®azvan Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 Dragi colegi motociclisti, As dori o parere, din partea celor care stiu cateva lucruri despre reglajul suspensiilor la mersul cu pasagera si bagaje, daca face sens acest reglaj: Fata: preload: 3 inele vizibile rebound: 20 click-uri defiletate - aici altul zicea ca 14, fata de 20 ar fi mult mai ok compression: 20 clickuri defiletate / aici altul zicea ca 19, fata de 20 ar fi mult mai ok Spate: preload: maxim (9) rebound: 10 click-uri defiletate compression (fast): 3.5 click-uri defiletate compression (slow): 15 click-uri defiletate Acest setup l-am gasit pe FZ1OA (impatimitii schimbului suspensiilor stock de pe FZ1 cu cele de R1 2007-2008, fata-spate), si este oarecum preferat acolo (in ciuda faptului ca sunt doar niste numere, dupa cum ar spune Cesar, si a carui parere, despre faptul ca reglajul amortizoarelor nu se face deloc asa, o respect intru totul). Premiza este ca nu ma duc sa particip pe vreun circuit, ci doar intr-un tur prin Europa cu bagaje si pasagera, in regim de mers sigur si atent, preventiv, dar as vrea un reglaj optim pentru o mai buna incredere in motocicleta, la, stiu eu, drumuri virajate, sau o franare de urgenta?.. Pana in clipa de fata am mers (cu aceeasi pasagera si bagaje), in ultimii 3 ani, (cu suspensiile de R1 2008 schimbate, bineinteles) pe reglajul standard indicat in tabelele de mai sus (conform sfatului lui Jagi), si totul a fost ok. Acum ca am studiat un pic problema, le reglajele standard, preload-ul mi se pare un pic cam mic, avand in vedere incarcatura. Nu vreau sfaturi de genul schimba motocicleta caci ampatamentul... sau schimba amortizorul spate caci arcul... etc. Aceasta motocicleta o am, nu vreau sa o schimb din motive personale, insa vreau sa scot ce este mai bun din ce am. Orice parere despre subiect este binevenita. Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanyes Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 Sag-ul l-ai facut ? 18 minutes ago, sanyes said: Sag-ul l-ai facut ? L.E. Când mă refer dacă ai făcut sag, mă refer cu bagaje Pentru că vrem ca suspensia să lucreze în mijlocul cursei, și nu în partea superioară sau inferioară astfel încât să nu ai riscul de a face top out sau bottom out. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 Vorbim de o motocicleta incarcata la aproximativ 190 kg. Nici batut nu imi car toate catrafusele in garaj (unele nici nu le stiu), inclusiv nevasta, si sa mai chem vreo 3 prieteni care sa ma ajute sa reglez SAG-ul, care, dupa cum spune Cesar, fara restul parametrilor, printre care includem si simpla frecare a tuturor pieselor care alcatuiesc suspensia, e apa de ploaie. Reglajul unei suspensii este lucru foarte complex. Nu vreau asta acum, caci nu urmaresc performanta. Vreau o parere despre un simplu reglaj, dupa niste cifre. Oamenii care propun cifrele de-acolo, au facut niste teste (FZ1OA). Fabrica cand creeaza un manual, si da acolo niste parametri, nu tine cont de greutate cu burta plina sau nemancata, respectiv echipamentul ieftin sau scump al lui mitica... da niste cifre aproximative. Deci nu, nu l-am facut! Eu intreb doar daca acest reglaj poate fi sau nu mai bun decat standardul cu care am mers in ultimii 3 ani, cu care nu m-am dat de terra, respectiv nu am simtit ca roata spate paraseste drumul... etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 Stiu ca sunt total offtopic dar poate raspunsul meu te va ajuta sa nu mai pierzi timpul aiurea Inainte de a intreba te-ai gandit cam ce raspuns ti-ai dori sa primesti si ce sanse ai sa-l primesti si daca va fi sau nu relevant? Cati posesori de FZ1 cu suspensii de R1 care fac touring cu pasagera si bagaje crezi ca au incercat setarile cu valori apropiate de ce ai postat tu si mai si citesc pe forum, si cat de relevanta crezi ca ar fi parerea lor pt tine? Vorbesti despre niste reglaje de finete care depind de extrem de multe variabile obiective dar si de impresii subiective. Unuia poate ii place suspensia mai moale altuia mai tare, unul merge pe drumuri cu asfalt bun, altul pe drumuri mai valurite, unul are 60kg + nevasta de 50kg, altul poate are 90kg si nevasta de 75kg, unul poate are arcuri mai uzate( moi) altul poate le are mai tari, unul poate are ulei in furca mai gros, altul poate mai subtire, unul poate.... o pot tine asa cateva pagini :)) Daca ai mers 3 ani in conditii similare si ai fost multumit, ori mentii aceleasi setari ori le modifici progresiv pana le gasesti pe cele pe care le consideri mai potrivite pentru stilul tau. Parerile altora despre nr de clicuri nu-ti vor fi de nici un folos in situatia ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 (editat) Raspunsurile pe care le caut sunt de genul: "daca ai preload-ul prea mic la o incarcatura aproape de maxim, la un hop... va rezulta o topaiala a rotii spate. Care, daca vrei sa-l lasi la aceeasi valoare, poate fi compensata cu ... sa zicem, deschiderea valvei de revenire si inchiderea valvei de compresare... Deci X din Y click-uri nu au cum sa functioneze, ci mai degraba ramai pe Z." E chiar atata de greu? Sau forumul asta serveste numai la a ne lua unii pe altii la p__a si atat? (L-am intrebat direct pe Cesar, dar din motive evidente a refuzat sa ma ajute de la distanta. La el nu am cum sa ajung, si nu cu tot setup-ul de incarcatura cu care vreau sa plec. Pe de alta parte, orice informatie avizata este utila. Iti raspunde la intrebare?) Editat Martie 20, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sanyes Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 Pentru ce cauti tu,ii nevoie de un specialist,care sa aiba o gramada de experienta, sa isi dea seama doar din cifre, cum sa reglezi suspensia Un sfat iti pot recomanda, acela daca ai urmarit daca furca fata face bottom out? Ai un soricel legat de furca fata,sa vezi pana unde se duce furca pe franari? Daca vezi ca ii bottom out sau aproape de bottom out,adauga niste preload pe furca fata si/sau creste compression-ul si "reseteaza" soricelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 -ai zero cunostiinte despre cum functioneaza suspensiile si zero dorinta de a invata ceva- tu vrei doar... cate clickuri -ai pe spate un arc cu o constanta elastica mult prea mica si refuzi sa intelegi asta, fiind blocat pe "daca n-am picat in x ani, n-are cum sa fie nimic gresit" -ai zero disponibilitate de a face orice- nici macar cu sag-ul nu te-ai obosit... din nou, tu vrei doar un nr magic de clickuri De aia te-a si expediat Cesar... raspunsul pe care il vrei tu tip "mai da 3 clickuri la stanga" nu exista si nu il poate da nimeni, iar raspunsul "lung" clar nu te intereseaza- mai mult, te simti chiar deranjat cand incearca cineva sa iti explice. In conditiile astea, tu ce raspuns ti-ai da? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 (editat) Intr-adevar, am uitat sa specific uleiul din furca: este Ohlins no.5, vascozitate 19,0 cSt la 40 grade (C). Furca de R1 2008 cu arc standard. La fel si amortizorul spate... standard R1 2008 (cu vreo 20000 km pe el) Acum 10 minute, walking^human a spus: ai zero disponibilitate de a face orice- La restul punctelor nici nu-mi consum energia in a-ti raspunde, dar punctual la asta: incarca-ti tu motocicleta cu vreo 190kg si apuca-te de teste. Really? Fabrica OFERA niste numere in manual, eu vin cu o completare luata de pe un site din state unde userii, care nu se mananca unii pe altii de c___t precum se intampla aici, au ajuns la niste concluzii comune, eu doresc doar niste pareri avizate ORIENTATIVE, iar tu ce faci? Vii cu niste venin suplimentar despre cum ce fac eu degeaba... Cum ziceam: ce se mananca in Romania, nicaieri in alta parte. Suntem un popor de 2 lei si ne meritam soarta. Editat Martie 20, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 "testele" (ca punct de pornire) pentru sag inseamna un coleier de plastic pe furca (cum ti-a zis si colegul mai sus) si un vecin cu o ruleta pentru spate. Chiar e asa greu??? Normal ca e poporul de doi lei cand vin unii si cer imposibilul, li se se explica frumos de ce nu se poate si dupa toate explicatiile se supara si ajung la concluzia "ba sunteti niste bulangi care v-ati apucat sa ma luati la pla" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 (editat) Dud, incerc sa o mai zic inca o data, pe romaneste. Ma doare in p__a de teste, atata timp cat nu merg acum sa-mi imbrac costumul, eu si nevasta-mea, sa pun cam toate bagajele pe care cred eu ca le-as lua in momentul ala la tura pe care vreau sa o fac, si sa ma apuc in parcare de testat. Nu fi penibil! Si stai relax, nu se victimizeaza nimeni. Traiesc in tara asta mirifica si stiu cum e mersul. Hai sa lamurim si problema topicului meu, ca vad ca va mananca pe toti. In primul rand asta este un forum. Oamenii discuta (teoretic cel putin), constructiv. Unul are o problema, altii incearca sa-l ajute. Revenind la problema mea: YAMAHA DA NISTE SETARI. Unii oameni mai civilizati din vest, care au toti ce am eu, au ajuns la un SETUP, pe care l-au prezentat ca fiind OPTIM, prezentat mai sus. Eu vreau doar sa stiu, prin prisma mintilor luminate de pe acest forum, respectiv aia "care stiu ce-s alea suspensii", caci e clar ca eu nu am doctoratul in asta, si o afirm fara cea mai mica jena, daca ce este dat sus e mai corect decat cu ce merg eu in momentul de fata. IAR ASTA ESTE DOAR O PROBLEMA PE HARTIE, IPOTETICA. Nu vrea nimeni garantii si va sigur ca nu dau pe nimeni in judecata daca dau cu c_rul de terra. Cat despre daca poate fi rezolvata, sunt unii care fac lucruri in lumea asta de milioane de ori mai profunde decat cac_tul meu de problema. Te asigur! Acum ai prins-o? Ne mai c_cam pe noi sau incercam sa ajutam? Editat Martie 20, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 Man, dpmdv, asa cum ai scris si tu, clar trebuie sa te duci cu preload-ul pe spate la maxim daca ai in plan sa incarci motocicleta asa tare. Altfel, ii strici geometria, asta in primul rand. In al 2-lea rand risti sa duci amortizorul spate la capat de cursa prea des, atunci cand iei denivelari mai mari (ma rog, aici mai poti compensa prin a mai intari compresia, dar te alegi cu o suspensie mai rigida). Restul setarilor (compresie si revenire) din pozele atasate, vad ca sunt duse in zona de comfort, asa ca nu vad ce e rau in asta, daca tot zici ca iesi la plimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 Finally, un raspuns la obiect! Merci @danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 20, 2019 Autor Share Postat Martie 20, 2019 Grija @paca, ti se va raspunde ca si in functie despre daca ai fost sau nu la toaleta, sag-ul tau va trebui modificat. Sunt curios daca la autobuzele cu reglaj la buton, stie motocicleta ce ai mancat dimineata si isi ajusteaza singura sag-ul. Bine ca nu am fost intrebat care mi-e dot-ul la anvelopa, nu de alta, dar Cesar afirma (si nu este departe de adevar) ca inclusiv anvelopa afecteaza dinamica suspensiei, facand parte din acest ansamblu. Pe el macar il inteleg, are studii aprofundate si o anumita pregatire sa aiba o parere, dar astelalti doctori... Toti se viseaza V46. Cu toate ca eu spun de la inceput pt ce-mi trebuie: mers incet si linistit, relaxat. Plm! Nu ne putem c__a de foame in tara asta, da toti suntem doctori, iar aia care fac prostia sa afirme ca nu sunt, punand o intrebare pe forum, sunt executati direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 20, 2019 Share Postat Martie 20, 2019 man... orice suspensie ai avea e iesita mult din parametri la incarcarea aia , fa-o sa o simti tu cat de ok se poate si sa ai suficient rebound pe fata , daca nu revine fata suficient de repede poate castigi ceva incredere dar pierzi aderenta , pe spate n-o sa ai probleme cu aderenta la incarcarea aia , gaz gaz gaz restu sunt basme paca , nici o setare de suspensie nu te salveaza cand skilu e deficitar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 21, 2019 Admin Share Postat Martie 21, 2019 Acum 9 ore, Paca a spus: Dar cum spuneam ...am facut o postare in speranta ca cineva mai destept , va face un tutorial de reglaj al suspensiilor in functie de drum, incarcare ...plm., astfel incat si cei noi sa aibe un ghid ....nu doar cei patiti Acum 20 ore, binox a spus: Vorbesti despre niste reglaje de finete care depind de extrem de multe variabile obiective dar si de impresii subiective. Unuia poate ii place suspensia mai moale altuia mai tare, unul merge pe drumuri cu asfalt bun, altul pe drumuri mai valurite, unul are 60kg + nevasta de 50kg, altul poate are 90kg si nevasta de 75kg, unul poate are arcuri mai uzate( moi) altul poate le are mai tari, unul poate are ulei in furca mai gros, altul poate mai subtire, unul poate.... o pot tine asa cateva pagini :)) @Binox a sintetizat perfect. Exista deja un topic: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 21, 2019 Autor Share Postat Martie 21, 2019 (editat) @Paca, ceea ce spui tu nu se va intampla niciodata aici. Suntem un popor de frustrati si fomisti, cu lozinca "sa moara si capra vecinului". Ala care se pricepe cel mai bine, o da in arta (cerand sa te duci la fata locului sa ti-o faca el, profi, si nu spun ca nu o va face, doar ca te va baga in niste costuri pe care nu ti le doresti in momentul ala, de parca toti am fi Marquez si ne dam cu cotul pe jos), care din punctul meu de vedere nu este decat o alta fata a marketingului, caci deh, e saracie si e nevoie de bani; aia care se pricep cat de cat, prefera sa-si consume energia in a-ti arata tie cat esti de prost si cat sunt ei de inteligenti; iar cei care doresc sa ajute, nu au toate informatiile necesare. Asta e motociclism.ro Cat despre ridicat fata la mers normal si directie instabila, este normal la un ampatament mic si cu greutate pe spate. Este descarcata fata... probabil un preload mare pe fata si un rebound deschis ajuta... Editat Martie 21, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 21, 2019 Share Postat Martie 21, 2019 Acum 10 ore, Paca a spus: Becule ...esti dragut... as usual ... Mereu am fost fascinat de verdictul unora care habar nu au ce a fost pe acolo ...dar nah ...este forum si orice gurubete are dreptul de vot. Am intervenit aici cu postarea mea pentru ca eram atat de incarcat si atat de prost reglata suspensia incat incepuse sa se ridice de fata la plecat normal , ceea ce nu so intamplat niciodata , basca ca simteam in ghidon ca nu mai am directia ok.... Dar cum spuneam ...am facut o postare in speranta ca cineva mai destept , va face un tutorial de reglaj al suspensiilor in functie de drum, incarcare ...plm., astfel incat si cei noi sa aibe un ghid ....nu doar cei patiti ce tutorial vrei tu sa faca cineva cand suspensia pe orice motocicleta e gandita pt un singur rider de 60-80 kile ? nu ai ce sa reglezi la un arc prea slab si un amortizor gandit pentru arcu ala !!!! ca poti totusi "merge" si fara suspensie (rigid) sau cu o gluma de amortizare (orice cotetz pre 2000) asta o faci doar adaptand viteza si reactiile la posibilitatile utilajului , deci skill .. asta e adevarul dar tu sari de cwr ... sau dai vina pe fer. am pus suspensii pe masini si motociclete de mai bine de 20 de ani , un lucru e clar , numeri pe degete oamenii capabili sa inteleaga cum trebuie sa se comporte o suspensie si nici clienti prea cunoscatori nu exista . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Martie 21, 2019 Share Postat Martie 21, 2019 3 hours ago, superbec said: nu ai ce sa reglezi la un arc prea slab si un amortizor gandit pentru arcu ala !!!! Ba ai si e foarte simplu... trebuie doar 2-3 clickuri magice. Dar nu vrea nimeni sa zica daca in stanga sau in dreapta, ca sunt toti ori bulangi ori jepcari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
®azvan Postat Martie 21, 2019 Autor Share Postat Martie 21, 2019 (editat) Oare astia si-or fi facut sag-ul? Si-or fi schimbat amortizorul spate cu unu care sa nu dea capat? Cum o dam noi romanii in penibil cu orice ocazie... Editat Martie 21, 2019 de ®azvan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 21, 2019 Share Postat Martie 21, 2019 Acum 4 ore, Paca a spus: Becule ...lasa-ne frate cu ce scutere ai facut tu ...ne doare-n plua. no pai va las, poate te invata pretenul tau belbodi cum e cu suspensiile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.