Sari la conținut

Yamaha R1 lipsa incarcare


Postări Recomandate

Salutari,

 

Am ramas fara incarcare la baterie la Yamaha R1 2003. Dupa ce m-a lasat in drum, in mers, pusa 10 minute pe cabluri la o masina a incarcat ceva bateria incat sa ajung acasa cu farurile oprite.

La baterie dupa ce am pus-o pe redresor 12 ore sa refac bateria, am cu motor oprit cam 12.80 volti. Cand pornesc nu incarca. Tensiunea scade constant, merge pe baterie.

Am masurat la mufa de vine de la stator la releul regulator de incarcare si pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v.

Sa fie dus doar statorul? Sau sa se fi stricat tot ansamblul stator/rotor? Oare si releul regulator s-a distrus?

Ce parere aveti? Astept cu interes raspunsuri mai ales de la cei care ati avut probleme cu incarcarea ( in special pe Yamaha).

 

Multumesc anticipat de raspunsuri,

Razvan P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am patit ceva asemanator si era o mufa care nu era cuplata bine fix inainte de a duce la baterie. Inainte sa schimbi ceva verifica bine toate cablurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil, cum ai zis si tu, sa fie statorul si rotorul. Desfa capacul si vezi daca mai sunt magnetii aia lipiti acolo, ca deobicei se dezlipesc si fac pagube.

Problema ca nu prea se gasesc piese si daca se gasesc, sunt scumpe rau.

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai masurat corect cel putin statorul e mort, daca nu ai zgomote de masina de rajnit cafea probabil ca rotor nu are nimic, releul il poti verifica fara motor dar nu-i 100% concludent ...

 

daca nu gasesti nicaieri stator da-mi pm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima data verifica releul de incarcare. Cauta o schema dupa care sa faci o verificare pe pinii de pe releu.

Daca valorile (rezistentele) masurate pe pini sunt ok , atunci mergi mai departe pe traseu la stator.

 

Nu schimba dupa ureche sau dupa parerile unora, asta daca nu vrei sa arunci banii pe fereastra !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v.

 

 

Releul?Desi nu prea se duce la astea...

 

 

Prima data verifica releul de incarcare. Cauta o schema dupa care sa faci o verificare pe pinii de pe releu.

Daca valorile (rezistentele) masurate pe pini sunt ok , atunci mergi mai departe pe traseu la stator.

 

Nu schimba dupa ureche sau dupa parerile unora, asta daca nu vrei sa arunci banii pe fereastra !

 

 

uite asa imi creste tensiunea de dimineata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite asa imi creste tensiunea de dimineata...

Stai calm nu te agita

 

daca ai masurat corect cel putin statorul e mort,

 

Am masurat la mufa de vine de la stator la releul regulator de incarcare si pe cele 3 faze am pe curent alternativ 0v, 1.2v si 1.4v.

 

De unde stii ca masuratorea e corecta, din exprimare, nu prea. Daca stia ce face nu mai intreba pe aici, desfacea si se uita ce se intampla acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica statorul intai cu motorul oprit:

 

1. Verifica rezistenta intre oricare 2 dintre cele 3 fire venite din stator (valorile le ai in carte). Daca R+= (intrerupt) --> Not OK --> stator nou

 

2. Verifica ulterior ca nu cumva sa ai scurt (continuitate) intre oricare firele venite de la stator si masa. Daca ai vreun scurt --> Not OK --> stator nou

 

Ai mai multe detalii in filmul de mai jos

 

Editat de razvan.fitiila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru pareri. O sa desfac azi sau maine capacul sa vad situatia statorului. Da, am masurat bine, de la stator la cele 3 fire (mufa de intra in releul regulator de incarcare) am tensiunile alea de 0, 1.2v si 1.4v curent alternativ. Deci cam 99 la suta problema e la stator. Eu intrebam si daca e posibil sa fie si rotorul dus si statorul. De asemenea sa probez releul de incarcare nu stiu, mai ales ca in conditiile in care motorul nu incarca prin stator, nu am ce verifica cu el pornit. Imi e frica sa nu se fi stricat si releul e la tensiunea incorecta data de stator.

 

Multumesc celor mi-au oferit ajutor in achizitia unui stator. In cazul in care nu reusesc sa rezolv problema o sa apelez la voi.

 

Voi reposta cand am un verdict clar. Sper sa ies cat de ieftin posibil.

 

Multumesc, Razvan Popa.


» Post actualizat in 22 May 2017 11:07

statorul 100%.. am patit acelasi lucru la r1 2003.

Salut.

 

Si in cazul tau a fost doar statorul? sau si rotorul? Statorul a defectat si releul regulator de incarcare in cazul tau?

 

Merci


» Post actualizat in 22 May 2017 14:58

REZOLVARE problema. - Stator cu probleme.

 

Am desfacut capacul la stator. Statorul era cu pricina. firele din cauza uzurii dadeau in scurt la masa. Refacut firele intre bobine si garnitura de vine pe marginea capacului statorului. Acum imi incarca foarte stabil intre 13.70 si 14.10 cu toti consumatorii porniti in functie de turatie. Statorul arata totusi semne de uzura. E foarte posibil ca dupa culoarea bobinelor si dupa gradul de topore din jur sa fie pe duca statorul. Probabil in viitor o sa fie nevoie de stator nou. Releul de incarcare era ok si rotorul in regula.

Multumesc tututor pentru raspunsurile prompte.

O zi buna !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Tu esti cel ce a venit la mine sa cumpere releul de incarcare? Au fost 2 tineri, fata si baiat, aveau acceeasi problema cu un R1 2003.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru pareri. O sa desfac azi sau maine capacul sa vad situatia statorului. Da, am masurat bine, de la stator la cele 3 fire (mufa de intra in releul regulator de incarcare) am tensiunile alea de 0, 1.2v si 1.4v curent alternativ. Deci cam 99 la suta problema e la stator. Eu intrebam si daca e posibil sa fie si rotorul dus si statorul. De asemenea sa probez releul de incarcare nu stiu, mai ales ca in conditiile in care motorul nu incarca prin stator, nu am ce verifica cu el pornit. Imi e frica sa nu se fi stricat si releul e la tensiunea incorecta data de stator.

 

Multumesc celor mi-au oferit ajutor in achizitia unui stator. In cazul in care nu reusesc sa rezolv problema o sa apelez la voi.

 

Voi reposta cand am un verdict clar. Sper sa ies cat de ieftin posibil.

 

Multumesc, Razvan Popa.

» Post actualizat in 22 May 2017 11:07

Salut.

 

Si in cazul tau a fost doar statorul? sau si rotorul? Statorul a defectat si releul regulator de incarcare in cazul tau?

 

Merci

» Post actualizat in 22 May 2017 14:58

REZOLVARE problema. - Stator cu probleme.

 

Am desfacut capacul la stator. Statorul era cu pricina. firele din cauza uzurii dadeau in scurt la masa. Refacut firele intre bobine si garnitura de vine pe marginea capacului statorului. Acum imi incarca foarte stabil intre 13.70 si 14.10 cu toti consumatorii porniti in functie de turatie. Statorul arata totusi semne de uzura. E foarte posibil ca dupa culoarea bobinelor si dupa gradul de topore din jur sa fie pe duca statorul. Probabil in viitor o sa fie nevoie de stator nou. Releul de incarcare era ok si rotorul in regula.

Multumesc tututor pentru raspunsurile prompte.

O zi buna !

Cu siguranta o sa ai nevoie de un nou stator...iti trebuie un lac special care se da peste acele fire. La mine doat statorul a fost problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, cum spuneam, problema identica, tot cu un stator de R1 2003, pe 2 faze tensiunea era aproape 0V, continuitate electrica exista pe infasurari, doar ca era scurt pe iesire.Un R1 din Focsani. Rezolvat cu un stator second, culmea, gasit in aceeasi zi in Bucuresti.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Multumesc de raspuns.

Sunt la a 3a Yamaha si pana acum toate au avut probleme cu incarcarea. La Yamaha Virago 535 mi s-a ars releul de incarcare, la Yamaha R1 RN 04 tot releul, acum asta RN09 vad ca a avut statorul. O fi boala la Yamaha treaba asta cu incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi boala la Yamaha treaba asta cu incarcarea.

 

Eu am un FZR1000EXUP din '95... si niciodata nu am avut probleme cu incarcarea. Ah, dar stai asa, e model "cu excitatie", nu "modern", poate de aia nu se strica?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Cred ca tine si de calitatea unor vremuri in care se fabricau lucruri solide. Cred ca anii 80 si 90 au fost varful calitatii pe termen lung in industria auto. Dupa in goana dupa tehnologizare si reducere de costuri, calitatea clar a scazut in noul mileniu

O zi faina!


» Post actualizat in 13 Jun 2017 17:34

UPDATE.

 

Cum aveam statorul uzat am zis sa caut unul nou. Am cumparat unul nou, dar after market si l-am montat in jur de 25 mai. Astazi dupa un drum prin oras in trafic, caldura mare, motor incins, am constat ca minunatul stator nou after market nu incarca ok. (am montat pe bord un voltmetru digital care e pus contact, cand invart cheia merge si el indica undeva cu 0.2 volti mai putin decat direct la borne)

Ajung acasa, masor, cu multimetru ok, direct la borne :

Cu motor oprit contact luat, bateria 12.50 volti. Contact pus, 12.30, in mers motor pornit si mufa stator scoasa , in jur de 12,10, 12.v si scadea constant.

Masurat fazele statorului 1-3 de la 20v in sus in functie de turatie, 1-2, idem,,,,,2-3 , belea 1,6-1.9 volti in functie de turatie.

Cu mufa stator pusa, ceva ceva , cumva incarca, caci cu motorul porit am in jur de 12,50-12,70, chiar 12.80 volti in functie de turatie.....Ciudatenia e alta, cand e rece motoru, cateva minute si faza cu pricina 2-3 incarca ok, si implicit incarcarea e ok peste 13,5 volti. O sa repet maine la rece verificarile astea sa vad daca face la fel.

Ghinionul e pe mine vad pornit, as lua si un stator SH dar am gasit numai pe forumuri, grupuri si nu am certitudinea ca nu cumpar tot unu care incarca 2/3 ca faze sau e bulit, iar dastea noi m-am lecuit.

Pareri dragi colegi de forum?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...