Jump to content

Recommended Posts

Interesat sa gasesc comunitatea, ma astept restransa, de posesori ori interesati de Honda CRF 250 Rally.

Am o astfel de motocicleta, cu care am inlocuit KTM 690 Enduro R, care a inlocuit, la vremea ei, Yamaha 660 XTZ Tenere.

O pregatesc pentru o calatorie in Islanda, in sezonul care urmeaza.

Am facut ceva echipare after-market...

Am facut si ceva kilometri.

 

CRF250_Rally.jpg

Edited by GAMO
Link to comment
Share on other sites

 Cum de ai ajuns la concluzia alegerii, unui motor de 250 pentru o calatorie asa lunga ? Conceptia generala, este alta, adica ca sa faci calatorii ar trebuii sa ai un moto mare, de capacitate mare. Interesant, si eu in trecut ma gindeam la Rally insa, am renuntat din cauza pasagerei, bagaje etc. Sa ne tii, la curent ce si cum. Bafta !

Link to comment
Share on other sites

La 05.12.2018 la 9:33, MariusTm29 a spus:

asta nici eu chiar nu inteleg ....

Pai uita-te la ce alte mobre mai are in semnatura.

@GAMO: Detaliaza putin modificarile pe care le-ai facut (eventual si niste poze). Cum se simte la 25cp pe strada ? Eu sincer ma gandeam la un CRF250L ca mobra de weekend fun, nu m-as vedea stand in sa prea multe ore/zile pe asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ovi_ice said:

Cum se simte la 25cp pe strada ? Eu sincer ma gandeam la un CRF250L ca mobra de weekend fun, nu m-as vedea stand in sa prea multe ore/zile pe asa ceva.

Pot să îți ofer punctul meu de vedere. Nu am așa ceva dar mai iau una din când în când de la un prieten care are o școală moto. E o motoretă foarte bună pentru oraș, cu condiția să nu ai de cărat mai mult de un rucsac. Poate fi considerată ca a doua motocicletă pentru ieșiri la sfârșitul săptămânii (de asta o împrumut eu). Are intervalele de service mari, ceea ce e bine, dacă nu o abuzezi. Nu e de mers pe autostradă sau la viteze de peste 100 pentru că gâfâie și nu este nici confortabilă. Dacă stai peste o oră pe ea e nasol pentru că are șaua ca o scândură.

Eu mă gândesc de vreun an să îmi iau una cu care să mă distrez și cred că la anul s-ar putea să o fac. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wow! Nu am primit semne, de pe forum, ca mi-ati scris. Imi pare rau, ca nu am vazut pana acum.

 

Raspund, grupat. 😊

Da, am avut 13 motociclete. Acum am KTM 1290 SA, BMW 1200 GS si aceasta motoreta Honda.

Chiar inainte de motoreta am avut KTM 690 Enduro R, ca motor "mic". Nu se pot compara aceste doua masini. KTM 690 este o bestie de motocicleta, iar Honda 250 este o bicicleta cu motor. Honda 250 cere mult timp de acomodare tocmai pentru ca nu este agresiva, nu cere, nu da...

Dupa o vreme lunga si multi kilometri de rabdare, devine o jucarie de minune, a carei mare calitate este ca poate orice, daca ceri cu timp inainte. Niciun risc nu simti ca iti asumi, in nicio imprejurare, exceptand depasirile, pe sosea. Dealtfel, este destul prima depasire in care te simti singur pe lume, ca sa nu mai incerci. 

Nu are nicio limita rezonabila in termeni de drum, carare sau calea-vacii.

Nici gand sa mergi cu pasager, zic eu. Poate ca e fain, pe la 20 de ani, ea la 16... Nu stiu. 

 

La 04.12.2018 la 20:33, DIU 46 a spus:

 Cum de ai ajuns la concluzia alegerii, unui motor de 250 pentru o calatorie asa lunga ? Conceptia generala, este alta, adica ca sa faci calatorii ar trebuii sa ai un moto mare, de capacitate mare. Interesant, si eu in trecut ma gindeam la Rally insa, am renuntat din cauza pasagerei, bagaje etc. Sa ne tii, la curent ce si cum. Bafta !

Am facut multe ture lungi, cu motor mare ori super-mare. Asa trebuie, motor mare, cand mergi "in trupa". Trupa merge in gaz, de obicei.

De data asta, pentru prima data, nu am niciun partener pentru calatorie: "e prea departe", "e prea frig", "e prea scump", "dureaza prea mult"... Cam astea au fost motivele pentru care trebuie sa ma suport cateva saptamani. 

Islanda nu inseamna doar asfalt, ci si mult pietris, chiar treceri prin vad, asa cum am gandit traseul. As vrea sa fiu in stare sa pot ridica motocicleta, cu bagaje cu tot, daca este cazul. In plus, ma aflu dupa doua operatii de ligament incrucisat, plus alte evenimente care mi-au slabit voinicia...

Dealtfel, Islanda nu este tara in care sa faci curse, tocmai pentru ca drumurile nu sunt peste tot din asfaltul cel mai bun, pentru ca este frig, ploua, bate vantul, iar limitele de viteza sunt ferme (si mici). 

Asadar, am echipat Honda pentru o calatorie confortabila in care, pentru prima data, sa pot face slow riding si fotografie.

La 08.12.2018 la 0:14, Kagemusha a spus:

Pot să îți ofer punctul meu de vedere. Nu am așa ceva dar mai iau una din când în când de la un prieten care are o școală moto. E o motoretă foarte bună pentru oraș, cu condiția să nu ai de cărat mai mult de un rucsac. Poate fi considerată ca a doua motocicletă pentru ieșiri la sfârșitul săptămânii (de asta o împrumut eu). Are intervalele de service mari, ceea ce e bine, dacă nu o abuzezi. Nu e de mers pe autostradă sau la viteze de peste 100 pentru că gâfâie și nu este nici confortabilă. Dacă stai peste o oră pe ea e nasol pentru că are șaua ca o scândură.

Eu mă gândesc de vreun an să îmi iau una cu care să mă distrez și cred că la anul s-ar putea să o fac. 

Pff... Merge cu 100, dar cu ceva pregatire. Am mai uitat cum e, ca e iarna, dar 80-90 e absolut OK.

Maaaaxim am mers cu 130, dar nu are nicio noima. E ca si cum ai bate un Golden Retriever - nu ar intelege niciodata de ce faci asta si te-ai simti prost, oricum.

La 07.12.2018 la 22:38, ovi_ice a spus:

Pai uita-te la ce alte mobre mai are in semnatura.

@GAMO: Detaliaza putin modificarile pe care le-ai facut (eventual si niste poze). Cum se simte la 25cp pe strada ? Eu sincer ma gandeam la un CRF250L ca mobra de weekend fun, nu m-as vedea stand in sa prea multe ore/zile pe asa ceva.

Nu am poze acum, dar le voi adauga, mai tarziu.

Am gasit un furnizor de accesorii in Tailanda, de la care am luat mai multe lucruri, inclusiv un sistem excelent pentru genti laterale, desigur soft. Am incercat si cu un turc, mascat in ceh, dar a fost o tzeapa. Bah... 

Am luat EJK din State (pe care nu l-am instalat inca), scut din carbon din UK, protectii laterale din carbon si kevlar, protectii de maini (pentru frig), protectii pentru faruri, genti soft laterale si pentru top.

Cel mai lung drum dintr-o bucata, pe sosea, a fost de la Sibiu la Lepsa, cred. Vreo 250 km dus, la fel si indarat.

E OK. Nu esti stapanul inelelor, dar ai timp sa te gandesti la tot felul. Daca te ajuta, consuma 3 litri la 100 km, nu mai mult!

Cea mai mare satisfactie o ofera cand pleci din curte si nu stii incotro sa o iei. Alegi calea-vacii si mergi fara limite, oriunde vreun flacau cu un motor de enduro ar putea alege sa mearga. OK, motorul nu este exploziv, suspensia este super-moale, iar fata de vreun Freeride, mai sunt in plus vreo 50 kg.

Da, este funny!

La 05.12.2018 la 9:33, MariusTm29 a spus:

asta nici eu chiar nu inteleg ....

Vad ca ai sau ai avut SMC.

Enduro R nu mi s-a parut tocmai reusita, pentru aplicatia "enduro". E un motor foarte agresiv, pe care l-am tinut un an pe setarea de benzina proasta, dupa care pe "ploaie", ca sa ne imprietenim. Suspensia din caramizi, iar saua in stele, muuuult prea inalta pentru un rider de 1.80 m, cum sunt eu. Raza de bracaj este infima, saua este de penitenta... Am avut modelul 2011, asadar fara ABS, optiune care conteaza, pentru mine, daca ma dau pe sosea cu cauciucuri de off-road. Pompa de benzina s-a dus din prima.

Ah... in plus, am operat ligamentul anterior o data, de doua ori... in perioada detinerii. Nu a fost motocicleta asta vinovata, dar un grafic de revenire, plus dorinta unui amic endurist pentru a o cumpara, m-au determinat sa mai incerc o data.

Dealtfel, as cumpara din nou un 690 Enduro R, cu ABS, controlul tractiunii, suspensie mai moale si sa mai joasa, cum pare sa fie modelul nou. Vedem, la anul, daca intre timp nu iau 790 R.

La 04.12.2018 la 20:33, DIU 46 a spus:

 Cum de ai ajuns la concluzia alegerii, unui motor de 250 pentru o calatorie asa lunga ? Conceptia generala, este alta, adica ca sa faci calatorii ar trebuii sa ai un moto mare, de capacitate mare. Interesant, si eu in trecut ma gindeam la Rally insa, am renuntat din cauza pasagerei, bagaje etc. Sa ne tii, la curent ce si cum. Bafta !

Nu este pentru pasagera, cred eu.

In Asia asta este o motocicleta mare, dar la noi este sub orice standard, pentru pasager.

Link to comment
Share on other sites

Salut, și eu m-am gândit anul acesta serios la o astfel de motocicletă. 

Am ajuns insa sa nu o cumpăr din mai multe motive, care sunt cu totul personale, nu înseamnă că se aplica și altora DAR ca și sfat este ca o motocicleta BUNA este pentru fiecare alta, pentru nevoile tale, la ce urmează sa o folosești, unde, etc. 

Asadar daca ai răbdare, iti place sa mergi încet, sa explorezi mult, sa faci putini km pe zi, dacă ai timp când mergi în excursii moto atunci este o motocicleta foarte bună. 

Daca oricare din cele de mai sus nu iti plac, nu o sa iti placa nici acest motor, pentru ca nu este confortabil pe distante lungi, nu poți merge pe autostrada, nu poți face mulți km zilnic fără sa faci multe compromisuri. 

Deci pana la urma motocicleta potrivita este cea care se pretează la nevoile tale. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...