Calalb Catalin Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca ati mai intalnit aceasta problema si care ar putea fi cauza ei. In mers ( am avut noroc si era la o viteza foarte mica 5-10km/h) mi-a sarit pinionul de pe axul motorului blocand lantul si roata. Am repozitionat pinionul la locul lui si urmeaza sa pun o alta saiba seger deoarece pe cea veche nu am mai gasit-o. Intre pinion si seger este cumva vreo bucsa care sa limiteze deplasarea pinionului pe caneluri lateral ? Motocicleta este un BMW F650 ST din 1997 pe care o am de aproximativ 450 km Multumesc mult de raspunsuri si ajutor in deslusirea misterului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 (editat) La mine stiu ca este intre piulita si pinion o saiba care se deformeaza dupa o latura a piulitei tocmai pentru a impiedica rotirea acesteia si a iesi pinionul. http://www.f650gs.crossroadz.com.au/GearboxRepair.html Editat August 24, 2016 de Serban.S Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 (editat) mda, am patit si eu (la un Pegaso650, cu acelasi motor Rotax) s-a fwutut inelul de siguranta Seeger il schimbi si mergi mai departe! Serban: tu ai modelul nou, la primele editii era doar un Seeger Editat August 24, 2016 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 Patit la FZ6. Saiba + piulita prost dimensionata din constructie, mai multi proprietari au patit-o. S-a rezolvat la Cesar cu o inginerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciudinesco Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 Salutare asa era sa patesc si eu dar am apucat sa verific acea saiba de siguranta si sa o inlocuiesc la timp,tu ai spus ca moto este din 97' stiu ca din acel an a fost schimbat modul de a asigura pinionul cu un filet pe ax si piulita+ saiba de siguranta. Poate ai gresit tu anul. In fine am fost la un magazin de piese pt camioane si am luat o saiba de siguranta seger heavy duty mi se pare ca de 18 era. Bafta multa si sa ne ti la curent cum ai rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 Intra si citeste pataniile posesorilor de F650 si-o sa vezi ca nu esti singurul "norocos"...si daca esti cuminte si citesti tot, vei gasi si solutia salvatoare tot acolo! /index.php?/topic/326336-bmw-f650st-funduro-1993-2000/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat August 24, 2016 Share Postat August 24, 2016 ai de capu meu ce m-am imprastiat. eram in depasire, 100+ cand s-o intamplat. este problema cunoscuta, sistemul de sigurantare este gandit prost. modelele ulterioare folosesc piulita. foloseste alta siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calalb Catalin Postat August 25, 2016 Autor Share Postat August 25, 2016 Salutare asa era sa patesc si eu dar am apucat sa verific acea saiba de siguranta si sa o inlocuiesc la timp,tu ai spus ca moto este din 97' stiu ca din acel an a fost schimbat modul de a asigura pinionul cu un filet pe ax si piulita+ saiba de siguranta. Poate ai gresit tu anul. In fine am fost la un magazin de piese pt camioane si am luat o saiba de siguranta seger heavy duty mi se pare ca de 18 era. Bafta multa si sa ne ti la curent cum ai rezolvat. Buna si multumesc mult pentru raspuns. M-am uitat din nou in certificat 18.08.1997 e anul nasterii Am fost la un magazin si mi-am luat sigurante Zeger de 20mm (atat are axul), am montat siguranta, pornit motorul pe cricul central si rulat cu roata in aer sa vad ce tendinta are pinionul. Pinionul se duce spre siguranta asa ca am mai reglat roata spate astfel incat pinionul sa nu forteze in siguranta. La niste probe facute aseara a mers bine.... » Post actualizat in 25 Aug 2016 08:29 SnapRingEclip.jpg ai de capu meu ce m-am imprastiat. eram in depasire, 100+ cand s-o intamplat. este problema cunoscuta, sistemul de sigurantare este gandit prost. modelele ulterioare folosesc piulita. foloseste alta siguranta. Da....eu am avut super noroc deoarece aveam viteza foarte mica ( aproximativ 5-10Km) fiind la o trecere de pietoni. In momentul cand a sarit pinionul s-a prins si a blocat roata spate. Am cautat pe Youtube si am vazut ca urmatoarele modele au piulita siguranta, surub .... mult mai de incredere. Acum caut o metoda sa imi fizez cumva siguranta si sa nu o mai patesc odata....cine stie cat tine norocul cu mine Am intins putin lantul ca sa nu lase pinionul sa iasa afara in cazul in care sare siguranta. » Post actualizat in 25 Aug 2016 08:32 » Post actualizat in 25 Aug 2016 08:41 Mai sus ( ca nu am reusit sa editez in acelasi post) am pus o fotografie cu situatia actuala dupa ce am montat noua siguranta Zeger. Nu mai trebuie vreo bucsa inainte sau dupa pinion astfel incat sa limiteze deplasarea pinionului de ax ( fata / spate) ? Multumesc tuturor pentru raspunsuri si ajutor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 25, 2016 Share Postat August 25, 2016 DR400 FZ6 Secretul armei secrete este ca jocul axial sa fie cat mai mic, siguranta sa preseze in pinion sau saiba intermediara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 25, 2016 Share Postat August 25, 2016 (editat) DR400 FZ6 Secretul armei secrete este ca jocul axial sa fie cat mai mic, siguranta sa preseze in pinion sau saiba intermediara. la fel si la DR350.... are un o-ring sub pinion Editat August 25, 2016 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calalb Catalin Postat August 25, 2016 Autor Share Postat August 25, 2016 Multumesc foarte mult. Maine imi fac o bucsa si o pun intre pinion si seger si revin cu fotografii. Sper sa nu mai pice niciodata de acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupul Gri Postat August 25, 2016 Share Postat August 25, 2016 Am avut modelul asta, cu pinionul sudat Asa am cumparat-o, a fost sudata de proprietarul anterior care se imprastiase (de doua ori se pare) din cauza sigurantei cu pricina, noroc ca n-a trebuit sa-i schimb pinionul cat am avut-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calalb Catalin Postat August 25, 2016 Autor Share Postat August 25, 2016 M-am gandit si la "reparatia" asta dar nu e pe gustul meu. Mai bine as adanci alezajul central al axului sa il filetez si sa ii pun un surub cu o saiba ce sa opreasca eventual pinionul. M-am mai gandit sa ii pun o siguranta suplimentara in urechile sigurantei zeger astfel incat sa o tina mai bine fixata in canal Alta solutie ar mai fi inlocuirea axului cu un altul de la model mai nou ce este filetat. Intre timp am intins mai tare lantul (ca sa nu lase pinionul sa alunece afara) ca nu as vrea sa ma intind pe asfalt. » Post actualizat in 26 Aug 2016 08:28 Bucsa este montata si situatia este ca in poza de mai sus. Axul este tratat asa ca nu se poate gauri fileta si monta alt sistem de prindere decat daca se inlocuieste axul Pana la schimbarea axului caut o alta siguranta zeger mai lata care sa tina mai bine pe toata suprafata bucsei. A schimbat cineva vreodata acel ax montand unul de la alta versiune ? Multumesc si o zi faina!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 nu e bine sa ai lantul intins, o sa dai in alte probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat August 31, 2016 Share Postat August 31, 2016 lantul trebuie sa aibe slack sau relaxarea trecuta pe bascula. foloseste siguranta mare din poza ce am postat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Calalb Catalin Postat Septembrie 1, 2016 Autor Share Postat Septembrie 1, 2016 Lantul l-am mai stans putin, pana la limita inferioara trecuta pe ascula 20mm ( la mine e trecut 20-30mm ). Azi caut siguranta mare si o inlocuiesc Multumesc pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.