Sari la conținut

Depasire versus viraj stanga urmate de accident


22iulian
 Share

Postări Recomandate

Buna ziua,

 

In mod cert nu forumul rezolva probleme dar, in masura comentariilor pertinente, argumentate cu jurisprudenta sau cu alte nefericite experiente, pot incerca sa maresc sansele de reusita ale actiunii unei plangeri contraventionale.

 

Chiar daca va rog sa considerati povestea un pamflet, exista sanse maxime ca cele intamplate mai jos sa se fi intamplat in realitate.

 

 

Voi incerca sa descriu intr-un mod cat mai obiectiv filmul :

 

a)pe un Drum public cu 4 benzi, axul central format din linie intrerupta, fara alte indicatoare de restrictii in zona, fara indicatoare de avertizare a apropierii de o intersectie cu drum lateral fara prioritate, benzile drumului de 2,5 m latime cele de langa acostament, respectiv 3,5 m latime cele de langa axul drumului.

B) asfalt uscat, cer senin, vara, orele pranzului spre dupa amiaza.

c) participanti la trafic, circuland in acelasi sens, pe banda de langa axul drumului, din directia sud spre nord urmatorii : o motocicleta, in fata ei 3 autoturisme circuland unul dupa altul, langa axul drumului, banda 1 de langa acostament libera. Din sensul de mers invers, nord spre sud , nici un fel de vehicul sau obstacol pana la linia orizontului.

d) motocicleta semnalizeaza intentia si intra in depasire, reusind depasirea primelor 2 autoturisme aflate initial in fata sa.

e) in clipa in care motocicleta ajunge la circa 5 metri in spatele ultimului autoturism pe care il mai avea de depasit, acesta, fara sa incetineasca, vireaza brusc stanga, pentru a se incadra pe un drum agricol lateral, nesemnalizat.

f) accident, motociclist nani-nani, vatamare ,fracturi, bors, salvare, spital, motociclistul refuza internarea dupa 4 ore de investigatii si pleaca la sediul politiei.

g) conducatorul autoturismului de la punctul e), cel cu care a avut loc impactul, condusese fara permis, acesta urmand a-i fi eliberat ca urmare a promovarii testului 13/15,..la o ulterioara aprobare in acest sens a cererii catre seful brigazii rutiere,...in baza de date figureaza permis suspendat.

h) dosar penal pentru fiecare, sa ajunga la toata lumea, un dosar penal pentru conducator auto -conducere fara permis, al 2 lea dosar pentru motociclist, vatamare din culpa.

i) nu se recolteaza probe biologice, nu se face raport de expertiza tehnica a autovehiculelor implicate, nu se intocmeste raport de stabilire a dinamicii producerii accidentului , motociclistul primeste cado' camera video pe care o avea montata pe casca,..nici un document cu privire la ridicarea / inapoierea camerei video.

j) dupa 3 luni, procurorul claseaza dosarul de urmarire penala a motociclistului, existand doar 40 de zile de ingrijiri medicale, in ordonanta de clasare nefiind specificat nimic cu privire la alte aspecte.

k) vatamatul contesta ordonanta la prim-procuror deoarece vrea sa stie cine e vinovat de accident iar daca exista chiar macar culpa comuna, deja pentru automobilist se constata dubla infractiune (conducere fara permis si vatamare din culpa),

l) al doilea procuror zice ca motociclistul e de vina integral, cu drept de atac la judecatorul de camera preliminara,

m)judecatorul de camera preliminara zice ca tot dosarul e instrumentat varza cu carne,..si admite actiunea motociclistului, de redeschidere a dosarului penal.

n) intre timp, motociclistul contesta si PV de suspendare, intocmit in baza ordonantei de clasare de catre politist, desi ordonanta nu zice nimic nici de infractiune nici de contraventie,...nu zice chiar nimic.

o) reluarea cercetarii penale este amanata, procurorii au 10 000 de cazuri pe cap,

p) prim procurorul si comisarul organ de cercetare penala din cadrul politiei sunt sot si sotie,..

q) ....nu mai stiu,...mai scrieti si voi,...

 

 

va urma :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ala care a facut la stanga fara sa se asigure e de vina, dar cum o sa dovedesti asta? si toata actiunea e in prahova, unde s au intamplat si se intampla multe ( cu procurori, judecatori etc ) . iti cam pierzi timpul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filmul s-a jucat in alt judet,..nu in Prahova. :)

 

Cateva elemente noi din film:

r) nu exista martori directi ai accidentului,

s) automobilistul ofera declaratii contradictorii, de exemplu sustine ca a semnalizat cu 700m inainte,..apoi cu 600 de metri inainte iar initial,..in fata unui reporter, cu 100 de metri inainte, tot in declaratie sustine ca nu a apucat sa vireze stanga, Mai sustine, olograf, ca a aflat de la politisti ca are permisul suspendat.

 

 

Timpul e ceva relativ,... :), depinde de care parte a usii de la baie te situezi cand te taie nevoile. (no offence)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez interventia, dar raspunsul IGPR, brigada rutiera , raspuns ca urmare a petitiei vatamatului, spune ca depasirea coloanei aflate in mers (sau a unui grup de obstacole) este permisa. Altele sunt cazurile cand depasirea coloanei este contraventie, respectiv coloana oficiala sau coloana stationata in diverse situatii (stationata la semafor, la bariera)...

 

Desi, fara cunoasterea acestui aspect, au existat avocati abili care au "pacalit" instanta.

 

Raspunsul de care vorbeam spune clar: in definitia "depasirii" , legiuitorul nu stabileste conditiile legale de efectuare a depasirii, acestea sunt stabilite in cuprinsul legii si in regulamentul de aplicare asadar,..definitia e una,..obligatiile legale "e" alta.

 

P.S. cum ai dedus ca e vorba de mine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. cum ai dedus ca e vorba de mine ?

Din moment ce cunoasteti atat de bine dinamica accidentului si toate detaliile care au urmat am presupus ca despre dumneavoastra este vorba, desi sper sa ma fi inselat.

Editat de fratzyk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit si eu asa, dar eram cu "conserva". In Bucuresti pe raza sectorului 5, acum vreo 7 ani.

 

la Politie el a fost declarat vinovat pentru ca nu s-a asigurat. Drept urmare: el amenda + ridicat permis + mi-a dat RCA-ul si mi-am reparat masina.

 

Din fericire nu a fost cazul de spital, internare, etc...

 

The bottom line:

Cascam bine ochii pe motor pentru ca suntem invizibili sau neglijabili pentru ceilalti participanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din moment ce cunoasteti atat de bine dinamica accidentului si toate detaliile care au urmat am presupus ca despre dumneavoastra este vorba, desi sper sa ma fi inselat.

 

O imagine face cat o mie de cuvinte.

Dinamica accidentului poate fi reconstruita aproape integral, chiar prin utilizare de soft-uri dedicate, ex: virtual crash, pe colectarea si interpretarea semnelor lasate la fata locului, zgarietura lasata de motocicleta la cadere pe asfalt, borsul de care vorbeam,..alte semne pe asfalt. :)

» Post actualizat in 21 Mar 2017 12:56

ba exista martori, cel putin teoretic...aia din cele 2 masini depasite...

Perfect adevarat.

 

Cum pot fi gasiti devreme ce, intr-un adevarat spirit civic,..au plecat de la locul accidentului ?

» Post actualizat in 21 Mar 2017 12:58

Am patit si eu asa,

 

Corect,..Asta e prima lectie : Asigura-te ca esti sau ai fost vazut. Cum ?...pai,..sirena, claxon de 160 dB plus lumini stroboscopice .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 21 Mar 2017 12:56

 

Perfect adevarat.

 

Cum pot fi gasiti devreme ce, intr-un adevarat spirit civic,..au plecat de la locul accidentului ?

Acea camera despre care spuneati nu a inregistrat si in momentul depasirii?

 

Presupun ca pe ea se vad si numerele de inmatriculare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stim decat ca, urmare a accidentului, politia a ridicat drept proba in dosar camera,in lipsa vatamatului..a deschis-o,..fara a avea la dispozitie cablu de date de conectare foarte specific,..apoi a returnat-o proprietarului,...fara a o consemna in nici un fel in dosarul de cercetare penala,...cred ca un jurist ar denumi asta ceva de genul : perimare de probe,...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea se intelege exact: a fost contact intre masina si motoreta sau nu? Daca nu a fost contact si martorii lipsesc eu dupa capul meu nu va dau mare castig de cauza in proces, e la latitudinea judecatorului. Daca a fost contact ar trebui sa fie destul de clar ca soferul autovehiculului depasit se face vinovat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea se intelege exact: a fost contact intre masina si motoreta sau nu? Daca nu a fost contact si martorii lipsesc eu dupa capul meu nu va dau mare castig de cauza in proces, e la latitudinea judecatorului. Daca a fost contact ar trebui sa fie destul de clar ca soferul autovehiculului depasit se face vinovat.

Da, full contact, moto dauna totala, motociclist cateva fracturi pe ici pe colo,

Aspect important : motocicletele dotate cu ABS nu lasa urme de franare dar, (nu incercati asta acasa), daca le infigi cu roata fata , in pozitie de mers, sub bara din spate a vehicolului cu care intri in tamponare,..se obtine o urma de franare de mai mare frumusetea,..

» Post actualizat in 21 Mar 2017 13:09

 

 

Administratorul drumului are obligatia de a instala indicatoare de circulatie in acest sens,...va rugam vedeti punctul a)intriga filmului. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: eu nu inteleg/deduc din cele relatate in primul post daca intre motocicleta si masina a existat impact.

Da sau nu?

 

 

f) accident, motociclist nani-nani, vatamare ,fracturi, bors, salvare, spital, motociclistul refuza internarea dupa 4 ore de investigatii si pleaca la sediul politiei.

De aici poate reiesi ca ala a facut stanga-n fata ta, tu ai franat, ai cazut, te-ai accidentat, dar motocicleta (sau tu) ta nu a atins masina.


» Post actualizat in 21 Mar 2017 13:13

Acum am vazut ca ai updatat....

 

Pe camera nu ai filmuletul in care exista accidentul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, full contact, moto dauna totala, motociclist cateva fracturi pe ici pe colo,

Aspect important : motocicletele dotate cu ABS nu lasa urme de franare dar, (nu incercati asta acasa), daca le infigi cu roata fata , in pozitie de mers, sub bara din spate a vehicolului cu care intri in tamponare,..se obtine o urma de franare de mai mare frumusetea,..

» Post actualizat in 21 Mar 2017 13:09

 

Administratorul drumului are obligatia de a instala indicatoare de circulatie in acest sens,...va rugam vedeti punctul a)intriga filmului. :)

 

Mie unul nu imi e prea clara dinamica accidentului, vreti sa spuneti ca motoreta in cauza s-a infipt in bara spate a masinii, ambele aflate pe contrasens, motoreta in depasire si masina efectuand viraj la stanga? Daca a fost asa e un pic dubios, impactul ar fi trebuit sa fie la un unghi oarecare fata de masina, nu in bara spate, sau macar in coltul din stanga al barii.

 

Un desen ar fi de ajutor si care a fost motivatia procurorului cand a dat vina integral pe motociclist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe camera nu ai filmuletul in care exista accidentul?

Intre momentul accidentului urmat de stare de inconstienta a victimei,...pana la recuperarea camerei drept cadou de la politie,..partea vatamata nu a avut acces la camera video.

 

De ce spuneti : Nu ai filmuletul ?...de unde sa-l am eu ?

» Post actualizat in 21 Mar 2017 13:19

... impactul ar fi trebuit sa fie la un unghi oarecare fata de masina, nu in bara spate, sau macar in coltul din stanga al barii.

Perfect,..taman in coltul din stanga a fost, well-done detective :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rectific atunci... PE CAMERA NU A FOST SURPRINS MOMENTUL ACCIDENTULUI?

 

Probele biologice si expertizele dinamice nu se fac la fiecare accident, e suficient ca cei implicati in accident sa fi suflat in fiola - daca rezultatul e 0 si nu sunt alte suspiciuni, nu se trece la probele biologice.

Raportul de expertiza tehnica la fel, stiu ca se face doar la cerere, cand politia spune ca ai 200 si tu vrei sa-i demonstrezi ca aveai 50. Sau invers. S-ar putea sa ma insel totusi. Aici cealalta parte implicata poate interveni cu o contraexpertiza.

 

De asemenea, din relatare reiese ca soferul masinii implicate in accident primeste penalizare doar pentru conducere fara permis, nicidecum ca parte implicata in producerea accidentului (vezi punctul H)

Cred ca de ajutor ar fi si niste legi in baza carora s-au dat deciziile de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 21 Mar 2017 13:19

Perfect,..taman in coltul din stanga a fost, well-done detective :)

 

Pai in cazul in care accidentul a fost consemnat de catre procuror intocmai cum l-ati descris mai sus (moto se afla deja in depasire-deci pe contrasens- in momentul in care masina a virat stanga) nu inteleg de ce nu e scos vinovat soferul din autovehicul si dimpotriva, a existat un procuror care l-a declarat pe motociclist vinovat integral. Ceva nu se leaga aici.

 

Gata, am inteles: soferul zice ca a semnalizat din timp, motociclistul zice ca nu. Judecatorul decide pe cine crede in cazul asta.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja o dam in "diverse"....:(

 

e simplu:

 

1. daca erati toti in miscare si moto depasea iar ala a tras de volan sa intre in stanga el e vinovat pentru ca nu s-a asigurat, etc...

2. daca el incetinise si semnalizase ca vrea sa faca la stanga, iar moto a depasit, moto e de vina pentru ca asa cum scrie la lege, vehiculele care semnalizeaza intentia de a vira la stanga se depasesc pe partea dreapta.

 

deci...filmuletul ar trebui sa clarifice situatia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rectific atunci... PE CAMERA NU A FOST SURPRINS MOMENTUL ACCIDENTULUI?

 

Probele biologice si expertizele dinamice nu se fac la fiecare accident, e suficient ca cei implicati in accident sa fi suflat in fiola - daca rezultatul e 0 si nu sunt alte suspiciuni, nu se trece la probele biologice.

Raportul de expertiza tehnica la fel, stiu ca se face doar la cerere, cand politia spune ca ai 200 si tu vrei sa-i demonstrezi ca aveai 50. Sau invers. S-ar putea sa ma insel totusi. Aici cealalta parte implicata poate interveni cu o contraexpertiza.

 

De asemenea, din relatare reiese ca soferul masinii implicate in accident primeste penalizare doar pentru conducere fara permis, nicidecum ca parte implicata in producerea accidentului (vezi punctul H)

Cred ca de ajutor ar fi si niste legi in baza carora s-au dat deciziile de mai sus.

In cazul accidentelor din care au rezultat victime, recoltarea probelor biologice este obligatorie,..e articol in lege,..fara nici o alta conditie daca etilotestul ar fi fost zero ,..asadar,...nu e suficienta fiola. Asadar, fara suparare, te inseli.Vezi Art. 187 versus 186 din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002.

 

In cazul in care, procurorul claseaza dosarul penal, se aplica OG 2/2001 privind regimul contraventiilor,...in conditiile legii.

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stim decat ca, urmare a accidentului, politia a ridicat drept proba in dosar camera,in lipsa vatamatului..a deschis-o,..fara a avea la dispozitie cablu de date de conectare foarte specific,..apoi a returnat-o proprietarului,...fara a o consemna in nici un fel in dosarul de cercetare penala,...cred ca un jurist ar denumi asta ceva de genul : perimare de probe,...

pai exista sau nu filmarile pe camera? nu vad ce discutam in lipsa lor si de ce mai discutam daca ele exista. ar trebui sa transeze situatia si sa se vada pe ele si numerele celorlalte masini

 

EDIT: se scrie mult si repede pe topicul asta. vad deja ca raspunsurile la intrebarile directe si clare despre inregistrare sunt evazive. bizar. o sa aleg sa nu imi storc creierii si sa ma mut pe alte topicuri, ceea ce recomand oricarui om intreg la cap

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deja o dam in "diverse".... :(

 

e simplu:

 

1. daca erati toti in miscare si moto depasea iar ala a tras de volan sa intre in stanga el e vinovat pentru ca nu s-a asigurat, etc...

2. daca el incetinise si semnalizase ca vrea sa faca la stanga, iar moto a depasit, moto e de vina pentru ca asa cum scrie la lege, vehiculele care semnalizeaza intentia de a vira la stanga se depasesc pe partea dreapta.

 

deci...filmuletul ar trebui sa clarifice situatia

Excelente ambele comentarii:

1. Da,..toate vehiculele erau in miscare

2. dovada ca nu a semnalizat si nici nu a incetinit este ca nu motociclistul, dar nici macar celelalte 2 vehicule din urma autoturismului ce a virat stanga,..nu au facut depasire prin dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uitati aici:

 

3. Depasirea

Art.45. - (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
(3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta.
(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

deci...se putea evita frumusel, daca motociclistul se ducea pe banda 1 si mergea mai repede ca celelalte vehicule, conform punctului 4).

Nu ma intelegeti gresit, nu caut vina motociclistului dar vreau sa subliniez ca exista o solutie mai "safe".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelente ambele comentarii:

1. Da,..toate vehiculele erau in miscare

2. dovada ca nu a semnalizat si nici nu a incetinit este ca nu motociclistul, dar nici macar celelalte 2 vehicule din urma autoturismului ce a virat stanga,..nu au facut depasire prin dreapta.

 

Deci se cauta dovezi care sa arate ca soferul nu a semnalizat corespunzator la stanga ele fiind cei 2 soferi care lipsesc si filmarea video de pe camera care nu exista sau ceva asemanator, deci practic dovezi nu exista in acest sens. Judecatorul decide pe cine sa creada, cum am mai zis, si de regula e ala care tipa mai tare si mai des. Chiar daca castiga motociclistului ii va fi foarte greu sa recupereze paguba de la soferul fara permis, nu cred ca RCA-ul il acopera, si se ajunge la alt proces pt recuperarea daunelor. Dureri mari de cap. Insanatosire grabnica accidentatului.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...