Jump to content

Despre Suzuki Jimny...


Recommended Posts

I-am facut vraiste topicul lui Florin :)

Intr-adevar, greutatea o observasem si eu... dar si diferenta e notabila, inca 600 lei. Pt montaj apelez la baietii de la tinichigerie, nu e problema. De kit-ul de recuperare uitasem... cred totusi ca e suficienta o sufa de copac

Link to post
Share on other sites
  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

deloc... :)

eu am avut cablu de otel si l-am schimbat cu sufa sintetica - merita fiecare leu si nu mai din perspectiva greutatii.

 

exista variante de trolii electrice portabile (chiar si diy) dar dupa ce am studiat mai mult, existau toate sansele sa nu il ai la tine cand ar fi fost cazul.

 

asa ca am mers pe un Ramsey de 8500lbs montat in bara - a facut de toate pana acum (ridicat structura metalica scara, ridicat balcon fier forjat, tras trunchiuri la curatenia de primavara,...) dar Jimny a iesit singur din noroi pana acum. :)

 

 

 

 

Acum 19 minute, The_Sin_Eater a spus:

Mercic! Da, asta este. 

L-am testat doar pe asfalt. Nu a fost nevoie in off. Merge bine. A tras masina fara probleme. Eu mi-a luat in plus si un kit de recuperare (sufa copac de 3 m, 12.000 lbs, sufa lunga de 10 m, 12.000 lbs, 2 ocheti, scripete).

Dpmdv merita sufa sintetica pentru ca scutesti cateva kg bune atarnate de botul masinii, desi e ceva mai scump.

 

Sufa metalica: 26 kg, 1500 lei https://www.mudster.ro/ro/tyrex/31-troliu-tyrex-8000p-compact.html

Sufa sintetica: 21 kg, 2100 lei https://www.mudster.ro/ro/tyrex/32-troliu-tyrex-8000sp-compact-cablu-sintetic.html

 

A...sa nu uitam suportul de prindere https://www.mudster.ro/ro/suporti-si-placi-pentru-montare/107-suport-troliu-dacia-duster.html, care la Prafos se prinde in lonjeroane. 

 

@OP: scuze ce offtopic si linkurile de la Mudster. 😊

20200811_140041.jpg

20200811_140054.jpg

 foarte ok.

 

musai sa fie prins de lonjeroane si sa nu incerci sa trage ceva peste masa atelajului propriu.

 

se spune ca troliul este ca sa iesi tu din situatii dificile si nu ca a ii tractezi pe altii.

La 17.10.2020 la 21:47, vis-a-vis a spus:

Nu, troliul manual :D

merita si nu merita...

 

te plictisesti cat dai la manivela ca sa faci ceva recuperare, iar daca situatia este nasola si mai pui si scripete, iti vei scrie memoriile pana iesi de acolo.

 

pe de alta parte este mai bun decat nimic.

 

Pont - chinga de asigurat marfa in camion este un substituent bun al tirforului.

 

 

Cam asa am reusit sa il ascund pe al meu.

20201020_121353.jpg

Link to post
Share on other sites

 

On 17.10.2020 at 19:56, vis-a-vis said:

Câte kile are manțocăria asta?

 

Vreo 10 - 15kg, dar nu prea il tii in brate.

 

9 hours ago, Geo_ZGA said:

Pai si tragi cat, 1m in 30 min? In plus, ocupa spatiu in masina... spatiu de care masinile astea micute cam duc lipsa.

Am studiat putin treaba asta, pt ce am eu nevoie mi se pare mai ok unul electric, in bara fata. Cel mai probabil o sa pastrez aspectul original si o sa-l montez in spatele barii de plastic (cu modificarile de rigoare)

 

Tragi 1 m in 5 minute poate, depinde de conditie fizica. De cele mai multe ori, 1-2 metri e fix cat iti trebuie sa iesi din rahan.

La masina automata, poti sa o lasi in drive, si te mai ajuta si rotile.

 

Clar nu poti sa te arunci unde e rahanu mai mare si sa te troliezi din 30 in 30m, cum am mai vazut eu pe la astia profi. Dar nici nu ramai blocat aiurea fiindca nu ai troliu in spate, fiindca s-a rupt cablul / telecomanda sau fiindca ai ramas fara baterie. Cum am mai vazut eu pe la astia profi.

 

Spatiul e intr-adevar o problema la Jimny, dar ar fi loc intre scaunele din fata si cele din spate. Cu cablul e mai complicat, eu am luat initial de 30m, dar apoi am mai taiat din el, si completez cu sufe. Nu prea am patit sa fie nevoie sa trag mai mult de 2 lungimi de masina o data, in regim de enduro-touring.

Link to post
Share on other sites

@florinelu07 f misto arata, ceva de genul ma gandeam si eu sa-l ascund... evident, prins bine pe lonjeroane.

 

Hai ca mai fac un offtopic si gata :P

Stiti/imi recomandati un traseu spre Lacul Vulturilor? Vreau sa ajung acolo (nu fix la lac, dar langa... niste transee) si o sa fiu si cu un Duster 2wd, nu as vrea sa ramana blocat. Ma gandeam prin Chiojdu... varianta pe Crasna am inteles ca e nasoala.

Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, mihaio07 a spus:

La masina automata, poti sa o lasi in drive, si te mai ajuta si rotile.

Cand eram mic și prost am lăsat și eu Fiatul 850 rămas înzăpezit în viteză, tot ca să mă ajute roțile, și m-am opintit să-l împing. N-a mers din ușa șoferului că era gheață și alunecam, m-am dus în față (era în marșarier). Apoi am privit cum se înfige în stâlpul de iluminat public. 🤦‍♂️

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, john17 said:

Cand eram mic și prost am lăsat și eu Fiatul 850 rămas înzăpezit în viteză, tot ca să mă ajute roțile, și m-am opintit să-l împing. N-a mers din ușa șoferului că era gheață și alunecam, m-am dus în față (era în marșarier). Apoi am privit cum se înfige în stâlpul de iluminat public. 🤦‍♂️

 

Intr-a 1-a si cu reductorul cuplat, nu prea are timp sa fuga. Acuma, daca e la vale si e in buza rapei, se numeste lucru manual.

Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Geo_ZGA said:

@florinelu07 f misto arata, ceva de genul ma gandeam si eu sa-l ascund... evident, prins bine pe lonjeroane.

 

Hai ca mai fac un offtopic si gata :P

Stiti/imi recomandati un traseu spre Lacul Vulturilor? Vreau sa ajung acolo (nu fix la lac, dar langa... niste transee) si o sa fiu si cu un Duster 2wd, nu as vrea sa ramana blocat. Ma gandeam prin Chiojdu... varianta pe Crasna am inteles ca e nasoala.

 

Din Chiojdu sau din Lunca Jaristei. Pe ambele variante, drumul e pietruit pana la iesirea din padure. Iar pe platou acolo, daca e ud, nu m-as incumeta cu 2wd.

 

@john17 Astea americane. Fermierul Krebbs, mai tii minte?

Cu automata fara reductor nu prea ai ce cauta pe offroad. 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, mihaio07 a spus:

Astea americane. Fermierul Krebbs

Plin de redneck machines din astea p-aci! Și chiar seamănă cu jimmy, din impozitul pe 2 ani la una d-aia cumperi unu' mic! :lol:

În fine, ideea de a lăsa mașina în viteză (cu motorul pornit) fără să te afli la comenzile ei e o mare tâmpenie în orice variantă. 

Tu ungi lanțul cu mobra pornită și în viteză? Sau ai d'aia pe cardan? 🤔

Edited by john17
Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, john17 a spus:

Cand eram mic și prost am lăsat și eu Fiatul 850 rămas înzăpezit în viteză, tot ca să mă ajute roțile, și m-am opintit să-l împing. N-a mers din ușa șoferului că era gheață și alunecam, m-am dus în față (era în marșarier). Apoi am privit cum se înfige în stâlpul de iluminat public. 🤦‍♂️

Primele mele masini au fost fiat850 (4buc - 2 inmatriculate si douande piese). Si acum regret ca le-am dat.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, mihaio07 a spus:

 

Din Chiojdu sau din Lunca Jaristei. Pe ambele variante, drumul e pietruit pana la iesirea din padure. Iar pe platou acolo, daca e ud, nu m-as incumeta cu 2wd.

 

E pietruit pana iese sus, in golul alpin? Daca nu am fost, nu imi dau seama de greutatea drumului... mai nasol ca Slon-Tabla Butii?

Astia anunta o saptamana fara ploi, pe vineri ma batea gandul...

Link to post
Share on other sites

Screenshot_20201020-215249_Facebook.jpg

Acum 2 minute, Geo_ZGA a spus:

E pietruit pana iese sus, in golul alpin? Daca nu am fost, nu imi dau seama de greutatea drumului... mai nasol ca Slon-Tabla Butii?

Astia anunta o saptamana fara ploi, pe vineri ma batea gandul...

Gumele fac diferenta, dar si vremea trebuie luata in calcul.

 

Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, john17 said:

Plin de redneck machines din astea p-aci! Și chiar seamănă cu jimmy, din impozitul pe 2 ani la una d-aia cumperi unu' mic! :lol:

În fine, ideea de a lăsa mașina în viteză (cu motorul pornit) fără să te afli la comenzile ei e o mare tâmpenie în orice variantă. 

Tu ungi lanțul cu mobra pornită și în viteză? Sau ai d'aia pe cardan? 🤔

 

Putem sa mutam discutia despre redneck machines pe topicul original si de mare angajament. Acolo offtopicul e binevenit.

Dar ontopic, vreau sa vad de unde cumpar Jimny cu 1400 de lei.

Cat despre tampenia cu masina pornita, ideea in sine nu e tampita, dar executia poate fi. Daca nu tii cont, de exemplu, de directie, de viteza, de panta, de distanta pana la stalp.

 

43 minutes ago, Geo_ZGA said:

E pietruit pana iese sus, in golul alpin? Daca nu am fost, nu imi dau seama de greutatea drumului... mai nasol ca Slon-Tabla Butii?

Astia anunta o saptamana fara ploi, pe vineri ma batea gandul...

 

Am fost acum 2 ani cu masina, dar era iarna si nu am ajuns pana la capat.

Cu mobra am fost mai demult, dar asa tin minte, ca era piatra pana la golul alpin. Parca fix inainte de iesirea din padure era o panta mai nasoala si mai fara piatra. Dar as zice ca este mai lejera decat urcarea aia de la Slon - Tabla Butii.

Si la o adica, ai copaci sa te troliezi. Dar odata ajuns in golul alpin, se complica lucrurile, ca drumul e de pamant si are pe alocuri panta laterala.

 

Corectie: urcarea nasoala la care ma refer era din Cheia spre Tabla Butii. Drumul Slon - Tabla Butii e mai lejer decat Lacul Vulturilor.

Edited by mihaio07
Link to post
Share on other sites

Am copaci, da' n-am troliu sa ma troliez :))

Dusterul are anvelope de iarna, dar bune. A urcat la Tabla Butii prin Slon.

Vremea, cel putin saptamana asta, e uscata... acum 2 weekenduri am fost (pe jos) chiar dupa ploi, pamantul era destul de uscat.

Pt mine nu imi fac probleme, masinuta merge bine pe offroad (mediu). Desi sunt cu etrierii in portbagaj, ii montez eu pana joi :))

Link to post
Share on other sites
Just now, Geo_ZGA said:

Am copaci, da' n-am troliu sa ma troliez :))

Dusterul are anvelope de iarna, dar bune. A urcat la Tabla Butii prin Slon.

Vremea, cel putin saptamana asta, e uscata... acum 2 weekenduri am fost (pe jos) chiar dupa ploi, pamantul era destul de uscat.

Pt mine nu imi fac probleme, masinuta merge bine pe offroad (mediu). Desi sunt cu etrierii in portbagaj, ii montez eu pana joi :))

 

Am corectat mai sus. Ma refeream la urcarea din Cheia spre Tabla Butii. Din Slon parca e 100% pietruit, destul de lat si pante destul de line.

Link to post
Share on other sites

Da, invers e mai nasol, dar sunt maxim 2 portiuni mai grele acolo. Parca cea mai nasoala e chiar inainte sa iesi din padure, spre cimitir. Nu cred ca urca Dusterul acolo, nu-l ajuta tractiunea. Si la iesirea din Slon e rampa aia nasoala, pietruita...

In ultima instanta, il mai trag eu la sufa, daca ramane pe undeva... doar sa nu fie rampe mai grele, unde sa nu am cum.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu, ca eu m-am obisnuit prost... centralul blocat, pot s-o las singura la cea mai a naibii vale ca tot nu se duce tare.

Daca vedem ca e nasol, o trage pe dreapta si nu insistam... fac eu 2 drumuri si iau oamenii din Duster, daca e cazul. Eu aproape de Poarta Vanturilor vreau sa ajung, de fapt.

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Geo_ZGA a spus:

Nu stiu, ca eu m-am obisnuit prost... centralul blocat, pot s-o las singura la cea mai a naibii vale ca tot nu se duce tare.

Daca vedem ca e nasol, o trage pe dreapta si nu insistam... fac eu 2 drumuri si iau oamenii din Duster, daca e cazul. Eu aproape de Poarta Vanturilor vreau sa ajung, de fapt.

Daca nu "rupe aderenta" merge ok.

Eu ma gandesc la situatia in care ai aderenta scazuta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salutare. Este prima dată când postez la auto, sper ca am nimerit bine. 

 

Este vorba despre un Suzuki Samurai SJ410 de 970, 45 cp benzina, an '85, mașina cumnatului. Acum câteva zile a fost în zona Tabla Butii și si-a dat seama ca nu are blocant punte spate la ea. Și vrea sa cumpere și sa îl monteze. Spune ca a tot cautat pe net și nu a găsit nimic.

 

Așadar, aveți idee unde poate găsi și monta asa ceva? 

Link to post
Share on other sites
La 20.10.2020 la 23:21, Geo_ZGA a spus:

Nu stiu, ca eu m-am obisnuit prost... centralul blocat, pot s-o las singura la cea mai a naibii vale ca tot nu se duce tare.

Daca vedem ca e nasol, o trage pe dreapta si nu insistam... fac eu 2 drumuri si iau oamenii din Duster, daca e cazul. Eu aproape de Poarta Vanturilor vreau sa ajung, de fapt.

Am uitat sa mai revin cu update, am ajuns singur la Poarta Vanturilor :)) Dusterul a ramas pe la jumatate, i-a fost frica sa treaca prin rau... oricum mai mergea putin si, unde incepea urcarea nasoala, ceda, inainte sa ajunga la golul alpin. Eu am mers fara probleme, singura prostie a mea (lene, mai mult) a fost ca nu am scazut presiunea in anvelope si am mers cu 2.5 ca nesimtitul :))

Acum 21 ore, iulianserban a spus:

Salutare. Este prima dată când postez la auto, sper ca am nimerit bine. 

 

Este vorba despre un Suzuki Samurai SJ410 de 970, 45 cp benzina, an '85, mașina cumnatului. Acum câteva zile a fost în zona Tabla Butii și si-a dat seama ca nu are blocant punte spate la ea. Și vrea sa cumpere și sa îl monteze. Spune ca a tot cautat pe net și nu a găsit nimic.

 

Așadar, aveți idee unde poate găsi și monta asa ceva? 

Nu stiu nimic despre masina asta, dar 99% cineva, o firma aftermarket, a produs blocant pt ea. Cauta pe sfantul google, sigur te ajuta.

122553661_3407115572657453_3678446128605372130_n.jpg

122585234_3407115825990761_6341541857740245806_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Cumnatul zice ca nu a gasit, il pun sa sape mai bine. Am gasit eu in schimb ca merge pus si spartan automatic locker, care zic unii ca ar fi mai bun decat originalul (diferential blocabil).

Mersi

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, iulianserban a spus:

Cumnatul zice ca nu a gasit, il pun sa sape mai bine. Am gasit eu in schimb ca merge pus si spartan automatic locker, care zic unii ca ar fi mai bun decat originalul (diferential blocabil).

Mersi

 

https://shop.westalpineoffroad.ro/diferential-blocabil-arb-fata-sau-spate-pentru-suzuki-samurai

https://www.samurai4x4.ro/store/transmisie/diferentiale/blocant-puntea-spate-samurai-v2.html

 

arb sau replica

nu am incercat niciunul, samurai4x4 au si servicii de montaj parca

 

cam asta e cautarea pe care o vrei

https://www.google.com/search?q=rd208+site%3A.ro&oq=rd208+site%3A.ro&aqs=chrome..69i57.3777j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

rd208 parca se pune la samurai spate si la vitara fata

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...