Sari la conținut

Filtre sport sau standard?


edward_zone
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Stie cineva care sunt diferentele intre filtrele de ulei normale si cele "race".

Sau intre filtrele de aer (standard vs race).

 

La motocicleta mea in cazul filtrului de ulei am trei variante (mai sunt si altele):

- HF204 - normal;

- HF204C - normal dar cromat;

- HF204RC - "race" - ce face asta?

 

In cazul filtrului de aer am o singura varianta - HFA1801.

 

Multumesc!

Editat de edward_zone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cel race ai o nucă de șurub în capul filtrului pentru strângere/desfacere rapidă și fără cheie de filtru.

Ei mai spun că are și un sistem de filtrare "tri-fibră" (?!), mai eficient, dar asta poate să fie doar marketing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa cred ca restrictioneaza mai putin debitul de ulei, usurand sarcina pompei de ulei in cazul unei motociclete de curse, de unde o ungere mai buna ( daca gresesc nu aruncati cu pietre).

Aceeasi motocicleta ,dupa cursa/weekend, primeste un schimb de ulei si un filtru nou.

Parerea mea,mergi pe normal, sau cromat daca este la vedere si vrei sa ai un bling-bling.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista un tip de filtru de ulei dintr-o sita de inox, filtru care nu se schimba, doar se curata. Alt beneficiu e ca daca iti scapa antigel in ulei, nu se mai colmateaza filtru de ulei cu antigelul asa de repede-->ca sa iti afecteze presiune de ulei.

 

Filtru colmatat de antigel:

http://s1222.photobucket.com/user/bkobernik/media/motomisc/9a1e1bfc-1.jpg.html

 

Filtru din sita de inox:

http://www.rottweilerperformance.com/scotts-performance-oil-filter-all-ktm/

 

 

PRODUCT DESCRIPTION

Superior Filtration:
This should be the last oil filter you will ever buy! Made from laser cut, medical grade, 304 stainless steel micronic filter cloth, this filter provides 200% more filter area in many cases. Most good paper filters will pass particles in the 90 to 95 micron range, and some tested, as much as 300 microns. Sand is about 125 microns and a white blood cell approximately 25 microns. Our stainless filter catches items down to 35 microns "absolute", which is about 3 times better than most good paper or brass filters. The pleat seam is welded, able to withstand up to 600 degrees in our filter, not glued, like paper filters.

Cleanable and reusable:
Simply remove the filter, rinse in clean solvent and replace it, you're done. The filter can be cleaned with solvent, kerosene, aerosol carburetor cleaner, or any other degreasing agent, even common dish soap. You can even blow air through the filter from the inside out to remove any small particles or cleaning agent from the screen if you so desire.

Consistent flow under all conditions:
Stainless steel will stand up to the stress of heat, high pressure and physical handling much better than paper or brass. This filter maintains consistent flow under all conditions including cold start ups and or under extreme heat. A one inch square of this micron filter material will flow 1.9 gallons of 90 weight oil per minute at only 1 psi pump pressure (70 degrees F). Our typical filter size is 30 sq. in. which equals the flow of 57 gallons per minute. Standard paper filters do not flow well when the oil is cold, often causing the bypass valve to open allowing unfiltered oil to enter your engine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa cred ca restrictioneaza mai putin debitul de ulei, usurand sarcina pompei de ulei in cazul unei motociclete de curse, de unde o ungere mai buna ( daca gresesc nu aruncati cu pietre).

Aceeasi motocicleta ,dupa cursa/weekend, primeste un schimb de ulei si un filtru nou.

Parerea mea,mergi pe normal, sau cromat daca este la vedere si vrei sa ai un bling-bling.

Sigur merg pe normal.

Eu am touring si merg touring.

Doream sa stiu daca ma ajuta cu ceva cel "race".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Stie cineva care sunt diferentele intre filtrele de ulei normale si cele "race".

Sau intre filtrele de aer (standard vs race).

 

La motocicleta mea in cazul filtrului de ulei am trei variante (mai sunt si altele):

- HF204 - normal;

- HF204C - normal dar cromat;

- HF204RC - "race" - ce face asta?

 

In cazul filtrului de aer am o singura varianta - HFA1801.

 

Multumesc!

La ulei iti recomand sa-l iei pe cel normal....platesti 10 lei in plus pt nuca aceea de surub. Filtrul de aer Hilfo are codul respectiv, iar hiflo nu este producator de filtre de aer sport. K&N produce asa ceva, iar filtrul pentru motocicleta ta cred ca este HA-8098

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau intre filtrele de aer (standard vs race).

 

Acum am văzut și întrebarea asta :)

 

Filtru de aer race este mai permisiv, adică permite un debit mai mare de aer în airbox și ulterior în camerele de ardere. Elementul filtrant este textil, nu de hârtie poroasă așa cum este pe filtrele OEM. Asta permite spălarea și refolosirea filtrului, pe lângă câștigul (teoretic) de performanță asociat cu intrarea unei cantități mai mari de aer în cilindru/cilindri.

 

Două aspecte de care ar trebui să ții cont, totuși:

  • După spălare, filtrul se dă cu un fel de spray lipicios (spray de filtru) care se cumpără separat;
  • Pentru a profita de eventualul câștig de performanță dat de noua admisie, este bine să faci și evacuarea mai permisivă, prin instalarea unei/unor finale aftermarket și eliminarea catalizatorului (dacă este separat de finale).

Succes.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ulei iti recomand sa-l iei pe cel normal....platesti 10 lei in plus pt nuca aceea de surub. Filtrul de aer Hilfo are codul respectiv, iar hiflo nu este producator de filtre de aer sport. K&N produce asa ceva, iar filtrul pentru motocicleta ta cred ca este HA-8098

» Post actualizat in 04 Mar 2016 13:04

Acum am văzut și întrebarea asta :)

 

Filtru de aer race este mai permisiv, adică permite un debit mai mare de aer în airbox și ulterior în camerele de ardere. Elementul filtrant este textil, nu de hârtie poroasă așa cum este pe filtrele OEM. Asta permite spălarea și refolosirea filtrului, pe lângă câștigul (teoretic) de performanță asociat cu intrarea unei cantități mai mari de aer în cilindru/cilindri.

 

Două aspecte de care ar trebui să ții cont, totuși:

  • După spălare, filtrul se dă cu un fel de spray lipicios (spray de filtru) care se cumpără separat;
  • Pentru a profita de eventualul câștig de performanță dat de noua admisie, este bine să faci și evacuarea mai permisivă, prin instalarea unei/unor finale aftermarket și eliminarea catalizatorului (dacă este separat de finale).
Succes.

 

 

Sa pun sport (ulei si aer) sau nu? Editat de edward_zone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Stie cineva care sunt diferentele intre filtrele de ulei normale si cele "race".

Sau intre filtrele de aer (standard vs race).

 

La motocicleta mea in cazul filtrului de ulei am trei variante (mai sunt si altele):

- HF204 - normal;

- HF204C - normal dar cromat;

- HF204RC - "race" - ce face asta?

 

In cazul filtrului de aer am o singura varianta - HFA1801.

 

Multumesc!

 

Aceiasi dilema aveam si eu cu filtrul de ulei avand acelasi model ca tine 204 sau 204RC. I-am intrebat pe cei de la magazinul de unde tocmai mi-am comandat ieri daca este vreo diferenta intre astea si a zis ca singura diferenta este doar surubul ala exterior de montare si demontare mai rapida, dar este total inutil daca nu ai de gand sa mergi la curse cu mobra si sa trebuiasca sa-l schimbi zilnic sau saptamanal... Cat despre filtru de aer, vad ca deja ti s-a raspuns.

Bafta si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut filtru de aer sport si toba pe unul din motoare. Doar montate si fara alte modificari, la mine au condus la o scadere de cuplu in ture joase si medii!

Fiind pe carburatie amestecul a devenit foarte sarac! Nici un reglaj nu a ajutat, decat inlocuirea jeturilor. Operatiune de 120e fara manopera! Iar castigul de putere declarat de Dynojet clar nu merita efortul (personal eu nu am vazut diferenta fata de stoc)!

Mai mult aer in motor nu este neaparat un lucru bun.

 

La motoarele pe injectie computerul printr-o clapeta controleaza cantitatea de aer in cilindri, asa ca un filtru sport face fix pix! Se rezolva cu un Comander, dar ala costa inca 300e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele pe injectie computerul printr-o clapeta controleaza cantitatea de aer in cilindri, asa ca un filtru sport face fix pix! Se rezolva cu un Comander, dar ala costa inca 300e.

Cam ai dreptate.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

La noi se poarta a se cumpara filtru de aer sport din zgarcenie. Curatarea si ungerea sunt mai ieftine decit schimbarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele pe injectie computerul printr-o clapeta controleaza cantitatea de aer in cilindri, asa ca un filtru sport face fix pix!

 

Stai... cum?! Mai spune o dată :)

 

Mai știi tu o clapetă care controlează fluxul de aer care intră în camera de ardere în afară în afară de clapeta de accelerație? Eu nu. Iar în momentul în care tu tragi de manetă la maxim, această clapetă se deschide și ea la maxim. În aval, aerul intră direct în camera de ardere prin intermediul supapelor de admisie. Nu mai spun despre ram-air-ul care crează presiune în airbox, pentru că nu toate motocicletele au așa ceva.

 

Cu tot respectul, mi se pare superficial să spui că un filtru de aer mai permisiv nu face nicio diferență. Faptic, intră mai mult aer în motor. Ca să compenseze, ECU-ul va îmbogăți amestecul. Evident, asta nu se traduce automat printr-un câștig de putere sau cuplu, dar motorul va merge altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electronic Throttle Control (ETC) is the automobile industry’s “Fly by Wire” system. In ETC systems, a vehicle's electronic control unit uses information from the throttle position sensor (TPS), accelerator pedal position sensor (APP sensor), wheel speed sensors, vehicle speed sensor and a variety of other sensors to determine how to adjust throttle position.

Eu zic ca sistemul nu va imbogatii amestecul ci va reduce aerul prin throttle valve ca sa mentina parametrii optimi!

 

 

 

 

La sistemele clasice pe injectie iti dau dreptate!

Editat de Bogus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)

În primul rând, aici vorbeam despre VFR800, motocicletă care nu este dotată cu ride-by-wire. Dealtfel, tehnologia este destul de nouă pe piața moto, și abia recent implementată (câțiva ani).

 

Apoi, ceea ce relatezi tu aici nu se aplică la motociclete - cel puțin nu în acest fel :) Dacă ar fi să ducem această logica până la capăt, ar însemna că odată cu instalarea unui filtru de aer mai permisiv, clapetele de accelerație nu s-ar mai deschide niciodată la maxim, motorul nefiind pregătit să ardă o cantitate mai mare de aer față de cea calculată cu filtrul de aer OEM.

 

În realitate nu se întâmplă așa: ECU-ul știe să dozeze cantitatea de benzină în funcție de volumul de aer care intră în camera de ardere. Singurul moment în care ride-by-wire-ul intervine pentru a bloca sau încetini deschiderea directă a clapetei de accelerație (așa cum se întâmplă la sistemul clasic, cu cablu) este în momentul în care tragi de maneta gaz în până la capăt în mod brusc sau violent. O face pentru a evita înecarea/blocarea motorului, derapajul (dacă motocicleta este echipată cu așa ceva) sau dacă harta motorului impune o anumită limită de turație sau putere (din nou, dacă ai așa ceva). Pe scurt, clapeta se va deschide în mod treptat - însă se va deschide până la capăt, dacă maneta ta de gaz este și ea trasă la capăt și celelalte elemente de limitare îi permit. În consecință: mai mult aer > mai mult carburant > explozii mai mari :)

 

Sper deci să te fi lămurit cum stă treaba cu ride-by-wire și cu faptul că un filtru de aer sport va avea o influență asupra mersului motorului.

 

Numai bine :)

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper deci să te fi lămurit cum stă treaba cu ride-by-wire și cu faptul că un filtru de aer sport va avea o influență asupra mersului motorului.

Va avea influenta in bine sau...?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motocicletele cu injecție, nu prea văd ce rău să facă :) În cel mai rău caz, nu vei simți diferența.

Admisia și evacuarea sunt gândite și setate din fabrică pentru a putea face față tuturor condițiilor climatice, reglementare și de exploatare din țările unde se vor vinde. Astfel sunt limitate voit. În momentul în care instalezi o admisie și o evacuare mai permisivă, nu vei face rău motorului. Este posibil să consume mai mult (sau mai puțin), să se audă mai puternic, dar per total nu faci decât să-l scapi de anumite limitări :)

Am menționat și despre evacuare pentru că pentru că, pentru mine, o modificare la nivelul admisiei trebuie însoțită de o modificare și la nivelul evacuării: galerii cu diametru mai mare sau/și finale sport, care au mai puține site.


» Post actualizat in 10 Mar 2016 09:23

uzura mai rapida a motorului


Asta este pur teoretică sau în cel mai rău caz neglijabilă. Nu vorbim aici despre motoare de 50cc :)

Sau poate ai argumente care să susțină afirmația...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul mai mare este oarecum normal - deși unii spun că le-a scăzut. Personal cred că este irelevant.

Nu puneam însă la îndoială acest aspect, ci doar cel legat de uzura motorului. Ce fel particule crezi că pot trece de filtrul de aer, fie el și sport și rezista apoi exploziei din camera de ardere? :) Pentru mine, acest aspect este cel puțin neglijabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok zicem ca tine!

Scade consumul, creste puterea, motorul respira mai usor si deci arderea este mai completa de unde mai putina poluare!

 

DE CE NU INSTALEAZA PRODUCATORUL DIN FABRICA ACEASTA MINUNE DE FILTRU, diferenta de pret nefiind asa de mare plus ca ai avantajul refolosirii?

 

Recomand cu caldura articolul urmator http://hubpages.com/autos/Are-performance-air-filters-induction-kits-worth-it-do-they-work

 

precum si urmatorul articol http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

 

Extras pentru cine nu are timp de lectura: The Flow Restriction response curves for each filter have the same basic shape. However, note how the AC Filter, which passed the smallest amount of dirt and had the highest dirt capacity and efficiency, also had the highest relative restriction to flow. The less efficient filters correspondingly had less restriction to flow.

Editat de Bogus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...