Sari la conținut

KTM 1190 Adventure R


kaiten
 Share

Postări Recomandate

Am ajuns intamplator in zona aceasta a forumului si de curiozitate am cautat sa vad daca sunt posturi despre KTM 1190. Cum n-am gasit nimic, postez eu primul thread.

 

Motocicleta am cumparat-o la inceputul lui 2017, voiam sa inlocuiesc V-Stromul DL650 cu ceva mai inalt si mai puternic. Sansa a fost sa gasesc in Romania motocicleta care intrunea toate caracteristicile pe care mi le doream:

  • sa fie mai noua de 2015 (modelele anterioare au niste probleme la filtrul de aer)
  • sa aibe sub 10.000 km - aceasta avea putin peste 4.000
  • sa nu aibe cutii laterale (planuiam sa le inlocuiesc oricum)
  • sa fie R (varianta cu roti mai mari si suspensia inaltata)

De cand ne-am cunoscut am facut vreo 30.000 kilometir impreuna si, acum va zic sincer, spre surprinderea mea nu am avut nici un fel de problema tehnica. Cand am plecat in Mongolia, ca omul prevazator (si nu regret ca am facut asta) am cumparat pompa de benzina, set de filtre, tot kitul ce sa mai. Din cauza caldurii degajate de motor benzina se incinge foarte tare in rezervor si pot aparea probleme la pompa. In fine, poate e o motocicleta deosebita, poate am eu noroc sau poate, cine stie, e si dupa sufletul omului :))

 

Ce imi place la ea:

  • puterea. nu dezvolt subiectul, este warp speed
  • e inalta, stai la etaj

Ce nu imi place:

  • CRICUL LATERAL (don't get me started)
  • mi-ar fi placut si cu sufletul in rai - adica sa fie super ultra agila pe curbe dar cu roata de 21-18

 

Cateva poze:

 

post-73996-0-92384100-1520582975_thumb.jpgpost-73996-0-18217100-1520583020_thumb.jpgpost-73996-0-99824100-1520583099_thumb.jpgpost-73996-0-83770900-1520583126_thumb.jpgpost-73996-0-89819300-1520583395_thumb.jpg

 

Mai multe poze gasiti pe blogul meu, aici - https://motorcycling.to/ro/mongolia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Factorii determinanti pentru scaderea agilitatii pe curbe sunt cauciucurile si suspensia. Nu te afecteaza asa mult rotile de 21/18.

 

Vad ca prin poze sunt TKC 80 si parca E09. Categoria aia de cauciucuri niciodata nu o sa dea feedback bun pe curbe nici daca le pui pe S1000RR. Parca R nu are control electronic la suspensie. Atunci trebuie sa ai minim 2 setari pentru de strada si de offroad(cu aceleasi uleiuri si arcuri). Problema e ca ajungi tot la un compromis. Asa e in categoria asta de motociclete. Si toate motocicletele grele au problema asta cu cricul, cred ca deja ai "opinca" ca sa maresti suprafata.

 

Din ce stiu exista deja topic de 1190 in rubrica de moto endu/adv.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In poze aveam TKC 80-uri pe ambele roti (acum am un set de Pirelli MT90). De-abia astept sa o scot sa ma joc cu suspensia (manuala intr-adevar).

 

Ma gandeam ca si rotile sunt un factor important pentru ca teoretic cel putin, roti mai mari ar trebui sa genereze o forta giroscopica mai mare decat niste roti mai mici. Bine, acum sunt o gramada de chestii ce influenteaza handling-ul in general, o sa ma apuc de trial and error sa gasesc o conbinatie de setari.

 

Cricul vietii din pacate este prea lung (si tine motocicleta prea dreapta) - multi oameni le-au scurtat (era un topic pe advrider despre subiectul asta) adica taiat cu aproximativ un centimetru sa stea motocicleta mai aplecata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Salut. Caut o solutie la problema supraincalzirii motocicletei, efectiv simt ca ma arde la picioare la mersul zilnic prin oras. Daca ati intampinat aceasta problema si ati gasit o solutie va rog ajutor. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa zicem ca au fost incercate diverse rezovari mai mult sau mai putin cu succes. Prin ars la picioare..banuiesc ca te referi la sau care se incalzeste si nu la ventilatorul care bate direct in picioare.. ca mie nu ala mi se pre problema

- sa cu scut termic sub ea. Vine standard pe 1290.sa power parts se pare ca rezolva problema se tot. La mine e ok acum. 
- galeriile de evacuare invelite in banda termica

- niste dracovenii de redirectionare al aerului cald ca sa nu mai bata in picioare. Dezavantajul - tot aerul se duce in amortisorul spate. Cum al tau nu e electronic nu e o asa mare problema

- schimbat mapare pentru regimul de jos sa nu mai fie amestecul sarac. Pentru a respecta normele de poluare amestecul e mai bogat in aer la turatii mici si automat motoruk mai cald. Daca se scot sondele de oxygen motoruk ruleqza mai bogat dar mai rece. 

* chestiile care se pun pt redirecționarea sunt astea https://www.gpkompozit.com/urun/gp-kompozit-ktm-1190-adventure-2013-2014-uyumlu-sag-ve-sol-yan-kapak-fiber

citisem pe undeva ca duca la defectarea prematura a amortizorului spate pt ca tot aerul cald de suce in el. E adevarat ca era discuția despre 1290 si amortizor activ. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Galeria este deja izolata de proprietarul anterior (foto), se pare ca nu face fata. Cel ma rau, ma arde de la genunchi in jos, restul pare suportabil. Am vazut pe net aripioarele alea sub sea, dar asta nu rezolva problema de la genunchi in jos. Sa pun ventilator suplimentar pe radiator nu rezolva problema. Ma gandeam la un ventilator in zona galeriei, dat e rau cu spatiul disponibil. Este primul ktm care il am, nu am termen de comparatie. Am citit pe net ca e normal sa urce temp uleiului in 115-120 grade.

20220703_165928.jpg

Editat de Borisnache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde zici tu ca te arde e de la ventilatorul de racire al apei. Dar nu ai ce ii face sau nu stiu. Si nu arde ci e ca un foen cald..asa spre fierbinte. 
Da parca uleiul 120 de grade nu atins in oras (eu am 1290). Ai suficient lichid de racire? Unde sta indicatorul de temperatura  al apei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uitandu-ma de curiozitate pe net am dat peste asta

own a 15 1190 and really don't have much of a problem with heat. I do notice it on really hot days if I'm wearing jeans instead of my normal riding pants. I did add the extra parts that are suppose to redirect the engine heat, that come stock on the 1290, with the exception of the insulated header. 

I know these are suppose to be adventure bikes and everybody feels the need to protect it with a massive skid plate, some larger than others. But when I look at these aftermarket skid plates and how they cover the engine and exhaust, I can't help but think they trap heat and are a big contributor to the heat problem some folks experience. I'm running the small one that came from the factory, since mine only see's asphalt and two-track.

This is a list of the KTM factory parts I ordered that come standard on the 1290 and 16 1190's, that they added to redirect the heat:

60308053144 Air Deflector Kit Seat $20.89 
60308056000 Air Deflector Fan $10.49 
0081050181 x 2 Screw for Plastic K50x18 T20 $.79 
0035100509S AH-Collar Screw M10x50 ISA45 $6.29 
60308056010 Retaining Sleeve $15.39

Enjoy your new 1190, they're a Hoot...

https://www.twtex.com/forums/threads/ktm-1190-heat-reduction-advise.115595/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
La 02.07.2022 la 23:07, tzunoi a spus:

- schimbat mapare pentru regimul de jos sa nu mai fie amestecul sarac. Pentru a respecta normele de poluare amestecul e mai bogat in aer la turatii mici si automat motoruk mai cald. Daca se scot sondele de oxygen motoruk ruleqza mai bogat dar mai rece. 

Am avut motocicleta din aia  si din cate imi amintesc nu are sonda de oxigen, ci mapare statica. Trebuie sa remapezi ECU. Posibil sa gresesc, au trecut niste ani de atunci.

 

Din toate motocicletele pe care le-am avut nu imi amintesc ca CBF600S sa fi incalzit prea tare, era mult sub Fazer. Poate pe vremea aia era si traficul mai lejer si nu stateam prea mult la semafoare, dar abia la Fazer am remarcat cat de tare incinge vara.

 

Omul care a intrebat are CBF600 la profil, nu e clar pentru ce motocicleta intreaba.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, tzunoi a spus:

Unde zici tu ca te arde e de la ventilatorul de racire al apei. Dar nu ai ce ii face sau nu stiu. Si nu arde ci e ca un foen cald..asa spre fierbinte. 
Da parca uleiul 120 de grade nu atins in oras (eu am 1290). Ai suficient lichid de racire? Unde sta indicatorul de temperatura  al apei?

Corect, ca un feon cu aer fierbinte. Lichidul de racire este in parametri, in bord indica max la jumatat

Acum 6 ore, AdrianB1 a spus:

Am avut motocicleta din aia  si din cate imi amintesc nu are sonda de oxigen, ci mapare statica. Trebuie sa remapezi ECU. Posibil sa gresesc, au trecut niste ani de atunci.

 

Din toate motocicletele pe care le-am avut nu imi amintesc ca CBF600S sa fi incalzit prea tare, era mult sub Fazer. Poate pe vremea aia era si traficul mai lejer si nu stateam prea mult la semafoare, dar abia la Fazer am remarcat cat de tare incinge vara.

 

Omul care a intrebat are CBF600 la profil, nu e clar pentru ce motocicleta intreaba.

Scuze Adrian, am omis sa actualizez profilul. Acum am un Ktm 1190 Adv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

nu are sonda de oxigen

Daca nu confund cu altceva sonda de oxygen e cea care se infige in galeria de evacuare. Sunt 2 bucati, una pe galerie. Cred ca se vede si in poze. 
Exista niste “dopuri” care se pun in locul sondei si niste rezistente care se conecteaza in locul mufelor de oxygen. In felul acesta calculatorul e pacalit ca e rece motoruk si da amestec mai bogat la tzratii joase. Ca urmare motorul sta mai rece. 

De ex 

https://smartmoto-electronics.com/complete-o2-oxygen-sensor-eliminator-kit-ose-411

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, tzunoi a spus:

Daca nu confund cu altceva sonda de oxygen e cea care se infige in galeria de evacuare. Sunt 2 bucati, una pe galerie. Cred ca se vede si in poze. 
Exista niste “dopuri” care se pun in locul sondei si niste rezistente care se conecteaza in locul mufelor de oxygen. In felul acesta calculatorul e pacalit ca e rece motoruk si da amestec mai bogat la tzratii joase. Ca urmare motorul sta mai rece. 

De ex 

https://smartmoto-electronics.com/complete-o2-oxygen-sensor-eliminator-kit-ose-411

Sondele lambda nu pot fi înlocuite cu rezistențe ca să păcălească ecu! Ele au un semiconductor care generează curent electric în reacție cu oxigenul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, ENEOS a spus:

Sondele lambda nu pot fi înlocuite cu rezistențe ca să păcălească ecu! Ele au un semiconductor care generează curent electric în reacție cu oxigenul. 

 

:)

 

Kit-ul acela de O2 eliminator functioneaza foarte bine pe 1190/1290, eu unul n-am sesizat sa mearga mai rece dar merge mai bine, mai ales in treapta a 6-a pe care dupa ce elimini senzorii o poti folosi de la 3000rpm fara vibratii excesive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am zis că nu există emulatoare de lambda - sau amăgitoare cum le zice peste Prut - ci doar că, nefiind un senzor rezistiv, nu îl poți păcăli ca pe alții cu rezistențe, doar cu un montaj mai complex care să furnizeze un semnal similar. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am pus accent pe aceasta problema, si dupa 25-30 min de mers prin oras, cand am ajuns acasa, dupa ce eram incins la picioare, am verificat sa vad sursa de caldura. Ventilatorul sufla caldura pe partea dreapta (fanta de aerisire e gandita sa elimine in exterior, deci exclus) caldura provine de la motor, dar mai accentuat de la portiunea de esapament unde este sonda lambda. Zona aia este deja izolata, cum am mai mentionat in postul anterior. Ceea ce nu am facut, este sa dau rezervorul jos, sa fac curat la filtru de aer, eventual sa-l schimb, si sa iau masuri, poate pot monta un ventilator suplimentar in partea stanga. Acest model este nou pentru mine, nu-l cunosc sa-mi pot da cu parerea prea mult. In acelasi timp o sa iau in calcul un kit deflector sub sea. Curios este ca in bord apa nu creste mai mullt de jumatate, consider ca sunt in parametri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Borisnache a spus:

Zona aia este deja izolata, cum am mai mentionat in postul anterior.

Tu vrei sa zici ca ai izolata si evacuarea de la cilindrul din fata? Aia e cea care trece pe langa piciorul drept. 
Pana acum am vazut izolata doar cea de sub sa a cilindrului posterior. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...