Jump to content

Stander central_homemade


Recommended Posts

Salut,

 

Astazi fiind mai liber iar afara a plouat aproape toata ziua, mi-am propus sa confectionez un stander central care ridica si pozitioneaza motocicleta pe verticala, iar in prima faza roata din spate este suspendata. Prin atasarea un cric auto sub evacuari se suspenda si roata din fata. Stander-ul ofera stabilitate si a fost realizat numai cu materiale 'gasite' in atelier : teava de 3 dimensiuni( se poate confectiona si din profil rectangular), pladbanda pentru talpi fixare sol, bolturi pentru fixare cadrelor in axa centrala a motocicletei, surub M 16+ piulita, surub M8, bucsa trecere, vopsea spay neagra:

Scule de baza: transformator sudura, polizor ungiular, masina gauri banc.

Timp de lucru: 6 ore

Functionare:

1. Se fixeaza boltul in orificiul central al motocicletei pe partea stanga(Foto A)

2. Se instaleaza cadrul A cu bucsa in bolt(Foto B) .

3.Se fixeaza cadrul B pe partea dreapta a motocicletei cu boltul cadrului in axul central(Foto C).

4.Se blocheaza cele doua cadre la partea inferioara cu surubul de blocaj M8(Foto_D).

5.Se rigidizeaza stander-ul cu ajutorul surubului axial M16(Foto_E).

6. Se introduce parghia de ridicare in cadrul A si se ridica motocicleta, iar apoi se impinge in fata pana cand stander-ul se aseaza cu cele doua talpi pe sol( max 3 secunde dureaza miscarea).( Foto F, G, H)

7. Daca se doreste ca si roata fata sa fie ridicata se introduce ce un cric auto( ex:Dacia)(Foto I, J si K)

8. Revenirea la pozitia intiala se face aplicand operatiile in ordine inversa.

 

Spor la lucru :peace:

post-74268-0-44331700-1494009533_thumb.jpg

post-74268-0-64719400-1494009576_thumb.jpg

post-74268-0-10008000-1494009810_thumb.jpg

post-74268-0-48703100-1494009834_thumb.jpg

post-74268-0-24344900-1494009863_thumb.jpg

post-74268-0-73045400-1494009894_thumb.jpg

post-74268-0-33067200-1494010355_thumb.jpg

post-74268-0-27653400-1494010385_thumb.jpg

post-74268-0-64612200-1494010415_thumb.jpg

post-74268-0-16529700-1494010461_thumb.jpg

post-74268-0-54113500-1494010487_thumb.jpg

post-74268-0-78150000-1494010515_thumb.jpg

post-74268-0-53457500-1494010560_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ce face deosebit fata de un stander spate obisnuit?

asta merge doar la modelu asta de motocicleta, herniezi cand il folosesti, eventual zgarai atelajul sau il tavalesti ...

 

in rest e de premiat efortul... nu , glumesc

Link to comment
Share on other sites

Da, greu de vazut si de inteles pentru ...

1. Cu o singura ridicare si un singur stander poti lucra la roata din spate si cu un cric elementar la roata din fata

2. Ofera stabilitate fata de chinezariile din comert la 200-300 lei

3. Placerea de a face ceva ' homemade' ..aici este o alta poveste

Link to comment
Share on other sites

Cunosc proiectul, am vrut sa il fac si eu mai demult insa nu am mai reusit .

 

Avantajele fata de standerul spate este ca iti ridica motocicleta din cadru. Poti lucra la roata spate, si inclusiv la bascula.

 

Alt avantaj este ca se poate ridica foarte usor pentru a se lucra si la fata.

Link to comment
Share on other sites

Cu o motocicleta de 250 kg trebuie sa ai mare grija cu stander clasic spate la pozitionarea motocicletei pe verticala, fixarea stander-ului in suporti si ridicare. Se poate 'da usor pe jos' motocicleta intr-o clipa de neatentie sau ezitare. Solutia de mai sus este sigura si eficienta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Ca tot aveam un jug inferior din fier si doua tuburi care asteptau linistite moartea prin ruginire de tot, am modificat si eu un stander central pentru a putea ridica ambele roti fara sa herniez cand il folosesc. 

IMG_20220624_185346.thumb.jpg.da6b236157edf72292c35b1082c9a6b7.jpg

 

IMG_20220624_185423.thumb.jpg.5f9f7f6dc351b63be03adc4971f77245.jpg

 

IMG_20220624_133251.thumb.jpg.e2c7b03e513fc6bdb507e729b2a17ffa.jpg

 

IMG_20220624_133221_1.thumb.jpg.fba46f52bd9844967bd4b95d5ddce523.jpg

IMG_20220624_133301_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, WotRU2Me said:

Ca tot aveam un jug inferior din fier si doua tuburi care asteptau linistite moartea prin ruginire de tot, am modificat si eu un stander central pentru a putea ridica ambele roti fara sa herniez cand il folosesc. 

IMG_20220624_185346.thumb.jpg.da6b236157edf72292c35b1082c9a6b7.jpg

 

IMG_20220624_185423.thumb.jpg.5f9f7f6dc351b63be03adc4971f77245.jpg

 

IMG_20220624_133251.thumb.jpg.e2c7b03e513fc6bdb507e729b2a17ffa.jpg

 

IMG_20220624_133221_1.thumb.jpg.fba46f52bd9844967bd4b95d5ddce523.jpg

IMG_20220624_133301_1.jpg

Mno ... adevărată mecanică navală cu ceva tangaj asigurat (elastic pe corzi) din construcție 👍

Link to comment
Share on other sites

Dracia are tendinta permanenta spre asieta negativa, mobra vine in nas si se stabilizeaza doar cand are prova pe uscat, conceput astfel de catre producator, care recomanda si montarea invers fata de cum se vede montat in poze, adica parghia neagra pe babord si orientata catre pupa. Numai ca, in pozitia "normala", nu reusesc sa ridic fata din pricina pozitiei centrului de greutate al motocicletei, care pica mereu in afara ariei bazei de sprijin. Asa ca l-am montat invers, am contracarat tendinta de bandare catre babord prin montarea unui tub de sprijin la sol (cand ridicam roata fata cu ajutorul chingilor, tindea sa cada spre inainte-stanga) si am redus sansa de a pocni ceva prin mine cand readuc motocicleta pe roti prin montarea celui de-al doilea tub, cu rol de parghie (nefiind pozitia fireasca de montaj, cam cerea ceva efort punerea motocicletei pe roti). Ambele sunt reglabile si foarte usor de fixat in pozitia dorita,  culisand prin gaurile in care au fost proiectate sa fie reglate/fixate. 

Ansamblul e foarte stabil la mare, debarcarea si ambarcarea de greutati (roti, furca) nu schimba absolut deloc asieta, doar modifica tensiunea in parame, fara sa le deformeze suficient incat sa conteze in practica. O sa cumpar totusi niste parame mai serioase, astea sunt prea mici si devin greu de desfacut dupa ce au stat in tensiune (se musca 🤣).

Edited by WotRU2Me
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Proiect pentru la iarnă. Ți-a ieșit fain! 👍👍👍

Multam, chiar nu e greu de conceput/realizat.

Totusi, necesita ceva pricepere in ale sudurii. In caz ca nu esti chiar sigur, mai bine apelezi la un prieten care stie (cazul meu).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...