Sari la conținut

Probleme rulmenti Yamaha MT03


galla
 Share

Postări Recomandate

Buna seara, am si eu o mare probleme la o Yamaha MT03 din 2007, problema sta in felul urmator, acum o saptamana a inceput sa se auda un zgomot la roata spate, s-au spart rulmentii (unul mai exact cel, cel de pe roata, de pe partea cu pinionul) , ok, l-am schimbat, am facut 70 de km , s-a spart iar, dar de data asta amandoi, si cel de pe stanga si cel de pe dreapta, am observat ca intre rulmenti si acel distantier este un joc de 2 mm (mentionez ca am luat rulmentii exact la acelasi cod ca cei gasiti pe motocicleta, cu care aveam deja 5000 de km).ca rezolvare am pus o bucsa elastica fix de 2mm si intre rulmenti si distantier nu mai era absolut nici-un joc, acum totul parea sa fie bine, dupa 80 de km , cand am ajuns acasa iar a inceput sa se auda exact acelasi sunet ( in concluzie s-au spart iar), ma poate ajuta cineva cu un sfat? Multumesc anticipat

Apropo rulmentii pe care i-am pus erau SKF si FAG.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Rulmentii se mai sparg uneori. De la socuri puternice in principal. Nu este ceva iesit din comun.

Asigura-te ca ai aliniat corect rotile dupa montarea lantului, inainte de strangerea axului, desi slabe sanse sa fie asta cauza ultimelor doua probleme.

Bucsa aceea dintre rulmenti joaca si la mine in roata, desi nu am aceeasi motocicleta. Asa a fost de la inceput, nu stiu sa iti explic de ce, asa am lasat-o.

Rulmentii trebuie sa iasa cat de cat fortat. Ideal este sa ii extragi cu presa speciala, ca sa iasa uniform si sa nu deformezi butucul rotii.

la introducere este ceva mai simplu fiindca poti lasa rulmentii in congelator, respectiv incalzi discret butucul, dar si aici este recomandat sa faci operatiunea cu grija si incet, pentru a il/ii introduce perfect aliniat. Sunt cazuri cand si la remontare ai nevoie de presa. Pe care nu o prea gasesti decat in ateliere.

In padure eu am schimbat un rulment folosindu-ma de o tubulare mare ce o aveam in trusa, desi nu recomand asta decat daca nu ai alternative (putin probabil in orice oras).

Sper sa nu ai uzura in butuc, desi ai fi observat-o la montare. Sau, la fel de neplacut, janta (usor) strambata. A doua varianta ar fi plauzibila, fiindca socurile puternice sunt cam principala cauza a spargerii rulmentilor.

Eu as da roata jos si as duce-o la o vulcanizare. Odata pusa in masina pentru dejantat si invartita iti vei da imediat seama daca s-a strambat si ea sau nu.

 

Pareri personale. Nu sunt mecanic de meserie, asa ca ia-le ca atare. Un fel de "just sayin`".

Bafta la identificat problema ;)!

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai grija ce rulmenti alegi, nu-mi mai aduc aminte exact dar la SKF tre sa aibe un indicativ de tip C3 , parctic fiind un rulment care se roteste in permanenta se incalzeste si se dilata. daca coeficientul de dilatare nu este cel care este indicat pt utilizarea la roata pot aparea problemele de tipul celor indicate de tine.

 

alternativ iti comanzi un set de rulmenti de roti All Balls

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Recitind ce ai scris, m-am gandit si la uzura inegala a lantului sau la un lant gripat. Il cureti constant, macar la 1000 km (maxim ideal) ?

Ai dat vreodata jos roata, numai ca sa verifici flexibilitatea zalelor? Macar o data pe sezon.

Nu stiu ce sanse ar fi ca socuri dese si repetate venite dintr-un lant inegal sau gripat sa sparga un rulment, dar...

 

Ultima pe lista si probabil cea mai putin plauzibila cauza:

Tampoane de cauciuc ma gandesc ca ai intre suportul lantului si butuc. Eu nu le-am dat niciodata mare importanta, dar nu cunosc limita de exploatare si socurile, respectiv uzura pe care le indura pe un MT03...Nu cred ca sunt diferente imense intre XT600 si MT03 (sunt, dar nu imense; vezi putere, demaraj, etc), dar as verifica si asta, cu cartea de service langa mine (pt a sti limitele de mentenanta).

 

@Cavaleru:

Brand-ul ca si brand-ul. Eu am pus mereu SKF la roti, fiindca asta am in Timisoara ca si magazin bine aprovizionat. Nici o problema, ever.

Dar da, ai dreptate - trebuie sa fie exact cum zice manualul. Adica sa ii cumperi dupa cod, nu doar dupa cote. Codul trebuind sa fie cel din manualul motocicletei. Codul respectiv inseamna rezistenta la anumite rotatii, temperaturi, etc.

Rulmentii de la rotile mele au nu stiu ce litera la finalul codului (un S parca) si sunt capsati si cu vaselina intre garnituri. Eu desfaceam usor garnitura de plastic si mereu mai adaugam inauntru putina vaselina SKF pentru clasa respectiva de rulmenti (mi-au dat-o cei de la magazin cand le-am spus ce imi trebuie).

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri, maine voi merge sa vad in ce stare e janta(nu pare stramba) , lantul e putin uzat inegal, dar nu ceva de speriat, nu cred ca e de la el problema(am mers cu motociclete cu lant uzat inegal si 12000 km si nu am avut niciodata probleme)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

12000 de km?

Un lant inegal mai traieste maxim 1-2000 de km pe un motor de strada dupa ce a ajuns asa.

Mai mult poate doar daca ai noroc ca in acesti 1-2k de km sa se intinda si partea scurta.

Si atunci nu mai e inegal.

Ca sa fiu 100% sigur ca vorbim de acelasi lucru:

- lant uzat inegal este lantul care, dupa reglaj corect, ca la carte, pe o parte are "burta" normala (adica limitele de joc din manual) iar dupa o jumatate de rotatie te trezesti cu un lant care caraie de cat de intins si sub tensiune este. Mi-e greu sa cred ca o asemenea situatie permite 12000 de km... Eu nu m-am riscat 5 km asa - l-am reglat sa fie ca la carte pe partea neuzata iar pe cealalta jumatate era ca berea la punga. Comandat imediat altul dupa ce am ajuns acasa.

Probabil ca folosirea indelungata a unui lant inegal poate produce si alte dezacorduri, care sa duca si ele la altele, la randul lor. Nu stiu.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu lipseasca piesa nr 11 si sa nu ai distantierul nr 2 uzat.

Nu ai voie sa ai joc intre tot ansamblu,rumenti distantiere..etc pentru ca pui tensiune pe rulmentii cand strangi.

post-15340-0-04395700-1469587197_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recitind ce ai scris, m-am gandit si la uzura inegala a lantului sau la un lant gripat. Il cureti constant, macar la 1000 km (maxim ideal) ?

Ai dat vreodata jos roata, numai ca sa verifici flexibilitatea zalelor? Macar o data pe sezon.

Nu stiu ce sanse ar fi ca socuri dese si repetate venite dintr-un lant inegal sau gripat sa sparga un rulment, dar...

 

Ultima pe lista si probabil cea mai putin plauzibila cauza:

Tampoane de cauciuc ma gandesc ca ai intre suportul lantului si butuc. Eu nu le-am dat niciodata mare importanta, dar nu cunosc limita de exploatare si socurile, respectiv uzura pe care le indura pe un MT03...Nu cred ca sunt diferente imense intre XT600 si MT03 (sunt, dar nu imense; vezi putere, demaraj, etc), dar as verifica si asta, cu cartea de service langa mine (pt a sti limitele de mentenanta).

 

@Cavaleru:

Brand-ul ca si brand-ul. Eu am pus mereu SKF la roti, fiindca asta am in Timisoara ca si magazin bine aprovizionat. Nici o problema, ever.

Dar da, ai dreptate - trebuie sa fie exact cum zice manualul. Adica sa ii cumperi dupa cod, nu doar dupa cote. Codul trebuind sa fie cel din manualul motocicletei. Codul respectiv inseamna rezistenta la anumite rotatii, temperaturi, etc.

Rulmentii de la rotile mele au nu stiu ce litera la finalul codului (un S parca) si sunt capsati si cu vaselina intre garnituri. Eu desfaceam usor garnitura de plastic si mereu mai adaugam inauntru putina vaselina SKF pentru clasa respectiva de rulmenti (mi-au dat-o cei de la magazin cand le-am spus ce imi trebuie).

Ai grija cu cantitatea de vaselina din rulment. Mai multa vaselina nu inseamna mai bine. Nu exista prescriptii pentru cantitate doar ceva recomandari - le gasesti chiar la SKF. Din acest motiv vin rulmentii capsulati si cu vaselina gata pusa. Uzual este in jur de 50-60% din spatiul gol. Depinde de mai multi parametrii printre care incarcare, viteza etc. In principiu rulmentii pentru domeniul auto au un grad umplere de 30-50%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin...in acel ansamblu nu ai nevoie de nici o saiba.Daca este nevoie de asa ceva atunci 1 sau mai multe componente sunt uzate.

Nu ai voie sa distrugi rulmenti "pe paine" ca nu sunt de lemn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zici ca era spatiu intre rulment si distantier aia e buba! Si saiba elastica nu rezolva nimic, ideea e ca distantierul sa fie fix la fel de lung cat distanta intre degajarile pt inelele exterioare, rulmentii sa stea drepti si fara sa suporte forte axiale din montaj (sau poate cei originali au vreun guler si de aia sa fie distantierul mai scurt, dar eu n-am vazut asa ceva decat la Dacia 1300, iar acolo in loc de rulment cu guler se monta o saiba rigida). Cand strangi axul saiba elastica se deformeaza si rulmentii suporta forte anormale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

am patit si eu exact aceeasi chestie. intre timp am pus o saiba de 2mm de otel.

ideea ca cei de la yamaha nu imi pot spune ce cote are distantierul nou. daca are aceeasi dimensiune ca cel de pe moto ce fac?

 

eu pe moto am gasit rulmenti skf.

Buna seara, am si eu o mare probleme la o Yamaha MT03 din 2007, problema sta in felul urmator, acum o saptamana a inceput sa se auda un zgomot la roata spate, s-au spart rulmentii (unul mai exact cel, cel de pe roata, de pe partea cu pinionul) , ok, l-am schimbat, am facut 70 de km , s-a spart iar, dar de data asta amandoi, si cel de pe stanga si cel de pe dreapta, am observat ca intre rulmenti si acel distantier este un joc de 2 mm (mentionez ca am luat rulmentii exact la acelasi cod ca cei gasiti pe motocicleta, cu care aveam deja 5000 de km).ca rezolvare am pus o bucsa elastica fix de 2mm si intre rulmenti si distantier nu mai era absolut nici-un joc, acum totul parea sa fie bine, dupa 80 de km , cand am ajuns acasa iar a inceput sa se auda exact acelasi sunet ( in concluzie s-au spart iar), ma poate ajuta cineva cu un sfat? Multumesc anticipat

Apropo rulmentii pe care i-am pus erau SKF si FAG.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...