Sari la conținut

Yamaha XT si Yamaha TENERE - 600/660


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Dragi colegi...cand nu ai de lucru iti faci!.

Cum diagnostichez un amestec sarac la motocicleta. Cand am cumparat o aveam amestecul sarac clar, la mers constant 100kmh imi inrosea tobele -- nu rosii rosii dar oricum incepeau sa se faca caramizii.

Am pus pe acul de dozaj saiba dp pozitia 3 pe pozitia 4 (privit de la capatul drept catre cel ascutit) si s a imbogatit amestecul. Nivelul de benzina este de 6mm citire cu furtunul pe carburator montat pe motocicleta.

 

Acum cand pornesc dimineatza motocicleta cu socul miroase a benzina. La drum intins scoate un consum cu pasager de 4.5 la 100kmh. Cand trag de gaz pe reprize de accelerare tremura si dupa accelereaza. Daca ii dau gaz maxim am impresia ca accelereaza mai rapid si mai dornic -- nu mai tremura atat de mult.

Sunt doar paranoic sau sunt semne ca amestec bogat.

PS: Nujia era usor neagra dar nu am verificat o dupa un drum lung!

Cum as putea sa diagnostichez un amestec sarac?

daca pozitia 1 este cea de la capatul bont al acului si tu ai mutat de la 3 la 4 practic ai ridicat acul marind sectiunea prin care trece benzina. Daca bujia este neagra (cel putin pe exterior), clar amestecul este prea bogat in sarcina. Daca mijlocul bujiei are culoarea buna si exteriorul este afumat, cel mai probabil relantiul are amestecul corect , iar bujia afumata se curata cand "trece" prin relanti, de aia trebuie oprit motorul direct de la functionarea in sarcina ... stiu! cam arde la gherutze daca nu ai rabdare :) sa se raceasca.

TTul are carburator corp simplu sau dublu ? adica are un ac de dozaj ori 2 ca 660

 

in concluzie o incingi bine si opresti motorul direct din ture , apoi vezi ce culoare are bujia

 

Da stiu, dar din ce am inteles dc mai sesfaci putin surubul ii mai dai putina benzina pe circuitul de relanti si prima parte de gaz -- parte pe care eu fol motorul destul de des.

compensarea este infima

 

- presupun ca la fel ca toate bujiile: caramizie

- de la acul de dozaj sau alte jicloare (avand in vedere ca ai schimbat toba)

pai jicloare numai daca esti pe ultima pozitie a acului, or' el mai are o treapta (sau filtru sport,toba, ori galerie gatuita) ... asta in contextul in care toate maruntisurile alea de la acul de dozaj sunt montate in ordinea corecta :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Parerea mea, dar nu o sustin cu nici un fapt...e doar personala...este ca daca cu ea in sarcina ...dupa sa zicem 30 50 km...o tura oricat ar fii ea....o tai direct....ea sigur va fii "curata" si te ar putea face sa crezi ca e sarac oricum....nu stiu ma gandesc.

Eu am mers vreo 100km tura de exterior dupa care am mers direct acasa si am dat bujia afara....poze....ce se vede mai sus.

Insa....cum mai taote bujiile pe care le am verificat dealungul timpului la motoare diverse erau scoase acasa...in conditii aleatoare...am refuzat sa trag concluzia ca e totusi rpea deschisa si prea saraca.

Presupun ca dc il scot dupa o tura de 10km prin oras.....trafic...samd ...are sa fie mai neagra....caramizie...daca pot spune asa

Teoria asta e usoara....dar variablilele's atat de multe...ca uneori iti vine sa te lasi. Cred ca mai scot si azi o data ...sa o vad doar pe ture de oras cum arata. Daca o scot "neagra" sau cat de cat afumata...e clar...e amestecul ok dc nu chiar bogat....si culoarea aia prea deschisa e doar pt ca sunt eu genul care in afara merge f constant si cu gazul tras putin ---de ..100km/h si atunci inchei povestea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da stiu, dar din ce am inteles dc mai sesfaci putin surubul ii mai dai putina benzina pe circuitul de relanti si prima parte de gaz -- parte pe care eu fol motorul destul de des.

 

Prin surubul "de aer" trece amestecul aer-benzina. Surubul regleaza debitul de amestec aer-benzina necesar functionarii cand acceleratia este inchisa (modul relanti). Surubul NU regleaza proportia aer/benzina a amestecului. Daca nu ma crezi uita-te pe schema din manual.

 

http://arrc.ebscohost.com/ebsco_static/repair-tips/8852CH15_CARBURETOR_CIRCUITS.htm

 

Pentru vizualizarea corecta a culorii bujiei, motorul trebuie oprit in ture, in sarcina, cand functioneaza circuitul principal al carburatorului. Acest regim iti inroseste tobele, nu circuitul de relanti sau circuitul de mers la rece (choke).

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti va multumesc foarte mult pt ajutor si raspunsurile prompte...in special andrei -- daca ne vom intalni vreodata poate....sunt dator cateva beri.

Revenind la amestecurile noastre...sau ale mele cel putin.....

Ce concluzii am tras eu pana acum, ce stiam pana acum, si ce s-a schimbat din ce fusesem invatat pana acum:

- exista un circuit de relanti, ce poate fi reglat cu surubul de relanti (idle screu....) care daca este mai deschis lasa mai multa benzina sa intre atunci cand nu e tras gazul. Asta imbunatateste pornirile presupun. Nu influenteaza cu nimic mersul unui motor in sarcina...adica atunci cand roata se invarte pt ca influenteaza doar ciruitul de idle.

- exista zona de reglaje din timpul mersului si ca pt a obtine o citire corecta tre sa opresc motorul in sarcina ca sa pot face o citire corecta. Aici vine o intrebare?! Bujia trebuie sa fie caramizie ca in imaginea de mai jos atunci cand este orpit motorul din mers si carburatia este buna?! vorebsc de pozitia 14

La acest amestec "de mers" influenteaza cel putin:

-- nivelul in camera de nivel constant

-- pozitia saibei pe acul de dozaj (inclusiv pe carb2...asadar daca constat dupa o citire de bujie ca vreau sa o mai imbogatesc, pot ridica acum si in carb2)?

-- jiglerele

poate sunt si altele.

 

Daca am gresit cu ceva va rog corectati ma

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- exista un circuit de relanti, ce poate fi reglat cu surubul de relanti (idle screu....) care daca este mai deschis lasa mai multa benzina sa intre atunci cand nu e tras gazul. Asta imbunatateste pornirile presupun. Nu influenteaza cu nimic mersul unui motor in sarcina...adica atunci cand roata se invarte pt ca influenteaza doar ciruitul de idle.

 

Surubul nu lasa sa treaca mai multa benzina daca este mai deschis. Lasa sa treaca mai mult amestec. Proportia amestecului pe circuitul de relanti este reglata de dimensiunea jiclorului de relanti. Nu imbunatateste pornirile la rece (pentru asta exista circuitul de mers la rece - choke - socul). Imbunatateste pornirile la cald si, bineinteles, mersul la relanti. Contributia circuitului de relanti scade dramatic o data cu deschiderea acceleratiei, cand intervine circuitul de mers normal care are sla randul lui zona de turatii mici, de turatii medii si turatii ridicate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html



Surubul nu lasa sa treaca mai multa benzina daca este mai deschis. Lasa sa treaca mai mult amestec. .

eu stiu ca benzina are acelasi debit(poate gresesc), desfiletarea surubului permite trecerea aerului, practic asa se realizeaza amestecul pt relanti ... iar socul face cam acelasi lucru

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

am o yamaha xt600 Tenere (55w) cam de prin anii 86-90.

 

Momentan nu prea porneste...are ceva bube pe la carburatie si pedala de pornire iti da peste picior. Trebuie sa-mi gasesc o modalitate de a o aduce la un mester sa o aducem pe linia de plutire cu o revizie sanatoasa: frane, furca, lant, carburatie si ce-o mai fi de aranjat.

 

post-34332-0-70613600-1368612096_thumb.jpg

 

Ce o sa fac cu ea? Nu prea stiu. La vanzare nu prea iti ramane mult. Sau o pot pastra pentru mine pentru noroaie (daca o sa ajung vreodata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html

 

eu stiu ca benzina are acelasi debit(poate gresesc), desfiletarea surubului permite trecerea aerului, practic asa se realizeaza amestecul pt relanti ... iar socul face cam acelasi lucru

Mai mult aer va crea o presiune negativa mai mare care va antrena mai multa benzina.

Uitandu-ma la schita carburatorului XT, vad ca surubul "de aer" nu deschide nici o cale de aer. Deschide un traseu secundar pe unde sa treaca benzina, suplimentand circuitul de relanti principal.

post-7680-0-00838600-1368612928_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am deschis....n am deschis cutia pandorei.....nu stiu.... :) Uite asa arata bujia mea dupa o zii in oras.

Dimineata soc...5 km spre serviciu.

Dupa amiaza...soc....de la serviciu acasa...si inca 1 km de bazait in oras.

 

Tind sa cred ca las carburatia asa! Presupun ca dc era prea sarac nu se facea asa. Stiu ca nu a ajuns la autocuratare, insa mi se pare ok. pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mie mi se pare OK culoare. Cred ca, oricum vei regla carburatorul, mobra ta tot se va incinge in oras, mai ales la vara, avand in vedre ca este racita cu aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pare ok, avand in vedere ca nu bujiile nu au atins temperatura de autocuratare... dupa socurile alea.

 

Eu probez altfel carburatia - daca atinge viteza maxima constructiva este ok :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt genul caruia nu ii place testul asta :).

La mine era important sa fie ok ca sa fiu linistit ca nu se incinge excesiv din cauza amestecului sarac. Faptul ca ....avand reglajele actuale merge bine si mai si scoate 3.86L/100km in afara e cu atat mai bine :P

Imi place motocicleta asta maxim....si vreau sa am grija de ea :D...it's a smile maker

 

 

In discutie:

an 2001, undeva putin peste 15 000km conform ceasului.

 

 

E toata stock mai putin niste hand guarduri acerbis la ora actuala si o toba LeoVince SBK.

Urmeaza inaltatoare de ghidon, ghidon pe 28.6mm Trail Tech si un bord computer Trailtech

 

 

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva dimensiunile bucsilor si ale rulmentului de pe bratul amortizorului central ? ... mai ales bucsa/bucsile de jos de pe cadru.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

am o yamaha xt600 Tenere (55w) cam de prin anii 86-90.

 

Momentan nu prea porneste...are ceva bube pe la carburatie si pedala de pornire iti da peste picior. Trebuie sa-mi gasesc o modalitate de a o aduce la un mester sa o aducem pe linia de plutire cu o revizie sanatoasa: frane, furca, lant, carburatie si ce-o mai fi de aranjat.

 

attachicon.gifyamaha xt600 55w.jpg

 

Ce o sa fac cu ea? Nu prea stiu. La vanzare nu prea iti ramane mult. Sau o pot pastra pentru mine pentru noroaie (daca o sa ajung vreodata).

Salut! Dupa forma stickerelor de pe rezervor, as zice ca mobra ta e fabricata intre anii 84-86. Eu zic ca arata prea bine sa o bagi in noroaie, oricum e prea grea si nu te poti distra cu asa o vacutza-bunicuta la endureala. Daca as fi in locul tau cred ca as conserva-o si as tine-o pe post de bibelou. Are pornire numai la pedala, nu? Daca ai mai multe poze cu respectabila doamna ne-ar place sa o vedem mai in detaliu; eventual, putem ajuta cu pareri/sfaturi pentru procesul de reconditionare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stie cineva dimensiunile bucsilor si ale rulmentului de pe bratul amortizorului central ? ... mai ales bucsa/bucsile de jos de pe cadru.

s-a rezolvat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.660er.de/Tenere/reparatur_hilfe.htm

 

pap2020p11 are echivalent pe asta : http://medias.schaeffler.de/medias/en!hp.ec.br.pr/EGB..-E40-B*EGB2020-E40-B - otel cu strat de bronz !!!! (necesar 3buc)

pap2015p11 are echivalent pe asta : http://medias.schaeffler.de/medias/en!hp.ec.br.pr/EGB..-E40-B*EGB2015-E40-B;aeRwU6jfrSSa - cu strat de bronz !!! (necesar 1 buc)(exista otel fara bronz pap2020p10 de la INA sau egb20220-e40) ... 16-22 lei bucata

 

pe bascula vin 2 buc de 20 mm fiecare ... lungimea articulatiei fiind 45 mm ramane canal pt vaselina

pe cadru vine una de 20 mm si una de 15 mm (original cred ca sunt 2 buc de 18 mm) ... lungimea articulatiei este 40-41mm - trebuie sa ramana canal pt gresare - strungarul trebuie sa imi refaca bucsa groasa de pe surub/ax

 

Rulmentul are echivalent 2 chinezi bagati unul in celalalt sau cel exterior+bucsa la stung (se vede pe saitul nemtesc)... la mine japonezul (40euro fara taxe) este inca ok si capetele amortizorului sunt ok.

Daca bascula are garniturile ok la prinderea pe cadru puteti monta http://medias.schaeffler.de/medias/en!hp.ec.br.pr/HK*HK2220;aeRwU6jfrSSa?clrsb=1 28 lei bucata ... original sunt 2 rulmenti si 2 bucsi, nemtii recomanda 4 rulmenti renuntand la bucsi ... setul 2 rulmenti + 4garnituri se gaseste pe motomike cu 160 lei

 

pare identic pt xtz660, xt600 si TT



http://www.skf.com/binary/41-120169/SKF%20bushings%20thrust%20washers%20and%20strips%201%20DE_tcm_41-120169.pdf?WT.oss=pcm 20 23 20&WT.z_oss_boost=0&WT.z_oss_ref=Knowledge Centre&tabname=Knowledge Centre&WT.z_oss_rank=3

 

SKF are bucsi PCM 20 23 20 si PCM 20 23 15 - cu suprafata de alunecare "POM composite" ... adica "cel mai al dracu' posibil" :) la fel ca si originalul japonez pe un tub de otel este lipit(cu ceva bronz) un composit ... cam 1,5 euro bucata :alcy:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare: Reconditioneaza cineva amortizoare (preferabil din Cluj)? Ma intereseaza sa reconditionez amortizorul de pe spate de la Tenere 1VJ (similar cu cel de XT din ce am inteles eu), insa singur nu ma descurc si nici nu am conditiile necesare. Sunt capabil sa il dau jos de pe mobra si sa il infig la loc, dar nu am cum sa il desfac si sa ii schimb eu cele trebuincioase din interior :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il duci la un club de motocross, iti spun ce piese trebuie inlocuite, cumperi si le aduci piesele. Astia de la motocross isi serviseaza des suspensile si au si scule adecvate. Eventual le duci si manualul de reparatie al amortizorului, ca poate iti spun ca nu cunosc modelul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu ca s-a mai discutat , dar intreb poate mai sunt si alte cauze, de ce anume imi ajunge ulei in airbox? ( fara s-o rastorn sau dau pe jos si fara sa pun ulei peste nivel )

Editat de LCA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu pe acel furtun din air box ies si vapori care condenseaza, nu trebuie sa iasa neaparat ulei lichid. sper ca nu gresesc.

 

 

 

colegii.... cumpar un carbelitor :P de xtz 660 ...astept o oferta sau un pont. numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.

 

 

 

colegii.... cumpar un carbelitor :P de xtz 660 ...astept o oferta sau un pont. numai bine!

ce ai rupt in el ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...