Jump to content

Scuter China - merge mai bine pe caniculă!??? !!


Recommended Posts

Salutare tuturor,

Am un scuter First Bike Energic  (China "adunată " in România ) 49cm3, 4 trepte, lanț, carburatie. 

Pornește "la sfert" iarnă /vară, electromotor sau pedala. Iarna reușeam cu greu 60 km/h....ceva parcă îi punea "capastru". N-are limitator niciunde! Vara si-a schimbat mersul...ducea 70km/h....dar parcă tot o ținea ceva! A venit canicula si ...."au înnebunit salcamii "!!! - 80 km/h lejer!!!!! Fără să umblu la nimic! Benzină bag dintr-un singur loc ! 

De ce merge mai bine pe caniculă? !?!?! Normal ar fi să tragă mai bine când e mai rece afară  (aer mai dens) nu ...invers!!!

Bănuiesc ca e vorba de reglajul aerului ...in carburator are un singur surub pentru asta. Ar trebui să fie simplu dar. ...trebuie strâns sau desfăcut? !?!? Bujia arată maronie,nu afumată, nu ancrasata! 

Daca mă puteti ajuta rămân recunoscător si promit să "umplu podul " cu mulțumiri! !!

Asfalt uscat,numai bine!

Link to post
Share on other sites

😂 promite topicul ăsta, îmi place până si titlul. Cred că vei găsi matematicieni și fizicieni care să combată pertinent cu formule,  aerul dens.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Flower-Power a spus:

Cred că vei găsi matematicieni și fizicieni

 

Chiar sunt curios ce explicatie are @Silver Arrow despre treaba asta, ca de bobina de inductie mi-am luat gandul...

Link to post
Share on other sites

De ce nu înlături tu aerul dens primul? 

Eu zic că era la vale când a prins mai mult și a devenit îngrijorătoare problema.

Link to post
Share on other sites

Nu stiu (spre rușinea mea!!!) cum si ce fel se reglează acel surub. ...Daca îl strâng se întâmplă ce?! Dacă desfac....ce se întâmplă? ! Dacă nu stii întrebi!  Dacă te apuci de "probe" fără să stii ce faci ....nu esti ....cum a-si fi?! NU era la vale!!! Contrar părerilor din piață exista 50-uri care pot mai mult de 50! Incredibil, nu!?

Link to post
Share on other sites

Rămân imun la glumițe de shantz,bancă  la poartă cel mult! !! Astept un răspuns  (măcar unul ) pertinent si la obiect,daca se poate! Mulțumesc anticipat! 

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, kostas boda a spus:

Rămân imun la glumițe de shantz,bancă  la poartă cel mult! !! Astept un răspuns  (măcar unul ) pertinent si la obiect,daca se poate! Mulțumesc anticipat! 

 

La astea chinezesti e greu sa dai un raspuns pertinent, la ele legile fizicii nu se aplica.

Link to post
Share on other sites

Unele masini mai vechi aveau niste preincalzitoare la carburant, o conducta ce inconjura in spirala tzava prin care venea benzina sa o incalzeasca... O fi vreo legatura cu ce zici tu, un randament mai bun daca carburantul e la o temperatura mai ridicata... Habar n-am.

Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Motorul se aude mai turat?

 

Probabil ca pe temperaturile acestea uleiul devine mai fluid si nu mai patineaza ambreiajul.... sau ai un ulei prea vascos in el si abia pe canicula a ajuns la vascozitaea optima?

Poate fi o problema de tribologie... dar de asemenea poate sa fie si o eroare a vitezometrului din cauza caniculei

Sau poate s-a inmuiat vaselina de pe lant, daca era excesiv gresat cu vaselina tare....

Sau ai segmentii cam uzati si cand s-a supraincalzit s-au dilatat pana cand Fanta s-a inchis (aproape) complet...

 

Si multe ar mai fi de spus....

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Nguyen a spus:

 

La astea chinezesti e greu sa dai un raspuns pertinent, la ele legile fizicii nu se aplica.

Se aplica daca stii care. Insa mai intai ar trebui sa cunosti legile fizicii ceea ce la tine nu e cazul. 

 

Cand vei stii sa dai o tema de proiect cum trebuie o sa ai si bobina. Dar pina aici e cale lunga pentru tine. 

 

Pune mana pe carte si mai citeste in loc sa te apuci sa prapadesti si acest topic.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Silver Arrow a spus:

Cand vei stii sa dai o tema de proiect cum trebuie o sa ai si bobina. Dar pina aici e cale lunga pentru tine. 

 

Du-te ma baiatule si lasa-ne, ti-am dat tema de proiect foarte clara: bobina de inductie pentru motocicleta care sa functioneze la 6-12V si sa aiba anumite dimensiuni. Tema e foarte clara, problema e ca nu stii sa faci proiectul desi te-ai laudat ca stii. Ti-am spus, fa proiectul si eu fac bobina.

Acum 9 ore, kostas boda a spus:

De ce merge mai bine pe caniculă?

 

O explicatie pur teoretica pt ca din practica iti spun ca nu prea ar fi, e posibil sa ai amestecul relative sarac iar acum pe canicula din cauza aerului mai rarefiat ai proportia de aer/benzina ideala. Dar asta e pura teorie pt ca din practica iti spun ca motoarelor, mai ales astea de capacitate mica, le place aerul rece. Alte minuni se intampla acolo de-ti merge trotineta ca o racheta pe canicula.

Link to post
Share on other sites

Nu vreau să devin stresant...dar insist in necunoaștere : ce face surubul de reglaj amestec când îl strangi si ce face când îl desfaci?! Să învăț si eu ceva ! Mulțumesc anticipat! 

Link to post
Share on other sites

vorbim strict de surubul de reglaj al aerului, nu de reglare relantiu.

regleaza aerul pt amestecul la mers incet, nu la mers in sarcina, cam pana la 30% din cursa acceleratiei(nu mai stiu sigur valoarea).

insurubeazi de el, obturezi aerul, ai amestec mai bogat, desfaci - intra aer mai mult-ai amestec mai sarac.

reglajul standard de obicei este insurubezi maxim si apoi desfaci 1tura si jumatate. apoi te joci cu cate un sfert plus -minus.

pentru mers in sarcina, adica la viteza de 60-80 sunt alte reglaje ale carrburaatorului, din cuiul de dozaj.

eu zic sa nu umbli acolo, verifica tottusi reglajul supapelor, filtru de aer, etc.

Link to post
Share on other sites
La 03.07.2019 la 22:58, Papa_Bear a spus:

Salut,

 

Motorul se aude mai turat?

 

Probabil ca pe temperaturile acestea uleiul devine mai fluid si nu mai patineaza ambreiajul.... sau ai un ulei prea vascos in el si abia pe canicula a ajuns la vascozitaea optima?

Poate fi o problema de tribologie... dar de asemenea poate sa fie si o eroare a vitezometrului din cauza caniculei

Sau poate s-a inmuiat vaselina de pe lant, daca era excesiv gresat cu vaselina tare....

Sau ai segmentii cam uzati si cand s-a supraincalzit s-au dilatat pana cand Fanta s-a inchis (aproape) complet...

 

Si multe ar mai fi de spus....

Nu se aude turat. ...merge la fel....acelasi relanti. ...repriza este mai vioaie pe caniculă! 

Uleiul este Bel-Ray EXL 10w40....lanț uns cu Silkolene Titanium Dry Lume.

Nu am umblat la carburator. ..încă!  Mâine sunt la întrunirea de la Margineni  (Roata de Foc) asa ca ....puteți să faceți studiu de caz live! Sau să bem o bere liniștiți!  😆

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...