Saracie Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 (editat) salut... am skimbat guma pe fata...si am un joc (trepidatie) la viteza mica...tre sa fac ekilibrarea...? Editat Ianuarie 18, 2007 de magg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 salut... am skimbat guma pe fata...si am un joc (trepidatie) la viteza mica...tre sa fac ekilibrarea...? sal ! daca "trepideaza" la viteza mica, ridica roata din fata "in aer" (in asa fel s-o poti roti), dai vint sa se invirte si o sa vezi ca anvelopa " bate". daca e doar asta scoti ventilul sa iasa tot aerul, dai cauciucul jos de pe talon(nu-l demontezi de pe janta) ungi cu pasta de montat cauciucuri, si apoi il unflii bine. gata problema! daca ai ghinion trebuie sa centrezi roata in cazul asta m-as duce la cel care ti-a montat anvelopa si ...... asta bineinteles daca inainte a fost in regula! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 salut... am skimbat guma pe fata...si am un joc (trepidatie) la viteza mica...tre sa fac ekilibrarea...? DA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 18, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2007 inainte nu era nici o problema...rula super ,fara probleme..acu are bazdici... si ziceti sa merg sa dau roata jos sa scot aerul din ea ,sa dezlipesc guma de janta si apoi sa o pun iara...? in aceleasi conditii? pai si nu se va face la fel...? sau poate acu sa asezat naspa cauciucul pe janta...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 janta e cu spite sau turnata? conteaza al naibii de mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 18, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2007 janta e cu spite sau turnata? conteaza al naibii de mult turnata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 salut... am skimbat guma pe fata...si am un joc (trepidatie) la viteza mica...tre sa fac ekilibrarea...? Dap! Echilibrare obligatoriu! (guma e noua?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Ianuarie 18, 2007 Share Postat Ianuarie 18, 2007 si la scuter se face echilibrare? ca se simt niste vibratii la turatii mai mari ... i-am pus guma noua pe spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 la toate se face echilibrare! la cele cu spite se centreaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 19, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2007 deci pina la urme tot la ekilibrare ajung...si...da guma e noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 deci pina la urme tot la ekilibrare ajung...si...da guma e noua... Dap, tot la echilibrare ajungi... E bine sa mergi la "profesionisti" pentru ca echilibrarea se face "dinamic"... sa speram ca nimeresti un aparat calibrat destul de recent! Pe de alta parte poti face si tu ceva singurel, cele mai mari vibratii apar datorita dezechilibrarii in plan vertical - gasesti 2 suporti (mare grija sa fie "la nivel") pe care sprijini capetele axului ce sustine roata, ii dai cate un "impuls" si te joci cu 5-10 gr. plumbi cu adeziv (gasesti la orice vulcanizare) pana obtii o miscare "rectilinie uniform incetinita"... adica la oprire roata "ingheatza", fara sa mai penduleze. Stiu, cam neortodoxa metoda dar o sa fii surprins de rezultate! Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 Sorry ca ma bag in topicul tau dar ma duc si eu maine sa pun cauciucuri noi la Autozone si au zis ca imi fac echilibrare, de centrare nu au zis. Am spite. Oare cum trebuie? Echilibrare, centrare sau ambele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 19, 2007 Share Postat Ianuarie 19, 2007 depinde. daca rotile sunt drepte s-ar putea sa le echilibreze. daca sunt putin descentrate le centreaza! cel putin la service-urile care se respecta! cateodata, char daca nu-s descentrate pe langa echilibrare se face si o centrare! asta pe o masina de echilibrat cel putin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gim Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 CAUCIUCURILE NU SUNT EKILIBRATE daca ekilibrezi janta .....dupa ce pui cauciucul trebuie sa o ekilibrezi din nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gim Postat Ianuarie 20, 2007 Share Postat Ianuarie 20, 2007 considera ca roata ii cu spite si nu bate in nici un fel cind pui guma sus si o umfli ia se intinde la maxim si nu mai are ce sa se aseze la drum cind ii roata compl.cu cauciuc cu tot ii pui plumbi sa o ekilibrezi janta se centreaza si janta cu guma se ekilibreaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 varianta 2 este corecta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Mmm, si noi trebe sa acceptam? Sau mai bine iti lasi tu loc de "buna ziua"? Zic si eu. Revenind la ale noastre, multam de informatiuni. Intrebare de recapitulare. Eu respitez un butuc (schimb janta). Cum credeti ca e cel mai indicat? 1. Respitez butucul, trag cauciucul si camera, le umflu si ma duc cu ansamblul asta la centrat/echilibrat? 2. Respitez butucul si ma duc cu roata (fara cauciuc pus) la echilibrat/centrat, apoi pun cauciucul si ma duc iar la centrat/echilibrat. Astept sfaturi, nu "condescendente". sal ! acesta e un sfat "ne-condescent"..... 1) respitezi butucul => o duci la centrat ! 2) montezi anvelopa => o duci la echilibrat ! cam astea au fost raspunsurile pentru tine ! acum raspunsuri pentru toti . in primul rind, sa centrezi o roata e o arta, as zice eu, eu nu pot sa fac asa ceva pentru ca-mi lipseste rabdarea/experienta/nu-mi place ! scula cea mai IEFTINA pentru a centra/echilibra o roata este asta ! bineinteles ca o rota/janta are si o toleranta, la yamaha, majoritatea modelelor care au roti cu spite toleranta e de 2mm bataie laterala/verticala! uite aici! acum sa revenim la echilibrat.... la scootere (max. 80 km/h) si motociclete (max 80 km/h) o echilibrare nu-si are rostul daca anvelopa este montata corect ! o roata nu trebuie centrata la fiecare schimb de anvelopa! motocicleta mea, este an de fabricatie 1988, eu o am din 1998 si nu am umblat nici o data la spite! schimb pe an, in medie, un cauciuc fata si doua pe spate. acum sa revenim la ceea ce au spus mai devreme 1)stress L&P .... iti dai seama cum mi-ar arata spitele/rotile dupa atitea schimburi de anvelope la "ateliere care se respecta" ? vai mama lor! 2)AWD ..... cauciucul/anvelopa odata montata (corect) nu se mai aseaza, exista trei motive din care o roata dupa citeva sute de km are iar "bataie" primul ar fii, cauciucul/anvelopa nu a fost montata corect, al doilea, cade un "plumb", al treilea, ai dat in vreo groapa/canal/bordura si s-a descentrat roata ..... poate exista mai multe dar astea m-i le inchipui eu. 3)einstein1984 ..... eu nu am auzit inca de vreo masina de montat/echilibrat, roti/anvelope care sa coste milioaneeeee ca sa nu ai "plumbi" pe jante. mai exista totusi o posibilitate,si anume, sa ai intradevar noroc (si asta numai/doar atunci) sa nu gasesti "plumbi" asta cu conditia sa ai o janta din aliaj usor/anvelopa de calitate! "exceptia intareste regula" ! daca te vei uita cu atentie la toate moto/auto noi, adica venite din fabrici, vei vedea pe roti, "plumbi"! singurul lucru la care trebuie sa fii atent,la montarea anvelopei, este sa pui punctul/cercul, pe care unii (nu toti) producatorii de anvelope, il deseneaza pe anvelopa, in dreptul valvei! asta te va ajuta sa pui, doar, mai putini "plumbi" pentru a echilibra roata! (nu inseamna ca nu mai trebuie sa echilibrezi) si acum fraza devenita aproape necesara in acest forum: am scris in acest forum nu pentru a ma lauda/face pe specialistul ci pentru a inpartii citeva idei din experienta mea! asa ca cei care vor sa raspunda aici cu atacuri mai bine s-o lase moarta pentru ca sint si motociclisti carora le ajuta cele scrise de mine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saracie Postat Ianuarie 21, 2007 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2007 sal ! acesta e un sfat "ne-condescent"..... 1) respitezi butucul => o duci la centrat ! 2) montezi anvelopa => o duci la echilibrat ! cam astea au fost raspunsurile pentru tine ! acum raspunsuri pentru toti . in primul rind, sa centrezi o roata e o arta, as zice eu, eu nu pot sa fac asa ceva pentru ca-mi lipseste rabdarea/experienta/nu-mi place ! scula cea mai IEFTINA pentru a centra/echilibra o roata este asta ! bineinteles ca o rota/janta are si o toleranta, la yamaha, majoritatea modelelor care au roti cu spite toleranta e de 2mm bataie laterala/verticala! uite aici! acum sa revenim la echilibrat.... la scootere (max. 80 km/h) si motociclete (max 80 km/h) o echilibrare nu-si are rostul daca anvelopa este montata corect ! o roata nu trebuie centrata la fiecare schimb de anvelopa! motocicleta mea, este an de fabricatie 1988, eu o am din 1998 si nu am umblat nici o data la spite! schimb pe an, in medie, un cauciuc fata si doua pe spate. acum sa revenim la ceea ce au spus mai devreme 1)stress L&P .... iti dai seama cum mi-ar arata spitele/rotile dupa atitea schimburi de anvelope la "ateliere care se respecta" ? vai mama lor! 2)AWD ..... cauciucul/anvelopa odata montata (corect) nu se mai aseaza, exista trei motive din care o roata dupa citeva sute de km are iar "bataie" primul ar fii, cauciucul/anvelopa nu a fost montata corect, al doilea, cade un "plumb", al treilea, ai dat in vreo groapa/canal/bordura si s-a descentrat roata ..... poate exista mai multe dar astea m-i le inchipui eu. 3)einstein1984 ..... eu nu am auzit inca de vreo masina de montat/echilibrat, roti/anvelope care sa coste milioaneeeee ca sa nu ai "plumbi" pe jante. mai exista totusi o posibilitate,si anume, sa ai intradevar noroc (si asta numai/doar atunci) sa nu gasesti "plumbi" asta cu conditia sa ai o janta din aliaj usor/anvelopa de calitate! "exceptia intareste regula" ! daca te vei uita cu atentie la toate moto/auto noi, adica venite din fabrici, vei vedea pe roti, "plumbi"! singurul lucru la care trebuie sa fii atent,la montarea anvelopei, este sa pui punctul/cercul, pe care unii (nu toti) producatorii de anvelope, il deseneaza pe anvelopa, in dreptul valvei! asta te va ajuta sa pui, doar, mai putini "plumbi" pentru a echilibra roata! (nu inseamna ca nu mai trebuie sa echilibrezi) si acum fraza devenita aproape necesara in acest forum: am scris in acest forum nu pentru a ma lauda/face pe specialistul ci pentru a inpartii citeva idei din experienta mea! asa ca cei care vor sa raspunda aici cu atacuri mai bine s-o lase moarta pentru ca sint si motociclisti carora le ajuta cele scrise de mine ! merci ticalosu... la mine a montat punctul rosu pe partea opusa...si doar am fost la servis moto...nu aiurea ...la colt de strada... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 merci ticalosu... la mine a montat punctul rosu pe partea opusa...si doar am fost la servis moto...nu aiurea ...la colt de strada... sal ! omul cit traieste invata ...... nimeni nu s-a nascut dästept (nu am diacritice!)nici aia de la service ! important este sa vrea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motor_Fan Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 AWD..... Ar mai fi ceva daca dai jos spitele de pe janta, inaite de a face asta, masoara offset-ul care il are butucul fata de janta. Pentru ca la o roata cu spite cand ii faci "respitarea" ai cele mai mari sanse sa nu mai ai offsetul corect. Adica montezi roata si cauciucul nu va mai fi colinear cu roata fata si centrul cadrului. Cand strangi spitele poti sa le strangi mai tare pe cele de pe o parte decat de pe cealalata, tot vei avea o janta bine spitata si centrata dar nu va mai corespunde cu valoarea initiala. Nu stiu daca m-ai inteles daca vrei mai multe detalii lasa-mi un PM bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 21, 2007 Share Postat Ianuarie 21, 2007 Ticalosu, ai dreptate in general. Dar plumbii fac echilibrarea masica. Masina aia scumpa gaseste un low-point pe anvelopa si-l imperecheaza cu un high point pe janta. Asta se numeste echilibrare dimensionala, de forma. Daca te uiti la masinile noi (si straine , nu loganuri) o sa vezi 2 stickere care corespund, unul pe janta si unul pe pneu (daca tai un pneu si-l intinzi nu obtii o suprafata dreapta, ci un fel de sinusoida). Daca dejantezi pneul ala si-l rotesti cu 180 de grade fata de janta, o sa ai niste batai in directie de mai mare frumusetea, desi pe masina de echilibrat masic ai 0-0. Sunt 2 chestii diferite. sal ! masinile pe care tu le numesti "straine" pentru mine sint "indigene"...... ai inteles? nu-i nevoie sa taiem firul in patru ....aici ma repet, daca citeai cu atentie mai sus nu era nevoie, exista sansa ca odata la o suta de echilibrari sa nu ai nevoie sa pui "plumbi" si la masinile/motocicletele noi gasesti "plumbi" de echilibrare, cine ti-a povestit tie asa ceva ori a facut misto de tine ori a vorbit prostii! vorbesc din experienta si daca tu nu vrei sa ma crezi este treaba ta, eu nu te contrazic din placerea de a te supara pe tine! salutari ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 Frate, unde am zis eu ca nu mai nevoie de plumbi? Am zis doar ca, cu toti plumbi din lume (de care ai nevoie), e posibil ca roata tot sa nu fie echilibrata! Pur si simplu e vorba de alt criteriu de echilibrare! sal ! citez: "Fiecare ansamblu de janta cu anvelopa se echilibreaza separat. Asta insemna ca centrul de greutate al ansamblului sa fie in planul median al rotii, nu in stanga, nu in dreapta. La orice schimbare de anvelopa, roata se echilibreaza. Anvelopa nu are cum sa-si mute singura greutatea de pe stanga pe dreapta dupa dezechilibrle jantei. Ce e asa geu de inteles? Anvelopele montat din fabrica au un sticker pe ele, care corespunde cu un sticker de pe janta. Asta e o metoda de echilibrare dimensionala, care se aplica folosind un utilaj ce costa 1 milion de euro." din prima fraza am inteles... mai nimic iar din ultima fraza se intelege ca: in fabrica rotile se echilibreaza cu stickere si nu cu "plumbi" rotile se echilibreaza dimensional, ce-o mai fi si asta? utilajul costa 1milion euro! sau stickere= plumbi ? dar nu se poate ca sint si pe anvelope! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticalosu Postat Ianuarie 22, 2007 Share Postat Ianuarie 22, 2007 (editat) In afara de faptul ca se echilibreaza masic, cu plumbi, se echilibreaza si dimensional, astfel incat anvelopa pe janta sa aiba o forma cat mai apropiata de aia perfect rotunda (pentru ca din fabrica, in mod surprinzator nu are). Sunt 2 PROCEDEE DIFERITE! Acum m-am facut inteles? sal ! eu (si probabil toti ceilalti pina la tine)vorbeam doar de echilibrarea "masic"-ä (nu am diacritice!) baiete tu de unde ai cazut pe lumea asta? nu te supara pe mine! ca sa inteleg eu bine ! "se echilibreaza si dimensional, astfel incat anvelopa pe janta sa aiba o forma cat mai apropiata de aia perfect rotunda (pentru ca din fabrica, in mod surprinzator nu are)" sa inteleg ca jentile si anvelopele sint, exagerat spus, patrate cind ies din fabrica? daca asta ai vrut sa ma faci sa inteleg ...... n-am cuvinte! n-a, ca n-am trait degeba, am mai auzit ceva ..... Editat Ianuarie 22, 2007 de ticalosu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piciu1 Postat Ianuarie 26, 2007 Share Postat Ianuarie 26, 2007 da. tre echilibrata. de obicei la scutere se strimba janta si nu prea ai ce sa faci de fel vulkanizatorii nu echilibreaza jante de scuter ca nu au ax pe dimensiunea respectiva....... se numesc plumbi adezivi (greutati lipite) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorel Postat August 8, 2007 Share Postat August 8, 2007 intrebare d incepator...cum se echilibreaza roata d enduro..? trebuie umblat si la spite...sau cum e? bun echilibratu se face la vulcanizare..da umblatu la spite? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.