ChitZu Postat Iulie 10, 2017 Share Postat Iulie 10, 2017 Salutare, Maine vrem sa plecam (eu si sotia) in prima calatorie mai lunga a noastra cu motorul din dotare. Ce vrem sa vedem ? Transalpina, Transfagarasanul si Transraraul (inclusiv Pasul Mestecanis). Cu ce motocicleta ? Honda 954 rr, dotata cu set de genti laterale + tankbag de la oxford 6 zile disponibile, cu plecare de maine dimineata. Plecarea se face din Caransebes, Colibita o consider punctul de destinatie unde vrem sa petrecem doua nopti, dupa aceea sa ne intoarcem. Traseul l-am schitat in linii mari, daca aveti sfaturi/sugestii pentru mine va rog sa le postati. Ziua 1 : Caransebes - Tg. Jiu- Sebes - Sibiu 390 km 6 h 2 min (conform site-urilor de rute auto) (Transalpina) Ziua 2 : Sibiu - Brasov 286 km 5h 3 min (Transfagarasan) Ziua 3: Brasov - Colibita 315 km 5h 7 min Ziua 4: Fac Transraraul cu innoptare tot in Colibita Ziua 5 : Colibita - Alba 231km 3h 22 min Ziua 6 : Alba - Caransebes 161 km 2h 21 min Ce rugaminti am de la voi : - Vreau sa mi spuneti care e mai buna varianta de drum pe traseul pe care vreau sa-l fac, astfel incat sa ocolesc portiunile de drum cu asfalt foarte prost sau unde viteza medie de deplasare este sub 30km pe portiuni lungi de timp. - daca aveti alta distribuire a kilometrilor pe zi, cu conditia ca vreau sa innoptez si-n Sibiu - recomandari legate de pensiuni sau restaurante. Rezervarile trebuie sa le fac cu o zi inainte, sau e suficient daca sun dimineata ? -alte puncte unde ar trebui sa ne oprim pentru a vizita diferite "atractii turistice" Traseu Dus : Traseu intors : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iulie 10, 2017 Share Postat Iulie 10, 2017 Nu zice nimeni nimic despre titlu? Chiar nimeni? Drum bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xandros Postat Iulie 10, 2017 Share Postat Iulie 10, 2017 Internet ruined you O sa zic eu ceva de motor: 954RR cu genti laterale in tura de 1500 km. Sigur, se poate, nu zic nu. Buy why ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChitZu Postat Iulie 10, 2017 Autor Share Postat Iulie 10, 2017 Internet ruined you O sa zic eu ceva de motor: 954RR cu genti laterale in tura de 1500 km. Sigur, se poate, nu zic nu. Buy why ? Buy why or but why, nu inteleg intrebarea. Intr-adevar tura e lunga dar totusi e desfasurata pe 5-6 zile, in jur de 300 km/ zi media, adica nu-i vreun maraton motociclistic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnbv Postat Iulie 10, 2017 Share Postat Iulie 10, 2017 Daca tot ai intrebat si suporti sfaturi modifica traseul BRASOV BARAOLT CHEILE VARGHIS OCLAND MERESTI LUETA BAILE CHIRUI MIERCUREA CIUC daca nu faci traseul asta nu stii ce pierzi Pentru TRANSRARAU musai POJORATA spre CHIRIL.Garantez ca nu vei regreta si sigur vei aprecia frumusetile ascunse din RO pe super drumuri » Post actualizat in 10 Jul 2017 20:25Din Ranca spre Sibiu alege traseul prin JINA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChitZu Postat Iulie 10, 2017 Autor Share Postat Iulie 10, 2017 Notat, multumesc pentru sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 Salutare, Maine vrem sa plecam (eu si sotia) in prima calatorie mai lunga a noastra cu motorul din dotare. drumuri bune sa aveti! daca tot ai facut topic la sectiunea poze & filme, atunci asteptam cu nerabdare esenta topicului! ...ca altfel era doar un simplu info traseu.... Internet ruined you Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 (editat) de ce mergi pe TF pana la Curtea de Arges si dupa aia retur? Editat Iulie 11, 2017 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 (editat) de ce mergi pe TF pana la Curtea de Arges si dupa aia retur? M-am uitat de mai multe ori la harti. Sincer, eu nu am vazut nici un retur. Tot ce este posibil sa gresesc, ca nu sunt 100% apt de munca de "defectiv" pe caldurile astea. On-topic: Mie mi-a placut pe Transfagarasan la http://www.conacul-ursului.ro/ Desi cam romaneasca treaba - cand am fost cu sotia/masina/in timpul saptamanii (lume putina in cabana) s-au purtat frumos, discret, etc, etc. Cand am fost cu un amic, amandoi cu motocicletele, in w-e + ca am mai dat acolo de o gasca de vreo 7-8 motoare din Baia Mare a fost asa, mai ca la Romanica. Servire anapoda, pe fast forward si, surpriza cea mai tare, cu banii inainte de a primi comanda. Deh, ce sa zic ?! Ramane insa o pensiune faina, intr-un decor super fain. Tine cont insa ca evenimentele povestite se intamplau in 2014 sau 2015. Vad totusi ca au 8.7 pe Booking, ceea ce este un scor ff bun. Tot pe Trans mie mi-a mai placut Pastravaria Albota. Vezi si tu. Eu lucrez cu Booking de ani de zile. Daca are peste 7.5 (minim) sau 8 (preferabil), iti place ce vezi in poze + citesti review-urile negative, nu prea ai cum sa o dai in bara. Din review-urile negative stii la ce sa te astepti si sa eviti dinainte. Generic vorbind, ca un exemplu - sa zicem camerele mai ieftine de langa receptie sau restaurant sau de deasupra lor = galagie, mancarea proasta la pensiune = cautat din timp alt loc de mancat, etc, etc. Intelegi tu ce vreau sa zic. Pe Transalpina am stat o data la Vila Ozon. Frumos, curat, linistit, gazde f. ok, dar nu ceva "oaauuuu". A mai fost fain pe TA si la Hotel Onix - unitate de cazare mare si faina, eram trupa de cativa zeci de insi, motoare, masini, etc. Iar cel mai mult mi-a placut la Casa Ancutei. Vreau sa ma mai intorc acolo si sper sa o mai pot face cat de curand. Locatia aceasta o recomand fara nici o emotie, oricui, oricand. Dpmdv, bineinteles. Si ca sa raspund si la ultima intrebare - rezerva obligatoriu dinainte. Mai ales ca esti cu doamna. Nu este nici o smecherie sa orbecaiti seara tarziu, din pensiune in pensiune, obositi, transpirati si in echipament moto (plus ca unii receptioneri sunt localnici simpli care inca au idei preconcepute atunci cand vad motociclisti in fata lor la receptie). Si chiar nu este nici un fun sa gasiti loc doar la ultimul camin de "2 stele", in coada statiunii. Unde sa platiti dublu fata de cat merita, fiindca proprietarul v-a mirosit ca nu aveti unde innopta. Din experienta personala am ajuns sa fac rezervarile cu minim o saptamana inainte, indiferent unde plec si pentru cat timp stau. Nu imi plac emotiile si stressul. Ca sa iti faci o idee, acum cateva ore am facut niste rezervari pentru jumatatea lui septembrie. Poti sa le anulezi pana in penultima zi. Sa fie bine. Ca sa nu fie rau. Editat Iulie 11, 2017 de DeVazut_TM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 vezi in prima poza, in lista de localitati din traseu.... intercalat intre SIBIU si BRASOV. ma gandeam ca face TF-ul tot + Vidraru si Curtea de Arges si retur in E60 si spre Brasov Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 (editat) De la Curtea de Arges mie mi se pare ca merge spre Campulung si apoi Brasov, insa nu recomand DN73C mai ales pe bucata Domnesti - Campulung. Mai bine mergi pe Curtea de Arges - Pitesti (asfalt nou) - Campulung (in reparatii dar asfaltul e foarte bun). Poate e mai lung, dar cu RR-ul vei merge bine. Editat Iulie 11, 2017 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 Salut. O pensiune faina este in Avrig. Pensiunea Natura. Nu este iefina, aprox. 180 le camera i+mic dejun. Dar este superb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Iulie 11, 2017 Share Postat Iulie 11, 2017 Zona de legatura Campulung-Brasov nu prea o recomand. Am fost duminica si se lucreaza "intens". Multe semafoare, cozi destul de mari, le poti fenta, dar nu la infinit. Asfaltul bunicel. Pentru piesaj este superb, culoarul Rucar-Bran te face sa uiti asfaltarile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChitZu Postat Iulie 17, 2017 Autor Share Postat Iulie 17, 2017 (editat) Salut, Va multumesc, pentru sfaturi si recomandari si o sa incerc sa ma recompensez fata de voi prin postarea unor fotografii din tura. Ziua plecarii in tura a inceput foarte bine , din lipsa de timp plus cumul de alti factori am fost nevoit sa-mi fac itp-ul exact in dimineata plecarii, in ideea ca merge totul repede. Cum in Caransebes nu se poate face itp moto, am fost nevoit sa merg la Resita (40 km pe sens). Dovada: Dupa doua ore de asteptatare intr-o caldura infernala dar cu itp-ul valabil, am plecat spre Caransebes, incercand sa-mi pun ordine in ganduri astfel incat sa nu zabovesc foarte mult cand ajung acasa. Am incarcat bondarelu`, ne-am hidratat, echipat si am plecat la drum. Strategia mea de a "motociclii" dimineata pe racoare s-a dus dracu`, ora plecarii a fost in jur de 13:30. Odata pus in miscare caldura incepea sa devina oarecum suportabila, prima oprire a fost la Herculane unde am alimentat cu benzina/apa. Am fost foarte inspirat sa-mi iau un termos cu mine, la fiecare oprire il reumpleam cu apa rece, chiar e placut sa bei ceva rece cand descaleci. Intr-un final am trecut si de cea mai proasta bucata din tot traseul, Herculane - intersectia cu Cerna sat un drum de aprox. 20 km ce pare facut doar din plombe. Dupa sesiunea sport enduro ocazie cu care RR-ul m-a epilat inghinal datorita caldurii degajate de motor am luat o bine meritata pauza langa un izvor de munte. Urmatoarea bucata de drum parcursa Cerna sat- Tg Jiu nimic special, asfalt bun, drum liber si virajat, am dat de o liniste ciudata din cauza caniculei probabil, nu am vazut niciun "bastinas" prin satele tranzitate. Ultimul sector facut Tg. Jiu - Ranca, unde am si innoptat. Am vrut sa urcam in cursul saptamanii pentru a evita aglomeratia, dar Marti cand am ajuns noi, Ranca era pustie, parea abandonata. Ne-am cazat la o pensiune unde facusem rezervare cu o zi inainte, pret 140 ron/ noapte, camera era mare curata, cu servicii tipice de Romania (nu intru in detalii). Dupa ce ne-am invartit vreo juma de ora in stanga/dreapta am reusit sa gasim si un restaurant acceptabil deschis (taverna olteanului), unde sa mancam ceva bun si sa rad cateva beri la draft. Ziua a 2-a: Inainte de a incepe ziua a doua, am avut parte de o noapte furtunoasa la propiu, a plouat cu galeata cu fulgere puternice, dimineata bondarelu` ma astepta cuminte unde l-am lasat (am avut ceva emotii). Fata de ziua precedenta temperatura era mult mai placuta si mai potrivita pentru motociclit. Pentru ziua a 2-a ne-am propus un traseul destul de scurt Ranca- Sibiu cu tranzit prin Poiana Sibiu 146 km. Am avut parte de un drum liber, asfalt bun,peisaje superbe. Daca la urcare am mers mai mult pe balega de vaca decat pe asfalt, acum situatia s-a schimbat soseaua era proaspat spalata si uscata. Portiunea Ranca - Obarsia lotrului spectaculoasa cum o stiti, pe Obarsia - Dobra daca RR-ul ar fi avut coada ar fi dat din ea. Padure de conifere stanga/drapta asfalt bun viraje mai deschise fata de sectorul precedent. Dupa o scurta pauza la lacul Tau, ne-am continuat drumul spre Jina, Poiana Sibiu. Drumul nostru a fost intrerupt brusc de o ploaia zdravana de vara, am facut stanga-mprejur spre o terasa pe langa care tocmai ce trecusem. Din 5 mese mari de lemn doar doua erau ferite de ploaie, dupa ce ne-am instalat confortabil la o masa, la cateva minute a mai aparut un motociclist cu un Harley Davidson cu numere de CV, ce tocmai il depasisem il delirul meu pe curbe. L-am invitat la masa mea cu umbrela mare si protectoare si am tot povesti ca pret de o cafea si-o ciorba, ca si cum ne-am cunoaste de viata, multumesc pentru compania placuta (daca citesti topicul) La un moment dat ploaia s-a oprit, ne-am echipat si am continuat pe drumul nostru. Imediat dupa Dobra am dat de alunecari de teren la care se lucra intens cu un buldozer. Dupa ce am primit ok-ul de la domnul politist am trecut de zona afectata, la urmatoarea curba am dat de asfalt acoperit in totalitate cu un pamant lutos in strat subtire, imbibat bine cu apa. Bondarelu` fiind mai fitos din fire si eu mai precaut plus curba in urcare, am hotarat sa ma intorc si sa merg spre Sebes. Am oprit la o benzinarie mica din Sugag daca nu ma insel, fiindca ultima alimentare am facut-o in Tg. Jiu. Dupa ce i-am facut plinul Bondarelu` a inceput parca sa smuceasca mai mult decat o face deobicei dar i-am dat bice inainte spre Sibiu. In Sibiu plouase toata ziua asa ca inaintam cu o oarecare teama. Nu stiu cum am reusit dar am "pasit" exact in urma ploii si am ajuns neplouati la destinatie. Unde prietenii nostri buni ne-au rasfatat cu mancare de vara (rosii, ceapa,branza, slanina afumata) bere si rachiu proaspat scos din beci. Dupa ce mi-am pus mintea cu rachiul nu prea am ce sa va povestesc fiindca nu imi prea amintesc prea multe ). » Post actualizat in 17 Jul 2017 14:07 Ziua 3 : Traseu propus : Sibiu - Transfagarasan- Sibiu. Daca Transalpina mi s-a parut spectaculoasa, Transfagarasanul e wow, desi l-am gasit putin furios cu nori negrii pe creste, parca statea sa dea cu ploaia in noi,totusi ne-a dat pace si ne-a lasat sa ne bucuram in voie de tura. Asfaltul prin comparatie, este mai prost ca pe TA are niste santulete longitudinale, rezultate probabil in urma unor lucrari de raschetare/nivelare. Santulete ce-ti dau o usoare stare de nesiguranta in special pe viraje, dar odata ce reduci ritmul nu mai este nicio problema. Atmosfera pe TF era foarte faina, multe motoare cu numere straine, am vazut foarte multe mazde MX5 modelul nou, am fost depasit la un moment dat de o frumusete de Alfa Romeo Giulia QV condusa sportiv, pe masura motorului din dotare. Dupa ce ne-am incarcat cu peisaje de vis ce camera foto nu le poate reda la adevarata "emotie", pentru doza dubla am facut cale intorsa in momentul in care calitatea asfaltului a inceput sa scada la coborare spre Curtea de Arges. » Post actualizat in 17 Jul 2017 14:13Am primit o recomandare cu Pastravaria de la Albota, mare multumire, am mancat regeste la poale de munte. Am inceput o ciorba de fasole cu ciolan am continuat cu pastrav prospat facut pe gratar, am gustat de la sotia mea pastrama de berbecut si am terminat intr-un final cu o portie de clatite umplute cu branza dulce si stafide. Daca pana atunci am dat de oameni cu lipsuri mari in tainele tursmului/serviciilor, e aici situatia s-a schimbat. Cu burta plina am plecat voiosi spre Sibiu, unde am vrut sa-mi iau revansa in fata rachiului de struguri, pastrat la racoarea beciului. Partida s-a terminat 2-0 in favoare gazdelor (rachiului) astfel s-a terminat si ziua 3 ). Ziua 4 : Teoretic trebuia sa mergem spre Nord estul tarii, sa strabatem si cel de-al 3 Trans, Transraraul, din pacate prognoza meteo pentru zona respectiva nu ne-a permis lucrul acesta.Transraraul il prindeam in weekend asa ca nici cazare pe weekend nu am prin in Colibita unde am vrut sa innoptam. Asa ca in a 4-a zi am facut repejor Sibiu - Caransebes cu "escala" la Simeria. » Post actualizat in 17 Jul 2017 14:14Am primit o recomandare cu Pastravaria de la Albota, mare multumire, am mancat regeste la poale de munte. Am inceput o ciorba de fasole cu ciolan am continuat cu pastrav prospat facut pe gratar, am gustat de la sotia mea pastrama de berbecut si am terminat intr-un final cu o portie de clatite umplute cu branza dulce si stafide. Daca pana atunci am dat de oameni cu lipsuri mari in tainele tursmului/serviciilor, e aici situatia s-a schimbat. Cu burta plina am plecat voiosi spre Sibiu, unde am vrut sa-mi iau revansa in fata rachiului de struguri, pastrat la racoarea beciului. Partida s-a terminat 2-0 in favoare gazdelor (rachiului) astfel s-a terminat si ziua 3 ). Ziua 4 : Teoretic trebuia sa mergem spre Nord estul tarii, sa strabatem si cel de-al 3 Trans, Transraraul, din pacate prognoza meteo pentru zona respectiva nu ne-a permis lucrul acesta.Transraraul il prindeam in weekend asa ca nici cazare pe weekend nu am prin in Colibita unde am vrut sa innoptam. Asa ca in a 4-a zi am facut repejor Sibiu - Caransebes cu "escala" la Simeria. » Post actualizat in 17 Jul 2017 14:24Sumar tura : total kilometri 911, 4 zile, consum mediu 6-7 %km , 2 pers, doua genti laterale + tank bag. » Post actualizat in 17 Jul 2017 14:44Puteti muta topicul in : MOTOCICLISM.ro → POZE & FILME → POZE & FILME din ROMANIA → POZE & FILME - Transalpina / Transfagarasan Editat Iulie 17, 2017 de ChitZu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Santon Postat Iulie 18, 2017 Share Postat Iulie 18, 2017 Recent am facut si eu 700 km in 2zile cu cbrica al meu precum al tau. In afara de durerea de poponeata n-am avut treaba. Cum a fost fizic in km astia pe 954? Asa-i ca-i destul de comod la drum lung ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChitZu Postat Iulie 18, 2017 Autor Share Postat Iulie 18, 2017 Avand in vedere ca am avut si pasager, a fost mai mult decat ok si pentru mine dar si pt ea. Sunt cateva lucruri de care eu am tinunt cont sau le-am pus in aplicare pentru a sporii confortul : - pe portiunile lente am incercat sa mentin turatia motorului cat mai jos, la limita subturatiei, pentru a evita supraincalzirea motorului. Doar pe o portine mica dupa Herculane nu am reusit, motorul ajungand la 100 C. - gentile laterale si-au meritat toti banii, altfel esti obligat sa duci in spate tot, tu si pasagerul . - cand merg cu pasager, trebuie sa am totusi un rucsac in spate (nu prea incarcat), asfel incat ea sa se tina de bretelele rucsacului si nu de rezervor (cum ar fi normal), practic sta intr-o pozitie dreapta mult mai confortabila fata de statul in maini pe rezervor. - un alt avantaj in opinia mea, este inaltimea (am putin peste 1.70) si conditia fizica - pe sectoarele de drum cu viteza medie de deplasare mare, de peste 90 km, am facut in jur de 150 km fara oprire, fara a avea vreun disconfort. Dupa 5 zile din 7 de motociclit (am fost si la Orsova singur) nu am simtit nicio durere de spate sau maini, insa cel mai mare disconfort resimtit a fost caldura din prima zi, cand am plecat pe canicula. Un lucru l-as schimba daca as putea, smuceala la turatii mici, cand accelerezi de jos vrea turatii, daca lasi putin gazul intra in frana de motor destul de incomoda. Depun prea mult efort pentru a fi delicat cu acceleratia (nu imi iese tot timpul). Intr-adevar pentru clasa din care face parte este suficient de comod, pilotatul "solo" e o adevarata placere pe drumurile virajate cu asfalt bun, 350 km/zi se pot face fara prea mari eforturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.