EmilT Postat Martie 31, 2016 Autor Share Postat Martie 31, 2016 Ce parere aveti de Kawasaki KLE500 sau chiar KLE400? Am vazut second-uri la SUPER pret! Cum sunt ca si fiabilitate? Ca si costuri de intretinere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Martie 31, 2016 Share Postat Martie 31, 2016 Eu nu as merge pe TDM -- am un prieten care are si regreta. Pozitia de condus, scarite duse in spate, samd. KLE -- mie nu imi place ca motor. Tenere 660 e super ok -- dar greu cu 2 pe ea, Transalp e fain, Africa la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Martie 31, 2016 Share Postat Martie 31, 2016 bhoooa, am scris ditamai romanu si dintr-un refresh am pierdut tot Totul pe lumea asta costa, bani, nervi, efort. Nimik nu e gratis. Motot veche, fie ea in era pre-obsolescenta ...e veche. timpul isi lasa amprenta pe material ceva mai nou..e in era obsolescentei planificate vezi cu soata cat de mult ii place in spate, dati cateva ture cu prieteni daca vreti sa fiti doi...trebe moto mai puternic, bicilindru. Monocilindru vibromaseaza la drumuri lungi Orice moto in sine e fun, acuma...ideea e sa o gasesti pe aia care iti satisface nevoile. De fel nevoile reale le afli adunand experienta si km. nu prea pusca socoteala de acasa cu aia din targ 250e sa pui deoparte pt piese si consumabile moto in primele 6luni 350e sa pui deoparte pt echipament tu si consoarta (sh+low budgedt equipment) 250e sa iei in calcul pentru accesorizare mobra (crashbar, cric central , bagaje) depinde de cum gasesti mobra o mobra cat de cat in mintile ei si cu un proprietar grijuliu se duce de la 1500e cele vechi , la 2500e cele noi. Eu ti-as recomanda ceva mai vechi, vezi ce si cum iti place, dupa ceva vreme ori faci urmatorul pas ori te lasi de meserie. Collateral damage okeish Faci pasul catre altceva, ai adunat experienta care nu ti-o ia nimeni Honda Dominator, Transalp, AfricaTwin Yamaha Tenere, TDM Kawasaki KLM si care mai sunt BMW F650 Aprilia F650 (aceeasi marie ca BMW) Suzuki Vstrom (f reusita mobra, e "transalpul" anilor 2000) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Martie 31, 2016 Share Postat Martie 31, 2016 (editat) Ce parere aveti de Kawasaki KLE500 sau chiar KLE400? Am vazut second-uri la SUPER pret! Cum sunt ca si fiabilitate? Ca si costuri de intretinere? 400 nu recomand - foarte greu de gasit piese. 500 - daca gasesti una in mintile ei poa' sa te plimbe mult si bine. Ca pe mine: /index.php?/topic/735864-7-ani-70000-km/ Editat Martie 31, 2016 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 Ei las-o Misule mai moale ca dracu' nu-i asa de negru.. Adevarat ca nu te bagi oriunde obisnuiesti tu insa nici nu dau cu scutul (apiopo.. metalic...ca se poate) in ORICE macadam asa cum sustii. daca ti-ar da Nelu motoru' (ala negru) sa iesim o zi... altfel tu si Toma Poate ca un ktm640 Lc4 ti-ar fi bun ca a 2a motocicleta. Acum despre initiatorul topicului, clar ca este un avantaj pentru un incepator ca motocicleta sa fie cat mai potrivita pentru cele mai grele situatii, fiind vorba de pasagera ma gandesc la un forestier care ajunge intr-o rampa cu lemne, tractoare, mult noroi si ceva sleauri facute de camioane, ala este locul ideal in care poti lovi cu scutul/evacuarea sau mai rau sa iti prinzi piciorul sub motocicleta. Nu mai vorbim ca o motocicleta cu o cursa a suspensiei de 20 cm (sculele nu vor zdrangani in dulap ) poate rula pe un macadam bun ca si pe asfalt (aproape ca ...) fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 Vad ca iti faci calcule de greutate cu sotie si bagaje, asa ca nu prea vad cum sa faci mare off-road cu pasager. Eventual drumuri forestiere si acolo diferenta o fac cauciucurile, nu tractiunea unui mono sau bicilindru. Asa ca trebuie sa fii foarte atent la cat poti sa incarci pe moto. Gandeste-te ca tu ai 90 kg plus 10 kg echipament. Sotia, tot asa, vreo 70 kg. Combinat, aveti 170 kg. La BMW-ul meu de 650, sarcina maxima este de 171 kg, asa ca nu mai ai loc de bagaje. La celalat, BMW 1200 GS, sarcina maxima e de 225 kg, dar nu-l gasesti la 2000 de euro. La Aprilia 650 e la fel. Presupun ca si la Transalp, ca sut din aceeasi clasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 (editat) Eu nu as merge pe TDM -- am un prieten care are si regreta. Pozitia de condus, scarite duse in spate, samd. KLE -- mie nu imi place ca motor. Tenere 660 e super ok -- dar greu cu 2 pe ea, Transalp e fain, Africa la fel. Nu stiu ce TDM are prietenul tau sau cat e el de mare dar pozitia pe TDM e chiar ok, si asta o spune unul care a condus 6 ani modelul din prima generatie si acum il conduce pe cel din ultima generatie. scaritle sunt chiar in dreptul sezutului nicidecum in spate, pozitia este foarte usor aplecata in fata astfel incat socurile sa nu se duca in lungul coloanei. » Post actualizat in 01 Apr 2016 14:26 Mai baieti, mersi mult pentru sfaturi. Am o cunostinta in Spania si am luat in calcul si varianta sa aduc un motor direct de acolo, pe ideea ca-l iau mai ieftin, si sa-l inscriu mai apoi pe Romania. Cand zic ca vreau un "motor universal" ma refer la drumuri de Romania = 60-70% si drumuri forestiere (relativ usor accesibile) = 30-40%. Ca si idee, atat eu cat si sotia avem undeva la 1,75m inaltime, greutatea facand diferenta: ea 60 kile, eu undeva la 90... Drumetii o sa fie cele de week-end (2-3 zile) si concedii, cu bagajele aferente... La un moment dat mi-a facut cu ochiu' TDM-ul, pentru ca motor tare si pentru ca arata bine. Dar uitandu-ma peste niste review-uri mi s-a dat de inteles ca nu-i plac gropile de Romania si iar am revenit cu gandul la Transalp. Africa Twin? Sincer, nici nu mi-a trecut prin minte, nu stiu de ce... Iar la KLE sincer, nici nu m-am gandit, si iar nu stiu de ce... Multumesc pentru sfaturi! esti sigur de procentajele alea cu asfaltul si offroadul? adica din 5000km tu o sa faci vreo 2000km pe offroad? Ce reviewuri ai citit despre suspensiile TDMului? Hai sa iti punctez cateva aspecte ale TDMului inainte sa vorbesti de rau supensiile lui: 1. suspensia fata - ai doua tipuri de reglaje: compresie si revenire (asta inca de la prima generatie (din '91) 2. suspensia spate - ai 3 reglaje: hard si soft pt mersul singur sau cu pasager si bagaje, intareste suspensia cu o singura rotire, apoi ai compresie si revenire Cine se plange de supensia TDMului ori nu stie sa o regleze pe gustul lui ori i-a fost prea lene Editat Aprilie 1, 2016 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moșu' Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 Cine se plange de supensia TDMului ori nu stie sa o regleze pe gustul lui ori i-a fost prea lene Am vandut TDM-ul de 900 dupa 3000km. Nu m-am inteles deloc cu el, inclusiv suspensia mi se parea stradala indiferent de setari. Poate aveam eu un exemplar mai "obosit". Pe asfalt ma simt mai bine pe XTZ-ul de acum, oricat de puternic ar fi TDM-ul. @EmilT: la inceput oricum nu o sa stii prea bine ce vrei. Cauta-l pe cel mai intretinut in banii care ii ai, indiferent ca-i XTZ/F650/KLR/KLE/Transalp/Freewind/etc. Dupa ce-l ai si bagi cativa km o sa-ti dai seama singur ce vrei. Ori modifici/adaptezi motorul existent, ori iei altul la sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Aprilie 1, 2016 Share Postat Aprilie 1, 2016 Cine zice de bine de suspensia TDM-ului(suspensie mediocra de strada), ori nu a gustat din WP,Ohlins etc, ori este atat de pasionat de acel model de nu vede adevarul. Sa fim serios, TDM-ul e un motor de strada. Ca poti sa il bagi forestiere este alta poveste, asa am bagat si eu zx-6r pe forestier si a "mers", vai de mama lui, dar a mers. Cam asa merge si un TDM pe langa o mobra mai spre enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 (editat) Cine zice de bine de suspensia TDM-ului(suspensie mediocra de strada), ori nu a gustat din WP,Ohlins etc, ori este atat de pasionat de acel model de nu vede adevarul. Sa fim serios, TDM-ul e un motor de strada. Ca poti sa il bagi forestiere este alta poveste, asa am bagat si eu zx-6r pe forestier si a "mers", vai de mama lui, dar a mers. Cam asa merge si un TDM pe langa o mobra mai spre enduro. Cate mobre in 2000 euro se vin cu suspensii WP, Ohlins care sa intre in categoria asta dual sport, sa nu uitam ca aici discutam de un buget maxim in care omul se incadreza. KTM-ul 640 adv e singurul care vine cu WP din fabrica, la restu: Transalp, Versys, Tenere, Dominator, etc nu am vazut suspensii mai deosebite, dar poate gresesc eu » Post actualizat in 02 Apr 2016 06:23 Am vandut TDM-ul de 900 dupa 3000km. Nu m-am inteles deloc cu el, inclusiv suspensia mi se parea stradala indiferent de setari. Poate aveam eu un exemplar mai "obosit". Pe asfalt ma simt mai bine pe XTZ-ul de acum, oricat de puternic ar fi TDM-ul. @EmilT: la inceput oricum nu o sa stii prea bine ce vrei. Cauta-l pe cel mai intretinut in banii care ii ai, indiferent ca-i XTZ/F650/KLR/KLE/Transalp/Freewind/etc. Dupa ce-l ai si bagi cativa km o sa-ti dai seama singur ce vrei. Ori modifici/adaptezi motorul existent, ori iei altul la sigur. TDM-ul de 900 nu prea are ce cauta in offroad, nici nu prea ai ce cauciucuri de on/off sa pui pe el respectand dimensiunile din talon, d-aia am si propus la inceputul topicului primele doua generatii de TDM. TDMul e o mobra polivalenta face de toate dar nu exceleaza in nimic. Asa cum orice monocilindric gen dominator, tenere pierd la mersul alert pe sosea dar sunt capabile de offroad mai greu » Post actualizat in 02 Apr 2016 06:46 Eu as zice sa te gandesti bine de tot cat asfalt si cat offroad o sa faci. orienteaza-te macar catre bicilindrice mari gen Africana sau Supertenere, in dauna monocilindricelor Editat Aprilie 2, 2016 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Aprilie 2, 2016 Autor Share Postat Aprilie 2, 2016 Ma orientez spre un bicilindru. Am condus mai multa vreme un ATV monocilindru de 125cc si m-am vibromasat destul... Banuiesc ca e la fel si la motocicletele monocilindru, problema vibratiilor? In plus, am citit ca am spor de cuplu la RPM mai mic cu bicilindricele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 pe bune ? ma gandeam eu ca locomotivele sant mono cilindru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 ma gandeam eu ca pistoanele stiu ce combustibil le vin in cap! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 Bai fratilor, eu am doua motoare, un mono si un bicilindru. BMW F 650 si BMW 1200 GS. Care credeti ca vibreaza mai mult? Ati ghicit, ala mai mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 acu bat campii! stiti cum se stabileste sensul de invartire si functionare al unui motor? nu-mi explicati ca eu stiu asa ca teorie ! si de ce un motor nu poate fi pornit invers?doar un 2 timpi poate in anumite conditii.ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
klu Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 uita te si la yamaha 750 supertenere. e f buna pt ce vrei tu si la 2k euro poti gasi ceva bun si accesorizat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Aprilie 2, 2016 Autor Share Postat Aprilie 2, 2016 (editat) Ce am gasit eu in momentul de fata, Supertenere, care "sa fie in mintile ei" (am inteles ca asa se zice), toate-mi depasesc bugetul... Mi-ati dat de inteles ca motoarele monocilindru au vibratii mai mici si cuplu mai mare la RPM mic. Atunci de ce majoritatea opteaza pentru motoare bicilindru? Care-i secretu'? Editat Aprilie 2, 2016 de EmilT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 Ce am gasit eu in momentul de fata, Supertenere, care "sa fie in mintile ei" (am inteles ca asa se zice), toate-mi depasesc bugetul... Mi-ati dat de inteles ca motoarele monocilindru au vibratii mai mici si cuplu mai mare la RPM mic. Atunci de ce majoritatea opteaza pentru motoare bicilindru? Care-i secretu'? monocilindru te obliga datorita plajei limitate in care se manifesta cuplul maxim sa schimbi mai des vitezele, pe cand un bicilindru, desi nu are atat de mult cuplu jos, iti permite o plaja de turatii mai larga. mesteci mai rar in cutie ca sa fiu mai explicit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilT Postat Aprilie 2, 2016 Autor Share Postat Aprilie 2, 2016 (editat) Am inteles. Mersi. Dar ca fiabilitate si costuri de intretinere cum sunt cele 2 tipuri de motoare? Nu ma deranjeaza sa "mestec in benzina" daca stiu ca am un motor mai fiabil si cu costuri mai mici de intretinere... Editat Aprilie 2, 2016 de EmilT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 o sa-ti zic cum e la TDM, asta are nevoie de 4l de ulei la 6000km si filtru nou, eu am folosit Motul si Valvoline, cu Castrol am avut o experienta extrem de neplacuta, a fost singurul ulei pe care l-a papat si dupa folosirea lui mi-a aparut consumul de ulei, mobra mea din 92 pana in 2011 nu consuma gram de ulei filtrul de aer se schimba la 12.000km sau il sufli la fiecare 6000km si-l poti folosi 24.000km lejer. in rest intretinerea e ca la celalate mobre, placute, kit de lant.. operatiunile de intretinere nu-s usoare, fitru de aer este sub rezervor, care implica demontarea tuturor carenelor pt a umbla la el, la fel si bateria dar la aia nu ai asa des nevoie sa o scoti, plus ca poti folosi cele doua cabluri care vin la releul de pornire pentru a incarca bateria (le demontezi de pe releu si pui clestii pe el, mare atentie la polaritate) filtru de ulei este in blocul motor necesita demontarea a 5 suruburi, iar schimbul de ulei implica demontarea a doua busoane pt scurgere. Avantajul cu uleiurilor noi (au evoluat mult din 92) este poti face schimbul de ulei la 10.000km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 (editat) Nu exista costuri mici. Eu, ca sa aduc BMW F 650 Fundoro, la nivel de fabrica, m-a costat in jur de 2.400 de euro. An 1995. Editat Aprilie 2, 2016 de Madalin Pribu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 well, mare parte din ce am zis mai sus se aplica si in cazul Supertenere 750, motorul fiind identic. » Post actualizat in 02 Apr 2016 20:57Nu exista costuri mici. Eu, ca sa aduc BMW F 650 Fundoro, la nivel de fabrica, m-a costat in jur de 2.400 de euro. An 1995. Emil intreba de costurile cu intretinerea, nu revizie capitala... » Post actualizat in 02 Apr 2016 21:00 @EmilT,am sa simplific ceea ce ai scris in titlul topicului ca,cauti:adventure-touring.In ordinea ASTA! Adventure inseamna jante cu spite!NU jante de aliaj.Touring si sport-touring,da,jante de aliaj!!!Iegzista o exceptie,dar n-are legatura cu ceea ce cauti matale! Tipul rotilor/jantelor iti "spun" clar destinatia! Emil vrea ceva pt forestiere usoare, a zis-o la inceput, avand in vedere ca o sa mearga cu pasager si bagaje nu cred ca sa ii dea 70-90 cox pe forestierele respective, atata timp cat nu te apuci sa dai in pietre, jantele de aliaj, in speta cele old scool se descurca cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 (editat) Adevarat la partea motorizarii(mica diferenta la cc si un pic la cutie),restul e altceva. Roata de 21" cu spite pe fata,banalul scut-motor,etc,aici vezi diferenta dintre un Touring-Adventure si un Adventure-Touring. ce pana mea treaba are roate de 21 cu intretirea motocicletei? stiu foarte bine care sunt diferentele intre TDM si Supertenere, de acea am si punctat ca ce am zis la TDM se aplica si la Supertenere la motor. si daca tot zici de scut asa ca sa te simti tu bine, vezi ca si TDM 3VD (prima generatie91-95) are scut de aluminiu care protejeaza evacuarea de la loviturile frontale. Editat Aprilie 2, 2016 de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Pribu Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 well, mare parte din ce am zis mai sus se aplica si in cazul Supertenere 750, motorul fiind identic. » Post actualizat in 02 Apr 2016 20:57 Emil intreba de costurile cu intretinerea, nu revizie capitala... Ca si costuri, BMW mi se pare cel mai ieftin si la-ndemana. Pentru 650, placute frana, fata/spate 200 lei, ulei 2,2 litri, filtru ulei, 34 lei, bujii NKK 2ori 18 lei, antigel 1,4 litri. Pentru BMW 1200 GS- 4 litri de ulei, placute frana fata 2X120 lei, placuta frana spate 1X100 lei. Curea alternator la 50.000 km, 200 euro, ulei cardan si sutie viteze, 50 euro. Reglaj supape la 10.000 km, 200 lei. » Post actualizat in 02 Apr 2016 21:11 ce pana mea treaba are roate de 21 cu intretirea motocicletei? stiu foarte bine care sunt diferentele intre TDM si Supertenere, de acea am si punctat ca ce am zis la TDM se aplica si la Supertenere la motor. si daca tot zici de scut asa ca sa te simti tu bine, vezi ca si TDM 3VD (prima generatie91-95) are scut de aluminiu care protejeaza evacuarea de la loviturile frontale. Super! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 2, 2016 Share Postat Aprilie 2, 2016 Mno,nu te enerva,n-are rost. Io oricum ma simt bine,crede-ma! TDM-ul e un motor de Adventure-Touring! Am inteles ca esti fan!Toata stima! n-ai inteles nimic! stai jos! @Emil: TDMul e o motocicleta de strada. merge scoasa pe forestiere lejere si fara noroi, caci o sa ai de furca cu centrul de greutate ridicat, pe pamant batatorit merge fara probleme. daca chiar ai de gand sa faci atat de multi km pe off iti recomand calduros Supertenere 750, vezi ca vindea Amendatu aici pe forum una, iti caut link si revin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.