Sari la conținut

Skimbat Cauciuc...


Saracie
 Share

Postări Recomandate

salut...

am skimbat guma pe fata...si am un joc (trepidatie) la viteza mica...tre sa fac ekilibrarea...? :rose:

 

sal !

 

daca "trepideaza" la viteza mica, ridica roata din fata "in aer" (in asa fel s-o poti roti), dai vint sa se invirte si o sa vezi ca anvelopa " bate".

daca e doar asta scoti ventilul sa iasa tot aerul, dai cauciucul jos de pe talon(nu-l demontezi de pe janta) ungi cu pasta de montat cauciucuri, si apoi il unflii bine. gata problema!

daca ai ghinion trebuie sa centrezi roata in cazul asta m-as duce la cel care ti-a montat anvelopa si ...... asta bineinteles daca inainte a fost in regula!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte nu era nici o problema...rula super ,fara probleme..acu are bazdici...

si ziceti sa merg sa dau roata jos sa scot aerul din ea ,sa dezlipesc guma de janta si apoi sa o pun iara...?

in aceleasi conditii? pai si nu se va face la fel...?

sau poate acu sa asezat naspa cauciucul pe janta...? :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pina la urme tot la ekilibrare ajung...si...da guma e noua...

 

Dap, tot la echilibrare ajungi...

 

E bine sa mergi la "profesionisti" pentru ca echilibrarea se face "dinamic"... sa speram ca nimeresti un aparat calibrat destul de recent!

 

Pe de alta parte poti face si tu ceva singurel, cele mai mari vibratii apar datorita dezechilibrarii in plan vertical - gasesti 2 suporti (mare grija sa fie "la nivel") pe care sprijini capetele axului ce sustine roata, ii dai cate un "impuls" si te joci cu 5-10 gr. plumbi cu adeziv (gasesti la orice vulcanizare) pana obtii o miscare "rectilinie uniform incetinita"... adica la oprire roata "ingheatza", fara sa mai penduleze. Stiu, cam neortodoxa metoda dar o sa fii surprins de rezultate!

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry ca ma bag in topicul tau dar ma duc si eu maine sa pun cauciucuri noi la Autozone si au zis ca imi fac echilibrare, de centrare nu au zis. Am spite. Oare cum trebuie? Echilibrare, centrare sau ambele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

depinde. daca rotile sunt drepte s-ar putea sa le echilibreze. daca sunt putin descentrate le centreaza! :rose: cel putin la service-urile care se respecta! cateodata, char daca nu-s descentrate pe langa echilibrare se face si o centrare! asta pe o masina de echilibrat cel putin!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

considera ca roata ii cu spite si nu bate in nici un fel

 

cind pui guma sus si o umfli ia se intinde la maxim si nu mai are ce sa se aseze la drum

 

cind ii roata compl.cu cauciuc cu tot ii pui plumbi sa o ekilibrezi

 

janta se centreaza si

janta cu guma se ekilibreaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmm, si noi trebe sa acceptam?

Sau mai bine iti lasi tu loc de "buna ziua"?

Zic si eu.

 

Revenind la ale noastre, multam de informatiuni.

 

Intrebare de recapitulare. Eu respitez un butuc (schimb janta). Cum credeti ca e cel mai indicat?

1. Respitez butucul, trag cauciucul si camera, le umflu si ma duc cu ansamblul asta la centrat/echilibrat?

2. Respitez butucul si ma duc cu roata (fara cauciuc pus) la echilibrat/centrat, apoi pun cauciucul si ma duc iar la centrat/echilibrat.

 

Astept sfaturi, nu "condescendente". :rose:

 

sal !

 

acesta e un sfat "ne-condescent".....

 

1) respitezi butucul => o duci la centrat !

2) montezi anvelopa => o duci la echilibrat !

 

cam astea au fost raspunsurile pentru tine !

 

acum raspunsuri pentru toti .

 

in primul rind, sa centrezi o roata e o arta, as zice eu, eu nu pot sa fac asa ceva pentru ca-mi lipseste rabdarea/experienta/nu-mi place !

scula cea mai IEFTINA pentru a centra/echilibra o roata este asta !

post-231-1169372172.jpg

 

bineinteles ca o rota/janta are si o toleranta, la yamaha, majoritatea modelelor care au roti cu spite toleranta e de 2mm bataie laterala/verticala! uite aici!

post-231-1169372408_thumb.jpg

 

acum sa revenim la echilibrat....

la scootere (max. 80 km/h) si motociclete (max 80 km/h) o echilibrare nu-si are rostul daca anvelopa este montata corect !

o roata nu trebuie centrata la fiecare schimb de anvelopa!

motocicleta mea, este an de fabricatie 1988, eu o am din 1998 si nu am umblat nici o data la spite! schimb pe an, in medie, un cauciuc fata si doua pe spate.

 

acum sa revenim la ceea ce au spus mai devreme

 

1)stress L&P .... iti dai seama cum mi-ar arata spitele/rotile dupa atitea schimburi de anvelope la "ateliere care se respecta" ?

vai mama lor!

 

2)AWD ..... cauciucul/anvelopa odata montata (corect) nu se mai aseaza, exista trei motive din care o roata dupa citeva sute de km are iar "bataie" primul ar fii, cauciucul/anvelopa nu a fost montata corect, al doilea, cade un "plumb", al treilea, ai dat in vreo groapa/canal/bordura si s-a descentrat roata ..... poate exista mai multe dar astea m-i le inchipui eu.

 

3)einstein1984 ..... eu nu am auzit inca de vreo masina de montat/echilibrat, roti/anvelope care sa coste milioaneeeee ca sa nu ai "plumbi" pe jante.

mai exista totusi o posibilitate,si anume, sa ai intradevar noroc (si asta numai/doar atunci) sa nu gasesti "plumbi"

asta cu conditia sa ai o janta din aliaj usor/anvelopa de calitate!

"exceptia intareste regula" !

daca te vei uita cu atentie la toate moto/auto noi, adica venite din fabrici, vei vedea pe roti, "plumbi"!

 

singurul lucru la care trebuie sa fii atent,la montarea anvelopei, este sa pui punctul/cercul, pe care unii (nu toti) producatorii de anvelope, il deseneaza pe anvelopa, in dreptul valvei!

asta te va ajuta sa pui, doar, mai putini "plumbi" pentru a echilibra roata! (nu inseamna ca nu mai trebuie sa echilibrezi)

 

si acum fraza devenita aproape necesara in acest forum:

 

am scris in acest forum nu pentru a ma lauda/face pe specialistul ci pentru a inpartii citeva idei din experienta mea! asa ca cei care vor sa raspunda aici cu atacuri mai bine s-o lase moarta pentru ca sint si motociclisti carora le ajuta cele scrise de mine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

acesta e un sfat "ne-condescent".....

 

1) respitezi butucul => o duci la centrat !

2) montezi anvelopa => o duci la echilibrat !

 

cam astea au fost raspunsurile pentru tine !

 

acum raspunsuri pentru toti .

 

in primul rind, sa centrezi o roata e o arta, as zice eu, eu nu pot sa fac asa ceva pentru ca-mi lipseste rabdarea/experienta/nu-mi place !

scula cea mai IEFTINA pentru a centra/echilibra o roata este asta !

post-231-1169372172.jpg

 

bineinteles ca o rota/janta are si o toleranta, la yamaha, majoritatea modelelor care au roti cu spite toleranta e de 2mm bataie laterala/verticala! uite aici!

post-231-1169372408_thumb.jpg

 

acum sa revenim la echilibrat....

la scootere (max. 80 km/h) si motociclete (max 80 km/h) o echilibrare nu-si are rostul daca anvelopa este montata corect !

o roata nu trebuie centrata la fiecare schimb de anvelopa!

motocicleta mea, este an de fabricatie 1988, eu o am din 1998 si nu am umblat nici o data la spite! schimb pe an, in medie, un cauciuc fata si doua pe spate.

 

acum sa revenim la ceea ce au spus mai devreme

 

1)stress L&P .... iti dai seama cum mi-ar arata spitele/rotile dupa atitea schimburi de anvelope la "ateliere care se respecta" ?

vai mama lor!

 

2)AWD ..... cauciucul/anvelopa odata montata (corect) nu se mai aseaza, exista trei motive din care o roata dupa citeva sute de km are iar "bataie" primul ar fii, cauciucul/anvelopa nu a fost montata corect, al doilea, cade un "plumb", al treilea, ai dat in vreo groapa/canal/bordura si s-a descentrat roata ..... poate exista mai multe dar astea m-i le inchipui eu.

 

3)einstein1984 ..... eu nu am auzit inca de vreo masina de montat/echilibrat, roti/anvelope care sa coste milioaneeeee ca sa nu ai "plumbi" pe jante.

mai exista totusi o posibilitate,si anume, sa ai intradevar noroc (si asta numai/doar atunci) sa nu gasesti "plumbi"

asta cu conditia sa ai o janta din aliaj usor/anvelopa de calitate!

"exceptia intareste regula" !

daca te vei uita cu atentie la toate moto/auto noi, adica venite din fabrici, vei vedea pe roti, "plumbi"!

 

singurul lucru la care trebuie sa fii atent,la montarea anvelopei, este sa pui punctul/cercul, pe care unii (nu toti) producatorii de anvelope, il deseneaza pe anvelopa, in dreptul valvei!

asta te va ajuta sa pui, doar, mai putini "plumbi" pentru a echilibra roata! (nu inseamna ca nu mai trebuie sa echilibrezi)

 

si acum fraza devenita aproape necesara in acest forum:

 

am scris in acest forum nu pentru a ma lauda/face pe specialistul ci pentru a inpartii citeva idei din experienta mea! asa ca cei care vor sa raspunda aici cu atacuri mai bine s-o lase moarta pentru ca sint si motociclisti carora le ajuta cele scrise de mine !

 

 

merci ticalosu...

la mine a montat punctul rosu pe partea opusa...si doar am fost la servis moto...nu aiurea ...la colt de strada...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci ticalosu...

la mine a montat punctul rosu pe partea opusa...si doar am fost la servis moto...nu aiurea ...la colt de strada...

 

 

sal !

 

omul cit traieste invata ...... nimeni nu s-a nascut dästept (nu am diacritice!)nici aia de la service !

important este sa vrea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AWD.....

Ar mai fi ceva

daca dai jos spitele de pe janta, inaite de a face asta, masoara offset-ul care il are butucul fata de janta. Pentru ca la o roata cu spite cand ii faci "respitarea" ai cele mai mari sanse sa nu mai ai offsetul corect. Adica montezi roata si cauciucul nu va mai fi colinear cu roata fata si centrul cadrului. Cand strangi spitele poti sa le strangi mai tare pe cele de pe o parte decat de pe cealalata, tot vei avea o janta bine spitata si centrata dar nu va mai corespunde cu valoarea initiala.

Nu stiu daca m-ai inteles daca vrei mai multe detalii lasa-mi un PM

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ticalosu, ai dreptate in general. Dar plumbii fac echilibrarea masica. Masina aia scumpa gaseste un low-point pe anvelopa si-l imperecheaza cu un high point pe janta. Asta se numeste echilibrare dimensionala, de forma. Daca te uiti la masinile noi (si straine , nu loganuri) o sa vezi 2 stickere care corespund, unul pe janta si unul pe pneu (daca tai un pneu si-l intinzi nu obtii o suprafata dreapta, ci un fel de sinusoida). Daca dejantezi pneul ala si-l rotesti cu 180 de grade fata de janta, o sa ai niste batai in directie de mai mare frumusetea, desi pe masina de echilibrat masic ai 0-0. Sunt 2 chestii diferite.

 

 

sal !

 

masinile pe care tu le numesti "straine" pentru mine sint "indigene"...... ai inteles?

nu-i nevoie sa taiem firul in patru ....aici ma repet, daca citeai cu atentie mai sus nu era nevoie, exista sansa ca odata la o suta de echilibrari sa nu ai nevoie sa pui "plumbi"

si la masinile/motocicletele noi gasesti "plumbi" de echilibrare, cine ti-a povestit tie asa ceva ori a facut misto de tine ori a vorbit prostii!

vorbesc din experienta si daca tu nu vrei sa ma crezi este treaba ta, eu nu te contrazic din placerea de a te supara pe tine!

 

salutari ticalosu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate, unde am zis eu ca nu mai nevoie de plumbi?

Am zis doar ca, cu toti plumbi din lume (de care ai nevoie), e posibil ca roata tot sa nu fie echilibrata! Pur si simplu e vorba de alt criteriu de echilibrare!

 

 

sal !

 

citez:

 

"Fiecare ansamblu de janta cu anvelopa se echilibreaza separat. Asta insemna ca centrul de greutate al ansamblului sa fie in planul median al rotii, nu in stanga, nu in dreapta. La orice schimbare de anvelopa, roata se echilibreaza. Anvelopa nu are cum sa-si mute singura greutatea de pe stanga pe dreapta dupa dezechilibrle jantei. Ce e asa geu de inteles?

Anvelopele montat din fabrica au un sticker pe ele, care corespunde cu un sticker de pe janta. Asta e o metoda de echilibrare dimensionala, care se aplica folosind un utilaj ce costa 1 milion de euro."

 

din prima fraza am inteles... mai nimic

iar din ultima fraza se intelege ca:

in fabrica rotile se echilibreaza cu stickere si nu cu "plumbi"

rotile se echilibreaza dimensional, ce-o mai fi si asta?

utilajul costa 1milion euro!

 

sau stickere= plumbi :rose: ? dar nu se poate ca sint si pe anvelope!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de faptul ca se echilibreaza masic, cu plumbi, se echilibreaza si dimensional, astfel incat anvelopa pe janta sa aiba o forma cat mai apropiata de aia perfect rotunda (pentru ca din fabrica, in mod surprinzator nu are). Sunt 2 PROCEDEE DIFERITE! Acum m-am facut inteles?

 

sal !

 

eu (si probabil toti ceilalti pina la tine)vorbeam doar de echilibrarea "masic"-ä (nu am diacritice!)

baiete tu de unde ai cazut pe lumea asta?

nu te supara pe mine!

 

ca sa inteleg eu bine !

 

"se echilibreaza si dimensional, astfel incat anvelopa pe janta sa aiba o forma cat mai apropiata de aia perfect rotunda (pentru ca din fabrica, in mod surprinzator nu are)"

 

sa inteleg ca jentile si anvelopele sint, exagerat spus, patrate cind ies din fabrica?

daca asta ai vrut sa ma faci sa inteleg ...... n-am cuvinte!

n-a, ca n-am trait degeba, am mai auzit ceva .....

Editat de ticalosu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...