Jump to content
Sign in to follow this  
paulynos

4. Gran Premio Red Bull de España - Jerez - 5 Mai

Recommended Posts

La 05.05.2019 la 17:21, thesaw a spus:

Ce te impiedica in Franta sa iti faci abonament?

niște principii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Câte vitezane o fi vândut KTM în 2018?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Kagemusha a spus:

Pierer:

We'll never win if we ditch steel frames like Ducati

Că tot se discuta pe aici despre șasiul celor de la KTM... 

Pot sa spun ca nu sunt de acord cu absolut nimic din ce zice?Fara sa ma injure lumea?Se poate?ok,stiu eu sunt un putzoi si ala e ditai derectorul de la ktm,dar nu se poate sa spuna asa ceva...Atrag atentia si eu asupra unor lucruri si anume :

- in primul rand Ducati a castigat dupa ce a trecut la cadru de Al.ok nu pe loc,dar,oricum forma Ducati de acum e cea mai buna de la Stoner incoace...si asta fara Stoner.Deci nu e deloc un argument in sustinerea teoriei lui.

- acel campionat castigat de Ducati in 2007 se datoreaza unui cumul de factori...iar combinatia Stoner+gume cred ca a fost punctul forte si nu calcatul ala de cadru.Stoner nu prea a laudat handling'ul la acea moto si a zis elegant : era o motoreta stabila de fata,asta era tot ce aveam nevoie,nu ma interesa ce face spatele...

- Pierer se contrazice singur - zice ca vrea sa inoveze dar in acelasi timp nu renunta nici mort la acea solutie invechita

- compara mere cu pere : Ducati e un fel de Aston Martin in lumea moto,un producator de lux si de nisa,ktm e un producator mainstream.Mic comparat cu japonezii dar are moto de la 125 in sus.Nu se poate face o comparatie astfel iar pe partea ailalta vorba colegului - da ei cate moto sport vand daca tot o dau cu motogp-strada?

- reprosul pe care i-l arunca Ducati - ca nu transpune tehnica din gp in realitate e aberant : nimeni nu poate transpune racing'ul de acel nivel pe strada.Ce legatura are cadrul de pe motoretele ktm gp cu cel de strada?Probabil sunt facute in aceeiasi incinta,dar clar nu din acelasi otel si probabil deloc in acelasi fel.Racing'ul de acel nivel e total inadecvat strazii si el normal ca stie asa ceva,insa o da in diverse.Iar Ducati a transpus mult din tehnologia de gp in Panigale cu conceptul de frameless design pre-2012 samd.Iar acum ce motor are Ducati pe moto de varf?V4 cumva?Ktm are pe ceva motor cumva similar in vreun fel unei moto de gp?Stiu,stiu tehnica din gp au adaptat-o pe monocilindre...bai ma lesi?"Ducati's MotoGP bikes have nothing to do with the ones you can buy in stores"...cat calcat sa manci bai nene?

- "You gain flexibility and lose weight, that’s how we dominate the motorcycling world in many disciplines" - deci cu otelul pierzi greutate si castigi flex?Mda.Deci un material cu 7850kg/m3 e mai usor decat unul cu 2700kg/m3?Pai conform acestui principiu de ce nu face toate piesele care acum sunt din al din otel.Scade greutatea tati fa-o toata din fier ce draq :crack:

As fi foarte curios sa puna pe cantar un cadru din ala si unul din aluminu si sa faca o comparatie.Cadru de al de strada au undeva la 15kg,sunt curios cat au cele de ktm gp.

 

Parerea mea e ca se ia in mod aberant de Ducati care probabil este cel mai inovativ constructor din gp,si ca pleaca din start de la o premiza gresita - "daca am reusit in alte discipline astfel,reusim si aici".Nu,pentru ca in alte discipline tehnica era mult mai slabutza fata de ce intalnesc aici.Aici e varful.Nu poti veni cu avioane cu elice intre cele cu reactor si sa spui ca inovezi.Just my 2 cents.

Sau in fine,poate ceilalti constructori sunt prosti si luzari si batuti in cap si Pierer a descoperit holy graalul racingului care e cadrul trellis. :moron:

Deocamdata rezultatele infirma masiv toate spusele lui.Si am impresia ca la fel va fi si peste 5-6 ani de acum incolo.Si cand isi vor manca toti banii in gp,vor iesi cu coada intre picioare spunand ca nu ii mai intereseaza...

 

Bun articolul oricum,pentru ca ne lasa sa ghicim teoria din spatele Ktm.

Si un alt articol interesant pe cam acelasi subiect : Why MotoGP has gone soft   (soft se refera la constructia cadrelor)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Interesantă teorie și posibilă explicație pt prestația slabă a pianelor! Să nu mai fie distribuția meselor cauza? :huh:

Pe de altă parte nu aș înfiera cadrul de fier :P , mașinile care bat cursele de coastă europene având șasiuri din țavă, asta în condițiile în care de zeci de ani monoposturile au monococă! În general la auto șasiul trebe să fie rigid, dar cu mașina nu te înclini mai mult de câteva grade, suspensia își face treaba tot timpul. Și totuși Osella are șasiu din țevi! Ar fi o chestie să răzbească kktm, deși personal am dubii serioase.

 

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu zic ca sunt sanse sa scoata Ktm un cadru de fer'... competitiv... insa le trebuie muult timp... ce zice bossu asta si mie imi pare ca vb cam aiurea... sa gasit el sa vb de ducati pfff... dar nah in lipsa de alte argumente mai solide.. care nu sunt la ora actuala! ce sa zica si el... e ca si cum ar scoate ducati un motor de hard enduro si ar arata cu dejtu inspre ktm... cam asa fac ei acum... creca nu le ar strica sa reinoiasca modelul rc8 si sa l aduca la un nivel apropiat cu concurenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14.05.2019 la 20:38, Kagemusha a spus:

Pierer:

We'll never win if we ditch steel frames like Ducati

Că tot se discuta pe aici despre șasiul celor de la KTM... 

Hehehe.. Se vede ca Prierer asta nu are habar sa faca o moto de viteza, de una de MotoGp nici nu mai zic, dar nici cu declaratiile de presa nu se descurca mai bine. Omul bate campii cu gratie, insa cateva lucruri ar fi de comentat, din declaratiile lui:

In primul rand, declaratia lui, cum ca nu vor abandona cadrul trellis este una realista, sa zicem. KTM nu are experienta cu nici un alt material, in afara de otel, atunci cand vine vorba de cadre. Nici macar pe motocicletele de enduro-cross, rally raid,  (unde japonezii  lucreaza demult cu aluminiu) nu au decat cadre de otel. In acest context, ce am fi vrut sa declare Prierer?? Ca habar nu au sa faca un sasiu de aluminiu?? Evident ca nu! Este ca si cum si-ar da cu stangul in dreptul, si-ar declara neputinta de a se alinia la un standard impus de constructorii japonezi. Din aceasta perspectiva, afirmatia lui  “If we follow Ducati’s path, we’ll lose," este perfect logica. Cum drk sa te bati cu japonezii, pe terenul lor?? Japonezii sunt artistii sasielor de aluminiu, nimeni nu stie sa faca mai bine un asemenea sasiu decat japo, indiferent ca este vorba de Honda, Yamaha, Suzuki, Kawa.  Este suficient sa ne uitam la Ducati ( pe care il aduce in discutie si susnumitul), cadrul lor este de departe cel mai prost din competitie. Motocicleta lor, nici acum, la atatia ani de cand este in campionat, nu este in stare sa vireze, sa duca viteza pe viraj, etc, etc.. Motoreta aia are performante doar pentru ca imperfectiunile ciclisticii sunt compensate prin tot felul de "tehnologii alternative"  (numite inovatii). Fara mass dampere, salad boxuri, giroscoaape, farase, etc, etc , motoreta aia ar fi cam la nivelul KTM. Prin comparatie, Honda, Suzuki, Yamaha nu au nevoie de toate paliativele alea, ca sa aibe motociclete competitive. De ce? Pentru ca au dus stiinta/arta sasielor la nivel de perfectiune. 

Problema lui Prierer si a KTM, dupa umila mea parere, nu sta in cadrul de otel. Otelul este la fel de bun ca oricare alt material. Problema KtM este ca habar nu au sa faca o moto de viteza. Honda, Yamaha, Suzuki, daca si-ar pune mintea cu ei, ar putea face la orice ora din zi si din noapte o motocicleta cu cadru trellis cu care sa castige competitia. Totul tine de know how, nu de materialul in sine. Sunt convins ca si Ducati, daca ar reveni la cadrul de otel (material cu care stiu sa lucreze mai bine decat cu Al), ar avea rezultate mai bune decat au avut pana in prezent. 

 

In final, mai da Prierer cu mucii in fasole (cum ziceam, nici cu declaratiile de presa nu prea le are).. "If you take a look at their numbers [53,000 units sold in 2018] and ours [261,000 units]…" Cat de tampit sa fii sa compari un producator care vinde 53000 de unitati a caror pret minim este de peste 20000 de euro.. mergand pana la 40000 plus, care inglobeaza tehnologie de varf,  cu unul care vinde preponderent capre de 7-8000 de euro?  Cred ca omul si-a cam pierdut simtul masurii, cu o asemenea declaratie. 

Bine ar fi ca dom' Prierer sa puna mana sa faca ce stie el mai bine, adica capre pentru padure si sa imbunatateasca calitatea produselor sale, pentru ca KTM, din pacate, produce de departe cele mai proaste motociclete din punct de vedere al fiabilitatii. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nu zicea cineva pe topicul de f1 că pistoanele dă fer ar fi mai ușoare decât cele de Al? :huh: Poate așa o fi și cu cadrul kktm! Osella cu șasiul tubular e printre cele mai ușoare mașini totuși.

Era un banc: cică la kktm poți opta să-ți livreze mobra echipată cu un magnet legat cu sfoară. Se agață după motoret ca să adune șuruburile care cad! :lol:

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, john17 a spus:

 

Era un banc: cică la kktm poți opta să-ți livreze mobra echipată cu un magnet legat cu sfoară. Se agață după motoret ca să adune șuruburile care cad! :lol:

😂🤣 nu il stiam.. rad cu lacrimi.. 

Acum 2 ore, john17 a spus:

Interesantă teorie și posibilă explicație pt prestația slabă a pianelor! Să nu mai fie distribuția meselor cauza? :huh:

 

Pe de altă parte nu aș înfiera cadrul de fier 

Foarte posibil. Problemele Yamaha au inceput in momentul in care s-a trecut de la Bridgestone la Michelin. Cadrul de la M1 era perfect calibrat pentru Bridgestone.  Centralizarea maaselor nu a fost niciodata o problema la Yamaha, insa  un raport mai putin fericit stiffness/softness, cerut de pneurile Michelin, ar putea fi. 

 

In alta ordine de idei, daca este asa cum se pune problema in articol, atunci solutia KTM, cu cadru de otel, ar putea fi una cu mare potential, cel putin in era pneurilor Michelin. Otelul poate oferi acea elasticitate laterala, necesara pe inclinarile extreme, mai mult ar oferi si acel raspuns mai soft al cadrului, despre care vorbeste autorul. Cum intuiam si mai sus... problema celor de la KTM nu este materialul din care este facut sasiul lor, ci faptul ca nu stiu sa faca o motocicleta de GP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xt600... referitor la ce ai spus vis a vis de cadre... iti remintesc ca la moto gp cadrul de Al de la ducati si moto 2.. sunt produse de suter si kalex.. companii europene...nu pune nimeni la indoiala know how ul japonezilor la capitolul cadrelor de Al dar nu sunt singurii... si nu uita ca, cand europenii si harley produceau motociclete japonezii luau notite si se minunau.. sa mai discutat pe aici despre subiectul asta.... ideea e ca acest know how al japonezilor are la baza tot o sursa europeana...

cat despre ktm... e adevarat ca la capitolul fiabilitate nu s cei mai buni... insa sunt cei mai performanti in domeniul lor..si ofera componente de calitate superioara fata de japo.. . si asta se vede dupa rezultate in competitii, vanzari si aprecierile amatorilor.... majoritatea doritorilor de  off road... aleg si ajung la concluzia ca, ktm e ce trebuie... 

intradevar la capitolul supersport/m gp au de invatat mult... si asta fac... dasta ziceam ca nu ar strica sa reinnoiasca modelul rc8... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, Buggy a spus:

@xt600... referitor la ce ai spus vis a vis de cadre... iti remintesc ca la moto gp cadrul de Al de la ducati si moto 2.. sunt produse de suter si kalex.. companii europene...nu pune nimeni la indoiala know how ul japonezilor la capitolul cadrelor de Al dar nu sunt singurii... si nu uita ca, cand europenii si harley produceau motociclete japonezii luau notite si se minunau.. sa mai discutat pe aici despre subiectul asta.... ideea e ca acest know how al japonezilor are la baza tot o sursa europeana...

cat despre ktm... e adevarat ca la capitolul fiabilitate nu s cei mai buni... insa sunt cei mai performanti in domeniul lor..si ofera componente de calitate superioara fata de japo.. . si asta se vede dupa rezultate in competitii, vanzari si aprecierile amatorilor.... majoritatea doritorilor de  off road... aleg si ajung la concluzia ca, ktm e ce trebuie... 

Este foarte adevarat ce spui, cand Harley si europenii faceau moto, japonezii luau notite si ... copiau. Apoi si-au depasit profesorii. Astazi competitiile majore sunt dominate de producatorii japonezi ca si pietele cele mai mari. Azi Harley si producatori europeni iau notite si copie de la japonezi. Vezi chiar producatorul in discutie KTM.  

Da, stiu ca Ducati merge cu un cadru Suter (cum spuneam, ei habar nu au cu Al), stiu si de Kalex si Suter la moto 2 (doar urmaresc competitia), insa hai sa fim seriosi, diferenta dintre sasiele Honda, Yamaha, Suzuki si sasiul celor de la Ducati este ca de la cer la pamant. Ducati a trecut pe Al, prin 2012, daca nu ma insel.. de atunci se tot chinuie sa faca un sasiu cu care sa poata coti. Suzuki in numai patru ani de la revenirea in competitie, a pus la punct poate cel mai competitiv sasiu al momentului si dadea semne ca erau pe calea cea buna cu el inca de pe vremea lui Vinales. Despre asta vorbim, despre nivelul de excelenta si nici Suter si nici Kalex nu sunt la nivelul japo. Nici nu au cum sa fie, astea sunt companii mici care nu pot tine pasul cu ritmul cercetarii pe care il impun companiile japoneze. 

 

Ce inseamna componente superioare fata de japo? La ce te referi? M-am dat cu vreo doua capre KTM si pot sa iti spun ca au doua chestii care mi-au placut mult: handling-ul si felul cum livreaza puterea. Asta place si atrage la KTM. Insa sa stii ca si Yamaha, Kawa sau Honda au o manevrabilitate similara, nu se pune problema sa fie inferioare austriecilor. Diferenta este ca nu sunt atat de ready to race ca portocalele, insa si acest RTR vine cu un pret: mai mult stai si repari decat te dai. Si pentru un sezon de haiduceala, ai nevoie de un buget care de multe ori este depasit de defectiuni neprevazute. Cat priveste competitiile enduro si motocross, rally raid, da, au rezultate f. bune in general, dar asta se datoreaza faptului ca isi asigura serviciile celor mai buni piloti ai momentului. Sunt competitii in care inca mana pilotului face mai mult decat mobra de sub el. Uite, de pilda anul asta, in Enduro GP World Championship KTM sunt cam la coada... Beta, Honda, Sherco sunt peste KTM. Beta domina copios. In MXGp da, KTM domina, pentru ca... Antonio Cairoli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xt600...kalex si suter sunt companii mici asa este insa nu cred ca duc lipsa de mijloace si finante in cercetare...chiar si companiile japoneze au centre de cercetare in germania ...asta stiu sigur, or mai fi si in alte tari...despre ktm se tot spune ca ,copiaza honda in m gp..asa o fi nu imi dau seama exact ...insa acel v2 al lor lc 8 este un motor f reusit dupa parerea mea...probabil de la el au plecat facand motorul de gp...cat despre ducati ..nah nu uita ca nu numai cadrul ci intreg pachetul e important in competitii ...sistemul desmodromic e unul f brutal ...cand vine vb de livrarea puterii si daca nu gasesti mijloacele optime ...te poti usura pe el..sa si vazut in trecut defapt ...

suzuki intradevar ..o surpriza placuta ...au evoluat frumos fara piloti campioni si mai stiu eu ce...insa au mers pe metode clasice deja stiute .....nimic special...dar e f bine ca au reusit...

 

componenete ssuperioare....ma refer la suspensii in principal...plus altele mai mici...in rest nu te contrazic ...nah ..sunt multe aspecte care ar intra in discutie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...