RazvanRzv1991 Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 Salutari, Am ramas fara incarcare la baterie la Yamaha R1 2003. Dupa ce m-a lasat in drum, in mers, pusa 10 minute pe cabluri la o masina a incarcat ceva bateria incat sa ajung acasa cu farurile oprite. La baterie dupa ce am pus-o pe redresor 12 ore sa refac bateria, am cu motor oprit cam 12.80 volti. Cand pornesc nu incarca. Tensiunea scade constant, merge pe baterie. Am masurat la mufa de vine de la stator la releul regulator de incarcare si pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v. Sa fie dus doar statorul? Sau sa se fi stricat tot ansamblul stator/rotor? Oare si releul regulator s-a distrus? Ce parere aveti? Astept cu interes raspunsuri mai ales de la cei care ati avut probleme cu incarcarea ( in special pe Yamaha). Multumesc anticipat de raspunsuri, Razvan P. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 Am patit ceva asemanator si era o mufa care nu era cuplata bine fix inainte de a duce la baterie. Inainte sa schimbi ceva verifica bine toate cablurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 (editat) E posibil, cum ai zis si tu, sa fie statorul si rotorul. Desfa capacul si vezi daca mai sunt magnetii aia lipiti acolo, ca deobicei se dezlipesc si fac pagube. Problema ca nu prea se gasesc piese si daca se gasesc, sunt scumpe rau. Editat Mai 21, 2017 de adidas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 daca ai masurat corect cel putin statorul e mort, daca nu ai zgomote de masina de rajnit cafea probabil ca rotor nu are nimic, releul il poti verifica fara motor dar nu-i 100% concludent ... daca nu gasesti nicaieri stator da-mi pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 Releul?Desi nu prea se duce la astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 21, 2017 Share Postat Mai 21, 2017 statorul 100%.. am patit acelasi lucru la r1 2003. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mickey20 Postat Mai 22, 2017 Share Postat Mai 22, 2017 Prima data verifica releul de incarcare. Cauta o schema dupa care sa faci o verificare pe pinii de pe releu. Daca valorile (rezistentele) masurate pe pini sunt ok , atunci mergi mai departe pe traseu la stator. Nu schimba dupa ureche sau dupa parerile unora, asta daca nu vrei sa arunci banii pe fereastra ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 22, 2017 Share Postat Mai 22, 2017 pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v. Releul?Desi nu prea se duce la astea... Prima data verifica releul de incarcare. Cauta o schema dupa care sa faci o verificare pe pinii de pe releu. Daca valorile (rezistentele) masurate pe pini sunt ok , atunci mergi mai departe pe traseu la stator. Nu schimba dupa ureche sau dupa parerile unora, asta daca nu vrei sa arunci banii pe fereastra ! uite asa imi creste tensiunea de dimineata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 22, 2017 Share Postat Mai 22, 2017 uite asa imi creste tensiunea de dimineata... Stai calm nu te agita daca ai masurat corect cel putin statorul e mort, Am masurat la mufa de vine de la stator la releul regulator de incarcare si pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v. De unde stii ca masuratorea e corecta, din exprimare, nu prea. Daca stia ce face nu mai intreba pe aici, desfacea si se uita ce se intampla acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan.fitiila Postat Mai 22, 2017 Share Postat Mai 22, 2017 (editat) Verifica statorul intai cu motorul oprit: 1. Verifica rezistenta intre oricare 2 dintre cele 3 fire venite din stator (valorile le ai in carte). Daca R+= (intrerupt) --> Not OK --> stator nou 2. Verifica ulterior ca nu cumva sa ai scurt (continuitate) intre oricare firele venite de la stator si masa. Daca ai vreun scurt --> Not OK --> stator nou Ai mai multe detalii in filmul de mai jos Editat Mai 22, 2017 de razvan.fitiila Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanRzv1991 Postat Mai 22, 2017 Autor Share Postat Mai 22, 2017 Multumesc pentru pareri. O sa desfac azi sau maine capacul sa vad situatia statorului. Da, am masurat bine, de la stator la cele 3 fire (mufa de intra in releul regulator de incarcare) am tensiunile alea de 0, 1.2v si 1.4v curent alternativ. Deci cam 99 la suta problema e la stator. Eu intrebam si daca e posibil sa fie si rotorul dus si statorul. De asemenea sa probez releul de incarcare nu stiu, mai ales ca in conditiile in care motorul nu incarca prin stator, nu am ce verifica cu el pornit. Imi e frica sa nu se fi stricat si releul e la tensiunea incorecta data de stator. Multumesc celor mi-au oferit ajutor in achizitia unui stator. In cazul in care nu reusesc sa rezolv problema o sa apelez la voi. Voi reposta cand am un verdict clar. Sper sa ies cat de ieftin posibil. Multumesc, Razvan Popa. » Post actualizat in 22 May 2017 11:07statorul 100%.. am patit acelasi lucru la r1 2003. Salut. Si in cazul tau a fost doar statorul? sau si rotorul? Statorul a defectat si releul regulator de incarcare in cazul tau? Merci » Post actualizat in 22 May 2017 14:58REZOLVARE problema. - Stator cu probleme. Am desfacut capacul la stator. Statorul era cu pricina. firele din cauza uzurii dadeau in scurt la masa. Refacut firele intre bobine si garnitura de vine pe marginea capacului statorului. Acum imi incarca foarte stabil intre 13.70 si 14.10 cu toti consumatorii porniti in functie de turatie. Statorul arata totusi semne de uzura. E foarte posibil ca dupa culoarea bobinelor si dupa gradul de topore din jur sa fie pe duca statorul. Probabil in viitor o sa fie nevoie de stator nou. Releul de incarcare era ok si rotorul in regula. Multumesc tututor pentru raspunsurile prompte. O zi buna ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 23, 2017 Share Postat Mai 23, 2017 Salut. Tu esti cel ce a venit la mine sa cumpere releul de incarcare? Au fost 2 tineri, fata si baiat, aveau acceeasi problema cu un R1 2003. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanRzv1991 Postat Mai 23, 2017 Autor Share Postat Mai 23, 2017 » Post actualizat in 23 May 2017 09:33Salut. Nu sunt eu. Eu Sunt din Sibiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Mai 23, 2017 Share Postat Mai 23, 2017 Multumesc pentru pareri. O sa desfac azi sau maine capacul sa vad situatia statorului. Da, am masurat bine, de la stator la cele 3 fire (mufa de intra in releul regulator de incarcare) am tensiunile alea de 0, 1.2v si 1.4v curent alternativ. Deci cam 99 la suta problema e la stator. Eu intrebam si daca e posibil sa fie si rotorul dus si statorul. De asemenea sa probez releul de incarcare nu stiu, mai ales ca in conditiile in care motorul nu incarca prin stator, nu am ce verifica cu el pornit. Imi e frica sa nu se fi stricat si releul e la tensiunea incorecta data de stator. Multumesc celor mi-au oferit ajutor in achizitia unui stator. In cazul in care nu reusesc sa rezolv problema o sa apelez la voi. Voi reposta cand am un verdict clar. Sper sa ies cat de ieftin posibil. Multumesc, Razvan Popa. » Post actualizat in 22 May 2017 11:07 Salut. Si in cazul tau a fost doar statorul? sau si rotorul? Statorul a defectat si releul regulator de incarcare in cazul tau? Merci » Post actualizat in 22 May 2017 14:58 REZOLVARE problema. - Stator cu probleme. Am desfacut capacul la stator. Statorul era cu pricina. firele din cauza uzurii dadeau in scurt la masa. Refacut firele intre bobine si garnitura de vine pe marginea capacului statorului. Acum imi incarca foarte stabil intre 13.70 si 14.10 cu toti consumatorii porniti in functie de turatie. Statorul arata totusi semne de uzura. E foarte posibil ca dupa culoarea bobinelor si dupa gradul de topore din jur sa fie pe duca statorul. Probabil in viitor o sa fie nevoie de stator nou. Releul de incarcare era ok si rotorul in regula. Multumesc tututor pentru raspunsurile prompte. O zi buna ! Cu siguranta o sa ai nevoie de un nou stator...iti trebuie un lac special care se da peste acele fire. La mine doat statorul a fost problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 24, 2017 Share Postat Mai 24, 2017 (editat) Deci, cum spuneam, problema identica, tot cu un stator de R1 2003, pe 2 faze tensiunea era aproape 0V, continuitate electrica exista pe infasurari, doar ca era scurt pe iesire.Un R1 din Focsani. Rezolvat cu un stator second, culmea, gasit in aceeasi zi in Bucuresti. Editat Mai 24, 2017 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanRzv1991 Postat Mai 27, 2017 Autor Share Postat Mai 27, 2017 Salut. Multumesc de raspuns. Sunt la a 3a Yamaha si pana acum toate au avut probleme cu incarcarea. La Yamaha Virago 535 mi s-a ars releul de incarcare, la Yamaha R1 RN 04 tot releul, acum asta RN09 vad ca a avut statorul. O fi boala la Yamaha treaba asta cu incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 27, 2017 Share Postat Mai 27, 2017 O fi boala la Yamaha treaba asta cu incarcarea. Eu am un FZR1000EXUP din '95... si niciodata nu am avut probleme cu incarcarea. Ah, dar stai asa, e model "cu excitatie", nu "modern", poate de aia nu se strica?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RazvanRzv1991 Postat Mai 28, 2017 Autor Share Postat Mai 28, 2017 Salut, Cred ca tine si de calitatea unor vremuri in care se fabricau lucruri solide. Cred ca anii 80 si 90 au fost varful calitatii pe termen lung in industria auto. Dupa in goana dupa tehnologizare si reducere de costuri, calitatea clar a scazut in noul mileniu O zi faina! » Post actualizat in 13 Jun 2017 17:34UPDATE. Cum aveam statorul uzat am zis sa caut unul nou. Am cumparat unul nou, dar after market si l-am montat in jur de 25 mai. Astazi dupa un drum prin oras in trafic, caldura mare, motor incins, am constat ca minunatul stator nou after market nu incarca ok. (am montat pe bord un voltmetru digital care e pus contact, cand invart cheia merge si el indica undeva cu 0.2 volti mai putin decat direct la borne) Ajung acasa, masor, cu multimetru ok, direct la borne : Cu motor oprit contact luat, bateria 12.50 volti. Contact pus, 12.30, in mers motor pornit si mufa stator scoasa , in jur de 12,10, 12.v si scadea constant. Masurat fazele statorului 1-3 de la 20v in sus in functie de turatie, 1-2, idem,,,,,2-3 , belea 1,6-1.9 volti in functie de turatie. Cu mufa stator pusa, ceva ceva , cumva incarca, caci cu motorul porit am in jur de 12,50-12,70, chiar 12.80 volti in functie de turatie.....Ciudatenia e alta, cand e rece motoru, cateva minute si faza cu pricina 2-3 incarca ok, si implicit incarcarea e ok peste 13,5 volti. O sa repet maine la rece verificarile astea sa vad daca face la fel. Ghinionul e pe mine vad pornit, as lua si un stator SH dar am gasit numai pe forumuri, grupuri si nu am certitudinea ca nu cumpar tot unu care incarca 2/3 ca faze sau e bulit, iar dastea noi m-am lecuit. Pareri dragi colegi de forum????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.