unycorn Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 Salut! La bujiile incandescente, care bineinteles, functioneaza altfel decat cele de aprindere, se recomanda montarea cu o vaselina speciala care rezista pana la 1400 gr. C pentru a fi desfacute usor la urmatoarea schimbare. Nelamurirea mea este daca exista o vaselina speciala pentru bujiile de aprindere sau se poate folosi aceeasi ca pentru cele incandescente la montare? De ce ma gandesc la asta? Acum cativa ani, la prima motocicleta, cand am vrut sa desfac o bujie, aceasta era blocata(ceva calamina) si s-a rupt. A trebuit data jos chiulasa....etc. Pentru a preveni acest lucru ma gandesc ca este benefic a folosi un tip special de vaselina. Plus, ca deja am o vaseilna speciala pentru bujii incandescente de la FebiBilstein. Deci, o pot folosi pe aceasta la montarea bujiilor pe moto? Ce se poate intampla rau? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 Eu am avut niste nickel anti-seize LB 771 parca. Foarte bun. Nu am avut probleme. La o gramada de chestii l-am folosit si il foloseau si astia pe la nava la o gramada de aplicatii (la motoare). Original pe unele bujii din astea am gasit niste vaselina f subtire, undeva intre ulei si vaselina ca vascozitate si la fel, nu au fost probleme la demontare, dar nu stiu ce naiba era. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 se foloseste vaselina pe baza de cupru (pasta de asamblare). DAca se rupe bujia in chiulasa se poate rezolva foarte rapid fara a da jos nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 Nu e ieftină, dar e bună. Nu ai peste 1100 grade in camera de ardere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 eu am tot folosit Motorex Copper Paste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Februarie 7, 2017 Autor Share Postat Februarie 7, 2017 Multumesc pt. raspunsuri. Ideea este ca, deja am o vaselina dedicata pentru bujiile incandescente de la FebiBilstein "Special ceramic grease" cu temp. intre -30 si 1400 gr. C si m-ar interesa daca o pot folosi pe aceasta. Zice despre ea ca nu este pe baza de cupru ci ca este ceramica. La utilizari zice ca este pentru bujii incandescente si injectoare. Aceasta o fi buna si pentru bujiile de aprindere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 Multumesc pt. raspunsuri. Ideea este ca, deja am o vaselina dedicata pentru bujiile incandescente de la FebiBilstein "Special ceramic grease" cu temp. intre -30 si 1400 gr. C si m-ar interesa daca o pot folosi pe aceasta. Zice despre ea ca nu este pe baza de cupru ci ca este ceramica. La utilizari zice ca este pentru bujii incandescente si injectoare. Aceasta o fi buna si pentru bujiile de aprindere? nu vad de ce nu ar fi buna. nu pune mult, atat. 1400 de grade nu ai la nivelul filetului bujiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Februarie 7, 2017 Autor Share Postat Februarie 7, 2017 O voi folosi pe aceasta pe care o am. O voi aplica in strat subtire si o sa am grija sa elimin excesul. Am inceput deja achizitionarea de piese si consumabile pentru pregatirea de sezon si cand timpul va permite voi face toate operatiunile necesare si la drum. De fiecare data cand stau, in masina, in coloana, mi-aduc aminte de moto. Asfalt uscat! (cat mai curand posibil) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 vaselina aia ceramica este si conductiva ? injectoarele sunt alimentate pe doua fire, bujiile incandescente nu stiu... Ai grija sa nu te distrezi suplimentar si inutil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Februarie 7, 2017 Autor Share Postat Februarie 7, 2017 Nu, nu este conductiva. Zice cam asa despre ea: "Caracteristici tehnice: -Previne solidificarea si nu este conductor; --Rezistent la temperatura de la -40�C la 1400�C Ofera o protectie excelenta impotriva coroziunii,impermeabil si rezistent la apa sarata;Rezistent la majoritatea acizilor si substantelor alcaline;Nu afecteaza sigilii,materiale sintetice non-toxic, nu contine grafit, aditivi MoS2 si aditivi sulfurici." » Post actualizat in 07 Feb 2017 13:26L.E. Oricum mai dureaza pana voi schimba bujiile. Orice parere pro sau contra este binevenita. Ma voi mai documenta. » Post actualizat in 07 Feb 2017 13:37Am trimis, totusi, un e-mail la Febi sa-i intreb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 cel mai bine. DEsi sansele de a nu avea nici un punct de contact metal pe metal sunt mici - e posibil sa ajungi in situatia asta si sa ai necaz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unycorn Postat Februarie 7, 2017 Autor Share Postat Februarie 7, 2017 Referitor la contact ai dreptate, e probabil. O sa vad ce imi raspund si ei. » Post actualizat in 07 Feb 2017 15:07Tot cautand am mai gasit asta: "Using anti-seize on spark plugs will do the following: Alters the tightening torque by up to 20% which may cause over-tightening (or breaking the spark bolt) Reduces electrical ground contact if the anti-seize is non-conductive or semi-conductive (reduced spark possible) Isolates more heat into the spark plug therefore causing the plug to increase the heat range above specification (can cause detonation/pre-ignition) Creates a big goopy mess when tightening The thing with NGK plugs is that they are already self-lubricating and corrosion resistant. They have to be installed dry. Never put anti-seize on them." S-ar putea sa fie o idee proasta utilizarea vaselinei. O sa stept raspunsurile de la Febi si NGK. O sa pun si aici. » Post actualizat in 07 Feb 2017 15:26Hai ca am primit si raspuns de la NGK. Ei nu recomanda utilizarea niciunui tip de vaselina. "Hello, Thank you for your inquiry. We do not recommend any type of grease or anti-seize on our spark plugs. All of our plugs have Trivalent plating. By adding grease or anti-seize will cause it too be too slippery and you can over-torque the plugs which can cause damage to the plug and it can inhibit the plug from function properly, and if the grease travels down to the insulator and center electrode, it can cause plug damage which in turn will cause engine damage. Below is an article we wrote on anti-seize which can be found at www.ngksparkplugs.com à ABOUT US à SPARK PLUG 101 à 5 THINGS YOU SHOULD KNOW ABOUT SPARK PLUGS" Si articolul: "5 Things You Should Know About Spark Plugs 1. Anti-seize NGK spark plugs feature what is known as trivalent plating. This silver-or-chrome colored finish on the threads is designed to provide corrosion resistance against moisture and chemicals. The coating also acts as a release agent during spark plug removal. NGK spark plugs are installed at the factory dry, without the use of anti-seize. NGK tech support has received a number of tech calls from installers who have over-tightened spark plugs because of the use of anti-seize. Anti-seize compound can act as a lubricant altering torque values up to 20 percent, increasing the risk of spark plug thread breakage. 2. Corona stain Corona stain is observed as a light brown or tan discoloration above the hex (located on the ceramic body of the spark plug). Corona stain is created by oil or dirt particles surrounding the spark plug. Spark plugs create a high amount of static electricity as they fire, attracting these particles to the exposed ceramic between the plug boot and the hex. Corona stain is completely normal and should not be mistaken for exhaust gas blow-by or broken seals inside the spark plug. 3. Gapping fine-wire spark plugs In the late 1980s, when fine-wire spark plugs first appeared, installers used incorrect gap tools and procedures resulting in bent or broken-off firing electrodes. As a result, many people assumed that one cannot adjust the gap on a precious metal plug. While most NGK spark plugs are pre-gapped, there are instances where the gap requires modification. NGK recommends a wire-style or feeler gage gap tool, which can adjust the gap without prying against the center electrode. NGK also recommends adjusting the gap no more than +/- 0.008” from the preset gap. 4. Torque Torque is critical in the plug’s ability to dissipate heat and perform properly. Always follow the manufacturer’s recommended torque specification. An under-torqued spark plug can lead to excessive vibration and improper heat dissipation, causing spark plug and/or engine damage. An over-torqued spark plug may cause thread damage or breakage, or compromise internal seals within the spark plug, leading to improper heat dissipation or exhaust gas blow-by. 5.“Copper plugs” “Copper spark plugs” is a term mistakenly used for a standard material spark plug. A standard material spark plug traditionally uses a nickel-alloy outer material fused to a copper core. Almost all spark plugs use a copper core center to conduct the electricity, jump the gap, and promote heat dissipation. However, as an outer electrode material, copper would not be a good choice, as it is soft and has a low melting point (resulting in a plug that would last minutes, not miles). Nearly all NGK spark plugs, including precious metals iridium and platinum, have a copper core. When one talks in terms of nickel alloys, platinum and iridium, one is referring to its durability, or how long a spark plug will last before it needs to be replaced. However, when one talks about copper, he or she is referring to its ability to conduct electricity that is needed to fire across the gap and ignite the air-fuel mixture." In concluzie, FARA VASELINA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 da si nu. Intr-adevar daca pui vaselina va trebui sa sstrangi bujiile altfel (folosind unghiul de rotatie). Referitor la tipul de vaselina - nu merge orice si da, de obicei nu e nevoie. Am schimbat bujia la BMW dupa 80 mii km si s-a desfacut absolut corect (intre timp nu fusese nici macar verificata) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Februarie 7, 2017 Share Postat Februarie 7, 2017 (editat) De doua ori am avut emotii la desfacut: prima data cand am rupt o bujie la o mobra japoneza, noroc ca a iesit relativ usor cu un imbus bagat in partea rupta. A 2-a oara cand am avut emotii a fost la o masina la care cred ca nu s-a umblat de o gramada de vreme. Bujii ingropate, deloc expuse. Au troznit 3, dar au iesit intacte. Urma de oxid pe filet. Culmea e ca la mizeria de logan cu care merg acum, bujii expuse, e o gramada de jeg in jurul lor si nici cand le-am bagat pe astea noi nu m-am chinuit sa curat prea tare, au iesit lejer de tot. Editat Februarie 7, 2017 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 8, 2017 Share Postat Februarie 8, 2017 Legat de partea cu vaselina actionând ca izolator electric: atat la bujiile incandescente cât și la cele cu scânteie, contactul electric se face și prin parți ale bujiei (cote mai mari,șaiba) care opresc înaintarea bujiei în blocul motor. La mașina am folosit vaselina cuprata pentru a monta bujiile, dat fiind ca e chinul de pe lume cu ele în caz de nu vrea vreuna sa iasa, dar le-am strâns la un cuplu mai mic fața de cel menționat în manual. La motocicleta le-am pus așa cum au venit, am mers peste 50k cu ele, foarte mult macadam și noroi și nu am avut probleme la schimbare. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Februarie 10, 2017 Share Postat Februarie 10, 2017 (editat) Orice lubrifiant pui, ai grija cand le strangi ca poti sa rupi bujia. Filetul aluneca mai usor iar daca folosesti cuplul de strangere din cartea tehnica, sigur o rupi pt ca filetul are tendinta sa se alungeasca din lipsa frecarii. Vaselina pe baza de cupru este cea mai buna in cazul tau, desi unii ar zice ca in contact cu aluminiul (chiuloasa) nu este foarte bine, insa eu am nu am sesizat nicio problema. Scuze @Andry... Am vazut ca ai scris acelasi lucru dupa ce am postat. Editat Februarie 10, 2017 de nervOptik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 10, 2017 Share Postat Februarie 10, 2017 La 1,9 tdi am pus vaselina cu cupru, strans la mana. La ER5 si la Vstrom nu am pus nimic, nu mai gaseam tubul. Deci cred ca am procedat corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Februarie 10, 2017 Share Postat Februarie 10, 2017 Eu pun un pic de ulei de motor pe filet si aia e, nu cred ca e nevoie de over-engineering. Daca era neaparat probabil se specifica clar ca este nevoie..... Asta e ca si diploma in multe domenii.... nici nu te incurca nici nu te ajuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Februarie 10, 2017 Share Postat Februarie 10, 2017 Eu pun un pic de ulei de motor pe filet si aia e, nu cred ca e nevoie de over-engineering. Daca era neaparat probabil se specifica clar ca este nevoie..... Asta e ca si diploma in multe domenii.... nici nu te incurca nici nu te ajuta.Uleiul de motor se evapora in cele din urma din cauza calduri, in schimb la vaselina cuprata, unsoarea dispare prin evaporare, dar ramane praful de cupru care actioneaza ca un agent antifrictiune... De-asta totusi e mai bine cu diplome, decat fara ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 11, 2017 Share Postat Februarie 11, 2017 am pus vaselina cuprata la cateva sute de motociclete , da poate sa modifice putin temp de functionare a bujiei , adica o face mai rece , dar diferenta este extrem de mica , trebuie pus foarte foarte putin si intins bine pe filet la motociclete noi nu-i chiar necesar dar la mobre vechi carburate la care dai de cateva ori bujiile jos cand faci carburatia eu unul pun p.s. aia cu diplome dar care au probleme cu surubelnitzele pz-ph sau care cauta suruburi JASO sa se abtina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Februarie 11, 2017 Share Postat Februarie 11, 2017 […] p.s. aia cu diplome dar care au probleme cu surubelnitzele pz-ph sau care cauta suruburi JASO sa se abtina M-ai facut curios, stii ca am lipsit aproape 2 ani de pe forum ... Cine e diplomatu` cu probleme? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 11, 2017 Share Postat Februarie 11, 2017 M-ai facut curios, stii ca am lipsit aproape 2 ani de pe forum ... Cine e diplomatu` cu probleme? ala cu diploma la miguri ... alea de-au cazut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Februarie 11, 2017 Share Postat Februarie 11, 2017 Îți zic eu :alex_en zis și alex_smen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 11, 2017 Share Postat Februarie 11, 2017 Puteam să bag mâna-n foc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Februarie 12, 2017 Share Postat Februarie 12, 2017 Auuualeuu... N-am cuvinte ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.