nu ai nu sistem can, trebuie sa deconectezi minusul de la acumulator daca doresti sa-ti atasezi o priza exterioara. Nu faci incarcarea cu bornele instalatiei pe acumulator, sunt noduri de circuite/ramificatii, etc. Nu este indicat. de ce? o deschidem un topic pentru explicatii si nu are sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul in care nu ai nu sistem can, trebuie sa deconectezi minusul de la acumulator daca doresti sa-ti atasezi o priza exterioara. Nu faci incarcarea cu bornele instalatiei pe acumulator, sunt noduri de circuite/ramificatii, etc. Nu este indicat. de ce? o deschidem un topic pentru explicatii si nu are sens.

nu este indicat nici sa pornesti motorul, iti baga curent pe baterie si cel mai urat lucru iti consuma benzina din rezervor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...