Sari la conținut

joc supape prea mic?


Effect20CM
 Share

Postări Recomandate

Salutari , acum ca a venit vremea asta asa urata am trecut la capitolul mentenanta la mobra mea , astazi am zis sa verific jocul la supape ( problema generala la super tenere din ce am inteles , mai ales pe admisie ) , jocul se regleaza prin intermediul pastilelor , am desfacut si masurat , pe evacuare aveam 0.25 ( lera intra usor ) conform manualului care spune 0,25-0,30 asa ca am trecut la admisie unde am gasit la intre 0.10 la vreo 3 din ele si 0.15 la celelalte 3 unde lera intra lejer in ambele cazuri , in manual spune ca ar trebuii sa fie 0,15- 0,20.

 

Intrebare , este prea mic jocul de 0.10 ? ma gandeam sa nu mai merg mai departe si sa cumpar pastile + dat jos axa cu came etc...asa ca cer o parere si aici . Respecte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te-ai apucat de treaba asta mergi pana la capat, adica refa jocul asa cum trebuie! Jocul corect este cel dat de fiecare producator in parte, iar o diferenta de 5 sutimi te poate costa mult mai mult in viitor!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru o diferenta de 0,05 o poti lua lejer la un smirghel fin de 600/800 ,in 2 minute e gata...asta daca ai si subler electronic sau comparator si nu vrei sa freci 20 secunde..iar pui cama...iar desfaci...iar freci......stiu,e ieftina..dar pana vine si cat costa transportul ptr una versus costul ei....iti dai palme,daca tot ai chiuloasa demontata....fa treaba pana la capat macar e simpla.

daca nu o faci,in curand supapa aia pe admisie va sta intre-deschisa

asa am avut si eu la honda mea dominator si dupa rectificat scaunele la supape si pastila buclucasa (a mea pe evacuare) , mi-a crescut compresia cu +2 bar

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20131209033747AAXZ5AK

 

Increased valve clearance has the effect of increasing low end torque by decreasing valve overlap (the amount of time both intake and exhaust valve are open at the same time at TDC exhaust). This simulates what a tractor camshaft might yield. My father modified cars for econo-rallies back when they were popular and used this technique to improve low end performance by running as much as .020" valve clearance. He ran these engines for as much as 300,000 miles with no ill effects.

 

Later in life I met some mechanics from a foreign specialty repair shop who used the same technique to achieve the opposite effect; running less valve clearance than is stock to maximize high end performance. This can be tricky because the valve uses the time closed to transfer heat from the valve to the head, thus cooling the valve face. I met a Honda motorcycle mechanic with decades of experience who would experiment with stock clearances to determine best overall performance for a given model (usually increased valve lash slightly).

 

[..]

If the valve clearance between the rocker arm and end of the valve stem is set too close you risk burning the exhaust valves. As the coolant travels through the cylinder head it cools the valve seats.

 

 

post-67543-0-92397600-1477553066_thumb.png

 

Si la mine jocul supapelor pare ca e cu 0.05 mm mai mic .. dar s-ar putea sa nu fi masurat corect punctul Top Dead Centre. Fara un ceas comparator (ca in poza de mai sus), e greu sa nimeresti exact TDC-ul cu precizie de 0.01 mm, doar din alinierea rotilor dintate.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

attachicon.gifValve Clearence.png

 

Si la mine jocul supapelor pare ca e cu 0.05 mm mai mic .. dar s-ar putea sa nu fi masurat corect punctul Top Dead Centre. Fara un ceas comparator (ca in poza de mai sus), e greu sa nimeresti exact TDC-ul cu precizie de 0.01 mm, doar din alinierea rotilor dintate.

n-are nici o treaba tdc-u cu masuratul ... gizas ... ia de citeste un manual, unele se masoara cu lobul la 90 grade ...

 

sper ca nu faci pe mecanicul pe undeva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, in pozitia din manual, lobul are unghi de 90 de grade ... si atunci care este explicatia pentru care apare comparatorul in manualul de servisare la capitolul de "valve clearence check"?

 

sper ca nu faci pe mecanicul pe undeva

 

Ba chiar fac, pe motorul meu ... Prefer sa il fac praf singur decat sa ma duc la 'mecanicii adevarati'.

 

Exemplul 1 de mecanic adevarat:

 

Pompa de apa a fost montata fara piulita spre care arata sageata rosie.

 

post-67543-0-65571900-1477560499_thumb.png post-67543-0-17673100-1477560486_thumb.jpg post-67543-0-92182200-1477560481_thumb.jpg

 

De aceea elicea a avut un joc pe ax si a sapat un canal de 0.5 ~ 1mm in corpul pompei de apa ... Unde s-a dus toata pilitura de aluminiu? Cumva in canalele din blocul motor?!

 

Sa dau bani la mecanic pentru asa ceva?

 

 

Exemplul 2 de mecanic adevarat:

 

Bolt-ul de la furtunul de retur al uleiului, strans ca taranul, sau blocat cu LockTite. Am incercat sa-l desfac cu cheie inelara, cu cleste .. nimic. Zici ca e sudat.
post-67543-0-45636200-1477560812_thumb.png

Teoretic, trebuie sa scot bolt-ul pentru a curata o sita din spatele lui, la fiecare schimb de ulei.

 

Exemplul 3 de mecanic adevarat:

 

Toate suruburile de la capacul filtrului de ulei cu filetul fwutut. Au trebuit refacute cu Helicoil.

 

 

Servisarea s-a facut la Rams si reprezentanta BMW. Nu stiu la care din ele este mecanicul tractorist, dar eu nu mai dau bani la cocalari care a facut liceul de meserii si acum isi bat joc de lucrul omului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da fratilor, e o saiba .. mai faci greseli cand postezi pe forum, in timp ce esti in conf. call cu 15 oameni din 4 tari diferite si trebuie sa fii atent la ce se vorbeste.

 

Iar bolt-ul ala trebuia, zic eu, facut din otel inox, cu o suprafata hexagonala lata de cel putin 1 cm. Oare fabricantul (BMW) nu s-a gandit ca daca strange unul surubul mai tare, trebuie sa desfaci tot blocul motor ca s-a stricat piulita? Cam cat de tare li se rupe astora de proiecteaza motoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

in prima faza pierdere compresie la cald, putere scazuta, supape de evacuare arse, tot felul de veselii! jocul se micsoreaza pe masura ce se incalzeste motorul si cand se incalzeste raman supapele un pic atacate! la rece porneste usor si merge bine motorul.

poate la rece porneste greu si la cald repede.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ce valoare ar trebui umblat la pastile? Este 0.05mm sub specificatia producatorului ceva de ingrijorat, sau problemele incep sa apara de la 0.10 ~ 0.20 ~ 0.N mm sub limita?

 

Si inca ceva: ce este un 'belbod'?

Editat de Killer_533
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la ce valoare ar trebui umblat la pastile? Este 0.05mm sub specificatia producatorului ceva de ingrijorat, sau problemele incep sa apara de la 0.10 ~ 0.20 ~ 0.N mm sub limita?

 

Si inca ceva: ce este un 'belbod'?

un belbod e unu care intreaba ce ai intrebat tu mai sus dar pe pagina ailalta da sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt in masura sa dau sfaturi de mecanica ... ce am scris era un fel de 'brain storming' .. felul meu de a intelege / explica problema. Daca a intervenit cineva si s-au clarificat lucrurile, jos palaria, e inca un lucru pe care l-am invatat.

 

Referitor la belbod, inteleg ca e un fel de bagator in seama? De unde vine expresia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...