Jump to content

Probleme R.A.R inmatriculare auto


Recommended Posts

Salutare,azi am fost pe la RAR Voluntari si dupa ce am asteptat 4 ore cu tot cu programare in prealabil, nu am reusit sa obtin niciun act. Sa va povestesc despre ce e vorba,poate cineva e in domeniu sau s-a mai confruntat cu o astfel de situatie. 

Masina este un Ford Focus mk2 hatchback din 2005 adusa din Germania, momentan cu numere rosii. Masina are mai multe modificari dintre care:

-jante pe 19 225/35 de vara pe care le aveam in masina, momentan montate cele de iarna 205/55 16

-body kit de RS sau ST

-folii fumurii pe luneta si geamuri laterale in spate

-suspensii sport,coborata foarte mult

-evacuare sport cu iesire dubla ( doar finala) cu catalizatorul si restul pe loc.

Acum vine partea interesanta. Neamtul mi a oferit un dosar intreg, gros cu toate aceste modificari facute in service autorizat si TUV ul luat. Nu numai atat. In brieful mic de Germania al masinii sunt trecute TOATE MODIFICARILE la rubrica 22 "remarca si exceptie" (anexez poza).

Verdict RAR. Dupa ce s-au invartit 30 de min in jurul masinii si domnul inspector cu care am discutat a chemat inca 3-4 tovarasi de ai lui au ajuns la concluzia ca ei n au cum sa ii faca CIV ul si ca masina are nevoie de omologare individuala - AKA 1100 RON. Nu am acceptat asa ceva,nu neaparat din cauza banilor, dar nici nu stiam despre ce e vorba si mi se parea absolut absurd ca o masina care a fost deja inmatriculata in alta tara EU si aia si au dat ok ul cu toate modificarile, sa vina si RAR si sa zica ,nu, ca trebuie sa o testam si noi.

 

Am ajuns acasa si va anexez si o poza de pe siteul RAR sa mi spuneti daca vi se pare ca masina mea se incadreaza la una dintre categoriile enumerate la rubrica " omologare individuala ". Multumesc frumos de atentie. Stima.

IMG-20190226-WA0009.jpeg

modific.jpg

omologare individ.jpg

Link to post
Share on other sites

Aparent nu este nevoie. Faptul ca aia au spus ca trebuie inseamna ca or avea ceva motive.

Cel mai bine faci o scrisorica catre RAR, o depui prin registratura si sa iti dea un raspuns oficial.

Poate ca baietii aia nu stiu ce sa faca si ca sa nu isi bage pielea in saramura iti cere sa faci omologarea individuala.

Intrebare: piesele montate pe masina au certificare si/sau  marcaj E? Ai gasit ceva prin dosarul tau?

 

Din proprie experienta: baiatul meu si-a luat din Germania o masina SH cu evacuare sport. Era trecuta in acte. Nici eu nu stiu cum a fost trecuta in acte  intrucat am vorbit cu producatorul evacuarii care mi-a confirmat ca nu are certificare pentru utilizare pe drumuri publice ci numai pentru pista. Asa ca am dat-o jos direct, nu am asteptat sa stau la discutii cu RAR-ul pentru ca era evident ca nu are ce sa caute pe o masina de strada. Si masina a trecut RAR-ul.

 

In Europe, vehicle certification system consists of the following two common parts: I. EU certification (referred to as EC), the e-Mark: e-Mark is based on EU Directive and is a safety certification mark which the European Commission require that member states apply it on motor vehicle, parts and systems. 

 

Pe anumite parti sau componente gasesti intr-un cerculet litera E urmata de una sau doau cifre in functie de tara care a emis certificarea. De ex: E1 e Germania,  E4 este Olanda , E19 e Romania.  Litera E de tipar este simbolul standard dar uneori apare cu e mic.

 

Succes.

Link to post
Share on other sites

Da, este stantata si pe evacuare si in acte. Gen chiar e facuta profi masina, nici macar nu bubuie de sa trezeasca vecinii. Clar habar n aveau despre ce e vorba din mai multe motive. Omu si a chemat inca 4 oameni sa le ceara parerea pana cand unu a aruncat chifteaua cu omologarea individuala, reactia inspectorului fiind de "wow, serios?", a repetat in nenumarate randuri ca el nu vrea sa se complice cu asa masina, ca el trebuie sa termine la 4 programu si a dat vina pe oamenii mai mici "prostii nostrii" (asa s a exprimat) ca aia de ce nu m au bagat in față daca au vazut despre ce e vorba, pt ca eu am ajuns de la ora 12 acolo. 

Sa zicem ca e vorba despre omologare individuala, eu m as încadra la punctul B pt ca sa zicem chiar daca e ford focus, ford focus customizat "nu a mai fost inmatriculat in ro", dar intru la exceptie pt ca masina corespunde clar cu toate specificatiile trecute in brief. 

 

Va zic eu despre ce e vorba si de ce nu s au mai confruntat cu aceasta problema.. Pt ca toate harburile care bubuie si n au nimic trecut in acte sunt gestionate in 2 moduri. Ori lasi ceva in scrumiera si te ai făcut cu e46 cu folii si pe parbriz, ori nu si bat capu cu tine si nu treci. Mersi de răspuns. O sa încerc sa sun maine la ei.. 

Link to post
Share on other sites

Am mai auzit de un Focus respins la rar pe motiv ca "evacuarea dubla e prevazuta doar pt ST si RS, pt restul trebuie omologare"

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, hypnotech24 said:

 

Verdict RAR. Dupa ce s-au invartit 30 de min in jurul masinii si domnul inspector cu care am discutat a chemat inca 3-4 tovarasi de ai lui au ajuns la concluzia ca ei n au cum sa ii faca CIV ul si ca masina are nevoie de omologare individuala - AKA 1100 RON.

Mai nou asa procedeaza cei de la RAR daca nu a mai fost inmatriculat in tara niciun vehicul cu acele caracteristici, cu alte cuvinte, fara precedent. Am patit-o anul trecut cu o Yamaha Maxim X, model pentru piata din Canada. Motivul, este prima de genul asta inmatriculata in Romania, conform bazei lor de date.

Daca vrei sa inmatriculezi masina accepti omologarea individuala.

 

Link to post
Share on other sites

Ghici ce - eu cand am adus Passat Variant din Germania mi-au facut omologare individuala. Pentru ca aveam anvelope pe o dimensiune care nu exista pe omologarea de tip din RO si inca vreo doua chestii pe care eu nu le mai stiu (EDIT: parca masa maxima totala sau masa maxima a ansamblului) - toate luate de pe TUV/brief/ce-mi-a-dat-neamtzu. Asadar au facut omologare individuala si la observatii au trecut un pomelnic de chestii suplimentare, preluand din documentele de Germania. Evident, a trebuit sa vin la ei cu traduceri legalizate. Tot procesul a durat mai mult decat era cazul, dar nu am avut probleme si nu a trebuit sa "discut" cu nimeni pentru a se rezolva situatia.

 

Ce-i drept am facut RAR-ul la Arad, unde baietii stiu foarte bine cum sta treaba cu adusul de masini.

Edited by switch
Link to post
Share on other sites

Intocmeste o scrisorica catre RAR si asteapta 30 zile raspunsul oficial. 

Merita in loc sa platesti cei 1100 ron si sa ramai cu gustul amar ca si fost inselat. 

In caz de raspuns pozitiv ,poti cere si mustrarea celui care te-a respins acum, alta data sa se gandeasca de 2 ori inainte sa dea solutii. 

Edited by M!ha!
Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, megamotoreta a spus:

Dupa cate vad eu, omologarea individuala e deja facuta de autoritatile din Germania.

#megamotoreta ,Asta am zis si eu. #DKW, daca te-ai uita la printscreenul facut de pe pagina oficiala RAR ai vedea ca la punctul B se incadreaza ,dupa cum zici si tu, o masina care nu a mai fost inmatriculata in romania cu caracteristicile respective,corect, doar ca exista o exceptie si anume masina care nu a mai fost inmatriculata in RO dar a mai fost inmatriculata in alta tara EU si corespunde caracteristicilor din fisa de omologare din tara respectiva.

 

Ei nu au stiut cum sa o dreaga pt ca mi au si spus " daca nu aveai trecute modificarile in brief nici nu mai stateam de vorba si o respingeam direct" , pana a venit un nene inteligent si a zis " decat sa te legi la cap cu ea mai bine fa-i omologare individuala"...... asta e raspuns de autoritate nationala oficiala. Multumesc tuturor de raspunsuri, o sa incerc in continuare sa obtin si un raspuns oficial de la ei.

Edited by hypnotech24
Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, hypnotech24 said:

#DKW, daca te-ai uita la printscreenul facut de pe pagina oficiala RAR ai vedea ca la punctul B se incadreaza ,dupa cum zici si tu, o masina care nu a mai fost inmatriculata in romania cu caracteristicile respective,corect, doar ca exista o exceptie si anume masina care nu a mai fost inmatriculata in RO dar a mai fost inmatriculata in alta tara EU si corespunde caracteristicilor din fisa de omologare din tara respectiva.

 

Asta este tot ce ii intereseaza pe ei, nu-si bat capul cu alte probleme. Eu am luat motocicleta din Germania si tot am platit taxa de omologare, mai am una din Olanda, la care ma asteapta aceeasi procedura.

Link to post
Share on other sites

Eu am facut o omologare individuala pt ca am schimbat motorul cu altul de alta serie si tip, mi-au aratat diferentele de turatie si mi-au spus ca altfel nu au curaj sa scoata actele.

In cazul tau,avand omologarea deja facuta in Ue Germania, nu au ce sa riste, doar daca suspecteaza ca actele sunt false sau din afara UE, gen Kosovo.

In concluzie, du-te iar sa-ti arate foile cu probleme, si vezi ca e seful statiei la birou, du-te la el in audienta si intreaba-l daca recunoaste actele neamtului sau nu. Daca nu se baga, fa scris.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, hypnotech24 a spus:

Multumesc tuturor de raspunsuri, o sa incerc in continuare sa obtin si un raspuns oficial de la ei.

 

Nenea, cam pt aceeleasi modificari a platit un amic 3400 lei la un Nissan, sa fie vreo opt ani de atunci. Sfatul meu chiar daca nu-ti place e sa platesti cei 1100 lei si nu te mai doare capul, Romania nu e Germania si nici nu va fi in timpul vietii noastre. Chiar daca vei reusi sa o omologhezi in baza brief-ului din Germania va fi o solutie care se va aplica doar tie, cazul tau nu va fi un precedent. Inca e bine ca ti-au oferit solutia asta, la cat sunt astia de refractari cand vine vorba de modificari ar trebui sa-ti faci cruce.

Edited by petre81.
Link to post
Share on other sites

Nu lucrez la RAR și n-am nici o treabă cu ei. Dar mi se pare exagerat să zici că habar n-au de ei și de ce fac. Eu cred că au niște proceduri și se țin de ele. Și probabil se lovesc  mereu de tot felul de chestii care nu sunt prevăzute în proceduri.

P.S. Și eu am o omologare individuală pe o mașină căreia i s-a schimbat motorul cu altul de alt tip. Asta am vrut, am plătit, care-i problema ?

Link to post
Share on other sites

Plus ca... daca nu-ti faci omologarea individuala acum, cine stie de ce politisti tembeli dai in trafic de-ti fac mai multe necazuri decat e cazul. Asa, ai omologarea la mana si aia e, nici un control, nici un itp nu or sa mai strambe din nas.

 

Cand te opresc asta, zici ca esti in Scufita Rosie: "Dar de ce ai rotile asa de mari? Dar de ce toba e asa ce galagioasa? Geamurile de ce sunt asa de negre?"

 

Priveste partea buna: te costa 200E ca sa nu ai never ever probleme-n trafic.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...