Jump to content
Sign in to follow this  
Endurista

Problema Bandit 600

Recommended Posts

Salut, am un prieten care si-a luat un bandit de 600 din 2002,cel fara carene.Inca nu are carnet asa ca a cam stat pe dreapta motorul asta. L-am pornit in primavara si a mers foarte bine, am fost cu el la ITP prin Aprilie,mergea perfect.Ca sa nu se usuce de tot carburatoarele :) l-am mai pornit pe la inceputul lui Mai. Atunci au aparut primele probleme in sensul ca in momentul cand accelerai incepea sa intrerupa.L-am lasat sa se incalzeasca la relanti si tot degeaba.Nu urca in turatii. Scotand pe rand fisele de la bujii am observat ca nu prea simte diferenta la bujia 4 .Atunci in Mai am lasat-o asa pana zilele trecute cand am incercat sa o pornesc din nou. Dar acum nu mai porneste deloc. I-am purjat carburatoarele ca m-am gandit sa nu fie apa in ele.Am incercat cu socul tras ,cu socul la jumate,fara soc ,fara soc si cu acceleratie...nimic. Nu mai vrea sa porneasca. Chiar a dat un rateu cand am incercat cu acceleratia . Ce pot sa-i mai fac ? Sau trebuie dusa direct la service?

Edited by Endurista

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar o parere neavizata :

daca a stat mult timp , posibil sa ai probleme electrice pe la mufe (oxidate)

scoate pe rand toate mufele da cu sprai-contact la tot ce inseamna aprindere. 

In mod normal , ar fi pornit si in 3 pistoane...asa ca verifica si switch-ul de la crick .

bafta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzina de cand e in rezervor?da jos tot,pune benzina noua si incearca din nou....stiu pe cineva care nu a pornit o mobra de ceva vreme si mergea motorul ''patrat''....a inlocuit benzina veche si s-a rezolvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt super pacatoase carburatoarele la modelul acela de bandit. Parerea mea, sa o duca la cineva priceput (Bogdan Padure) sa ii curete rezervorul si carburatoarele, plus inlocuit bujiile si sincronizare carburatoare. O sa mearga ca un vis dupa treburile astea.

Eu am patit ca dupa luni bune de mers perfect cu banditul, sa ma trezesc intr-o dimineata cu benzina in ulei pentru ca au curs carburatoarele.

Edited by juld5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, juld5 a spus:

sunt super pacatoase carburatoarele la modelul acela de bandit. Parerea mea, sa o duca la cineva priceput (Bogdan Padure) sa ii curete rezervorul si carburatoarele, plus inlocuit bujiile si sincronizare carburatoare. O sa mearga ca un vis dupa treburile astea.

Eu am patit ca dupa luni bune de mers perfect cu banditul, sa ma trezesc intr-o dimineata cu benzina in ulei pentru ca au curs carburatoarele.

 

 

Daca robinetul Închide nu ar trebui sa bage benzina in ulei. Și mie mi-a băgat dar am avut o garnitura Pișcată la robinet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, kenedmoto a spus:

 

 

Daca robinetul Închide nu ar trebui sa bage benzina in ulei. Și mie mi-a băgat dar am avut o garnitura Pișcată la robinet. 

asa este, si eu aveam piscata garnitura aceea de la robinetul de sub rezervor. Ar fi bine sa o schimbi si pe aia. la fel, sa verifici sa fie ok furtunul care duce de la vacumul cilintdrului 4 catre membrana de sub rezervor. Daca prinde aer pe acolo, nu mai deschide membrana pentru a alimenta carburatoarele. Poti sa faci bypass la membrana, trecand robinetul pe PRI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtunul care duce la vacuum de la cilindrul 4 dacă prinde aer nu îți merge nici cilindrul 4. Eu  ca sa nu tot pun și sa iau rezervorul jos am alimentat cu benzina dintr-o sticla și am lăsat acel furtun in aer. Nici cum nu a vrut sa meargă in 4 pistoane pana când a venit cineva și a obturat gaura furtunului și s și pornit cilindrul 4. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Endurista a spus:

Scotand pe rand fisele de la bujii am observat ca nu prea simte diferenta la bujia 4 .

sa faci asta si la masina si la motocicletele tale , se curata bobinele pe dinauntru (de tot)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, superbec a spus:

sa faci asta si la masina si la motocicletele tale , se curata bobinele pe dinauntru (de tot)

Corecta constatare.

 

@Endurista Incepi si tu cu variantele mai ieftine si mai putin invazive.

Cumperi frumos bujii si le inlocuiesti. Poti sa ai surpriza sa mearga cum trebuie.

Am patiti asta la Goldwing. Anul acesta in primavara. Pornea ca draqu pina nu a mai pornit. Pus bujii noi si merge cum trebuie.

Daca nu se lasa convinsa treci si la treburile mai complicate: carburatoare, reglaje, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria mai are ceva curent in ea?....

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.06.2019 la 12:42, Endurista a spus:

Atunci au aparut primele probleme in sensul ca in momentul cand accelerai incepea sa intrerupa.

... Nu urca in turatii. Scotand pe rand fisele de la bujii am observat ca nu prea simte diferenta la bujia 4 

Păi... la jucăria asta dacă scoţi (pe rând) câte o fişă de bujie (sunt 2 bobine de inducţie, fiecare cu câte două ieşiri) "omori" scânteile la 2 cilindrii simultan, la fiecare fişă scoasă (şi lăsată în aer).

Aşa că după ce şi cum "simţi" tu ca diferenţă motorul ăsta merge în 2 din 4 cilindrii.

Cum să mai urce în turaţii?

 

La 20.06.2019 la 12:42, Endurista a spus:

Nu mai vrea sa porneasca

 

Poate că încă ai noroc şi (involuntar) nu ai "curăţat" bobina (lăsată să meargă în gol, fără sarcină) prin supratensiune internă.

 

De asta ziceau bine băieţii că:

La 20.06.2019 la 17:14, superbec a spus:

se curata bobinele pe dinauntru

şi:

La 20.06.2019 la 18:04, Silver Arrow a spus:

Corecta constatare.

 

În sensul că lăsate să meargă fără sarcină (fără toate fişele pe bujii) bobinele se pot străpunge intern pe înfăşurarea secundară şi ... pa.

Numai dacă fabricantul a prevăzut eclatoare interne de protecţie (anti-prost) mai ai o şansă cu ele. Asta nu ştim.

Scuze!

Edited by easy ride on!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai 2 ieșiri de înaltă tensiune (și 2 înfășurări secundare, dar nu e relevant în cazul de față) la fiecare bobină. Cum plm să "omori" scânteia la 2 bujii scoțând o singură fișă?!? :moron: Dacă scoți mufa/un papuc/ce-o avea ea acolo de pe primarul uneia dintre bobine da, atunci "omori" ambele bujii legate de ea.

Când am scris eu undeva că o bujie uzată/defectă/cu distanță prea mare între electrozi duce la defectarea bobinei au venit fizicienii să mă contrazică, au calculat ei 3% solicitare suplimentarä pt fiecare 0.1mm în plus! :wacko: Acu' în schimb se bulește bobina dacă merge câteva secunde fără sarcină, dacă nu lucră o bujie zeci de km n-are nimic!

Numa' nguyeni p-aci...

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situatia aproape similara, scriu in topic pe masura ce avansez.

Cat timp pui bujia la masa si vezi scanteie acea bujie da scanteie si in cilindru si e ok.

Carburatoarele cel putin la mine sunt 4 in bloc, au membrana de cauciuc care poate pierde elasticitatea si se rupe, are jiglere care se pot infunda, garnituri care pot sa nu mai estanseze. Practic milioane de motive ca ceva sa nu te lase sa pornesti.

Benzina veche e un mit popular dar am patit ca in special motoare mici sa refuze sa porneasca cu benzina mai veche.

De asemenea,  sa ai piciorele de sustinere ridicate cand pornesti.

In functie de cat e de curat carburatorul o iei intr-o directie sau alta cu servisarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă benzina veche e un mit, te aștept cu bustereala! Nu'ș ce motoare ai încercat tu să pornești cu zamă veche, dar în cazul ăsta mărimea chiar nu contează. :lol:În schimb contează dacă e supraalimentat sau transpirat motorul, îți explică nguyen de ce. 😛

Am zis eu că topicul are potențial!

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, john17 a spus:

Ai 2 ieșiri de înaltă tensiune (și 2 înfășurări secundare, dar nu e relevant în cazul de față) la fiecare bobină. Cum plm să "omori" scânteia la 2 bujii scoțând o singură fișă?!? :moron: Dacă scoți mufa/un papuc/ce-o avea ea acolo de pe primarul uneia dintre bobine da, atunci "omori" ambele bujii legate de ea.

Când am scris eu undeva că o bujie uzată/defectă/cu distanță prea mare între electrozi duce la defectarea bobinei au venit fizicienii să mă contrazică, au calculat ei 3% solicitare suplimentarä pt fiecare 0.1mm în plus! :wacko: Acu' în schimb se bulește bobina dacă merge câteva secunde fără sarcină, dacă nu lucră o bujie zeci de km n-are nimic!

Numa' nguyeni p-aci...

scoate o bobina la un bmw boxer si da la otomat ... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, john17 a spus:

Am zis eu că topicul are potențial!

 

Are pe dracu, vad ca ma tot invoci ca sa-ti iasa topicul.

Acum 11 ore, bizpenet a spus:

Benzina veche e un mit popular dar am patit ca in special motoare mici sa refuze sa porneasca cu benzina mai veche.

 

Corect! @john17 habar nu are dar motoarele de capacitate mica, in special scutere sunt pretentioase la benzina. Experienta lui in mecanica este destul de limitata si vorbeste mai mult din teorie decat din practica.

Acum 19 ore, easy ride on! a spus:

Păi... la jucăria asta dacă scoţi (pe rând) câte o fişă de bujie (sunt 2 bobine de inducţie, fiecare cu câte două ieşiri) "omori" scânteile la 2 cilindrii simultan, la fiecare fişă scoasă (şi lăsată în aer).

 

 

Aici gresesti, daca scoti o fisa pe cealalta tot da scanteie, pe probate.

La ‎20‎.‎06‎.‎2019 la 17:14, superbec a spus:

sa faci asta si la masina si la motocicletele tale , se curata bobinele pe dinauntru (de tot)

 

Acum 13 ore, john17 a spus:

Când am scris eu undeva că o bujie uzată/defectă/cu distanță prea mare între electrozi duce la defectarea bobinei au venit fizicienii să mă contrazică,

 

V-as zice ca sunteti belbozi ( @superbec @john17 ) dar asta ar insemna sa-l jignesc pe @B.B.  care stia sa surubareasca o mobra fara sa aiba pretentia ca e mechanic. La nivel theoretic sa intampla cum spuneti voi dar practica va cam omoara. Cunosc personal cazuri de motoare care au mers cu fisa scoasa zeci de kilometri si nu a murit bobina, ba chiar a mai mers mult si bine dupa aceea. Ca sa moara o bobina asa cum spuneti voi trebuie sa fie un concurs de imprejurari: bobina sa aiba un grad de uzura care sa permita strapungerea izolatiei si baiat destept care sa scoata fisa cand bobina se afla in acea stare de uzura.

 

Bobinele de generatie noua sunt predispuse la ce spuneti voi pentru ca sunt sensibile din constructive si sunt montate direct pe chiulasa, astfel sunt dispuse la vibratii si caldura care incet incet le toaca (Ex: Skoda Fabia 1.2 la 37.000km reali i-au cedat doua bobine din trei, le dadea si pe tester (misfire). In trecut era imposibil ca o bobina OEM sa cedeze la 37.000km dar acestea nu erau montate pe motor). Daca izolatiile ajung sa se strapunga sau sa se subtieze, atunci cand scoti fisa riscul sa cedeze bobina in acele locuri este crescut pt ca curentul va incerca "sa fuga" pe unde gaseste calea mai scurta.

 

Bobinele de inductie de Dnepr/Ural care sunt copiate dupa cele de BMW aveau ploti de descarcare in caz ca o bujie nu mai functiona sau daca din alte motive erai nevoit sa mergi intr-un singur cilindru. Problema e ca nu prea functionau, cred ca era distanta prea mare:

 

 

002_393.thumb.jpg.191e2d60d572f8777a71595588d1f1b1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.06.2019 la 23:20, Nguyen a spus:

Aici gresesti, daca scoti o fisa pe cealalta tot da scanteie, pe probate.

Nu cred că greşesc.

Fişele sunt capetele unei (unor) bobine cu ieşire dublă (2 bujii în serie cu bobina) spre masă.  Dacă întrerupi una dintre ieşiri (fişe) se întrerupe şi cealaltă.

Bobinele clasice (cu o ieşire) au un capăt la masă (sau la +) iar celălalt capăt pe fişă.

Probabil ca ai scos altă fişă (în "probate") nepereche şi ai pus concluzii greşite.

 

Asta dacă nu ai străpuns (la masă) izolaţia bobinei secundare lăsată să funcţioneze fără sarcină (fără o fişă pe bujie).

Double-Ended+Coil+or+Waste+Spark+Systems.jpg

Ceea ce zici este valabil doar la Wartburg (trei bobine, trei fişe, trei bujii ...). Pe probate  :) 

Şi la Trabant (două bobine, două fişe, două bujii ...).

 

Hehe... versiunea de lux când fiecare bujie avea câte o bobină şi fiecare anvelopă avea câte o cameră ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, easy ride on! a spus:

Nu cred că greşesc.

Fişele sunt capetele unei (unor) bobine cu ieşire dublă (2 bujii în serie cu bobina) spre masă.  Dacă întrerupi una dintre ieşiri (fişe) se întrerupe şi cealaltă.

Bobinele clasice (cu o ieşire) au un capăt la masă (sau la +) iar celălalt capăt pe fişă.

Probabil ca ai scos altă fişă (în "probate") nepereche şi ai pus concluzii greşite.

 

Poate ne scapa ceva din vedere, dar iti garantez ca daca scoti o fisa da scanteie in continuare pe cealalta, cel mai bun exemplu e Nipra din dotare, aici nu ai cum sa te inseli avand doar doi cilindri. Candva am desfacut o bobina de Nipru, pe secundar avea doua bobine inseriate, poate asta e secretul unei bobine duble.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Eu am 4 cilindri 2 bobine și merg cu ea in 3 pistoane.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.06.2019 la 23:20, Nguyen a spus:

@superbec@john17@B.B.Cunosc personal cazuri de motoare care au mers cu fisa scoasa zeci de kilometri si nu a murit bobina, ba chiar a mai mers mult si bine dupa aceea. Ca sa moara o bobina asa cum spuneti voi trebuie sa fie un concurs de imprejurari: bobina sa aiba un grad de uzura care sa permita strapungerea izolatiei si baiat destept care sa scoata fisa cand bobina se afla in acea stare de uzura.

 

In principiu ai dreptate cu urmatoarea mentiune: strapungerea izolatiei nu inseamna musai ca bobina e moarta. Se poate strapunge de asa maniera incat prin scurt circuitare sa reduca numarul de spire utile, prin aceasta se va reduce inductanta bobinei, cu consecinta ca scanteia bujiei va fi de putere mai mica. Si atunci, desi motorul va merge, va merge mai prost.

 

Nu cred ca la Ural era distanta prea mare la elementele de protectie.

Nu trebuie sa sara scanteie ci sa se poata descarca bobina in caz de nevoie, fara ca totusi in functionare corecta sa iti fure din scanteia de la bujie.

In general bobinele sau motoarele electrice EST fata de cele VEST erau mai rezistente dintr-un motiv simplu de natura tehnologica: procesul tehnologic de depundere a lacului pe sarma de cupru nu era bine stapanit (viteza de deplasare a sarmei prin baia de lac nu era constanta, avand fluctuatii mult prea mari) si atunci ca sa nu iasa pe alocuri izolatia prea subtire, o puneau in strat mai gros.  Si ieseau bobinele, sau motoarele electrice mai solide (electric vorbind).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Nguyen a spus:

Poate ne scapa ceva din vedere, dar iti garantez ca daca scoti o fisa da scanteie in continuare pe cealalta, cel mai bun exemplu e Nipra din dotare, aici nu ai cum sa te inseli avand doar doi cilindri. Candva am desfacut o bobina de Nipru, pe secundar avea doua bobine inseriate, poate asta e secretul unei bobine duble.

Nipra are 2 eclatoare (descarcatoare) pe bobina, la ambele capete de iesire. Asa ca daca scoti o fisa de pe o bujie atunci eclatorul respectiv va prelua descarcarea in locul bujiei deconectate. Dar cu un curent de scanteie mult mai slab (diferenta se disipa pe eclator, serial).

Daca nu ai eclatoare deloc se intrerupe circuitul secundar sau se strapunge bobina intre infasurari.

Scanteia de Nipra este in c.a. (versiunea platina - condensator), nu si in versiunea electronica.

Acolo ai o bujie alimentata cu +/- si alta cu -/+. Ca la mobrele japoneze dar cu avansul fix (doar unghiul dwell este controlat partial).

Astfel, bujia alimentata invers (cu -/+) se va ancrasa prematur dupa ceva vreme la versiunea electronica de aprindere, la toate motoarele.

De asta cam toti au "surprize" dupa ceva vreme la bobinele cu dubla iesire.

Fie cilindrii deveniti "morti", fie neuniformitati intre acestia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă scot toate fisele și dau la automat ce se întâmpla? Ca sa curaț cilindri in caz ca se îneacă cu bujiilor scoase. Se srd bobinele?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, easy ride on! a spus:

..,

Scanteia de Nipra este in c.a. (versiunea platina - condensator), nu si in versiunea electronica.

Acolo ai o bujie alimentata cu +/- si alta cu -/+. 

 

Pai ori e in c.a. (curent alternativ) ori d.c. (+/-)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știi tu, nipra - aia cu platină doar - are și invertor! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, john17 a spus:

Nu știi tu, nipra - aia cu platină doar - are și invertor! :P

 

Cred ca vrea sa spuna altceva, ca sistemul de aprindere cu platina produce scanteia in c.a. din cauza condensatorului in timp ce la electronica se produce in d.c. 

 

Poate ne explica el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...