Sari la conținut

Ungere lant moto cu ulei de motor pt. Depozitare


Trusty
 Share

Postări Recomandate

Asa cum este scris in titlu, intentionez sa ung lantul moto doar pe timpul de iarna cat timp o las depozitata (afara). Am cam citit toate contraindicatiile, dar nu am gasit un articol care sa imi spuna daca sunt probleme intr-un caz ca acesta. Ma gandesc ca cel de motor poate face chiar o membrana mai solida pentru timpul cat moto-ul va sta pe loc. Pentru a fi clar, nu intentionez sa merg cu moto-ul cat timp uleiul de motor e pe lant.

Intrebarea este, pot aparea probleme cand voi incerca sa degresez ulei-ul de pe lant in primavara ? Sau orice fel de alte probleme pe care eu nu le pot vedea ?

Va multumesc mult pentru timp si raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai baieti, de cand merg pe doua roti folosesc doar ulei de transmisie (cel mai ieftin). In 3 ani nu am folosit mai mult de 2 (doi) litri. Cu actualul kit de lant am peste 32.000 km, folosind doar ungator (facut de mine, il si comercializez, adaptat pentru diverse mobre) si ulei de transmisie Lukoil 85w90. Pana si producatorul lantului (DID) specifica pe ambalaj ca se foloseste ulei de transmisie.

Acum vine intrebarea: de ce consideri ca dauneaza lantului ungerea cu ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul de motor e subtire, daca lasi mobra afara nu protejeaza grozav. Mai bun cel de transmisie, dar si mai bun spray de lant sau chiar vaselina ordinara. Depinde unde ierneaza moto, de cat de severe sunt conditiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atrag atenția, deși poate majoritatea dintre voi știți, eu am întâlnit cazuri, mai exact când am cumpărat o bicicleta sh, asa ca as vrea sa punctez: nu dați cu uleiuri sau vaselina pe discurile de frână pe motiv ca împiedică apariția ruginei.

 

Știu ca e elementar, dar vreau sa subliniez și partea asta. 

În alta ordine de idei, eu am lăsat o luna motorul afara în condiții de iarna cu zăpadă și lanțul nu a avut nimic. Uns cu cele speciale ale lui. Și vorbesc de zăpadă pe husa de juma de metru. Nu va mai bateți capul, folosiți doar ce e pentru lanț. Părerea mea... 

 

Ce trebuie sa faceți e sa scoateți bateria și sa o țineți în casa și eventual, pe un redresor. Mai e problema cu rezervorul dacă e din metal, dar aici nu am avut nevoie, al meu nu era metalic. 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspunsuri - da, o sa folosesc un ulei de transmisie pentru timpul cat motorul va sta iarna asta. Da, am de gand sa scot bateria sa nu se descarce. V-am citit mesajele la toti si va multumesc inca o data pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa crești mare și sa ai asfalt uscat (la anu')! 

Nu ezita sa mai pui întrebări, măcar pe topicul asta sa păstrăm o discuție limitata la sfaturi, fără sa intram în aria de orgolii și certuri de pe alte topicuri :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot ai pasiune si vrei sa-ti faci de lucru pe timpul iernii altele sunt prioritare ,  nu lantul care il dai foarte usor jos si poti sa-l tii in casa daca iti e asa mila de el .

scoate benzina din carburator pe timpul iernii ( mai ales daca stii ca 5 luni nu iesi cu el )  si innainte de-a pune la loc imbusul sau surubul , depinde cum are ,  dai cu un wd40 la interior daca nu necesita altfel de servisare , pe timpul iernii ai ajunge .

verifica gaturile de la carburator care nu au o viata foarte lunga  , daca apesi pe ele vezi daca is fisurate daca formeaza striatii si da semne ca urmeaza sa crape , comanda altele cat ai timp.

am patit ca semeringuri care pareau bune toamna la telescoapele fata , in primavara sa fie praf , desii o tin in garaj normal , ce-i drept , neincalzit , aici in cazul asta nu ai cum sa protejezi , tot ce e cauciuc e consumabil ....

da roata fata si spate jos si vezi daca e vaselina pe axe , multi n-au nici o taina merg cu ele oricum ar fii , si cand dai axul jos constati ca vaselina aia e mai mult clei decat vaselina , vei simtii o diferenta foarte mare mai ales cand motorul e oprit si trebuie sa-l scoti din curte , garaj sau ce-o fii si ai de impins la el ...

 

Editat de MariusTm29
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.11.2018 la 0:35, Speedy.K a spus:

O poza cu indicatia de pe ambalajul DID se poate?

Caută pe net, acum sunt pe mobil.

Poftim: https://www.google.com/search?q=did+chain+with+oil&client=firefox-b&biw=360&bih=564&tbm=isch&ei=S3T2W_DVJfuVjgaHupCgBw&start=0&sa=N#mhpiv=1&spf=1542878287789

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

😂😂😂

 

Caută pe net, scrie pe ambalajul lanțului. Tu folosește in continuare spray, eu dau de 47000 km ulei de transmisie.

Vorbește cu colegul Kex să îți pună o poză cu ambalajul de la DID.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Lucian_M a spus:

😂😂😂

 

Caută pe net, scrie pe ambalajul lanțului. Tu folosește in continuare spray, eu dau de 47000 km ulei de transmisie.

Vorbește cu colegul Kex să îți pună o poză cu ambalajul de la DID.

io folosesc ulei de lant de drujba ( motofierastrau pentru simandicosi)  am un scotoiller modificat sa imi picure ulei pe ambele parti. ura si la gara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De uns peste iarna lantul nu e musai... Dar nici nu strica.
Insa daca ungi cu ulei 20w50 sau ceva de genul gros transmisie o sa faci o mizerie crunta cand te dai. O sa ai mizerie dinaia neagra pe carene, peste tot.
Folositi spray ca ala sare mai putin... Daca se da corect, cat trebuie si se da pe lantul curat degresat, nu murdar de... motorina ca nu face priza.

DA puteti unge lantul cu orice.
Lubrefierea se va face atata vreme cat e uns. Mega important este sa fie oringurile lubrefiate.
Cum arata lantul pe laterale, aia este chestie de design, nu afecteaza. Sa fie uns unde intra in contact zaua cu dintii pinionului, aia e important.
A, ca ai tu mandria de a merge cu un lant curat luna, aia este ff ok. Dar atata timp cat e uns in interiorul zalelor, restul nu mai conteaza.

Mai important este sa fie uns pe curat, ungere pe murdar in mers inseamna o uzura groaznica in plus degeaba.
 

On 16.11.2018 at 13:18, Lucian_M said:

Acum vine intrebarea: de ce consideri ca dauneaza lantului ungerea cu ulei?

NU dauneaza lantului. Deloc.
Dar face mizerie, sare. Singura problema.
Daca ai loboman sau orice variatiune a dispozitivului iti vrei lungi mult viata kitului de lant.
Cum permanent pica pe lant nu apuca, nu are cum sa se imbacseasca, sa se intareasca.
Si odata sau de doua ori pe luna la spalatorie cu jet de apa jos cu jalea adunata... Cat e o fisa la lukoil? 3 ron?

Acu... hai cu vara, sa avem de ce unge lanturile...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...