Sari la conținut

Inlocuire discuri de frana


mrrlr
 Share

Postări Recomandate

info: bmw e din UE. Restul manualelor care apar pentru modele vandute pe aici au mentiunea ca sunt manuale pt europa.

 

o fi aparut la noi norma pt service - sa faca teste de franare dupa orice interventie, din momentul in care multi au venit la service pt mentenanta si au plecat cu belea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 74
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@ Zidule.

 

Eu cred ca alta a fost problema la ITP. Cred ca aderenta in general are o greata cand vede cramponatele pe asfalt,de ploaie nici nu vorbesc. Nu stiu despre ce cauciucuri e vorba, dar cu cele adevarat cramponate pe asfalt nu cred ca ajungi peste 40% din capacitatea de franare cu gume de strada. Eu unul nu recomand ce e peste mai TKC80 pestru mers pe strada pana la offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

heidenau k60 scout. e o guma 50/50 sau mai bine zis 60/40. Adereenta pe strada e extraordinara si pe ud si pe uscat. Nenea care a facut itp - pe la 130 kile. Se vedea clar cum rola de diametru mic nu prinde bine in roata; franele blocau fara probleme. Am intrebat dece a trebuit sa faca 6-7 masuratori si concluzia a venit de la meserias

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am K60-uri. Cu discuri uzate a trebuit sa faca vreo 3 masuratori ca sa iasa. Cu discuri si placute noi a iesit din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai necesara verificarea pe stand dupa schimbarea lichidului sau orice interventie la partea hidraulica decat la inlocuit placute si discuri! Plus ca pana se rodeaza placutele pe un disc care nu e nou eficienta e redusa. Nu scrie nici in manualele de reparatii auto si aproape nimeni nu testeaza pe stand dupa schimb de discuri si placute. Cine are stand de frane moto ar trebui sa aiba si itp, altfel investitia nu se justifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat singur plăcuţele la ambele roţi înainte să plec din ţară. Inainte de asta au fost desfacuti toti trei etrierii şi cwrăţaţi. Tot de mânuţele mele. Irelevant ca tot eu am schimbat lichidul de frână şi am aerisit circuitele. Mobra e încărcată full (poate peste limită), dar frânează fără probleme.

Pe stand la ITP, în aprilie, moşul Sasareanu a spus că am frâne (citez) pi#da. Şi eram cu plăcuţele vechi.

Deci: dacă ai cum ridica mobra şi ceva scule + lichid şi spray frâna + vaselină (cică siliconica trebuie) + ceva bere (rece, evident) şi nu eşti anti-talent, poţi face tu manopera. Youtube e şi el de ajutor. Eu nu las pe nimeni să îmi umble la frâne! Deloc!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am K60-uri. Cu discuri uzate a trebuit sa faca vreo 3 masuratori ca sa iasa. Cu discuri si placute noi a iesit din prima.

tocmai pt ca placutele noi nu musca la fel de tare ca cele rodate pe disc si da sanse unei franari mai putin agresive. Daca vrei mergem si facem teste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mai necesara verificarea pe stand dupa schimbarea lichidului sau orice interventie la partea hidraulica decat la inlocuit placute si discuri! Plus ca pana se rodeaza placutele pe un disc care nu e nou eficienta e redusa. Nu scrie nici in manualele de reparatii auto si aproape nimeni nu testeaza pe stand dupa schimb de discuri si placute. Cine are stand de frane moto ar trebui sa aiba si itp, altfel investitia nu se justifica.

Asa este! Oricum standul se vinde la pachet cu toate sculele pt ITP.

O sa imi iau si eu unul, #casamoarafetilii :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Standurile de frinare moto sint reglate sa arate ca moto "frineaza". Nenorocirea este ca clientii carne de tun, ies de la stand convinsi ca motoretele lor frineaza cu adevarat, dupaia intra glont in masina care le-a intors in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moarte standurilor de frana!

 

Acum, mai serios nitel, imi place ca suntem din ce in ce mai inventivi si creativi cand vine vorba de "nu e vina mea". Bravo JAGI!

 

Ca sa intri glont in ceva, trebuie sa mergi glont. Eu nu zic sa mearga lumea cu 50 dar nici sa caute vinovati acolo unde in unele cazuri nu sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, eu nu am mers la Sirius, am mers la Cesar. Daca Cesar lucreaza cu Sirius, e treaba lui. Eu am platit cat mi s-a cerut si am plecat de la GRG cu treaba facuta bine. Recomandarea mea este pentru GRG. Nu stiu cine e Sirius :) Dar, multumesc pentru completare. E bine de stiut unde gasesti oameni care fac treaba buna ;)

Nu ți a rectificat el discurile de frână.
Discurile au fost îndreptate de sirius
E singurul din București care 'dezdoaie' discuri de frână și îndreaptă jante moto
Toți "mecanicii" din târgul lui bucur colaborează cu el
Tu ai plătit onorariul lui sirius + comisionul celui la care ai dus motorul
Pam pam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Zenklawa, eu zic sa te apuci de scris carti de filosofie sau aforisme moto.

Poate ajungi si tu un Pirsig maine-poimaine... mai stii?

Oricum, parerea mea este ca ti-ar iesi mai bine decat viziunea/ideile tale despre itp, siguranta, mentenanta moto si un business in domeniu.

Nu sunt chitra, dar esti atat de masochist incat furnizezi munitia impotriva ta prin fiecare cuvant scris.

 

On-topic:

Ma gandesc ca cine face un topic despre schimbat discuri si placute, pe langa timp, nu are nici incredere 100% in skill-ul lui incat sa faca asta acasa.

Despre curatat etrieri, schimbat lichidul si aerisit franele s-a mai zis dar vad ca nu zice nimeni nimic despre Loctite pe la suruburi.

Eu pun si asa ceva, pentru linistea mea.

 

Iar la primele 2 operatii viata devine ceva mai roza daca ai un prieten langa tine (burduf guma etrieri; cel putin la mine) sau o scula mai buna (aerisit frane, decat clasicul furtun de plastic).

 

Niste aerisitoare noi la frane (probabil) si capacele aferente (musai daca nu ai) ar putea ajunge si ele pe lista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zenklawa, eu zic sa te apuci de scris carti de filosofie sau aforisme moto.

Poate ajungi si tu un Pirsig maine-poimaine... mai stii?

Oricum, parerea mea este ca ti-ar iesi mai bine decat viziunea/ideile tale despre itp, siguranta, mentenanta moto si un business in domeniu.

Nu sunt chitra, dar esti atat de masochist incat furnizezi munitia impotriva ta prin fiecare cuvant scris.

 

On-topic:

Ma gandesc ca cine face un topic despre schimbat discuri si placute, pe langa timp, nu are nici incredere 100% in skill-ul lui incat sa faca asta acasa.

Despre curatat etrieri, schimbat lichidul si aerisit franele s-a mai zis dar vad ca nu zice nimeni nimic despre Loctite pe la suruburi.

Eu pun si asa ceva, pentru linistea mea.

 

Iar la primele 2 operatii viata devine ceva mai roza daca ai un prieten langa tine (burduf guma etrieri; cel putin la mine) sau o scula mai buna (aerisit frane, decat clasicul furtun de plastic).

 

Niste aerisitoare noi la frane (probabil) si capacele aferente (musai daca nu ai) ar putea ajunge si ele pe lista.

Nu esti chitra, esti doar invidios :))

 

Daca chiar vrei sa ne inveti cu Loctite-ul pe suruburi, ai uitat sa zici ca acesta se pune doar in cazul in care strangi suruburile la cuplu de strangere, in caz contrar risti sa le scoti cu flexul.

Dar si aici e o intreaga discutie, eu nu pun Loctite decat pe anumite suruburi, in general evit sa pun pe suruburile care se prind in filet de aluminiu (exceptie vitezanele de pista).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu esti chitra, esti doar invidios :))

Ha.

Haha.

Hahahahahahaha...

 

O fi bine sau rau ca rad singur de vreo 20 de secunde?

Dude, you need a check...

 

Fa cum stii tu, fiindca esti un super mecanic iar eu un banal utilizator de fiare care ma pot duce in mormant sau nu.

Ma opresc aici, fiindca am zis ca trebuie sa o las mai rau cu nervii si jignirile daca vreau sa apuc pensia.

Desi mi-au stat in degete minim cinci epitete pentru tine...

Imbolnavesti oamenii cu Tourette. Si iar imi aduc aminte de topicul cu vulcanizarea...

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

locite se pune unde zice cartea. Rolul lui e sa previna desfacera suruburilor din diverse cauze, cum ar fi vibratiile. Toate suruburile trebuie stranse la cuplul corect, altfel faci spaghete acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

locite se pune unde zice cartea.

 

La auto gasesti Loctite pe suruburile de frana (suruburi prindere suport etrier si pe suruburile de demontare ale etrierului). Motivul pt care nu se pune Loctite peste tot tine de costuri si de manopera. Chiar si suruburile din seturile de pacute de frana au pasta blocanta pe ele, ca merge si fara Loctite este alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tine de costuri si manopera.

 

Ba tine de costuri, reducerea costurilor a devenit prioritatea numarul unu pt producatorii auto. Chiar daca masinile au evoluat unde s-a putut taia din calitate s-a taiat fara "regrete".

 

Apropo, sa nu uitam ca sunt mai multe tipuri de loctite - deci se pune ce zice cartea

 

Evident, exista Loctite pe care daca-l dai pe surub sau pe nuturi mai desfaci doar prin incalzire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

La orice motor de curse toate chestiile sensibile se asigura cu sarma. La pachet cu șuruburi găurite. Vezi discuri, dopuri ulei, unii și bușoane de radiatoare, etc.

Dar riscam sa îl pierdem pe Zenklawa din căruță.

Ca veni vorba, ca să fim catolici obsesiv compulsivi - pasta de cupru la plăcute și/sau tabla de cupru între plăcute și pistoanele etrierilor. Acolo unde se poate/exista din fabrica... Zenklawa, mai ești cu noi...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba tine de costuri, reducerea costurilor a devenit prioritatea numarul unu pt producatorii auto. Chiar daca masinile au evoluat unde s-a putut taia din calitate s-a taiat fara "regrete".

 

 

Evident, exista Loctite pe care daca-l dai pe surub sau pe nuturi mai desfaci doar prin incalzire.

Nu are legatura cu costurile. In mediul industrial suruburile care necesita blocaj pe filet vin deja manjite cu solutia necesara.

 

Solutiile aplicate pe filete au scopul de asigura un cuplu de desfacere superior cuplului de strangere - exemplu pentru una din ele - un surub strans la 5Nm va avea un cuplu de desfacere de minim 30 Nm. Tipul de solutie folosit se alege in functie de diametrul surubului, de tipul de blocare urmarit (temporar sau permanent), de materialele implicate, avand in vedere ca in unele cazuri se urmareste si prevenirea griparii suruburilor respective sau patrunderea apei in filet.

uite cateva fise tehnice

http://www.loctite.ro/loctite-4549.htm?nodeid=8802623520769

http://www.loctite.ro/loctite-4549.htm?nodeid=8802623651841

 

 

In cazul franelor - de multe ori suruburile de diametru mic nu se pot strange suficient de tare in butucul de aluminiu pentru a apreveni desfacerea - momenti in care se specifica adaugarea unui anumit tip de loctite (in plus el previne intrarea apei si oxidarea aluminiului - care are potential major de gripare in timp). Ce soi si la ce mobre se pune ? scrie in manualul fiecareia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La orice motor de curse toate chestiile sensibile se asigura cu sarma. La pachet cu șuruburi găurite. Vezi discuri, dopuri ulei, unii și bușoane de radiatoare, etc.

Dar riscam sa îl pierdem pe Zenklawa din căruță.

Ca veni vorba, ca să fim catolici obsesiv compulsivi - pasta de cupru la plăcute și/sau tabla de cupru între plăcute și pistoanele etrierilor. Acolo unde se poate/exista din fabrica... Zenklawa, mai ești cu noi...?

Tu ai impresia ca zici lucruri neobisnuite?

Mai incearca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...