Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Manualul l-am scos deja, e-n germana, aia va fi partea fun, caci nu stiu o boaba :friends: as vrea sa stiu de la posesorii de TT punctele ei forte, punctele slabe, impresii personale etc. ...mai avem TT-isti p-acilea? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

are cineva detalii referitor la intalnirea de anul acesta de 25 ani de tenere? este la mothern pe 30mai-1iunie, cred ca e in germania. eu as vrea sa merg. am dat peste chestia asta dar nu prea stiu ce inseamna „international motor insurance card” :

 

Acesta este site-ul intrunirii :

 

http://www.tenerelegend.com/index.htm

 

Este vorba de intrunirea europeana organizata cu ocazia celebrarii a 25 de ani de existenta Tenere. Mothern este o localitate din Franta, situata la aprox. 35 km de orasul german Karlsruhe. Sunt 1340 de km de la Timisoara pana acolo. Intrunirea este sponsorizata de Polo si Kedo.

 

P.S. 1 - Am gasit hosteluri ieftine pe traseu :) :) .

P.S. 2 - International motor insurance card = cred ca este vorba de cartea verde :P .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT.CINE STIE SA IMI SPUNA PANA IN CE AN SA/SE FABRICA XTZ660.DACA SE POATE SI CEVA PRETZURI DE ACHIZITIONARE, PIESE, ACESORI,EVENTOALE DEFECTE,CU CONSUMU CUM STA[APROXIMATIV.CEVA POZE DACA ARE CINEVA.OPTEZ INTRE EA SI TRANSALP VOI CE ZICETZI.VA SALUT

post-28762-1204464484_thumb.jpg

post-28762-1204464858_thumb.jpg

Editat de cs-marius-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cs-marius-b transalp se comporta mult mai ok la drum lung...parerea mea.

 

In alta ordine de idei:

 

In urma reparatiilor de primavara, am avut de schimbat si o garnitura la capacul de ambreiaj. Dupa remontarea capacului am constatat ca 2,9 litri ulei cat scrie in manual ca am nevoie (si cat am pus intotdeauna cand am schimbat si filtrul) nu au fost nici pe departe de ajuns, ajungand sa pun cam 3,4 litri ulei ca sa fie la nivel. Care poate fi motivul? , de curs nu curge pe nicaieri, la aerisire s-a purtat normal...sunt putin confuz.

 

In rest, motorul e putin mai turat si vibreaza mai tare, dar am schimbat cu un ulei mult mai subtire, deci e normal (de la 20w50 la 10w40). De mers, merge ok, sta perfect la relanti, trage bine, nu scoate fum de nici un fel. Totusi mi se pare ca scoate un sunet ciudat cand e turat, ca si cum ar fi ceva suruburi destranse in motor.

 

....help.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari ! Am un necaz cu XT-ul meu si am mare nevoie de ajutor :

Ieri ,vreme naspa ,mult noroi ,vreme numai buna de coclauri deci am iesit ..A fost beton ,am bagat

o tura memorabila ,dar la un moment dat am oprit sa-mi trag sufletul ..totul era OK .Cand am vrut

sa o pornesc..a mers 5 secunde si cu un rateu in toba ,s-a oprit... ,am dat la carja de m-a umflat rasul ( e model 2KF numai cu kick )..NIMIC ,am umblat pe la alimentare -totul parea OK ,am umblat la bujie si am schimbat-o pana la urma ( era afumata ) ..NIMIC se aprinde doar becul de NEUTRAL de la bord si atat. Mentionez ca acest lucru s-a intamplat seara ,nu prea am vazut eu mare lucru la lumina unui Chemlight ,deci nu bag mana in foc ca nu e bujia .Ideea e ca am nevoie de ajutor cat mai repede fiindca motorul l-am lasat acolo ( la o casa de oameni cu suflet ) si as vrea sa ma duc sa-l repar ,sa-l aduc acasa ,sa-i fac o mica revizie si sa-mi continui glorioasa munca de endurist. Deci va rog nu ma lasati la greu !!!!! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salutari ! Am un necaz cu XT-ul meu si am mare nevoie de ajutor :

Ieri ,vreme naspa ,mult noroi ,vreme numai buna de coclauri deci am iesit ..A fost beton ,am bagat

o tura memorabila ,dar la un moment dat am oprit sa-mi trag sufletul ..totul era OK .Cand am vrut

sa o pornesc..a mers 5 secunde si cu un rateu in toba ,s-a oprit... ,am dat la carja de m-a umflat rasul ( e model 2KF numai cu kick )..NIMIC ,am umblat pe la alimentare -totul parea OK ,am umblat la bujie si am schimbat-o pana la urma ( era afumata ) ..NIMIC se aprinde doar becul de NEUTRAL de la bord si atat. Mentionez ca acest lucru s-a intamplat seara ,nu prea am vazut eu mare lucru la lumina unui Chemlight ,deci nu bag mana in foc ca nu e bujia .Ideea e ca am nevoie de ajutor cat mai repede fiindca motorul l-am lasat acolo ( la o casa de oameni cu suflet ) si as vrea sa ma duc sa-l repar ,sa-l aduc acasa ,sa-i fac o mica revizie si sa-mi continui glorioasa munca de endurist. Deci va rog nu ma lasati la greu !!!!! :burnout:

 

Yamaha mea are acelasi motor cu a ta. Ghidate de forma rezervorului (si la mine neimpiedicate de aripa fata) apa si namolul se depun in exces in zona pipei bujiei.

Nu este chiar cea mai grava chestie din lume. Va da ceva batai de cap daca o persoana a umblat acolo si a uitat sa puna protectiile, ami ales cea din partea superioara a pipei.

 

post-3763-1204581658_thumb.jpg

 

Apa va coroda astfel in liniste locul unde cablul prin care se transmite scanteia se uneste cu axul pipei, provocand o circulatie mai mult decat defectuoasa a curentului.

A mea a avut aceleasi simptome ca a ta imediat cum la primele porniri, imediat adusa din Germania. Pornea si functiona cu toane si nu de putine ori aveam parte de explozii in toba.

Am schimbat pipa si cablul dintre ea si bobina (miezul metalic al pipei era atat de corodat incat s-a rupt in momentul cand am incept sa desfiletez cablul de pe el - are o forma usoara de holsurub).

 

Cablu mai am eu daca ai nevoie iar pipa gasesti cam la orice magazin de piese auto. Te duci, le spui modelul de motocicleta si ti-o da pe loc sau in max 2-3 ore. NGK are cam toate lumea pe stoc, atat bujii cat si pipe.

 

Una peste alta :

- Verifica daca ai scanteie.

- Daca defectiunea ar proveni din bobina sau alte mecanisme aici m-ai pierdut deja.

 

Niste baieti mai destepti ca mine zic urmatoarele (citate dintr-un manual f bun, pentru 3 TB) :

 

post-3763-1204582804_thumb.jpg

 

post-3763-1204582813_thumb.jpg

 

 

Bafta si numai bine ! Spor si sa nu dureze mult reparatile :wave: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult ! Treaba e ca abia sambata ma voi duce sa vad cum e treaba ( motorul fiind acolo

unde m-a lasat ,intr-un sat la dracu-n praznic ),si atunci sper sa-i dau de cap cu ajutorul sfaturilor

voastre ( ce m-as face fara voi ?) .

Si eu ma gandesc ca trebuie sa fie ori alimentarea ,ori partea de aprindere ,m-am uitat eu atunci ,dar

era noapte si ploua ...

Oricum multumesc !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi prieteni,

Pe 16 07 2007 mi-a fost elibarat talonul la draga si iubitra mea vaca "zambilica", o yamaha xtz 660 tenere 3YF. Atunci avea 36 700 km la bord....

La achizitionare am facut schimbul de ulei si am bagat un kit de lantz....apoi benzina, ulei, benzina, benzina...hai si un ulei. Am bagat-o in revizia de iarna.

1 Rulmentii de la jug erau uzati- 15 ron ambii(luati din brasov, erau 40 E la louis)

2) rulmentii la roata de spate schimbati(20 ron din brasov)

3) simeringuri furca-10 E (furnizor ady_viteza)

(astea au fo trebile necesare, ce am bagat in motoreta ca sa mearga, nu mai mult)

 

Ce am bagat in plus:

1) ghidon AFAM(multzam, Cstelia)

2) bujie Iridium- 40 ron(furnizor ady_viteza)

3) filtru de aer K&N- 60 E(furnizor ady_viteza)

 

vineri bag placte de frana de spate...tot de la ady_viteza

 

ce probleme am avut cu vaca?

1) un contact imperfect la butonasul de pornire

2) shock-ul blocat(saptamana trecuta)

3) muulte pene de cauciuc

4) auzeam un zgomot ascutit la rece(ca si cum ai lovi usor marginea unei farfurii cu o furculitza)...dupace am desfacut capacul de chiuloasa si am verificat tachetii(erau in parametri, eu fiind primul care a desfacut) l-am sunat pe CBRXX si mi-a spus sa desfac intinzatorul de lantz de distributie, sa-l spal si sa-l bag la loc. De atunci nu s-a mai auzit. Cu ocazia asta am verificat si lantul de distributie, limba intinzatorului era la jumate!!! Motoreta mea mai are viatza cacalau

 

am facut deja 740 km in sezonul asta si vaca mea mai are 40 km pana ajunge la 50 000

azi i-am facut consumul pe 100 km de curbe, linii drepte cu gazu' la blana(160-165 km/h) si oras. Am facut plinul...am mers 100 km si am umplut din nou rezervorul...rezultat? 5.2%!!! Cum sa n-o iubesti?

Am scos bujia....caraizie, electrodul curat si stralucitor :cheers:

Daca vreti o vaca monocilindrica, luati yamaha tenere!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi prieteni,

Pe 16 07 2007 mi-a fost elibarat talonul la draga si iubitra mea vaca "zambilica", o yamaha xtz 660 tenere 3YF. Atunci avea 36 700 km la bord....

La achizitionare am facut schimbul de ulei si am bagat un kit de lantz....apoi benzina, ulei, benzina, benzina...hai si un ulei. Am bagat-o in revizia de iarna.

1 Rulmentii de la jug erau uzati- 15 ron ambii(luati din brasov, erau 40 E la louis)

2) rulmentii la roata de spate schimbati(20 ron din brasov)

3) simeringuri furca-10 E (furnizor ady_viteza)

(astea au fo trebile necesare, ce am bagat in motoreta ca sa mearga, nu mai mult)

 

Ce am bagat in plus:

1) ghidon AFAM(multzam, Cstelia)

2) bujie Iridium- 40 ron(furnizor ady_viteza)

3) filtru de aer K&N- 60 E(furnizor ady_viteza)

 

vineri bag placte de frana de spate...tot de la ady_viteza

 

ce probleme am avut cu vaca?

1) un contact imperfect la butonasul de pornire

2) shock-ul blocat(saptamana trecuta)

3) muulte pene de cauciuc

4) auzeam un zgomot ascutit la rece(ca si cum ai lovi usor marginea unei farfurii cu o furculitza)...dupace am desfacut capacul de chiuloasa si am verificat tachetii(erau in parametri, eu fiind primul care a desfacut) l-am sunat pe CBRXX si mi-a spus sa desfac intinzatorul de lantz de distributie, sa-l spal si sa-l bag la loc. De atunci nu s-a mai auzit. Cu ocazia asta am verificat si lantul de distributie, limba intinzatorului era la jumate!!! Motoreta mea mai are viatza cacalau

 

am facut deja 740 km in sezonul asta si vaca mea mai are 40 km pana ajunge la 50 000

azi i-am facut consumul pe 100 km de curbe, linii drepte cu gazu' la blana(160-165 km/h) si oras. Am facut plinul...am mers 100 km si am umplut din nou rezervorul...rezultat? 5.2%!!! Cum sa n-o iubesti?

Am scos bujia....caraizie, electrodul curat si stralucitor :D

Daca vreti o vaca monocilindrica, luati yamaha tenere!!

:cheers: s-o stapinesti multi ani si fara incidente neplacute :wave: daca are consumul asta forjata , inseamna ca la 90 -suta consuma 3 :D atunci ce rost mai are sa viseze omul de rind la un transalp , ca oricum tenere este mai bun pe teren accidentat...mai spune-ne cam cit te duce un kit de lant .....zicea nea constantin din bucuresti ca le cam maninca [ lanturi si caucioace] ...ce ne poti spune?nea constantin a luat-o din germania la vreo 5000 de km si acum are peste 50 tkm fara probleme.... :cheers: sa-ti traiasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti o vaca monocilindrica, luati yamaha tenere!!

Si daca vreti o bicilindrica luati un Transalp :cheers:

Dragi colegi, daca vreodata as vrea sau as fi nevoit sa schimb TA-ul, l-as schimba doar cu Tenere/Supertenere

Am un prieten cu XT 600 si imi place foarte mult, daca as avea bani as cumpara-o si pe aia :wave:

Apropos, posesorul e cam nemultumit de putere, si el banuieste ca esapamentul e prea "stramt". Adevarul e ca e muuult prea silentios :cheers: Daca schimba toba cu una mai vioaie credeti ca s-ar schimba ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Breeeeeeeee....pe mine m-ai sunat cind iti clantanea lantul de distributie..... Lasa-mi si mie meritul asta...

Sorry, coane...mi-am amintit! Cristi a fo mecanicul de la XT info hotline....dau bere

 

--- Mesaj completat în 05 Mar 2008 09:25 -------------

:wave: s-o stapinesti multi ani si fara incidente neplacute :D daca are consumul asta forjata , inseamna ca la 90 -suta consuma 3 :D atunci ce rost mai are sa viseze omul de rind la un transalp , ca oricum tenere este mai bun pe teren accidentat...mai spune-ne cam cit te duce un kit de lant .....zicea nea constantin din bucuresti ca le cam maninca [ lanturi si caucioace] ...ce ne poti spune?nea constantin a luat-o din germania la vreo 5000 de km si acum are peste 50 tkm fara probleme.... :cheers: sa-ti traiasca

 

kit de lantz: am comandat pinioanele la miercurea ciuc si lantzul luat din brasov...m-a dus pe la 380 ron

90 la ora??? cine merge la 90 la ora?? hai ca o sa incerc sai va comunic...dar la mine nu prea se poate merge asa pt ca sunt numai curbe si pe linia dreapta ma apuca mancarimea la palma dreapta

:cheers:

inainte sa bag filtrul K&N, Bujie iridium, reglat carburator am fost la bailesti....(targoviste-pitesti-slatina-craiova-bailesti) am tinut-o in 140-150 si mi-a luat 6.5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry, coane...mi-am amintit! Cristi a fo mecanicul de la XT info hotline....dau bere

 

<small>--- Mesaj completat în 05 Mar 2008 09:25 -------------</small><br/>

 

kit de lantz: am comandat pinioanele la miercurea ciuc si lantzul luat din brasov...m-a dus pe la 380 ron

90 la ora??? cine merge la 90 la ora?? hai ca o sa incerc sai va comunic...dar la mine nu prea se poate merge asa pt ca sunt numai curbe si pe linia dreapta ma apuca mancarimea la palma dreapta

:cheers:

inainte sa bag filtrul K&N, Bujie iridium, reglat carburator am fost la bailesti....(targoviste-pitesti-slatina-craiova-bailesti) am tinut-o in 140-150 si mi-a luat 6.5

:wave: m-am exprimat gresit...citi kilometri te tine un kit de lant?........baiatu' asta , cristi-mic e modestia intruchipata :D da' le si are cu ele :cheers: acu am dres busuiocu :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: m-am exprimat gresit...citi kilometri te tine un kit de lant?........baiatu' asta , cristi-mic e modestia intruchipata :wave: da' le si are cu ele :cheers: acu am dres busuiocu :D

am ajuns la 14 000 km si s-a cam tocit pinionul de fatza...spatele si lantul sunt super ok :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va rog ce ulei (marca si w) trebiue pt yamaha xt 600 din 94 l am cumparat sa l folosesc pt full cross.

XT full cross?!?! - esti tare

vezi sfaturi aici /index.php?showtopic=126433

sau pe www.tenereclub.ro

Bafta!

Posteaza si niste poze de la "full cross"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vezi un kit DID X-ring la Louis (10041179).

 

Sau vezi pe E-Bay (vorbesti cu Romi ca el poate comanda, daca tu nu vrei)

http://cgi.ebay.de/Kettensatz-Yamaha-XTZ-7...1QQcmdZViewItem

 

 

Scuze, ti-am dat info pentru Super Tenere. Dar gasesti si pentru tine pe-acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cs-marius-b transalp se comporta mult mai ok la drum lung...parerea mea.

 

In alta ordine de idei:

 

In urma reparatiilor de primavara, am avut de schimbat si o garnitura la capacul de ambreiaj. Dupa remontarea capacului am constatat ca 2,9 litri ulei cat scrie in manual ca am nevoie (si cat am pus intotdeauna cand am schimbat si filtrul) nu au fost nici pe departe de ajuns, ajungand sa pun cam 3,4 litri ulei ca sa fie la nivel. Care poate fi motivul? , de curs nu curge pe nicaieri, la aerisire s-a purtat normal...sunt putin confuz.

 

In rest, motorul e putin mai turat si vibreaza mai tare, dar am schimbat cu un ulei mult mai subtire, deci e normal (de la 20w50 la 10w40). De mers, merge ok, sta perfect la relanti, trage bine, nu scoate fum de nici un fel. Totusi mi se pare ca scoate un sunet ciudat cand e turat, ca si cum ar fi ceva suruburi destranse in motor.

 

....help.

 

Numai bine.

 

3.4l este prea mult, 2.8 l ulei e normal, daca nu il scurgi de tot chiar 2.6 l e suficient.

Nivelul de ulei se verifica la cald, dupa ce opresti motorul bineinteles. studiaza un manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am studiat chiar mai multe manuale (nu ma apuc sa umblu la el asa "dupa ochi") si tot nu am gasit raspuns la intrebare.

 

Intrebarea pe care o puneam eu este unde poate intra excesul de ulei? totusi e o diferenta mare intre 2,9 si 3 si ceva.

 

Am facut cam 5-600 km de atunci si nu am observat nimic neobijnuit. merge bine, nivelul e ok.

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva o toba stock de XT 600 care nu-i mai trebe? Poate sa fie oricat de puscata, indoita, ruginita. Ma intereseaza doar bucata aia care se imbina cu galeriile sa fie ok. Mie aia mi s-o rupt, si am vorbit cu cativa tinichigerii si nu pot sa mi-o faca. Si vreau as gasesc o bucata asa, o tai si sudez aia buna si gata.

 

Multumesc anticipat.

 

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am studiat chiar mai multe manuale (nu ma apuc sa umblu la el asa "dupa ochi") si tot nu am gasit raspuns la intrebare.

 

Intrebarea pe care o puneam eu este unde poate intra excesul de ulei? totusi e o diferenta mare intre 2,9 si 3 si ceva.

 

Am facut cam 5-600 km de atunci si nu am observat nimic neobijnuit. merge bine, nivelul e ok.

 

 

 

2.9 l intra doar cand motorul e uscat.

Repet: nivelul pe joja se vede cand uleiul e cald, cartea spune 70 grade daca nu gresesc. Cand este rece uleiul nici nu ajunge pe joja daca e 2.8 litrii, de aceea te-ai speriat si ai pus mai mult, "nu ca trebuie, dar sa fie", ca romanu'.

Atunci cand e prea mult, mai devreme sau mai tarziu da pe afara, poate pe la o garnitura. Si e normal sa fie volumul de ulei putin sub un multiplu de litru (3litrii in cazul de fata), ca uleiul se vinde la litru si nu la 400 ml precum lichidul de servo.

 

--- Mesaj completat în 24 Mar 2008 22:08 -------------

Salut. Am studiat chiar mai multe manuale (nu ma apuc sa umblu la el asa "dupa ochi") si tot nu am gasit raspuns la intrebare.

 

Intrebarea pe care o puneam eu este unde poate intra excesul de ulei? totusi e o diferenta mare intre 2,9 si 3 si ceva.

 

Am facut cam 5-600 km de atunci si nu am observat nimic neobijnuit. merge bine, nivelul e ok.

 

 

 

Excesul de ulei nu intra niciunde. Prin incalzire, in general, corpurile sau lichidele se dilata, nu toate ce-i drept.

Pentru a evita exploziile s-au inventat vasele de expansiune si supapele de refulare, dar motoru' tau nu cred ca are asa ceva.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na bun. Intre timp am studiat mai pe indelete un manual de service mai rasarit si zice asa:"tineti motorul timp de 10 sec la relanti drept (nu pe cric), ceea ce am si facut. Adica am pus 2,8l am pornit, am lasat vreo mai mult de 10 sec pana cand am banuit eu ca e ok (manualul zice ca trebuie sa ajunga la 60C dar nu am indicator de temperatura ulei deci...) si apoi am verificat. Nici urma de ulei. Am completat cam pana la 3, pornit motor verificat, era la baza jojei, completat inca 2-300ml si a fost ok.

 

manualul mai zice: 2,7 schimb regulat, 2,8 cu schimb filtru, si CAPACITATE TOTALA 3,3l.

 

Fiindca tot n-am fost convins, am mai verificat presiunea adica am pornit motorul, am destrans surubul de aerisire si s-a comportat normal, cam dupa 30 sec a inceput sa se prelinga uleiul.

 

Asadar, banuiesc ca e ok. Daca va mai vine vreo idee...e bine venita.

 

Mersi mult pentru ajutor. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...