Sari la conținut

Honda cb 500 reglaj suspensii


Postări Recomandate

Salutare. Ma poate ajuta cineva in Bucuresti cu niste informatii referitor la reglajul suspensiilor, in special la furca. Spatele avand reglajul acela cu cheia speciala. Am nevoie sa cobor mobra dar nu stiu daca se poate face asta si la furca sau trebuie servisata si facut reglajul atunci. As prefera sa ma ocup singur de manopera dar nu stiu care sunt pasii :). Daca e un cunoscator binevoitor si are timp 5 minute, fac o vizita sa imi explice ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce an e? Din cate stiu furca nu e reglabila nici macar la preload pt modelu PC26 si PC32 (pre 2004). In spate poti seta preload in functie de greutatea ta

, uite-te la video, ai nevoie doar de o persoana cu o ruleta sa masoare sag-ul dupa ce stai pe motocicleta.

De luat in considerare ca CB500 a fost facut pentru asiatici de 60kg, deci daca ai 70+ sugerez sa tii arcurile pe cea mai inalta setare, si atunci sunt prea moi cu rebound aiurea.

 

Daca te decizi sa o cobori vei schimba ciclistica motocicletei si vei avea probleme si mai mari cu garda la sol in curbe, odata ce prinzi incredere pe serpentine nu e prea greu sa slefuiesti asfaltu cu scaritele la inaltimea standard, coborata ajungi la cruiser level problems.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei doar sa cobori furca, fara ii schimba comportamentul - desfaci jugurile si impingi furca in sus cat ai nevoie apoi strangi la loc Experimentezi si vezi daca iti convine ce ai obtinut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E din 99. Pc 32. 65 de kg am (ca asiaticii 😄) dar merg foarte mult cu pasager care are in jur de 55. Suspensia este putin prea moale iar motorul il voi cobora de spate putin sa am o stabilitate mai buna la semafor dar as vrea si de fata sa vad daca scap de voblaj. E destul de periculos si se intampla cam des ( la mers fara maini la viteza mica).

Cesar te rog sa ma scuzi daca iti iau painea de la gura dar imi doresc sa invat lucruri despre mobra mea si sa ma descurc singur in caz de nevoie, nu sa astept dupa toti mecanicii priceputi sa aiba timp de mine. Plus ca ultima vizita la service ma lasat in continuare cu problema dar fara bani.

Aici am cerut un sfat si un ajutor, credeam ca pentru asta este forumul. Dar daca singurul lucru pe care il poti spune este ca vreau lucruri gratis mai bine te abti. Mulțumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voblaju nu e de la suspensie, ori ai rulmentul jug dus, ori capetele de bara au greutati aiurea sau poate ai lantul reglat gresit si iti sta roata spate stramba, posibil si alte cauze. Incearca fara pasager in primul rand. Daca mergi cu pasager tine arcurile din spate la tensiune maxima (cea mai de sus pozitie la preload), despre coborat nu stiu, invata sa stai cu un picior jos la semafar :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spune mai degraba ce problema ai cu mobra, ca sincer ne cam aburesti:

-Intai ai zis ca vrei sa reglezi suspensia(in special furca).

-Apoi zici ca ai nevoie sa cobori mobra.

-Apoi zici ca vrei stabilitate la semafor si ca vrei sa scapi de voblaj.

 

In primul rand CB 500 nu are reglajepentru furca. Reglajele de care vorbesti se intalnesc la motociclete mai scumpe(supersport in principal).

Incerc sa presupun ce problema ai tu. Probabil, ca tu esti mai scund, motiv pentru care eu cred ca tu vrei sa "cobori motocicleta" ca sa ajungi mai bine cu picioarele pe asfalt. La asta te-ai referit cand spuneai ca vrei mai multa stabilitate la semafor?

Despre voblaj nu o sa imi dau cu parerea, dar, sincer iti spun, daca ai auzit vreun prieten care ti-a zis ca "se poate rezolva regland nu stiu ce" mai bine uita de treaba asta.

DACA AI O PROBLEMA LA SUSPENSIE MERGI LA UN MECANIC. Chiar daca mergi doar sa il intrebi sau sa te asiguri ca nu ai probleme cu mobra. Nu te costa nimic.

O reparatie la suspensie nu e acelasi lucru cu schimbul uleiului sau al filtrului de aer pe care sa il faci singur in spatele blocului(si aia daca stii ce faci).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa mai seamana a forum de motociclisti.

Multumesc pentru raspunsuri si idei.

Intrebare principala era daca se poate cobora furca din vreun reglaj, inteleg ca nu. Super, acum pot sta linistit. Pentru restul de probleme probabil ca voi ajunge la service, sper ca de data asta unul bun. O seara buna va doresc si multumesc inca o data pentru ajutor si pentru critici, chiar si pentru mistoul facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi vrut sa o cobor putin de fata pentru a schimba pozitia mainilor sa vad daca reusesc sa fac cumva sa nu imi mai amorteasca mana dreapta si totodata speram ca se si intaresc amortizoarele putin caci am impresia ca e cam moale pe fata. Problemele mele sunt multe si nu toate la mobra. Dar faptul ca nu are reglaj pe furca ma face sa caut alternative, gen alt model de ghidon, bagat mobra in service pt voblaj etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa o cobori de fata: bagi jambele mai mult in juguri, asa cum am zis. cati cm le bagi atat coboara fata

ca sa fie mai amortizata - poti pune ulei mai gros

ca sa tina greutate mai mare daca ai nevoie - poti alege alte arcuri.

 

la ultimele doua capitole trebuie sa cauti bine pe la cei care au mai facut ce combinatii dau rezultate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As fi vrut sa o cobor putin de fata pentru a schimba pozitia mainilor sa vad daca reusesc sa fac cumva sa nu imi mai amorteasca mana dreapta si totodata speram ca se si intaresc amortizoarele putin caci am impresia ca e cam moale pe fata. Problemele mele sunt multe si nu toate la mobra. Dar faptul ca nu are reglaj pe furca ma face sa caut alternative, gen alt model de ghidon, bagat mobra in service pt voblaj etc...

Pentru pozitia mainilor pe ghidon destrangi cele 4 suruburi din mijloc care tin ghidonu (cheie imbus) si il invarti mai in fata sau spate. Sunt 90% sigur ca amorteala vine de la faptul ca strangi de ghidon prea tare in loc sa mergi complet relaxat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1, daca lasi motoreta mai jos din furca o sa vobleze si mai repede/usor

2. motocicleta ta nu are voie sa vobleze cat timp nu iei gropi sau roata fata nu a parasit asfaltul.

3. google : "check motorcycle wheels alignment with string"

4. daca dai roata fatza jos furca ramane paralela *la ochi macar"

5. ti s-a mai zis ... roata spate este centrata?

6. modificarile aduse suspensiei nu schimba pozitia mainilor sau a picioarelor in raport cu motocicleta.

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E din 99. Pc 32. 65 de kg am (ca asiaticii ) dar merg foarte mult cu pasager care are in jur de 55. Suspensia este putin prea moale iar motorul il voi cobora de spate putin sa am o stabilitate mai buna la semafor dar as vrea si de fata sa vad daca scap de voblaj. E destul de periculos si se intampla cam des ( la mers fara maini la viteza mica).

Cesar te rog sa ma scuzi daca iti iau painea de la gura dar imi doresc sa invat lucruri despre mobra mea si sa ma descurc singur in caz de nevoie, nu sa astept dupa toti mecanicii priceputi sa aiba timp de mine. Plus ca ultima vizita la service ma lasat in continuare cu problema dar fara bani.

Aici am cerut un sfat si un ajutor, credeam ca pentru asta este forumul. Dar daca singurul lucru pe care il poti spune este ca vreau lucruri gratis mai bine te abti. Mulțumesc.

Dintre toate felurile de tuning, l-ai ales pe cel mai scump si mai complex: sasiu-geometrie-damping. Asta n-ar fi nimic, e si cel mai contraintuitiv domeniu.

Voblajul poate avea cel putin 6 cauze (+ combinatii de factori) - fara experienta, ai sa mergi pe bajbaite. Poti sa o rezolvi sau nu. Pana una alta, folosesti o motocicleta potential periculoasa.

 

E laudabil ca vrei sa te instruiesti si iti doresc succes! Nu e laudabil ca ceri mura in gura. Informatia exista dar trebuie sa fii dispus sa aloci timp ca sa sapi dupa ea, lazy boy.

 

Si inca ceva... fii baiat si lasa smiorcaielile de pussy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim exemplu ca putem folosi acest mijloc de comunicare (forumul) si pentru a ajuta un om mai putin experimentat in ale motoarelor. Mulțumesc pt explicații. Eu vin din lumea auto unde am ajutat nenumarati oameni plus donat o multime de piese care nu se mai gasesc pt masinile mai vechi si nu am cerut NICIODATA si nici nu am acceptat vreun ban de la nimeni. Speram sa gasesc si aici acelas tip de oameni ceea ce am si gasit. Decat sa ma uit pe net si sa inteleg ce pot din 15 posturi si filmari diferite am preferat sa pun o întrebare aici stiind ca raspunsurile vor fi mai pretioase.

Cred ca cel mai bine ar fi sa merg la service sa verifice baietii de acolo motoreta cap coada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepe de la voblaj ca acolo e buba cea mai mare:

Rulmenti de jug.

Roata fata (descentrata)/anvelopa fata

Amortizor fata (furca)

Roata spate (descentrata)

Pinion spate (descentrat - exista destepti care nituiesc lantul pe foaie si o strica)

Amortizor spate (daca esti cu preload-ul la maximum, scoate-l si lasa-l intre 1/3-1/2)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...