Sari la conținut

restaurare ij nevoie sfaturi


geo-piston
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor!sunt nou pe forum si de aceea imi cer scuze daca nu am postat corect sau unde trebuie pe forum.

Recent m-am apucat de lucru la niste piese de ij jupiter 3(cred eu).demontand motorul la prima vedere am observat un cilindru care a batut(cam rau cred eu)in chiuloasa.atasesz pozele cu cilindri si chiuloasa si daca ma poate ajuta cineva sa imi zica daca trebuie schimbate atat pistonul cat si chiuloasa sau daca se mai poate face ceva.si daca imi poate spune si ce cote imi trebuie pt un set de pistoane noi.multumesc!!!

» Post actualizat in 02 Jan 2016 21:32

Salut tuturor!sunt nou pe forum si de aceea imi cer scuze daca nu am postat corect sau unde trebuie pe forum.

Recent m-am apucat de lucru la niste piese de ij jupiter 3(cred eu).demontand motorul la prima vedere am observat un cilindru care a batut(cam rau cred eu)in chiuloasa.atasesz pozele cu cilindri si chiuloasa si daca ma poate ajuta cineva sa imi zica daca trebuie schimbate atat pistonul cat si chiuloasa sau daca se mai poate face ceva.si daca imi poate spune si ce cote imi trebuie pt un set de pistoane noi.multumesc!!!

..am zis ca sunt nou si nu prea ma pricep..inlocuiti "cilindri" cu "piston" sa intelegeti ce am vrut sa zic:)..multumesc!

post-92348-0-38837800-1451757142_thumb.jpg

post-92348-0-45884300-1451757156_thumb.jpg

post-92348-0-62643000-1451757167_thumb.jpg

Editat de geo-piston
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo nu a batut pistonul in chiulasa, a avut ceva corpuri straine sau resturi de segmenti ce au dansat si devastat camera de ardere.

Chiulasa o poti schimba fara probleme la piston o sa ai ceva de furca, tre sa gasesti unul la aceiasi cota si daca se poate aceiasi calitate. Mie mi se pare ca sunt cote diferite....sau ce? pune sublerul si masoara diametrul pistoanelor in partea de sus, deasupra primului segment sa vedem ce zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie tot asa mi se pare ca sunt cote diferite..unul(cel bun fara gaurele)ar fi cota 0 si asta ciuruit cota 2.o sa pun sublerul sa le masor dar e normal sa fie asa cu 2 cote diferite?

Multumesc de raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e normal, pistoanele trebuie sa fie identice , compresia identica la cei doi cilindri si sunt mult mai multe chestii ce trebuie respectate la motoarele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles..in cazul asta masor ambele pistoane cu sublerul si vad daca sunt diferente?si daca sunt diferente ce pot face?sa opresc pe cel bun cu 0 si la celalalt sa caut cilindru complet cu piston si chiulasa dupa cota celui bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, trebuie schimbate daca are diferenta de diametru, acu nu mai stiu cat e pentru cota 0 (zero) de ex...parca 60 mm, masoara intai sa vedem ce diferenta este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasesz pozele cu cilindri si chiuloasa si daca ma poate ajuta cineva sa imi zica daca trebuie schimbate atat pistonul cat si chiuloasa sau daca se mai poate face ceva.si daca imi poate spune si ce cote imi trebuie pt un set de pistoane noi.multumesc!!!

 

Nu ma pricep la reparat motoare si nici la preturile pieselor, dar eu m-as interesa de pretul unui alt motor. Ar costa mai mult un motor din dezmembrari decat reparatia motorului pe care il ai deja?

Editat de gabizxc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu stiu cat ar costa un motor din dezmembrari..daca nu am alta soltie cam asta as putea face..din 2 motoare poate reusesc sa fac unul bun:)))..din ce m-am interesat tot dupa forum la dl.gaspar un set nou de pistoane cu segmenti e 60 ron..

» Post actualizat in 03 Jan 2016 16:43

Daca as schimba setul ,ce ar trebui sa schimb? Ambielaj+cilindrii+pistoane cu segmenti+chiuloasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masoara intai cilindri si vezi daca au aceleasi cote,am eu un cilindru desperecheat la cota standard insa nu stiu care il am,vezi ca are userul Doctoru cilindri si chiuloase de jupiter 3, cumperi pistoane la cota m-ai mare si le alezezi.ambielajele noi la Gaspar sant 200 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba e ceva mai complicată decât pare la prima vedere.

1. Ai zis că ești nou pe forum dar nu știu dacă și în ale mecanicii. Dacă da, ți-aș sugera să încerci mai bine să faci experimente cu un alt tip de motor. S-a discutat mult pe forum pe această temă (a repara sau a nu repara un Jupiter) iar concluzia, în general, este că Jupiter 3 are un motor cam nereușit direct din fabrică. Mulți au încercat să le repare dar foarte puțini au reușit. Sau poate nu am înțeles eu și încerci să repari motorul pentru altcineva. Dacă e așa, mai bine renunță până nu ieși în pierdere.

2. Nu vreau să pară că fac antireclamă, dar piesele de IJ (fie Planeta fie Jupiter) ce se găsesc pe piață în mod curent și la ora actuală, sunt de o calitate EXECRABILĂ. Dacă ții la banii tăi și nu te dau afară din casă, nu îți recomand pistoane de la Gaspar și niciun alt fel de piston de Jupiter adus din Ucraina. Acolo mai găsești doar pistoane chinezești care sunt varză totală, poloneze care sunt ceva mai puțin varză dar tot legume, și ceva ucraineano/rusesc care sunt varză murată. Eu i-am rezolvat cuiva de pe forum un set complet de Jupiter 4 făcute în Ungaria care cred că încă mai merg și acum (să ne spună el dacă vrea) dar prețul s-a dovedit a fi în final unul de-a dreptul prohibitiv, 650 lei. La faza aia am cam pierdut amândoi.

3. După ce rezolvi partea cu pistoanele, partea cu ambielajele e la fel de criminală dacă cele actuale nu-ți sunt bune. Ce se găsește de nou sunt...ai ghicit, varză. Dacă manetoanele nu sunt prelucrate perfect și identice, întotdeauna ți se va deplasa contragreutatea din mijloc. Ideea e că și dacă reușești să-l faci, poate apuci să te bucuri de el vreo 300 km. Bine, acum Burg_man va zice că nu am dreptate și că el merge și acum cu Jupiter-ul său numai că el are experiență cu Jupiter și bănuiesc că și posibilități să-l repare ori de câte ori e necesar.

4. Dacă nu ai un "fix" în a repara Jupiter cu orice preț, mai bine dă-l naibii și ia-ți un motor de care să te și bucuri, până nu e prea târziu. Întreabă-i care-i treaba pe Emy15, CornelIlinca și Cornel86, alți utilizatoiri de Jupiter dinaintea ta care au mai experimentat și nu au ajuns nicăieri.

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa stii ca n-ai dreptate si eu merg cu jupiterul meu si acum. Experienta? hmmm.. :-L.....da...isi spune cuvantul si nu numai in privinta Jupiterului asa in general, din punctul de vedere al posibilitatilor iar ai gresit, chiar daca le am, am cautat pe cat posibil sa-l repar cat mai rar si sa bag cat mai putini bani in el.

 

In prima faza si eu am vrut sa-i zic omului sa-l lase si sa caute altceva,dar cum nu stiu cu cine am de-a face am preferat sa tac si sa-l las in pace. Sunt atatea mobre acum pe piata care nu necesita intretinere sau o intretinere minima, se poate opta pentru orice altceva mult mai bun. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor!revin cu masuratorile la pistoane(dabea acum am avut timp sa le fac):pistonul din dreapta(cel mai curat din poze cu 0) masurat cu un subler digital are 61.40mm iar celalalt 61.50.la cilindri la fel exista tot asa o mica diferenta de ordinul zecilor de mm.cum as putea sa rezolv problema fara sa schimb motocicleta:))..ma gandeam sa cumpar un motor cu cilindri si pistoane bune si sa le montez pe acesta(prefer asta pt ca acest motor are seria trecuta in talonul vechi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot nu vrei sa te lasi din pierdut timp si bani, poti incerca si varianta cu motorul SH, dar si ala o sa fie probabil varza, dupa cum zicea cineva mai sus.

Bottom line, nu are rost sa restaurezi un asemenea cazan, dar fiecare face ce vrea, dupa cum il taie capul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca majoritatea cumpara cate un Jupiter pentru ca este foarte ieftin( uneori la pretde fier vechi) si traiesc cu impresia ca tot ce este rusesc este f. rezistent . Majoritatea nu stiu cam ce investitie trebe pentru a finaliza proiectul. Si daca le iese bina au un motor in 2 timpi cu un consum mare la carburant( in cartea tehnica scrie ceva 7,2 l/100km cu atas) si la piese. Castigul este ca inveti mecanica si mai treci pe la biserica ( la cat vei injura precis se lasa cu un spovedit :crack: )

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După părerea mea, dacă vrei o comunistă cu ataş şi să fie legală, cea mai bună variantă e IJ cu un cilindru. Niciun caz cu doi. Dar asta este doar părerea mea. UIte aici cam ce poate cu un cilindru şi nici nu te opreşti în drum să reglezi distribuţia :)


» Post actualizat in 10 Jan 2016 23:15


P:S: pozele le-am ataşat şi cu scopul de a mai împropăta puţin secţiunea asta de comuniste care începe să cam ruginească.

post-3360-0-85169600-1452467586_thumb.jpg

post-3360-0-82814300-1452467591_thumb.jpg

post-3360-0-21654100-1452467596_thumb.jpg

post-3360-0-03336000-1452467602_thumb.jpg

post-3360-0-56201400-1452467612_thumb.jpg

post-3360-0-54921000-1452467618_thumb.jpg

post-3360-0-33535600-1452467625_thumb.jpg

post-3360-0-92002000-1452467630_thumb.jpg

post-3360-0-93948500-1452467639_thumb.jpg

post-3360-0-09167900-1452467656_thumb.jpg

post-3360-0-17400400-1452467662_thumb.jpg

post-3360-0-05130300-1452467670_thumb.jpg

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut..revin cu o intrebare..am gasit un jupiter 2 ieftin care este complet si cica si porneste motorul dar nu are acte(nu ar fi problema)..vroiam sa stiu daca sunt diferente intre motorul de jup 2 si cel de jup 3 care il am eu eventual si daca prinderile pe cadru se potrivesc de la jup 2 la jup 3.multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...