Jump to content
m72story

Transalpina-Drumul Regelui -Transfagaras 2019

Recommended Posts

Pe data de 22 iulie la prima ora am plecat la drum impreuna cu un IZH Jupiter cu motor de IZH 56, doua MT 11, o  Jawa 350, si un M.

Expeditia a fost stabilita in urma cu un an si anuntata pe acest forum.

Prima zi a insemnat plecarea din Bucuresti si camparea la Baia de Fier adica 244 km,, facuti fara probleme cu o viteza medie de 60 km/h. 

A doua zi am plecat din Baia de Fier si s-a continuat catre Novaci, cu urcare spre Ranca, coborare spre Dobra, urcarea de la Jina si camparea de la Bod, in final 150 km.

A treia zi  traseul de la Bod- Saliste-Apoldu de Sus-Sibiu-Cartisoara-Balea-Cabana Capra.-140 km.

A patra zi s-a plecat de la Capra-Vidrearu-Curtea de Arges-Pitesti-Bucuresti- 215 km.

IZH-ul a avut incarcarea, aprindere originala si carburator de JAWA 250, singura problema survenita a fost cuiul de dozaj care era montat in pozitia de mijloc,  ceea ce facea ca debitul de benzina sa fie insuficient, lucru corectat la inceputul urcarii de la Novaci.

Unul dintre Nipre a avut un papuc imperfect la bobina de inductie ceea ce il facea ezitant in anumite momente.

Cel de-al doilea Nipru a avut o scurgere de ulei pe la pasla grupului ceea ce umezea sabotii, canalul de scurgere fiind infundat.

Subliniez faptul ca ambele Nipre aveau aprinderi pe senzori SOVEK si carburatoare K68 Taiwan .

M-ul a avut sansa de a fi alimentat cu motorina in Curtea de Arges, raportul motorina-benzina fiind de 2/1, a mers uns fara nicio problema, Singurul impediment survenit este pornirea la rece.

Jawa a avut o problema la una dintre bujii in momentul ploii de la Jina datorita izolatiei imperfecte .

 

In buna traditie a grupului din care fac parte, de patru ani ne propunem ca odata pe an sa facem un drum care sa incununeze munca si efortul depus pentru a tine in functiune motocicletele din dotare.

Cu prilejul acestor drumuri invatam cate ceva nou despre motocicletele pe care le conducem.

Sa auzim de bine!

IMAG0338.jpg

IMAG0339.jpg

IMAG0413.jpg

IMAG0433.jpg

IMAG0418.jpg

IMAG0434.jpg

IMAG0437.jpg

IMAG0444.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa expeditie !!

Imi aduce aminte de anii cand calaream comunista si era o realizare sa termin calatoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut scoala pe o comunista, interesanta experienta. 

Ceva de 350 parca, nume din 3 litere pe care unii il pronuntau cumva , altii altfel, caractere rusesti evident.

 

Era misto, prima moto pe care am mers viata asta.

 

Normal ca acum tre sa sap prin poze ca ma roade faptul ca deja se sterge o amintire f placuta.

 

Suna foarte retro viteza medie de 60km/h.

 

Pacat ca tre sa fii o idee priceput sa exploatezi o astfel de moto.

 

E distractie ieftina, aici ma refer strict la prețul de achiziție 

Edited by frigider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări! E mare lucru că țineți steagul sus și tradiția.

Deși apreciez vechiturile nu pot spune că mi-e dor de comuniste (am avut și eu câteva, dar de vreo 15 ani am trecut la jafoneze) și nici că ar fi ieftine la achiziție, am văzut niște prețuri de numa', cel puțin pe la Nipre... Iar menținerea lor în stare bună nu e nici ea simplă sau ieftină.

Respect! :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnilor suntem in al patrulea an consecutiv cand eu impreuna cu tovarasii mei organizam astfel de drumetii. Ca sa ramana impamantenit, va asteptam pe cei doritori si in 2020 in cea de-a doua jumatate a lui iulie sa calatorim impreuna pe un traseu stabilit de comun acord.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am să fiu cu ochii pe voi.Ps.E valabil şi pentru moto solo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Este valabil pentru orice motor care face parte din tematica si profilul acestui forum.

Dupa cum observi din poze la editia din anul acesta a participat și o Jawa model 90.

Pentru că considerăm consecvența și punctualitatea ca două elemente importante în îndeplinirea unor astfel de proiecte, ediția de anul viitor se va desfășura în același interval.

Traseul exact îl vom stabili împreună.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutăm cu respect,

Conform spuselor și celor anunțate ne pregătim pentru ediția 2020 din cea de-a doua jumătate a lui iulie.

Până în prezent am reușit să încropesc câte ceva, lipsesc aripile și portbagajul cu desăvârșire.

Referitor la traseu propunerea a doi dintre participanții la edițiile precedente este ca să adaugăm la traseu și un popas pe Defileul Dunării.

În acest caz traseul va fi de 1200km aproximativ.

Mai avem timp de dezbateri și propuneri oricum ar fi,.

În buna tradiție dacică căruța se face iarna.

Să auzim de bine!

thumbnail.jpg

thumbnail 2 .jpg

Capture.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

La capitolul cilindrii am salvat o pereche cu un set de supape titan si un set de ghiduri auto din fontă, configurate conform situatiei din teren.

Există teoria conform căruia supapele din titan nu fac pereche bună cu scaunele/ghidurile din fontă , până în prezent rezultatele au fost foarte bune.

Am circulat cu supape cu coada de 7mm diametru însă cele de 6mm de la aceasta lucrare vor fi o noutate.

 

 

 

thumbnail 2.jpg

thumbnail 3.jpg

thumbnail 4 .jpg

thumbnail.6 jpg.jpg

thumbnail.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru editia din acest an am montat un pinion de duramid pe axa cu came si placa de ambreiaj auto.

 Daca testele vor decurge in parametri vor ramane in motor. 

Din discutiile de pana acum se pare ca plecarea va fi pe 6 iulie.

20200409_122728.jpg

20200409_123133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam,

Plecarea este pe 6 Iulie dimineata, intoarcerea vineri 10 Iulie, traseul este urmatorul:

Ziua 1.

Bucuresti-Pitesti- Ramnicu Valcea-Horezu-Baia de Fier

Ziua 2.

Novaci-Ranca- Obarsia Lotrului--Drumul Regelui- Jina -Bod

Ziua 3

Pauza

Ziua 4.

Sibiu-Transfagarasani- Cabana Capra

Ziua 5

Vidraru-Curtea de Arges- Acasa

 

La Obarsia Lotrului ne vom intalni cu grupul format dintr-o Jawa California, doua Nipre si un IZH care vor veni pe Valea jiului din Defileul Dunarii.

Cei care si-au anuntat participarea la traseul de mai sus sunt: Vlad cu un MT 10, Horatiu cu o Mobra 50 si subsemnatul cu M72.

Toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am spus că vă urmă -resc. Aş vrea să vă dau un răspuns concret dar nu pot pentru că în acea perioada  sunt multe variabile.Am un MZ 250 ETZ.,ca şi echipament putem face o listă? Ce ar trebui  să avem la noi (scuze pentru  mine e noutate).Plecarea din București  de unde e?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.08.2019 at 9:20, m72story said:

Salut,

Este valabil pentru orice motor care face parte din tematica si profilul acestui forum.

 

 

Sau topic? Ca eu am japoneza din '96

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Sunt bineveniti cei cu motociclete comuniste sau cu atas, ETZ-ul se califica, japonezele ba.

Se va dormi la cort cu echipamentul pe care il are fiecare in dotare.

Detaliile privind ora si locul  de plecare se vor puncta cu cateva zile inainte.

In datile precedente s-a plecat la crapatul zorilor cu intalnire la Petrom-ul de la intrare pe autostrada, iesire din Militari.

Se circula in coloana viteza este de 60km/h.

 

 

Ca echipament:

Cort, sac de dormit, izopren.

De mancare se va cumpara pe traseu fiecare dupa gustul lui, ca sursa de foc incerc sa incarc o butelie de 4kg care ne va ajuta la ciorba de seara si cafeaua de dimineata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu scule precum; leviere, tubulare, surubelnite, pompa pentru roti, fire, banda izoliera, ulei de rezerva vom avea noi cu atasele.

Cum este firesc ca fiecare sa isi cunoasca odrasla si slabiciunile sale recomand ca fiecare sa isi ia de rezerva ceea ce stie ca poate cadea precum platină, bujie, condensatori etc.

Cum avem dimensiune diferita la camere sa aveti dimensiunea corespunzatoare ca rezerva.

In rest curaj si incredere, restul se rezolva de la sine si in echipa.

Din experienta de pana acum primii 100 de km sunt mai cu teama, apoi se capata curaj si lucrurile vor fi mai relaxate.

Oricum ar fi recomand doritorilor sa plimbe odraslele macar 200 de km pana la plecare, in cazul in care sunt hibe ele vor aparea pana atunci, daca au ceva de zis iti vor zice si vei actiona in consecinta.

La editiile anterioare nu am avut niciodata incidente grave care sa necesite remorcare sau o depanare mai mult de 2 ore.

Am avut situatii precum: platini impuscate, contacte incorecte, apa pe la fise si ca atare scantei lipsa, ulei pe la sabotii grupului spate.

Sunt de parere ca nu exista motoare proaste, facute sa intepeneasca restaurate sau nu in garaje.

Sunt ori mecanici nepriceputi, ori utilizatori indiferenti si stangaci cu folosirea motoarelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...