Sari la conținut

Miros de benzina si consum ridicat (dupa schimbare evacuare)


Aurex
 Share

Postări Recomandate

Salut , 

Am si eu o problema , cred ....

Date intrare : Honda CBF 600 PC43 , 2009 , injectie , 44 Kkm , filtru de aer schimbat acum 2 saptamani , bujii noi schimbate in perioada de iernare. Motor aproape identic cu Hornet , minus 20 cai.

Problema : Miros de benzina dupa pornire si in mers ( la semafor , inainte de oprire , etc) si consum ridicat , 7,5 %,  majoritar in oras.

Motocicleta merge ok ,porneste ok,  trage ok , viteza maxima fara greutate, nu sunt probleme - poate doar o usoara inconstanta a motorului la viteze constante foarte mici - de ex. cand trebuie sa merg cu 25-30 km/H constant. Insa , acum cateva zile am schimbat toba stock cu una aftermarket , Dominator , cu tot cu teava de legatura. Aceasta se conecteaza dupa sonda Lambda , care se afla in colectorul de evacuare. 

Nu stiu daca are legatura , desi suspectez ca are. Aveti idee ce se intampla , de unde miros-ul si consumul ridicat ? Pare ca merge cu amestec bogat ....dar de ce?

Dau o bere , doua , trei ....bineinteles.

Multumesc.

Editat de Aurex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am experienta necesara sa dau un raspuns foarte bun, dar cel mai probabil e de la toba si ar trebui sa faci o remapare ca sa ai amestecul corect (sau powercommander cica).Ce filtru de aer ai pus ? Unul stock sau aftermarket? Astept si eu raspunsul celor care chiar stiu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi la mecanic, nu influenteaza in asa hal incat sa mirosi a rafinarie un simplu schimbat de toba. Ai mai multe de verificat, sincronizare, TPS, MAP etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ca sa schimbi filtrul de aer a trebuit sa ridici rezervorul ...si acolo ai facut o ghidusie de a inceput sa iti picure putintel pe la un furtunel de sub ...sau ceva garnitura.

7.5 in oras nu e consum mare  , mai ales ca se mai duce si pe jos.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai simplu sa pui putin toba originala si sa mergi cu ea? In felul acesta daca simptomele dispar stii ca e de la toba, daca nu cauti in alta parte.

 

De obicei o regula de bun simt spune ca daca un defect apare imediat dupa ce ai facut o interventie/modificare sansele sunt ca acestea sa fie chiar din cauza acelei interventii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.04.2019 la 19:49, easy ride on! a spus:

Evaporarea benzinei în cilindrii contribuie la răcirea pistoanelor.

 

adica, carevasazica, in cilindrii benzina se evapora? si raceste pistoanele?

bine de stiut: motor cu evaporare cu segmenti criogenati si pistoane reci

Editat de chv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.04.2019 la 21:59, Nguyen a spus:

 

Nu cumva de cand ai schimbat toba o alergi mai tare pt ca iti place cum urla si de acolo a aparut consumul?

 

pentru problema cu consumul , fix la asta m-am gandit si eu , ca sunt sincer cu mine 😀 , dar imediat am constatat mirosul de benzina , evacuarea neagra ( desi nu fumega vizibil) si amestec bogat....

 

La 05.04.2019 la 20:30, goe 75 a spus:

Ca sa schimbi filtrul de aer a trebuit sa ridici rezervorul ...si acolo ai facut o ghidusie de a inceput sa iti picure putintel pe la un furtunel de sub ...sau ceva garnitura.

7.5 in oras nu e consum mare  , mai ales ca se mai duce si pe jos.

 

Schimbarea filtrului nu presupune nici o manopera complicata care sa implice ridicarea rezervorului sau carene date jos.Am ridicat rezervorul cand am schimbat bujiile , in iarna...dar te asigur ca nu am facut nici o ghidusie.

Am incercat sa expun problema cat mai detaliat , nu stiu daca am reusit ....poate am lasat impresia ca sunt un pustan care si-a luat o mobra si dupa prima zi intreaba de ce miroase a benzina cand ii da pedale....nu e cazul.

 

Topicul a fost creat pentru a ma lamuri de ce CDI-ul nu face corectia injectoarelor in functie de noile date si ce fac sa rezolv problema ....inteleg acum ca sonda lambda nu functioneaza in bucla inchisa , deci ar trebui probabil o remapare.

 

Acum 12 ore, Fiziflash a spus:

Nu e mai simplu sa pui putin toba originala si sa mergi cu ea? In felul acesta daca simptomele dispar stii ca e de la toba, daca nu cauti in alta parte.

 

De obicei o regula de bun simt spune ca daca un defect apare imediat dupa ce ai facut o interventie/modificare sansele sunt ca acestea sa fie chiar din cauza acelei interventii.

 

Asta cred ca e clar , cel putin pentru mine e...e clar ca evacuarea permisiva a dus la aceste simptome. Cautam o indicatie in acest sens , mai ales ca manualul de service nu acopera problema , sau inca nu am gasit eu.Din pacate topicul s-a transformat in bascalie despre racirea cilindrilor...multumesc tuturor pentru raspunsuri , mai asteptam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pur si simplu nu este posibil ca schimbare de burlan final sa afecteze functionarea atat de drastic sa apara miros de benzina nearsa .

Nu este o motoreta noua ...se poate sa se fi defectat ceva in perioda altor schimbari ,fara legatura.

 

 

Daca era vorba de o interventie mai deosebita la ceva motoreta foarte exotica , mai ziceam ,dar ai facut o banalitate la o motoreta banala . 

 

 

Poate nu ai strans bine colierul de jos si la semafor simti mai din plin gazele de esapament.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia i-am zis si eu, si 5 tobe daca-i pune tot nu miroase a benzina din cauza asta. Are o problema in alt loc dar inginerii astia ii dau cu calare de motor din cauza tobei (as vota-o prostia saptamanii xD).

Aurica, tata, mergi la un mecanic de meserie, nu o s-o repari aici pe forum, sunt prea multe variabile iar toba nu e una dintre ele. Posibil ca schimbatul tobei sa fi fost motivul pentru care ai depistat mirosul de benzina, fiind o evacuare mai permisiva a gazelor fata de cea stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc din nou pentru raspunsuri....

Stiu ca suna a Batman , Batman...dar insist , schimbarile au aparut strict in urma schimbarii evacuarii. Este o mobra care are parte de macar o verificare vizuala , gresare lant , verificare lichide , curatare , etc. in fiecare saptamana. Orice nefunctionalitate/mica problema ar fi fost observata inainte. Nu este cazul ... In plus , a inceput sezonul la sfarsitul lui Februarie , deci avea timp sa se planga. Nu exista nici un fel de lichide sau urme de lichid in carcasa filtrului de aer , nu  pierde nici o picatura de benzina pe nicaieri. Si totusi , miroase ca si cum ar merge putin inecata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deobicei cand pui o evacuare mai permisiva mai ales pe o motocicleta fara sistem ''exup'' sau similar obtii o scadere de cuplu la turatii joase.

Asta poate fi motivul consumului crescut, mai ales la mersul prin oras, dar nu stiu sigur daca asta e si motivul pt care miroase a benzina.

La partea cu scurgerile de benzina inexistente e un pic mai dificil. Teoretic e posibil sa ai o scurgere mica care apare numai cand este presiune in sistem si fiind vorba de benzina, aceasta sa dispara rapid si relativ fara urme dupa oprirea motorului.

Nu ar strica sa dai rezervorul la o parte ( dar sa ramana conectat) si sa te uiti atent pe la furtunuri cu motorul pornit.

La partea cu toba ai putea sa o infunzi un pic cu niste bureti de sarma , sa vezi daca se schimba ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, binox a spus:

 

Nu ar strica sa dai rezervorul la o parte ( dar sa ramana conectat) si sa te uiti atent pe la furtunuri cu motorul pornit.

 

 Exact asta am facut in weekend , am controlat-o si .... cu rezervor ridicat , fara carene , capace , etc. Nici o urma de scurgere, pierdere, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit tot cu honda, 600rr, de nici reprezentanta n-a stiu ce are. De fapt, ma puneau sa cumpar MAP sensor care n-avea nimic. Pana n-am inceput sa schimb piese de pe alta mobra la fel nu am descoperit ce are. Respectiv TPS. Nu era "defect", ci doar impuscat pe maxim, adica el dadea info ca mobra e in blana mereu, pana n-am ajuns sa probez corpul cu clapete nu i-am dat de cap. Se ineca mobra de cel putin 3 ori pe zi. Dadeam bujiile jos cu ochii inchisi la cat de des le scoteam sa le sterg. Consum de tanc rusesc, se faceau galeriile rosii de ziceai ca mai au putin si se topesc.

Revenind, mergi la mecanic, sunt prea multe variabile de verificat. De curiozitate, cand i-ai facut ultima data sincronizarea injectiei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...