Sari la conținut

Ungere deficitara tren mobil DNEPR


m72story
 Share

Postări Recomandate

Curand am desfacut o cutie de Nipru achizitionata din Moldova.

Este a sasea cutie de Nipru careia ii fac autopsia si la care gaeesc acelasi defect: uzura la bucsile pinioanele.

As face o paralela cu cutiile de Simson, tot cu bucse ( bronz pe pinioane) dar din trei desfacute niciodata nu a avut nevoie de alte bucsi.

Mentionez ca cutiile in cauza au functionat cu ulei.

Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte.

Probabil datorita ideologiei care a stat la baza dezvoltarii motocicletei, s-a considerat ca nu este fezabil de a unge fiecare pinion in parte.

IMG-20200105-WA0009.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, m72story a spus:

Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte.

 

Problema nu pleaca de la ungere ci de la intretinere si exploatare. Bucsile de bronz folosite la Dnepr nu sunt chiar asa de proaste dar daca cutia ramane fara ulei sau intre apa in ea pe la pinonul de kilometraj (treburi frecvente la Dnepr) te fwti in ea de cutie. Ce cumperi tu din Moldova este fier vechi pe care trebuie sa-l repari. Neaparat sa schimbi oringul de la axul de marsarier, altfel vei regreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mentionat ca aceste cutii la care fac referire au functionat cu ulei de cutie, nu cu rapita, nu cu ulei de palmier.

In cazul a doua dintre ele au fost exploatate chiar de mine, desi la montare bucsele lucrau fest, la demontare aveau un joc excesiv.

Am incercat sa rezolv problema inlocuind o parte din ele cu fonta insa rezultatul a fost acelasi.

Nu au fost realizate cu canale elicoidale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, m72story a spus:

 

Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte.

Probabil datorita ideologiei care a stat la baza dezvoltarii motocicletei, s-a considerat ca nu este fezabil de a unge fiecare pinion in parte.

 

...gaurit trenul mobil inseamna ulei pe ambreiaj , garantat!

Si asa negaurit , cu ce  mai scapa pe la rulmentul de presiune , tot ajunge ulei in zona volantei...

Legat de cutia de simson , pentru ungere se recomanda ulei similar cu cel din motor...doar sunt aceleasi turatii...

In cele de MT am gasit toate variantele de ulei , de la hidraulic cu motorina pana la bitum cu vaselina , maioneza cu ulei de peste, etc...De regula se baga cat mai gros , ca sa nu 'fluiere'...

Pinioanele de pe arborele secundar au doua regimuri de functionare , cuplate , fiecare in treapta corespunzatoare , situatie in care nu exista miscare relativa intre pinion  si arbore, si libere , situatie in care exista rotatie relativa intre pinion si arbore dar nu exista forta aplicata pe angrenare.

De ce se uzeaza ?

...in cutiile de MT , pachetul secundar de pinioane este destul de slobod axial...deci are pe unde sa intre ulei....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lubrifierea ar fi necesara doar la trenul mobil, nu la cel fix.

Trenul mobil are un cap inchis in cutie, la extrema cealalta este obturat cu ghidajul axului cardanic.

Lubrifierea s-ar face prin partea frontala unde este obturat iar patrunderea prin electroeroziune s-ar face nu mai departe de pinionul de marsarier.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...erata : "tren fix in loc de tren mobil" in rest intrebarile raman...

...in cutiile de M/Ural este un fel inventie la unul din capetele arborelui secundar ...cu un deflectoe de ulei , cu un" buric" ...care colecteaza uleiul stropit si il dirijeaza oarecum in interiorul arborelui secundar...

...pozele sunt dintr-o cutie de ural cu marsarier , dar 'inventia' se regaseste sub o  forma similara si la cele vechi de ural , sau  la cele de M...

boite_ural-60.jpg

boite_ural-48.jpg

Editat de ubord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exclus asa ceva.

Chiar si daca exista suficient material, după prelucrare pinionul ar trebui cementat pentru a conferi duritatea suprafetei optima rulării rolelor.

Dupa cementare cota ar trebui rectificata.

Toate asta cu un pinion, de un de sa il apuci?.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
10 hours ago, turanoid said:

Merci de pont.Speram la vreo reteta mai cu leustean,...da ...mirodeniile adevarate tot de pe via Drumul Matasii se achizitioneaza...

 

Poti sa iei si din Germania: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/category/10200000000/vehicle/bmw-r-25:109032/article/344599/ .

 

Orice reparatie vei face pentru rulmentii de jug ia in considerare sa refaci piulita care strange rulmentii: https://www.motorist.ro/viewtopic.php?p=3993#p3993

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaa,elegant;probabil de la nemtzi ar ajunge mai repede decat din China.Multumesc pentru directionarea catre o lectura de calitate.Cu toate ca ciocanitul la Dnepr,e ca mersul pe bicicleta,odata ce-l inveti/faci,nu se mai uita,sint vreo 15 ani de cand am strans vreun surub/piulita la el.Ultima oara cand a emis noxe,a fost in uz ca betoniera.acu" vreo 9 ani.Aspect pe care-l relatez ca sa fiu on topic;cu aceeasi ocazie s-a facut tratament cu zeama de cement,picurat(nu mai tin minte exact cate picaturi se pun la cutia de mt11)cu mare atentie, pe la gaoaza cablu kilometraj.A inbunatatit oloierea? Nu.Dar nu mi-a mai intrat apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...