Sari la conținut

Din nou pe TeDeMe - Yamaha TDM 900 A


Vlad S
 Share

Postări Recomandate

In august 2013, dupa primul concediu facut pe motocicleta (Yamaha FJR 1300 A din 2003) luam o pauza de la acest hobby pe care il impartasim cei mai multi de pe forum. Intr-un concurs de imprejurari si usor dezamagit dupa tura respectiva, vand motocicleta respectiva si incep sa ma dau din nou cu bicicleta. Cateva luni mai tarziu incep sa regret decizia, iar la inceputul lui 2014 achizitionez o alta motocicleta. Solutia la momentul respectiv s-a materializat sub forma unei Yamaha TDM 900 din 2003 adus din Italia. La momentul respectiv era tot ce aveam nevoie si am apreciat foarte mult acea motocicleta, pomenind-o pe topicul dedicat celor 2 FJRuri pe care le-am avut(linkul e in semnatura):

 

15295623632_12bb609a99_z.jpg

 

14102730340_ec4b236bba_z.jpg

 

"Si asa a inceput o pauza moto, prima dupa 6 ani si prima in care n-am stiut cand va veni urmatoarea motocicleta. Ca tot citisem acum cateva zile citatul de la inceputul paginii principale legate de mersul cu bicicleta, am incercat sa ma refugiez in acel hobby mai vechi al meu. Din pacate nu mi-a suras niciodata sa-mi simt pulsul in urechi in urcarile lungi, ci am preferat tot timpul vajaitul vantului si adrenalina cauzata de coborarile rapide. Din pacate, cam greu sa cobori fara sa urci...dar e placut sa vezi cum pleaca kg in plus :laugh:

Pe la inceputul lui martie, pe neasteptate si plina de avant apare noua idila: Yamaha TDM 900. O motocicleta foarte serioasa, cu un pret mai mult decat simtit, perfecta pentru drumurile noastre si un consum demential(din ala de ii face concurenta GSului de 650)."

 

14266609316_53b7467420_z.jpg

 

14395457984_245a1cb68f_z.jpg

 

"Desi nu e pe gustul tuturor din cauza aspectului, mie mi-a placut foarte mult. Pentru un incepator, pentru cineva care vrea sa treaca la o clasa mai mare dar nu chiar la 1000cc sau pentru cine cauta un all-rounder, e motocicleta perfecta. In 6 luni am acumulat doar din ture de o zi 5500km si nu au fost foarte multe iesiri. Cu ea am stabilit si recordurile personale pentru cei mai multi km intr-o zi. In prima faza vreo 640km cu o tura inceputa cam tarziu spre Brasov prin secuime si terminata aproape de miezul noptii(putin rece pentru mai si farul pe motocicleta asta e foarte slab - FJRul are unul dintre cele mai bune faruri stock) si la scurta vreme o Cluj - Clisura Dunarii intr-o zi(700 si ceva de km, dar a meritat de departe). Totusi kilometri au inceput sa sublinieze minusurile, iar iesirea pe Transfagarasan cu prietena in spate sa puna capat. Cu partea de ergonomie sta bine, in ciuda seii mai inguste, dar protectia la vant e slaba orice i-ai face, chestie destul de enervanta cand vi de pe un "crucisator:. In schimb, in doi ergonomia scade, prietena mea plangandu-se de spatiul mai restrans dintre mine si topcase(o cred dupa "fotoliul" de pe FJR). In plus, facand calculul cu investitia necesara in cutiile laterale si inca ceva accesori pentru cresterea confortului pentru niste calatorii mai lungi, o facea neprofitabila"

 

14373416256_d6dbb37fd5_z.jpg

 

14289728645_09a07e68ea_z.jpg

 

Dupa doar 6 luni impreuna, TDMul era la vanzare si dupa inca doua saptamani @Ramirez venea la Cluj sa cumpere de la mine motocicleta pe care se da si astazi. Eu urma sa achizitionez cel de-al doilea FJR.

Apropiindu-ne de prezent, la sfarsitul lui septembrie 2016, dupa doi ani si 12000 km, am vandut si al doilea FJR. Mai multe luni nu am stiut spre ce sa ma reorientez, mai ales ca si bugetul s-a mai imputinat in urma unor investitii. Cam de o luna mi-am dat seama ca am nevoie din nou de un TDM, dar nu eram foarte hotarat ce sa fac.

Acum doua saptamani, duminica, povestind cu tatal meu despre oferta slaba de TDM din Romania si ca cele din Germania sunt scumpe, ma intreaba de ce nu caut si in Austria si imi recomanda un site gen OLX (willhaben.at). La o prima analiza preturile seamana cu cele din Germania, dar printre anunturi imi sare in ochi un model negru, din 2005, cu 53000km si ABS la 70-80 km de Viena. Din acest punct lucrurile se schimba si se deruleaza cu o viteza nebanuita: lunea urmatoare sunam si aflam ca motocicleta este disponibila, miercurea negociam telefonic pretul si stabileam o intalnire pentru ziua de vineri ca sa o vedem, iar de 2 zile este prezenta in garajul meu.

 

33352322461_d4cdb8d98f_z.jpg

 

 

Intrebat pe grupul posesorilor de TDM din Romania de ce am revenit, am raspuns astfel:

De ce m-am intors la TDM? Pentru ca din punctul meu de vedere e in top 10 cand vine vorba de raportul pret/oferta. Nu as putea sa indic exact pozitia in acel top, dar pot sa iti argumentez de ce nu e mai prejos decat un FJR.

Am avut 2 FJRuri, unul din 2003 si unul din 2007, niste motoare geniale de mers la drum intins pe autostrada si drumuri nationale, in schimb total impractice la deplasari pe drumurile foarte virajate de munte (pe Stelvio eram ca la fitness cu o motocicleta de 300kg, plus 3 cutii pline de bagaje si pasagera), pe drumurile de calitate slaba de la noi sau la deplasari in oras (emana foarte multa caldura). Ca si pret de achizitie e undeva la dublu fata de TDM.
Eu ma dau cam cat tine sezonul(martie - noiembrie) aproximativ 2 zile pe luna in medie in functie de timpul disponibil si vreme. O data la 2 ani fac un concediu moto de o saptamana in care parcurg cam 2500-3000 km. In total un sezon are undeva intre 6000 si 10000 km.
La final, cand stai si calculezi, poti sa vezi ca inca 3000 euro in plus la o motocicleta pe care o folosesti la fel de mult nu e neaparat cea mai buna investitie, mai ales cand in linii mari poti face aceleasi lucruri pe ambele motociclete. Si cum argumentam in acest grup acum 2 ani si jumatate cand am vandut primul TDM, e o motocicleta foarte buna si versatila. Da, nu are cardan, protectia la vant e slabuta si saua standard nu cea mai comoda, dar face tot ce trebuie sa faca foarte bine."

 

De data aceasta sunt mai convins in legatura cu asteptarile mele si am de gand sa facem multi kilometri impreuna intr-un "duo dinamic". Din pacate, am "ales" un moment cum nu se putea mai prost pentru a inmatricula un vehicul, reusind sa obtin o programare pentru inmatriculare abia peste 6 saptamani(!!!) si neavand niciun un mod de a scoate numere rosii mai repede de acel moment.

 

Asa ca, pana atunci, am de gand sa o pun putin la punct. Prima procedura pe lista este revizia de primavara, urmata de o sesiune de detailling amator. Trecerea timpului se vede usor sub forma unor mici defecte la nivelul vopselei, iar ultimele 6 luni a stat neatinsa intr-un garaj si a colectat o gramada de praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatoasa motocicleta. S-a batut tare cu VFR-ul pe lista mea in momentul in care am decis ca vreau alta motocicleta.

Plimbari frumoase si km multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In august 2013, dupa primul concediu facut pe motocicleta (Yamaha FJR 1300 A din 2003) luam o pauza de la acest hobby pe care il impartasim cei mai multi de pe forum. Intr-un concurs de imprejurari si usor dezamagit dupa tura respectiva, vand motocicleta respectiva si incep sa ma dau din nou cu bicicleta. Cateva luni mai tarziu incep sa regret decizia, iar la inceputul lui 2014 achizitionez o alta motocicleta. Solutia la momentul respectiv s-a materializat sub forma unei Yamaha TDM 900 din 2003 adus din Italia. La momentul respectiv era tot ce aveam nevoie si am apreciat foarte mult acea motocicleta, pomenind-o pe topicul dedicat celor 2 FJRuri pe care le-am avut(linkul e in semnatura):

 

15295623632_12bb609a99_z.jpg

 

14102730340_ec4b236bba_z.jpg

 

"Si asa a inceput o pauza moto, prima dupa 6 ani si prima in care n-am stiut cand va veni urmatoarea motocicleta. Ca tot citisem acum cateva zile citatul de la inceputul paginii principale legate de mersul cu bicicleta, am incercat sa ma refugiez in acel hobby mai vechi al meu. Din pacate nu mi-a suras niciodata sa-mi simt pulsul in urechi in urcarile lungi, ci am preferat tot timpul vajaitul vantului si adrenalina cauzata de coborarile rapide. Din pacate, cam greu sa cobori fara sa urci...dar e placut sa vezi cum pleaca kg in plus :laugh:

Pe la inceputul lui martie, pe neasteptate si plina de avant apare noua idila: Yamaha TDM 900. O motocicleta foarte serioasa, cu un pret mai mult decat simtit, perfecta pentru drumurile noastre si un consum demential(din ala de ii face concurenta GSului de 650)."

 

14266609316_53b7467420_z.jpg

 

14395457984_245a1cb68f_z.jpg

 

"Desi nu e pe gustul tuturor din cauza aspectului, mie mi-a placut foarte mult. Pentru un incepator, pentru cineva care vrea sa treaca la o clasa mai mare dar nu chiar la 1000cc sau pentru cine cauta un all-rounder, e motocicleta perfecta. In 6 luni am acumulat doar din ture de o zi 5500km si nu au fost foarte multe iesiri. Cu ea am stabilit si recordurile personale pentru cei mai multi km intr-o zi. In prima faza vreo 640km cu o tura inceputa cam tarziu spre Brasov prin secuime si terminata aproape de miezul noptii(putin rece pentru mai si farul pe motocicleta asta e foarte slab - FJRul are unul dintre cele mai bune faruri stock) si la scurta vreme o Cluj - Clisura Dunarii intr-o zi(700 si ceva de km, dar a meritat de departe). Totusi kilometri au inceput sa sublinieze minusurile, iar iesirea pe Transfagarasan cu prietena in spate sa puna capat. Cu partea de ergonomie sta bine, in ciuda seii mai inguste, dar protectia la vant e slaba orice i-ai face, chestie destul de enervanta cand vi de pe un "crucisator:. In schimb, in doi ergonomia scade, prietena mea plangandu-se de spatiul mai restrans dintre mine si topcase(o cred dupa "fotoliul" de pe FJR). In plus, facand calculul cu investitia necesara in cutiile laterale si inca ceva accesori pentru cresterea confortului pentru niste calatorii mai lungi, o facea neprofitabila"

 

14373416256_d6dbb37fd5_z.jpg

 

14289728645_09a07e68ea_z.jpg

 

Dupa doar 6 luni impreuna, TDMul era la vanzare si dupa inca doua saptamani @Ramirez venea la Cluj sa cumpere de la mine motocicleta pe care se da si astazi. Eu urma sa achizitionez cel de-al doilea FJR.

Apropiindu-ne de prezent, la sfarsitul lui septembrie 2016, dupa doi ani si 12000 km, am vandut si al doilea FJR. Mai multe luni nu am stiut spre ce sa ma reorientez, mai ales ca si bugetul s-a mai imputinat in urma unor investitii. Cam de o luna mi-am dat seama ca am nevoie din nou de un TDM, dar nu eram foarte hotarat ce sa fac.

Acum doua saptamani, duminica, povestind cu tatal meu despre oferta slaba de TDM din Romania si ca cele din Germania sunt scumpe, ma intreaba de ce nu caut si in Austria si imi recomanda un site gen OLX (willhaben.at). La o prima analiza preturile seamana cu cele din Germania, dar printre anunturi imi sare in ochi un model negru, din 2005, cu 53000km si ABS la 70-80 km de Viena. Din acest punct lucrurile se schimba si se deruleaza cu o viteza nebanuita: lunea urmatoare sunam si aflam ca motocicleta este disponibila, miercurea negociam telefonic pretul si stabileam o intalnire pentru ziua de vineri ca sa o vedem, iar de 2 zile este prezenta in garajul meu.

 

33352322461_d4cdb8d98f_z.jpg

 

 

Intrebat pe grupul posesorilor de TDM din Romania de ce am revenit, am raspuns astfel:

De ce m-am intors la TDM? Pentru ca din punctul meu de vedere e in top 10 cand vine vorba de raportul pret/oferta. Nu as putea sa indic exact pozitia in acel top, dar pot sa iti argumentez de ce nu e mai prejos decat un FJR.

Am avut 2 FJRuri, unul din 2003 si unul din 2007, niste motoare geniale de mers la drum intins pe autostrada si drumuri nationale, in schimb total impractice la deplasari pe drumurile foarte virajate de munte (pe Stelvio eram ca la fitness cu o motocicleta de 300kg, plus 3 cutii pline de bagaje si pasagera), pe drumurile de calitate slaba de la noi sau la deplasari in oras (emana foarte multa caldura). Ca si pret de achizitie e undeva la dublu fata de TDM.

Eu ma dau cam cat tine sezonul(martie - noiembrie) aproximativ 2 zile pe luna in medie in functie de timpul disponibil si vreme. O data la 2 ani fac un concediu moto de o saptamana in care parcurg cam 2500-3000 km. In total un sezon are undeva intre 6000 si 10000 km.

La final, cand stai si calculezi, poti sa vezi ca inca 3000 euro in plus la o motocicleta pe care o folosesti la fel de mult nu e neaparat cea mai buna investitie, mai ales cand in linii mari poti face aceleasi lucruri pe ambele motociclete. Si cum argumentam in acest grup acum 2 ani si jumatate cand am vandut primul TDM, e o motocicleta foarte buna si versatila. Da, nu are cardan, protectia la vant e slabuta si saua standard nu cea mai comoda, dar face tot ce trebuie sa faca foarte bine."

 

De data aceasta sunt mai convins in legatura cu asteptarile mele si am de gand sa facem multi kilometri impreuna intr-un "duo dinamic". Din pacate, am "ales" un moment cum nu se putea mai prost pentru a inmatricula un vehicul, reusind sa obtin o programare pentru inmatriculare abia peste 6 saptamani(!!!) si neavand niciun un mod de a scoate numere rosii mai repede de acel moment.

 

Asa ca, pana atunci, am de gand sa o pun putin la punct. Prima procedura pe lista este revizia de primavara, urmata de o sesiune de detailling amator. Trecerea timpului se vede usor sub forma unor mici defecte la nivelul vopselei, iar ultimele 6 luni a stat neatinsa intr-un garaj si a colectat o gramada de praf.

La RAR de ce nu mergi la Baia Mare la moto poti programa practic de pe o zi la alta, pt numere rosii se poate face programare pe 6 Aprilie (tot Baia Mare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand multumesc pentru aprecieri :)

 

Avand in vedere ca diferenta de pret e relativ mica, cum de nu te-ai orientat catre un Varadero sau un Strom de 1000?

 

Nu am luat in considerare Varadero sau Strom fiindca acum nu m-am uitat spre categoria enduro-touring. La momentul cand am ales primul TDM, peste Strom trecusem cu vederea (nu m-a atras niciodata) si incercasem un Varadero, dar mi se paruse prea masiv pentru statura mea.

Acum nici nu m-am mai gandit la alta varianta. Am fost destul de multumit de TDM si ma vad ok 2-3 sezoane cu el.

 

La RAR de ce nu mergi la Baia Mare la moto poti programa practic de pe o zi la alta, pt numere rosii se poate face programare pe 6 Aprilie (tot Baia Mare).

 

Am programare la Cluj la RAR pe 28 martie si asta era cea mai mica problema. Ma interesa sa pot scoate numere rosii.

 

Numerele rosii le poti scoate doar din judetul de domiciliu. Eu asa stiu.

 

Numerele rosii se emit doar de serviciul de inmatriculari din judetul de domiciliu. Altfel, puteam sa o inmatriculez provizoriu saptamana viitoare la Oradea. Dar nu am de gand sa ma mai complic suplimentar. S-ar putea sa se schimbe ceva la Cluj zilele urmatoare si sa se adauge in ghiseu separat pentru numere rosii cu programari separate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere ca ai avut deja aceasta motocicleta si nu te-a multumit, tind sa cred ca o vei schimba curand.

 

Nu sunt carcotas, stiu insa cum e ciorba reincalzita.

 

Spor totusi la invartit melcul kilometrajului.

 

Apropo,cat a costat halatul? :D

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vandut-o mai mult ca nu era multumita pasagera de confort si aveam promisiunea ca va veni cu mine in ture (lucru realizat doar in vreo 2-3 ture pe langa concediu din 2015) si din cauza protectiei mai slabe la vant (aici am luat deja un parbriz mai mare de la Givi si urmeaza sa-i montez in plus si un deflector MRA X-Creen Touring - o combinatie de genul a facut minuni pe un Transalp de 650). In rest am fost foarte multumit de TDM: pozitia mi se potriveste perfect, are rezerva suficienta de putere pentru stilul meu de condus, ciclistica imi place mai mult ca la FJR, consumul e bestial si parca e putin mai potrivita pentru drumurile noastre. Probabil ca o sa ma gandesc si la o varianta de retapitat saua ca sa fie mai comoda, dar pentru moment e ok si asa.

Singura varianta mai buna pe care o vad ar fi MT-09 Tracer, dar cum e un model nou preturile sunt destul de sus inca. Cat despre "halatul" asta, a fost foarte bun pretul, chiar daca nu e chiar in stare perfecta, avand cateva mici urme de uzura (tipice vechimii), dar nimic ce nu se poate corecta dintr-un polish.

Oricum, "nemultumitului i se ia darul", asa ca prefer sa ma bucur de ce am la momentul asta si vedem ce rezerva viitorul la momentul potrivit.


» Post actualizat in 19 Mar 2017 22:11

Primul weekend pe care l-am petrecut impreuna. Din pacate nu pe drumuri ci realizand revizia de primavara si un detailing amator.

Intre pozele initiale si cele finale sunt ca 18 ore de munca.

 

post-17935-0-98519200-1489961446_thumb.pngpost-17935-0-12577600-1489961451_thumb.png

Editat de Vlad S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari Vlad !!!! TDM ul lui e inca la mine , cu vreo 30000 de km in plus, si are de gand sa mai stea cel putin anul asta . Welcome back si km multi si frumosi !!

Editat de Ramirezz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari Vlad !!!! TDM ul lui e inca la mine , cu vreo 30000 de km in plus, si are de gand sa mai stea cel putin anul asta . Welcome back si km multi si frumosi !!

 

Mersi frumos! Ti-am zis ca daca nu vrei sa mi-l dai inapoi iau altul :laugh:

 

Felicitari Vlade pentru achizitie.

 

Daca imi permiti,viata e prea scurta ca sa cumperi din nou acelasi model ce l-ai avut candva.Trebuia sa incerci altceva.

Parerea mea. :)

 

Sa ai parte de kilometri multi si sanatosi. :ok:

 

Mersi Cristi!

 

A fost o alegere sigura pentru ca vreau ceva bun si fiabil cu care sa "storc" cati mai multi kilometri din sezonul acesta si urmatorul. In categoria si bugetul meu asta era singura alegere care ma atragea (vezi ce ziceam mai sus de Varadero/V-Strom). Si pana la MT-09 Tracer, Multistrada sau alte vise, mai e "drum lung" (vezi si ce ziceam de partea cu investitia). Eu asa vad lucrurile si chiar sunt foarte multumit.

 

post-17935-0-23477300-1490388680_thumb.jpgpost-17935-0-05267000-1490388687_thumb.jpgpost-17935-0-01172400-1490388693_thumb.jpgpost-17935-0-45700200-1490388698_thumb.jpg

post-17935-0-44485200-1490388705_thumb.jpgpost-17935-0-68078700-1490388711_thumb.jpgpost-17935-0-84097800-1490388717_thumb.jpgpost-17935-0-10993200-1490388724_thumb.jpg

Editat de Vlad S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

felicitari! cu ce i-ai dat polishul asta super?

 

Pe carene, cu exceptia coditei unde era mult spray de lant lipit, era foarte mult praf si doar cateva ganganii uscate. Carenele laterale le-am prespalat cu MA-FRA Shampoo Power (miroase bestial, iti vine sa mananci spuma) si am indepartat insectele. Ulterior, am folosit MA-FRA Fast Cleaner (recomand) care e un spray de curatare rapida pentru mizerie usoara (praf si insecte proaspete) si face treaba foarte buna. Are si ceara in compozitie, astfel ca ofera o oarecare protectie, lasand suprafetele mai putin aderente pentru mizerie. Si ca solutia sa fie completa am folosit ceara lichita MA-FRA Metal Car. Se aplica direct din tubul sub presiune, se lasa cateva minute si ulterior se indeparteaza excesul cu o microfriba si apoi se polisheaza pana nu mai sunt urme. Nu a iesit ca un polish profesional facut cu masina, dar eu sunt multumit, mai ales ca a fost si prima operatiune de genul.

Galeria de evacuare si toblele le-am degresat prima data cu MA-FRA HP12 si ulterior le-am polishat manual cu Autosol Metal Polish (recomand). Pe plasticele mate de pe motocicleta le-am tratat cu MA-FRA Diamantplast, iar cutiile laterale si topcaseul care sunt dintr-un altfel de plastic le-am impregnat cu MA-FRA Faspoiler. Cutiile au iesit incredibil de bine, chiar nu ma asteptam. Topcaseul era destul de decolorat, iar acum e de un negru lucios de ai zice ca e aproape nou. Sunt curios si cat va rezista asa, dar o sa va tin la curent.

Marea majoritate a solutiilor sunt de la MA-FRA fiindca le-am prins la promotie la Emag si le-am luat destul de bine. Nu sunt produse de top, dar sunt destul de bune, iar la nivelul meu (amator) isi fac treaba cu succes.

» Post actualizat in 11 Apr 2017 20:53

-------

Intre timp s-a consumat si prima plimbare impreuna :love:

 

post-17935-0-49875600-1491943975_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Buuun... Deci, 3 ani mai tarziu... 😀

 

Intre timp s-au adunat vreo 18.000 km, deci n-am fost departe cu estimarea privind numarul de kilometri realizati in fiecare sezon. Din pacate, nu am mai avut parte de niciun concediu pe 2 roti, dar am in vedere asa ceva pe cand o sa treaca toata nebunia asta cu coronavirusul (ramane de vazut cand va fi asta). In schimb, cele 3 sezoane au trecut repede, fara probleme si au necesitat doar intretinerea obisnuita (daca sunteti curiosi de preturi, dati un click in semnatura mea pe indicatorul de consum). Sezonul viitor urmeaza un service mai serios care va include inlocuirea kitului de lant si al placutelor de frana. 

 

Pe langa intretinere, am modificat saua la Motovis (Ploiesti) la inceputul lui 2019. Sunt multumit de cum a iesit si confortul este clar imbunatatit, reusind sa acopar fara mari dureri 500-600 km pe zi.

 

Singurul impediment in legatura cu confortul a ramas parbrizul. O buna parte din sezonul 2017 am mers cu cel original, care arunca aerul in jumatatea superioara a pieptului si nu deranja foarte mult la nivelul castii, dar nici nu proteja de ploaie/ insecte. Ulterior am facut un upgrade la parbrizul Givi care arunca aerul in partea inferioara a vizierei si am montat un spoiler MRA X-creen. A ameliorat buna parte din problema, dar aerul loveste in continuare deasupra vizierei si creaza un nivel de zgomot neplacut. Rezolvarea s-ar putea sa fie in inlocuirea parbrizului cu Secdem Bullster 54cm si montarea pe el a spoilerului, dar cel putin pentru moment nu ma grabesc sa mai investesc in altceva decat combustibil.

 

Daca tot am vorbit de minusuri ar mai putea fi mentionat felul in care motocicleta asta raspunde la acceleratie. Defapt, nu e o problema doar a acestui model, ci al motoarelor pe injectie de la Yamaha din perioada respectiva (TDM, FJR, FZ1) gandite pentru respectarea normelor de poluare euro 3. Prima modificare dupa achizitie a fost dezactivarea clapetei care restrictiona admisia aerului si care face mersul cu TDM 900 sub 3000 rpm aproape imposibil, motorul avand tendinta sa smuceasca si sa moara datorita lipsei de oxigen. Anularea clapetei de admisie face o diferenta majora si o recomand tuturor celor care nu au facut-o (pentru "how to" => https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=AIR ). Chiar si asa, TDMul ramane greu de folosit in intervalul 3000 - 2500 rpm si imposibil sub, ceea ce face manevrarea la viteze reduse mai grea si necesita ambreiajul. Exista doua solutii, dar ambele destul de scumpe (Power Commander si Booster Plug).

 

Imi pastrez opinia de acum 3 ani in legatura cu modelul acesta. Yamaha TDM 900 e o motocicleta suficient de potenta si foarte utila pentru cei care cauta un allrounder. Aspectul a facut-o sa nu fie prea populara, dar dincolo de treaba asta si de celelalte aspecte negative prezentate anterior, experienta cu ea e foarte placuta si raportul pret-calitate e excelent. Nici la capitolul fiabilitate nu sta prost, vazand zilele trecute pe un grup de posesori din Italia un exemplar cu 280.000 km si altul cu 250.000 km, ambele fara nicio interventie majora pe langa intretinerea periodica.

 

Cateodata ma mai bate gandul cum ar fi sa o schimb, dar dincolo de plictiseala, nu prea am motive. La fel ca toata lumea am si eu un "wishlist", dar motocicletele de acolo sunt scumpe si trebuie luate in considerare prioritatile. Cel putin inca un an sau doi nu ma vad vanzand TDMul, poate chiar si mai mult...

Ultimii 3 ani au aratat cam asa...

 

34325580916_1ff199bb35_c.jpg

 

35930396102_0f1b119554_c.jpg

 

35930396972_b991d41e22_c.jpg

 

35967328531_3eb5d1c1c8_c.jpg

 

48233685462_9c9dbbf4f8_c.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut băieți, parările voastre m-au ajutat mult, ieri am "vizitat" un tdm care nu era de vânzare, proprietarul a fost foarte ok și m-a lăsat să îl învârt puțin pe stradă. Ce cauciucuri folosiți pentru stradă și ce folosiți cei care mergeți ocazional pe off-road? Mulțumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Astăzi public ultima actualizare pe acest topic, motocicleta fiind vândută în urmă cu puțin timp. După 1461 de zile împreună și 25.469 km parcurși, a venit momentul să deschid un nou capitol în experiența mea de motociclist. Dar având în vedere că am început cu o poveste (lungă), am de gând să închei acest topic în aceeași manieră.

În primăvara anului trecut, făceam o scurtă actualizare cu experiența avută în perioada 2017- 2019. Nici anul 2020 nu a fost foarte diferit, având în vedere pandemia și toate problemele rezultate din aceasta. Ultima tură lungă a fost realizată la începutul lui octombrie, când am făcut un scurt tur al Dobrogei și am fost foarte mulțumit de prestație având în vedere distanța parcursă în 3 zile și vântul puternic prezent în afara Arcului Carpatic. La finalul sezonului încă nu mă gândisem să o vând, dimpotrivă eram dispus să investesc niște bani în câteva accesorii.

 

IMG_1160.thumb.jpg.c80d95b159a8678de6e18185c15ff294.jpg

 

Lista începea cu un parbriz mai mare, favoritul pe listă fiind un Secdem Bullster de 45cm. Am renunțat la cel mare (de 54 cm) amintit în update-ul precedent, existând posibilitatea să intre în câmpul vizual și să fie deranjant în locurile în care ai de ocolit gropi și denivelări. Totodată, eram destul de hotărât să schimb și ghidonul cu un Renthal 755 și să adaug un set de înălțătoare și niște mânere încălzite de la Oxford. Asta era mai mult de moft, decât o necesitate, poziția fiind ok și în varianta standard, iar drumurile realizate pe răcoare pe parcursul unui an le-am numărat până acum pe degetele de la o mână. Până la urmă am schimbat doar geanta de rezervor cu un SW-Motech Pro Trial, de multă vreme dorind un tankbag care să fie atașat de motocicletă, dar să nu atingă și vopseaua.

În perspectiva asta, am tot stat și cântărit dacă merită să mai investesc în TDM. Pe deoparte, e o motocicletă foarte bine gândită și construită și ii pot reproșa doar protecția la vânt mai slăbuță. Poate, dacă mă străduiesc puțin îmi mai amintesc și de roata față pe 18 inchi care te restricționează la câteva anvelope (printre cele mai bune amintesc Michelin Pilot Road 3, 4 sau 5 și Dunlop Road Smart III - din păcate în oferta Metzeler nu este dimensiune pentru Roadtec 01 ci doar pentru vechiul Interact Z8). În rest am doar cuvinte de laudă despre motocicleta aceasta, care nu m-a dezamăgit deloc și a funcționat ireproșabil.

Costurile de rulare au fost extrem de scăzute (aproximativ 0,39 lei/km – în acest preț este inclus combustibilul, întreținerea și asigurarea/taxele) și cu excepția unor operațiuni mai complexe (verificat jocul supapelor, schimbat uleiul în furcă, ș.a.) marea majoritate a întreținerii este ușor de realizat pe cont propriu pentru cei care au sculele necesare și priceperea. Consumul este de asemenea un punct forte, media pe cei 25.000 km fiind de 3,96L/100Km.

Revenind la poveste, la sfârșitul anului trecut un prieten posesor de TDM 900 a avut un accident, din care a scăpat nevătămat dar motocicleta a fost lovită binișor. Din discuțiile cu el am înțeles că în piață sunt puține TDMuri de vânzare și că nu găsește nicicum unul potrivit. Pe acest fond m-am gândit pentru prima dată vânzare, sens în care i-am făcut și o ofertă prietenului meu. Din păcate, bugetul stabilit de el era sub prețul cerut de mine și a optat pentru o achiziție de la Motomus. După acest episod am renunțat din nou la ideea de a mai vinde motocicleta.

De la începutul anului, am început să mă interesez de costul accesoriilor și de unde le pot procura. De asemenea, îmi făcusem și calcule referitoare la o călătorie prin Muntenegru și Croația, plan amânat (anual) de prin 2014. În urmă cu 3 săptămâni, apărea un mesaj pe grupul posesorilor de TDM de pe Facebook prin care noul proprietar al fostei mele motocicletei întreba dacă e cineva dispus să vândă un TDM. Debutul discuțiilor nu era foarte promițător din partea mea, expunând clar ideea că eram destul de nehotărât. Nu știam nici ce vreau să iau după și, evident, nici dacă am bugetul necesar. Și așa au urmat 3 săptămâni de așteptare pentru viitorul proprietar, perioadă în care mi-am bătut capul ce să fac... (Partea asta a povești o păstrez pentru topicul viitoarei motociclete, care nu știu încă precis când va veni, dar mai mult ca sigur o să găsiți un link în semnătura mea...) până la urma pot zice că „s-au aliniat stelele” și la începutul acestei săptămâni am dat un răspuns afirmativ cumpărătorului.

Ca să fie sigur că nu mă răzgândesc nu mi-a oferit niciun răgaz (glumesc) și azi a venit și a luat-o. Pe această cale, îi urez mulți kilometri frumoși lui Dan și sper ca experiența lui să fie cel puțin la fel de frumoasă pe cât a mea sau a lui Cătălin.

 

Închei topicul cu o imagine aproape identică cu cele 2 TDMuri pe care le-am avut. Prima din 2014, a doua din 2020, și cine știe, poate cândva va fi și o a treia.

 

DSC_0313.thumb.jpg.622579cd20a17a0088885f215f1792bc.jpg IMG_0029.thumb.jpg.496f2b390c3b10daeb41c4f9f4e620c9.jpg

Editat de Vlad S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Între timp a apărut și motocicleta care a înlocuit TDM-ul, o frumoasă Yamaha MT-09 Tracer 2016. Povestea ei poate fi citită dând click pe linkul  din semnătura mea.

 

Date referitoare la consum și costurile care le-am avut cu TDM-ul le găsiți aici: 819896.png.

 

La 23.02.2021 la 12:06, Ramirezz a spus:

tocmai voiam sa te intreb cand vinzi TDM ul :))))

 

Din păcate ai ratat momentul 😂

Mă bucur să văd că după 70.000 km de când a plecat de la mine TDM-ul încă merge foarte bine.😀

 

La 23.02.2021 la 14:45, VyXxer a spus:

Am avut si eu un 2002. Foarte tare. Targea ca nebuna, frana ca R1 (gen). I-am dat 200 si s-a terminat linia dreapta... n-a gafait. Plasticele stateau destul de bine in suruburi. Comoda, injectie. Protectie decenta la vant. Friendly cu pasagerul. Sunet frumos. Vizibila in trafic, vizibilitate in trafic.  

 

Da, e o motocicletă foarte bună inclusiv după standardul zilelor noastre. Probabil că e puțin „analogică” în epoca electronică, dar oferă tot ce ar trebui pentru o experiență plăcută.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Salutari ,,  nu stiu ce sa fac , si am zis sa va intreb pe voi. 

Merita sa pun un parbriz mai inalt de cat cel original? avand in vedere ca am 1,88  inaltimea ., oare reflecta vantul peste cap? sau i sa imi dea si mai tare ca il voi directiona direct in cap>:D? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, la aprox 1.80 (ceva minus poate) am pus un Givi, parbriz de touring. Nu trece vantul peste cap neaparat dar la drum lung si mai ales la vreme mai rece face o treaba mult mai buna decat originalul. Vara, pe canicula, originalul te ajuta sa te ventilezi mai bine dar nici cu parbrizul de touring nu ma pot plange de ceva. Este un parbriz Bullster pentru TDM 900 care e mai mare decat cele Givi. Avea un coleg de pe grupul TDM de Facebook dar nu stiu daca e si aici ca sa iti dea un review. Colegul Vlad a fost si el interesat de parbrizul asta si are mai multe cunostinte. Eu de Givi sunt multumit, e un plus fata de cel original. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...