Sari la conținut

Cauciucuri de iarna pentru moto


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ia legatura cu cei de la RAR si intreaba-i despre anvelopele artizanale si omologarea lor. e oarecum logic ca daca pentru orice altceva trebuie omologare, trebuie si pt anvelope. pe de alta parte, poate e vreo gaura legala si nu e interzis sa modifici cauciucurile dupa cum vrei tu. cei de la RAR ar trebui sa stie, eventual sa iti dea si legea care specifica asta. ca sa fii acoperit legal, fa cererea in scris, sunt obligati sa iti raspunda tot in scris. spor!

(ce se poate intampla in general cand ai ceva neomologat pe autovehicul -> sa ti se ridice talonul, fara drept de circulatie. dosar penal probabil ca ti se deschide doar daca i se pare politistului ca poti omori pe cineva cu cuiele alea si gaseste un procuror pus pe treaba.. sigur descopera ca ai incalcat ceva din codul penal daca isi pune mintea. dar de asta cred ca te puteai prinde si singur)

 

zici ca vrei pe nisip pe plaja. daca nu vrei sa o folosesti pe drum public, poate avea si roti patrate. legile referitoare la circulatie se aplica doar pe drumul public. poti maxim sa iti iei amenda ca ai intrat cu ea intr-o zona in care este interzis acesul cu moto / autovehicule in general.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrebat pe cineva de la politie. Explicatia e foarte simpla, nu am voie sa circul pentru ca nu am M+S pe ele:))))

Faptu ca am tinte... E o alta mancare de peste, pentru ca nu avem legi cate sa interzica asa ceva. Singura chestie pe care o poate face, este sa iti spuna ca nu sunt conforme cu talonul, si sa imi retina talonul, ceea ce oricum o face daca ma prinde fara cauciucuri de iarna. Deci... Indiferent ca am tinte sau nu am cauciucuri cu M+S pe ele, deznodamantul este tot ala, talonul suspendat si amenda pentru ca nu am anvelope conforme. E una si aceeasi lege.

Dar.... Ce imi place in romania ca exista in "dar"

Daca am M+S pe ele(sau daca faceam treaba asta pe niste cauciucuri de iarna), sunt conforme, pentru ca nu au cum sa imi interzica sa merg cu niste cuie in roti;)

Asa ca ma intorc la problema cu care am deschis acest topic.... Are cineva idee cum sa fac sa scriu pe ele M+S?:))))))

» Post actualizat in 11 Jan 2017 11:06

PS: oricum voi evita sa merg pe drumurile publice, o voi lua pe stradute pana pe plaja si aia e.. Acolo ma distrez si eu:)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru masini exista din fabricatie cauciucuri cu suruburi, tarile nordice folosesc mai consecvent asa ceva (la masini aduse de acolo am apucat si eu sa vad ce si cum, in afara ca fac zgomot ca dreaq cum dau de asfalt, nu am avut alte obiectii).

La motor ce ai tu cica sunt tinte strict de zapada, pretabile la enduro, o sa ai probleme inclusiv pe portiuni inghetate cu ele. Pe caucioacele alea mergeau mai bine suruburile, ca iti lasa o marja mai mare de manevrebilitate (zapada, gheata, pamant inghetat...). Nu sunt specialist, dar sunt informatii actualizate recent in zona Maramuresului, unde oamenii se distreaza la greu cu chestii d'astea, si chiar a fost fun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca detin o bicicleta sau un moped:))))

Ai pornit gresit de la inceput. Astea sunt legi destinate oamenilor care merg pe BICICLETE sau MOPEDE

 

Nici nu are rost sa iti dau copy-paste la cateva din alea care ma amuza cand ma gandesc daca erau valabile pentru MOTOCICLETE.

Motocicleta nu este un Moped sau mai ales o bicicleta. Just saying :)))

» Post actualizat in 11 Jan 2017 12:19

JUST4TNT... Am uitat sa te intreb.... Tu ce scoala de balet ai absolvit?

Nu de alta dar vad ca diferenta dintre bicicleta/moped si motocicleta nu stii sa o faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti citi ordinul nr 2135 din 8 dec 2005 ... scrie pe acolo ca nu ai voie sa folosesti anvelope neomologate RAR. capitolul V, tabel 5.1

nu am copy/paste pe compul de la munca dar te descurci tu. poate gasesti si care e amenda, n-am avut atata rabdare sa caut

 

(si ordinul 1275 / 2009 care completeaza ordinul anterior mentionat... nu e rocket science, te descurci tu)

ignora partea asta, prea multe ferestre deschise,

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect! In sfarsit cineva care vine cu o lege in privinta asta. Restul sunt doar pareri. Citesc acum si revin si eu cu o perere :)))

Pai a zis-o einsteinu' bre pe pagina aialalta. Tot pe asta mizez si eu dar... si militienii e oameni. Poti gasi unu mai nebun ca tine sa 'ti-o ceara o tura'. Sa se amuze si sa iti faca semn sa o tai mai departe. Tot la fel de usor poti intalni unul care nu apreciaza glumitele si sa ramai fara talon sau mai stiu eu ce amenda ca nu porti sapca(ca in banc). Ai chef de joaca, te risti, prin cartiere si pe langa casa, cum ziceam si pe feisbuci, nu te cauta nici dracu. La noi se plimbau tigani de 9 ani cu ATVu', de era sa ii starceasca o basculanta odata. Apropo, astia de la hobby nu muncesc? Ca ii vazusem saptamana trecuta surubarind pe un auto... ar trebui sa aiba deschis zic eu, da' cum ajungi la ei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma bazam pe faptul ca am citit mai demult un articol care zicea ca in romania este interzisa comercalizarea anvelopelor cu tine , deci implicit utilizarea lor. adica daca nu ai voie cu anveolpe facute de producator asa , ma indoiesc ca te lasa cu ele bricolate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nici pomeneala sa mergi cu asa ceva pe strada, este clar ca nu sunt anvelope omologate, ci artizanale, vei ramane fata talon. Nu mai discutam de utilitate, o poti face in cel mai bun caz doar pe zapada, pe gheata nu faci nimic cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

JUST4TNT

 

Am ceva pentru tine, si doar ce a trecut politia pe langa el:)))

tu crezi ca politia stie legea cum trebuie? eu i-am pus sa imi justifice legal o chestie si mi-au aratat o coala A4 plastifiata cu un tabel - o lista de infractiuni si contraventii, articolul de lege corespunzator si intervalul de valori in puncte si RON. sunt mari sanse daca nu corespunzi cu ce e acolo sa nu isi bata capul. just saying

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba eu sunt curios daca ai iesit cu ea sau nu ??POZE !!!

Nu mai merge nici cu din astea... e fleoscaiala pe bulevarde, pe stradutele laturalnice e zapada afanata dar cu ditamai stratul de gheata. Nu-s conditii bune de joaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv ar fi interesante niste anvelope moto care sa ofere aderenta si la temperaturi scazute si pe carosabil ud, nu m+s ca nu merg cu Fazerul pe zapada sau noroi, dar la 4℃ da, si uneori mai prinzi si ud (cand te prinde o ploaie sau curge apa garla dintr-o bascula de 40t plina cu balast "proaspat" de exemplu). Greu insa la dimensiunile 120&180/17.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi daca ai vrea anvelope si mai aderente, ar insemna sa fie si mai moi...., iti dai seama ca ar tine 1-2k km!

nu cred ca ar fi multi voluntari /doritori sa plateasca 4-5-600 ron pe o anvelopa si sa mearga vreo doua mii de km!

Asta ase ni dupa aritmetica mea ;)

 

Dpmdv sa mergi cat de cat in conditii bune/sigure si sa-ti si placa, ar trebui sa fie minim 15 grade cu plus...., dar nu toti suntem la fel!

imi amintesc ca inainte de Revolutie si prin anii 90 mai mergeam si in februarie la -20 de grade cu mobra, amu asa ceva nici nu intra in discutie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv ar fi interesante niste anvelope moto care sa ofere aderenta si la temperaturi scazute si pe carosabil ud, nu m+s ca nu merg cu Fazerul pe zapada sau noroi, dar la 4℃ da, si uneori mai prinzi si ud (cand te prinde o ploaie sau curge apa garla dintr-o bascula de 40t plina cu balast "proaspat" de exemplu). Greu insa la dimensiunile 120&180/17.

Vezi cu baietii de la grant racing garage. Avea Adi pe a lui ceva cauciuc care cica e foarte bun pe ploaie. Mi s-a si explicat la momentul respectiv dar am uitat, bineînțeles :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am limita la +4℃. Nu e placere, dar prefer sa ma deplasez cu moto. Ma gandeam ca Michelin a scos pt auto niste allweather care cica ar face treaba si iarna si vara (nu ca all season-urile de pana acum), iar la moto cerintele ar fi pt o plaja ceva mai ingusta de conditii intrucat nu trebuie sa aiba aderenta pe zapada. Pana acum m-am descurcat cu ce am avut, chiar ma asteptam la mai rau la ce opinci am folosit (vechi).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

La moto, iarna pe temperaturi scazute ( nu zăpada sau alte minuni), merg excelent cauciucurile racing dedicate de ploaie. Asta pentru cine isi permite, pt.ca fiind foarte moi se duc si repede. La Mashinuta am văzut asa ceva acum cativa ani pe moto ss de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...