Sari la conținut

Probleme relanti la cald, acum nu porneste


Postări Recomandate

Motorul e un SV650 K3, generatia 2 injectie

 

De ceva timp a inceput sa imi faca figuri relantiul la cald, aleator cand i se punea ei pata. La semafor scadea in 8-900rpm si murea daca nu o acceleram. O tineam accelerata la 2000+ ca sa nu moara si oscila cu 400rpm chiar si asa. Se simtea ca si cand ar fi mers intermitent intr-un cilindru -- ambii.

 

Problema aparea initial doar cu motorul cald si la cel putin 30 min de mers. Dupa ce se racea, problema disparea si mai aparea cand avea ea chef.

Aseara din nou.. ajuns cu bine acasa plin de tourette, dar azi dimineata n-a mai pornit deloc. Ceva idei?

 

Am citit ceva pe svrider.com despre un reglaj sau schimb de STP senzor(nu TPS). Tind sa plec pe parcursul schimbat fise ca sunt neatinse de cine stie cand, verificat bujii, si apoi ma gandesc sa ma iau de STP-ul ala.

 

- am reglat senzorul TPS ultima oara acum 2-3 ani, am umblat pe la socul automat ca nu era reglat bine tot atunci, am facut TRE mod acum 2 ani fara probleme ulterioare;

- jocul supapelor a fost verificat acum 2 ani/10.000km si erau in grafic;

 

 

 

Daca are cineva vreun sfat, apreciez :cheers:

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema la un K4, apare aleator. Nu a mai facut de 2000km acum, in primavara facea cam o data pe saptamana dupa 30 min de mers, mers cu amestec foarte bogat si nu statea la relanti. O lasam sa se raceasca, o turam de cateva ori si mergea bine dupa.

 

Am reglat TPS, schimbat bujii si fise in primavara. Asa cum zici si tu vroiam sa ma apuc de STP sensor dar nu a mai zis nimic de 2 luni si am lasat-o in pace.

 

Cand apare nu e FI aprins sau ceva, in mod diagnoza nu are nicio eroare.

 

Eu am si evacuare Arrow si ma gandeam sa ii fac un remap pentru ea cu toate ca merge bine la ture joase, nu se balbaie sau ceva.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e un SV650 K3, generatia 2 injectie

 

De ceva timp a inceput sa imi faca figuri relantiul la cald, aleator cand i se punea ei pata. La semafor scadea in 8-900rpm si murea daca nu o acceleram. O tineam accelerata la 2000+ ca sa nu moara si oscila cu 400rpm chiar si asa. Se simtea ca si cand ar fi mers intermitent intr-un cilindru -- ambii.

 

Problema aparea initial doar cu motorul cald si la cel putin 30 min de mers. Dupa ce se racea, problema disparea si mai aparea cand avea ea chef.

Aseara din nou.. ajuns cu bine acasa plin de tourette, dar azi dimineata n-a mai pornit deloc. Ceva idei?

 

Am citit ceva pe svrider.com despre un reglaj sau schimb de STP senzor(nu TPS). Tind sa plec pe parcursul schimbat fise ca sunt neatinse de cine stie cand, verificat bujii, si apoi ma gandesc sa ma iau de STP-ul ala.

 

- am reglat senzorul TPS ultima oara acum 2-3 ani, am umblat pe la socul automat ca nu era reglat bine tot atunci, am facut TRE mod acum 2 ani fara probleme ulterioare;

- jocul supapelor a fost verificat acum 2 ani/10.000km si erau in grafic;

 

 

 

Daca are cineva vreun sfat, apreciez :cheers:

Am patit asta saptamana trecuta la BMW. Simptome identice 100%. Ma rog este alt pacient :).

Am suspectat bujii, bobine, injectoare dar testerul mi-a spus ca nu ii place TPS-ul. Poate merita sa verifici daca mai functioneaza TPS-ul cum trebuie.

Ce este STP-ul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E senzorul de la clapetele auxiliare DTV si care are obiceiul la Suzuki sa pice alaturi de actuatorul STVA .

 

 

Multi anuleaza intreg ansamblul si scot clapetele, dar merge mai prost in ture joase.

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce nu inteleg eu e de ce nu a mai pornit azidimineata :( ca urat a mai mers si am mai gasit cazuri pe net fara problema 'anesteziei totale'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică încărcarea...stator+releu încărcare. La rece e posibil să încarce, dar când se încinge dă cu virgulă. Asta am pățit eu la Hornet. Când se încinge, fură alții curent din statorul meu :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am pornit bestia intr-un final (cand am facut rost de scule si mi-a trecut lenea).. am scos bujiile si erau negre tuci, le-am parlit ca 'nea Gigi pe aragaz desi nu erau umede si le-am sters bine cu servetelu'...au devenit roscovane cum ar fi trebuit sa fie

Sunt ngk iridium si au cam 20.000 km si 4 ani. Momentan mobra merge ca noua, cine stie daca reapare problema. E posibil sa fie bujiile semi-duse.. dar aveam incredere ca niste bujii iridium ma vor duce mai mult de 20k km(stiu ca americanii le cam tin pe masini spre 100.000 de Mile).

 

- senzorul pe care il suspectam pare sa functioneze foarte bine(Secondary TP sensor).. la masuratori cu contactul pus avea 4.20V din "minim 4.38V" si nu m-am mai obosit sa-l reglez ca nu aveam torx gaurit; rezistenta la 'rece' a iesit ca in carte;

- TPS nu aveam ce sa mai verific, ca statea linia pe centru si urca sus la 1600-1700 de ture exact cum l-am reglat acum 2 ani.

- fast idle functioneaza perfect, nu cred ca sunt probleme care sa vina de acolo.

- fisele nu le-am masurat pt ca....nu pot si nu stiu cum - sunt o bucata cu pipa de la bujie si bobina de inductie pe fiecare cilindru. Ar fi insemnat sa tai izolatie de pe-acolo si n-am facut asta.

- pompa de benzina mi-a scuipat fericita un shot de Jack pe jos odata ce am pus contactul.. ar trebui sa fac curat in rezervorul ala, ca era fix jack de la rugina se pare..

 

@Penetru.. pana sa ajungi la reglat de supape cred ca ar trebui sa mergi cateva mii bune de km cu concert de greieri sub rezervor ca sa atingi performanta de a avea un motor care nu mai porneste din cauza lor. Nu's mecanic, dar e clar ca am o problema de aprindere, fiind foarte acuta. Ori a mea mobra porneste in aprox 0.3 secunde de fiecare data :)

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc caz de problemă identică (mai puțin problema la pornire) la motocicletă identică. S-a rezolvat prin schimbarea uneia dintre fișe.

sa explicam si de ce

majoritatea mobrelor din generatia anii 80 in sus au o rezisenta interna in fisa ,arata ca o siguranta fusibila...de obicei acolo oxideaza/coclesc contactele si scanteia in bujie devine destul de slaba,uneori insuficienta ptr o pornire buna.culmea,uneori poate merge fara nici o problema,dar cand vrea dansa te lasa in drum.

scoti pipa prin desfiletare de pe firul bobinei.cu surubelnita dreapta desfaci capacelul metalic din pipa care se infige in varful bujiei.in spatele lui e o capsa,un arc si acea rezistenta,de obicei de 1-2 kohmi,bagi o lanterna ptr inspectie vizuala,racai cu ceva subtire,spray de contacte electrice.

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine e pipa bucata intreaga cu fisa, cu izolatie turnata/sigilata pe pipa. Nu am curaj sa scot fisa din ea...

 

Oricum de aprox 250km merge ceas... nu stiu ce sa mai zic

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa tragi de fisa si sa rotesti (ca surubul). Au ca un fel de cui (unele cu o idee de filet) pe care intra firul si in capatul cu pipa si celalalt, unele au chiar un capacel de plastic peste fir, insa la SV parca nu e cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...