Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Pt. cine are nevoie de piese, sariti cat sunt "calde": /index.php?/topic/696903-dezmembrez-yamaha-xtz-660/



Daca doreste cineva un Tenere 3AJ din 90, inmatriculat Ro, cu motorul desfacut de la cilindru in sus, ma poate contacta pe nr. de telefon din semnatura. Mecanicul zice ca trebuie honuit cilindrul, trecut la cota urmatoare pe alt set de segmenti + doua patine de distributie... asta minim ca sa prinda viata din nou, arborele si restul pieselor sunt in stare foarte buna si daca tot e desfacut se poate verifica lucrul acesta. Are toba Arrow Dakar pe care am dat 100 eu de pe moto.it, discuri de frana ok, roti centrate, cauciucuri ok, rugina deloc. M-a purtat ani de zile prin toata tara zeci de mii de km dar nu-mi mai trebuie bataie de cap, ma dau pe fireblade in slapi ca un cocalar deghizat ce sunt. Pret 550 eu fix, primul venit primul servit.

 

Fain motorul si pretul ii mai mult decat ok. De mult visez sa iau un 3AJ si sa-l pun la punct mecanic (ca n-as avea rabdare sa trec prin ce a trecut _Raul_ sa-l faca asa fain). Din pacate, momentan nu am timp si spatiu pentru asa ceva...

 

Ca idee, incearca sa pui anuntul si pe http://www.tenere.co.uk/forum/index.php. Sunt multi pe acolo care restaureaza Tenere-uri si XT-uri, s-ar putea sa gasesti pe cineva interesant. Sunt destui membri si prin UE...

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU mai este valabil! M-am hotarat sa o fac, o sa-i inchid motorul in stilul maniacal Raul, in rest o sa ma abtin in limite normale. E prea misto mobra sa o las asa sau pe maini straine nepricepute.

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand esti concentrat la bujie scapi din vedere alte aspecte....acum am vazut initiativa lansata de tine vpowerv. Pai ar fii o idee interesanta. Din experientele mele cred ca ideal ar fii sa fie organizat undeva pe la centrul tarii in asa fel incat sa le fie usor tuturor sa ajunga daca vor asta.

Daca da, si sunt interesati, ar trebui organizate cateva trasee soft pe care sa ne dam o leaca :), si ceva pregatiri de un gratar....ca dupa o tura de o zii va garantez ca va vine sa mancati si gumele de pe jenti.

 

EU unul as fi interesat...In iulie scap de nunti :D...cu datorii cred...dar scap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No problem. Pai uite eu cu 2 amici mergem aici /index.php?/topic/688752-carpthians-soft-enduro-meeting-2-6-9-iunie-2013/

 

Si ma gandeam ca poate mai vin si alti xt-isti, xtz-isti, tt-isti :P din tara. Poate reusesti ssa ajungi, e din scurt ca e acum in we care vine, dar poate poate. Daca nu, ne putem organiza noi yamahistii un week end undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No problem. Pai uite eu cu 2 amici mergem aici /index.php?/topic/688752-carpthians-soft-enduro-meeting-2-6-9-iunie-2013/

 

Si ma gandeam ca poate mai vin si alti xt-isti, xtz-isti, tt-isti :P din tara. Poate reusesti ssa ajungi, e din scurt ca e acum in we care vine, dar poate poate. Daca nu, ne putem organiza noi yamahistii un week end undeva.

 

Cam urata vremea pt. endureala la Soft Enduro Meeting. Preventiv o sa-mi pun un set de Mitas E09.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mos ......sa speram ca nu o sa fie probleme. Poate asa o zeama trecatoare. Eu am haidi k60, si "e" bunicele pe noroi/nisip.

@marius.....te inteleg....si eu trebuie sa ma recuperez financiar.....dar nu e graba ca sfarsitul lumii din 2012 a trecut....si pe anul asta nu au anuntat nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vreti ceva pe la sibiu contactati-ma! 8, 22-24 si 30 iunie nu sunt disponibil... am "amenzi" :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam urata vremea pt. endureala la Soft Enduro Meeting. Preventiv o sa-mi pun un set de Mitas E09.

decat sa fie praf mai bine ploua

 

Ps- cat ar costa ala de 17 cu transport inclus? uite ce am gasit http://www.anvelopemoto.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=64080&category_id=278&option=com_virtuemart&Itemid=1

+28 lei ramburs

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

decat sa fie praf mai bine ploua

 

Ps- cat ar costa ala de 17 cu transport inclus? uite ce am gasit http://www.anvelopemoto.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=64080&category_id=278&option=com_virtuemart&Itemid=1

+28 lei ramburs

 

Una ii o ploaie usoara alta ii sa tot ploua cateva saptamani... Orice ar fi, merg :).

 

Legat de guma, am dat 223 lei (cu tot cu TVA) si ~31 lei transportul (pt. 2, ma gandesc ca-i la fel si pt. 1). Ai aici detalii: /index.php?/topic/670799-bazar-vanzari-si-cumparari/page-33&do=findComment&comment=3464490

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pentru posesorii de xt660z 2008 -2009 , si-a luat un prieten un tenere din 2008 si fiind foarte entuziasmat nu a observat ca nu merge turometrul, ce poate fi ? si mai o chestie care am observat-o , in secundele cat tii apasat butonul de start pana porneste efectiv motorul sta aprins martorul motor ( acelasi simbol ca la masina) .dupa ce porneste dispare, poate asa e normal. astept un raspuns ceva, mersi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ntrebare pentru posesorii de xt660z 2008 -2009 , si-a luat un prieten un tenere din 2008 si fiind foarte entuziasmat nu a observat ca nu merge turometrul, ce poate fi ? si mai o chestie care am observat-o , in secundele cat tii apasat butonul de start pana porneste efectiv motorul sta aprins martorul motor ( acelasi simbol ca la masina) .dupa ce porneste dispare, poate asa e normal. astept un raspuns ceva, mersi .

 

Am vazut la un XT660Z, martorul ala portocaliu de la motor se aprinde pana porneste motorul apoi se stinge.

 

LE. Uite ce-am gasit:

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Descarci manualul http://www.manualedereparatie.info/en/download/yamaha-xt660z-tenere-Service-manual.html si te lamuresti cum e cu turometrul.Poate fi CDI-ul, firul sau insusi turometrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am studiat putin problema si vreau de asemenea sa va intreb si pe voi...vis a vis de temperatura de functionare a motoarelor racite cu aer.

 

spune cartea: la o temperatura ambianta de 28 grade, temperatura pe chiuloasa poate avea o temperatura cosiderata normala de 130 grade, pe cilindru in partea superioara de 120 grade iar temperatura uleiului 85 grade.

am facut niste masuratori ieri cu un terometru cu laser dar nu mai sunt 100% sigur de rezultate asa ca am sa retestez azi si revin cu informatii....

Voi din experienta voastra, daca ati testat...masurat...ce temperaturi atingeti la motor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin....am fost la nunta unui prieten si am facut coloana. Dupa circa 30 min de mers prin oras cu treapta 1a.....circa 140 grade 145 pe chiloasa

La intoarcere acasa cu motorul rulat prin oras (deci a mai avut ocazia sa bata vantul in el dupa episodul... nunta)

chiuloasa: 131

cilindru in partea de sus langa chiuloasa 115

ulei 85

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e, mos. Cu motoarele racite cu aer, dupa ce mergi in treapta 1-2 prin trafic sau urcari dificile, cand incepe sa se caleze te opresti si astepti juma de ora sa se mai raceasca. La raliuri gen Baja nai probleme d-astea. Cand incepe sa nu mai traga stii ca e pe cale sa se caleze. Am experimentat pe vremuri cu un MZ ETZ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus careva pinion de 14 dinti (in loc de 15) pe fata? Nu mai stiu pe unde am citit ca un pinion mai mic pe fata "mananca" patina mai repede. M-am gandit sa scad putin viteza pentru ca Tenere-ul are a II-a cam lunga si de multe ori mergand in gasca cu alte motoare sunt fortat sa merg ori in a I-a turat ori in a II-a subturat ca sa tin ritmul celorlalti in a II-a. Foarte mult nu vreau sa-i schimb raportul ca voi mai baga si drumuri lungi pe asfalt, dar daca reusesc sa-l fac sa traga in a II-a putin mai de jos sunt multumit. Vreau sa schimb pinionul din fata ca asta se uzeaza mult mai repede ca si cel de pe spate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers ani de zile cu pinion de 14. Dupa ce am patit faza cu rosul patinei si atacarea basculei la KTM, m-am hotarat ca si la Tenere sa revin la 15 dinti pe fata (la KTM am revenit de la 12 la 13). Dar pe spate am trecut la 47 dinti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

u am mers ani de zile cu pinion de 14. Dupa ce am patit faza cu rosul patinei si atacarea basculei la KTM, m-am hotarat ca si la Tenere sa revin la 15 dinti pe fata (la KTM am revenit de la 12 la 13). Dar pe spate am trecut la 47 dinti.

 

47 / 15 = 3.13

45 / 14 = 3.21

45 / 15 = 3.00

 

De la 15-45 nu prea merita sa trec la 15-47 doar pentru raport... Diferenta este cam mica. Cred ca o sa ma risc totusi sa pun un pinion de 14 (am patina si bascula de schimb).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica nu merita doar pentru raport? Eu as zice ca e principalul motiv. Cu 14 m-am simtit extraordinar. Singurul dezavantaj era ca mestecam cam des in cutia de viteze si crestea consumul la drum lung. Cu 70-80 km/h aveam consum minim. Dar cu 90km/h acum am consum de 5 la configuratia 15/47. Dar incearca 14-le si vezi cum te coafeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica nu merita doar pentru raport? Eu as zice ca e principalul motiv. Cu 14 m-am simtit extraordinar. Singurul dezavantaj era ca mestecam cam des in cutia de viteze si crestea consumul la drum lung. Cu 70-80 km/h aveam consum minim. Dar cu 90km/h acum am consum de 5 la configuratia 15/47. Dar incearca 14-le si vezi cum te coafeaza.

 

Ma gandeam ca nu are sens sa cumpar pinioane noi (15-47) doar ca sa schimb raportul, diferenta fiind mica fata de 15-45. O sa pun unul de 14 si vad cum se misca. Exact asta caut, nu prea merg mult peste 90 km/h de obicei.

 

Am facut o simulare cu Gearing Commander:

* 14-45

1445.png

 

* 15-45

1545.png

 

De obice la drum intins merg pe la ~4000 ture in a V-a, nu ma deranjeaza 7-8 km/h in minus daca in a II-a o sa traga mai de jos putin.

Editat de Alexandru Mos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai intrebat daca a mai folosit cineva 14/45. Ti-am zis ca eu si mi-am expus si impresiile personale. Nu am asteptat sa mi se toceasca patina de tot. Acum e in stare destul de avansata de uzura. Esti hotarat sa-ti iei pinion de 14 asa ca nu-ti trebuie parerea nimanui. Pur si simplu monteaza pinionul si vezi daca iti place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...