Sari la conținut

BMW F850GS/F900GS


Postări Recomandate

https://www.morebikes.co.uk/37116/spy-shots-revealed-bmws-2018-f900gs-caught-out-in-finished-trim/

 

BMW-F900-GS-002-copy.jpg

 

Se pare ca cel mai tarziu in toamna BMW va prezenta urmasul seriei F700/F800GS.

 

Motor nou, de 900 cmc (se presupune), sasiu nou, subframe mai rezistent, electronica garla, practic o motocicleta complet noua.

 

Un aspect interesant e ca rezervorul se muta in fata, nu va mai fi sub sa. Unul din punctele forte ale actualului F800GS era tocmai centrul de greutate jos, datorat in principal locatiei rezervorului. Prin aceasta mutare, e posibil ca nou F900GS sa piarda un atu ce il avea in fata concurentei.

 

In poza de mai jos, in acel camion cica ar fi noul model langa cel vechi (F800GS), iar diferenta de marime intre cele doua este considerabila. Chiar credeam ca motorul mai mare de langa este un R1200GS :D

 

BMW-F900-GS-004-copy.jpg

 

Una peste alta, ne asteapta vremuri interesante in 2018: BMW F900GS, KTM 790 Adventure, Yamaha Tenere 700... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nu am fost suficient de clar. Cel din dreapta e cel vechi, iar in stanga cel nou (cu stop-ul gen SV650). Asta nou pare muuult mai slim, chiar in articol zice ca e posibil sa-l fi facut mai ingust pt a se putea ajunge mai bine la sol cu ambele picioare.

 

"What is also clear from our picture below is that the mid-point of the bike, where a rider’s legs reach down to the floor, has been made specifically more narrow than on the older machine. BMW has done this to make the bike easier to paddle about on and to increase the amount of foot on the floor without having to reduce seat height"


» Post actualizat in 15 Apr 2017 10:17

Da, nu am fost suficient de clar. Cel din dreapta e cel vechi...

 

Desi...pana mea, seamana, dar nu rasare:

 

2009-BMW-F800GSi.jpg


Rezervorul pare enorm la cel din spyshots, mai degraba are dimensiunea unui R1200GS.

 

In fine, asta e mai putin important, cine stie ce "experiment" e al doilea motor din poze, conteaza ca in sfarsit BMW misca ceva in categoria mid-adventure, iar daca pretul va fi undeva pe la 10k euro, merita de luat in seama pt cine vrea ceva cu capabilitati de off, dar nu se poate "intinde" spre 13k euro (cat e o Africa Twin).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel din dreapta e F800GS Adventure.

 

Cat despre pret, actualul F800GS cu toate pachetele e undeva in jur de 12.000 de euro, asa ca nu cred ca noul model o sa fie mai jos ca pret.

Editat de S3RJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Bavaria, actualul F800GS e 10.9k Euro. Nu stiu cum e cu discount-urile la mobre, dar la conserva BMW am primit 25%. Cred ca sunt sanse sa o poti lua fix la 10k euro (poate ne lamureste cineva care chiar si-a cumparat mobra BMW noua). Si da, e "cheala", dar la fel de cheala e si o Africa Twin sau un KTM 1090 Adventure.

 

Cat despre ESA, se poate trai si fara. Am ceva similar pe masina si e doar "nice to have", din categoria sunroof panoramic & shit. Din ce stiam eu, pe F800GS se poate regla electronic numai rebound-ul pt shock-ul spate, preload-ul e tot manual (spre deosebire de R1200GS, unde ESA intervine asupra tuturor parametrilor, atat fata cat si spate). Majoritatea de pe forumurile din afara recomanda sa nu "spanzuri" banii pe ESA la F800GS si mai bine sa-ti iei un shock spate bun (gen Ohlins). Si ma refer la cei care deja au optiunea.

 

Probabil ca noul F900GS va veni cu mai multa electronica, mai important e insa ca o parte din aceasta electronica sa fie standard (de exemplu bullshit-ul ala cu "computer de bord mai avansat" mi se pare penibil). Personal, la o mobra pt 50-50 on-off, vad suficiente ABS-ul decuplabil si un TCS cu mod de off-road (adica ce are acum o Africa Twin - cel mai "basic" motor de genul asta care il poti cumpara, fara bling-bling-uri inutile si care totusi isi face treaba cu succes).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut pretul de lista la F800GS era 10.940 euro fara nici o optiune si 12.125 euro cu pachet Dynamic (ABS si ESA offroad, etc), pachet cu manere incalzite, computer bord, cric central si suporti cutii bagaje laterale, plus hand guards.

 

Discount de 25% nu o sa vezi la moto decat daca o sa cumperi peste 20 de moto probabil. Din ce stiu eu, adaosul dealerilor moto este semnificativ mai mic. La 10% te poti astepta doar ca motocicleta respectiva a stat niste luni bune in showroom.

 

ESA la F800 si F700 este asa cum zici tu, adica regleaza doar rebound si damping, preload-ul fiind manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e cu discount-urile la mobre, dar la conserva BMW am primit 25%.

 

In ce conditii ai primit un discount asa de mare?? Ca nu pot crede ca ti-ai comandat masina si ti-au dat atat. Era deja masina de show-room putin rulata, sau luata la "flota" pe o firma? Sau model care a iesit din fabricatie (cum ar fi acum seria 5)?

Ca in conditii normale sigur nu este posibil asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu conteaza ce pun pe ea, conteaza ca fanaticii BMW o vor cumpara oricum. BOR-ul de la tara e nimic in comparatie cu ei :)

 

Aici nu comentez. F800 a fost o mobra deosebit de faina. Dar sa ceri 13k pe o mobra neschimbata de 9 ani e o gluma proasta. La fel de proasta ca aia cu 13k pentru 98 cp africani :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... iar daca pretul va fi undeva pe la 10k euro, merita de luat in seama pt cine vrea ceva cu capabilitati de off, dar nu se poate "intinde" spre 13k euro (cat e o Africa Twin).

 

Asta cu siguranta nu este posibil. Daca prin mid adv intelegi 1000 cc, sigur nu. Si nu cred in niciun caz ca telul BMW este sa fie mai ieftin decat concurenta. pana si Vstrom 1000 este peste 12.000 pret de baza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aici nu comentez. F800 a fost o mobra deosebit de faina. Dar sa ceri 13k pe o mobra neschimbata de 9 ani e o gluma proasta. La fel de proasta ca aia cu 13k pentru 98 cp africani :D

Pretul real.e undeva in jurul a 10000. Honda inca mizeaza pe valva stârnita iar BMW pluseaza prin plaja lor de fani.

 

Oricum, intre cele doua, Africa e clar the next level.

 

Desi are sub 100 cai, la ghidon se simte mult mai vioaie.

Editat de Gixu.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar sa ceri 13k pe o mobra neschimbata de 9 ani e o gluma proasta. La fel de proasta ca aia cu 13k pentru 98 cp africani :D

 

Nu, cere doar 11,5 k. Tocmai am spus ca 13k este pretul cu TOATE optiunile. :moron: Unele dintre ele nu existau acum 9 ani :) Si mici imbunatatiri sau macar refresh de design au existat, stii bine.

Si mai ales in acelasi context cu Africana, ies iar confuzii. Aia este "cheala" (pret de baza dar, ma rog, cu TC inclus) 13k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca 11.5 ... ish am dat la final de 2011. Cu manere incalzite, cb, abs, cric central si ceva crashbar parca. Restul de dotari de acum gen esa pe spate si panarama aia de furca pe fata ma lasa rece. Ce-i drept ca decat Africa mai bine iar F800. Din fericire am avut optiunea 1090lui luat cu o reducere semnificativa.

 

Concluzia e clara. Daca vor sa ramana in jurul lui 13k un update semnificativ e necesar. Gen F900.

 

Aceeasi poveste si la 1200. Deja incepe lumea sa migreze spre 1290 sas si sar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi poveste si la 1200. Deja incepe lumea sa migreze spre 1290 sas si sar.

 

Obiectiv (despre 1200 si poate nu numai): de exemplu, in Austria, tara de origine a KTM-ului, nu exista comparatie, BMW vinde incomparabil mult mai bine. Si, desi tot apar pe strada si alte modele concurente, GS-ul se vinde mai rau ca oricand, nu au scazut vanzarile. Iar cu facelift-ul asta din 2017 va fi iar o mica explozie cred. Cel putin astia la BMW Viena vand acum de rup.

 

Subiectiv, parerea mea: segmentul fiind clar in crestere (ca si la SUV-uri) pt ca modelele respective ofera multe avantaje fata de alte clase/tipuri, multa lume este tentata sa schimbe tipul de moto. In mod cumva firesc, cine nu a luat pana acum BMW, indiferent de motiv, poate nu va lua nici mai departe. De aceea, eu cred ca majoritatea celor care iau un enduro-touring alta marca decat BMW sunt cei veniti de la alte marci/tipuri de moto.

Fara dubiu, exista si dezamagiti de BMW sau care doar vor sa incerce si altceva (ex. tentati de multi cai ai KTM). Dar incomparabil mai putini decat cei mentionati anterior. Deci afirmatia cu "incepe lumea sa migreze" nu o vad fondata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am plecat de la BMW. SI repet mi-a placut mult. Am convietuit 5 ani si 65k km. Mai am doi prieteni care intre BMW si Ducati au mers spre 1290 SAS.

 

N-am zis ca o sa se intample maine. Poate nu o sa se intample deloc. Dar tinand cont ca cel mai ieftin model de KTM din gama adventure are aceeasi putere cu vardul de lance de la BMW eu asa vad lucrurile. Mai ales ca acum 1200gs si 1290 SAS/R sunt egale la dotari si gagdgeturi daca nu KTM sta usor mai bine. De pret nu mai zic. Asta nu inseamna ca daca BMW nu ne mai abureste cu modificari minore ici colo si scoate ceva fain nu o sa ma intorc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din poze motorul pare să fie același parallel-twin făcut de Rotax ca și până acum - cu o cursă ceva mai mare la pistoane probabil. Scopul principal al creșterii-n cc: normele de poluare, câțiva căluți și ceva newtonași în plus, eventual motor ceva mai relaxat. În rest plastice noi, cadru nou și ceva electronică.

 

Nu este o motocicletă 100% nouă, dar au făcut ce trebuia pentru a-și menține publicul țintă interesat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ce conditii ai primit un discount asa de mare?? Ca nu pot crede ca ti-ai comandat masina si ti-au dat atat. Era deja masina de show-room putin rulata, sau luata la "flota" pe o firma? Sau model care a iesit din fabricatie (cum ar fi acum seria 5)?

Ca in conditii normale sigur nu este posibil asa ceva.

 

La orice BMW cu xDrive vei primi 25%, conditia e xDrive-ul (si posibil si AT-ul) ca deh, asta e visul oricarui roman, premium si 4x4 :D. Exact cum si la VW primesti 6k euro la orice Passat Comfortline cu motor 2.0 TDI (daca e benzina nu, daca e alta echipare nu). Ofertele astea se fac dupa cererea de la noi, de asta is pline strazile de anumite combinatii motor/echipare.

 

La mine era comanda noua, un 320i xDrive, mai am un amic care-si configurase un 320d xDrive cu jumate de an inainte, bine la el se ducea spre 50k euro inainte de reducere ca-si pusese toate cacao-urile pe el si a primit 24%. Faza e ca la inceput iti dau un discount mai mic si apoi dupa cateva zile te suna sa-ti spuna ca uite dom'le ce am facut pt tine, veti beneficia de discount doar cum la bancheri si nu mai stiu eu ce profesie a mai zis ca da. Personal, mi s-a parut de prost gust faza, tipic romaneasca. Ca fapt divers, nu am luat masina respectiva (de 34k euro era vb), aveam vreo 20k in buzunar iar pt restul urma sa iau finantare...pana la urma am cumparat o compacta non-premium noua de banii aia si nu regret chiar asa tare :))).

 

p.s.: singurul contact cu aceasta marca a fost in urma cu cativa ani cand la acelasi dealer eram interesat de un seria 1, atunci am fost la un pas sa dau banii pe cazan, deja discutiile erau de genu la ce curs valutar se face plata...nu stiu in ce masura a contat asta a doua oara, cert e ca amic-ul asta al meu nu mai avusese nici o treaba cu bmw pana atunci si tot a obtinut discount similar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...