m72story Postat Ianuarie 5, 2020 Share Postat Ianuarie 5, 2020 Curand am desfacut o cutie de Nipru achizitionata din Moldova. Este a sasea cutie de Nipru careia ii fac autopsia si la care gaeesc acelasi defect: uzura la bucsile pinioanele. As face o paralela cu cutiile de Simson, tot cu bucse ( bronz pe pinioane) dar din trei desfacute niciodata nu a avut nevoie de alte bucsi. Mentionez ca cutiile in cauza au functionat cu ulei. Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte. Probabil datorita ideologiei care a stat la baza dezvoltarii motocicletei, s-a considerat ca nu este fezabil de a unge fiecare pinion in parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 6, 2020 Share Postat Ianuarie 6, 2020 Acum 11 ore, m72story a spus: Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte. Problema nu pleaca de la ungere ci de la intretinere si exploatare. Bucsile de bronz folosite la Dnepr nu sunt chiar asa de proaste dar daca cutia ramane fara ulei sau intre apa in ea pe la pinonul de kilometraj (treburi frecvente la Dnepr) te fwti in ea de cutie. Ce cumperi tu din Moldova este fier vechi pe care trebuie sa-l repari. Neaparat sa schimbi oringul de la axul de marsarier, altfel vei regreta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 6, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2020 Am mentionat ca aceste cutii la care fac referire au functionat cu ulei de cutie, nu cu rapita, nu cu ulei de palmier. In cazul a doua dintre ele au fost exploatate chiar de mine, desi la montare bucsele lucrau fest, la demontare aveau un joc excesiv. Am incercat sa rezolv problema inlocuind o parte din ele cu fonta insa rezultatul a fost acelasi. Nu au fost realizate cu canale elicoidale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 6, 2020 Share Postat Ianuarie 6, 2020 Acum 15 ore, m72story a spus: Consider ca singurul remediu este cel implementat de Casaleanu: gaurit trenul mobil si lubrifiere din interior catre exterior la fiecare bucsa in parte. Probabil datorita ideologiei care a stat la baza dezvoltarii motocicletei, s-a considerat ca nu este fezabil de a unge fiecare pinion in parte. ...gaurit trenul mobil inseamna ulei pe ambreiaj , garantat! Si asa negaurit , cu ce mai scapa pe la rulmentul de presiune , tot ajunge ulei in zona volantei... Legat de cutia de simson , pentru ungere se recomanda ulei similar cu cel din motor...doar sunt aceleasi turatii... In cele de MT am gasit toate variantele de ulei , de la hidraulic cu motorina pana la bitum cu vaselina , maioneza cu ulei de peste, etc...De regula se baga cat mai gros , ca sa nu 'fluiere'... Pinioanele de pe arborele secundar au doua regimuri de functionare , cuplate , fiecare in treapta corespunzatoare , situatie in care nu exista miscare relativa intre pinion si arbore, si libere , situatie in care exista rotatie relativa intre pinion si arbore dar nu exista forta aplicata pe angrenare. De ce se uzeaza ? ...in cutiile de MT , pachetul secundar de pinioane este destul de slobod axial...deci are pe unde sa intre ulei.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 6, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2020 Lubrifierea ar fi necesara doar la trenul mobil, nu la cel fix. Trenul mobil are un cap inchis in cutie, la extrema cealalta este obturat cu ghidajul axului cardanic. Lubrifierea s-ar face prin partea frontala unde este obturat iar patrunderea prin electroeroziune s-ar face nu mai departe de pinionul de marsarier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 6, 2020 Share Postat Ianuarie 6, 2020 (editat) ...erata : "tren fix in loc de tren mobil" in rest intrebarile raman... ...in cutiile de M/Ural este un fel inventie la unul din capetele arborelui secundar ...cu un deflectoe de ulei , cu un" buric" ...care colecteaza uleiul stropit si il dirijeaza oarecum in interiorul arborelui secundar... ...pozele sunt dintr-o cutie de ural cu marsarier , dar 'inventia' se regaseste sub o forma similara si la cele vechi de ural , sau la cele de M... Editat Ianuarie 6, 2020 de ubord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m72story Postat Ianuarie 7, 2020 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2020 Exclus asa ceva. Chiar si daca exista suficient material, după prelucrare pinionul ar trebui cementat pentru a conferi duritatea suprafetei optima rulării rolelor. Dupa cementare cota ar trebui rectificata. Toate asta cu un pinion, de un de sa il apuci?..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat Iulie 25, 2020 Share Postat Iulie 25, 2020 Stimabili,ce rulmenti s-ar apreta pentru jug,la Dnepr?Azi am fost la cooperariva locala,si s-a ridicat din sprancene colectiv,chiar si dupa ce s-au uitat intr-un catalog cu tzolisme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iulie 25, 2020 Share Postat Iulie 25, 2020 https://www.aliexpress.com/item/4000464201214.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7e8b161br32Oq0&algo_pvid=fc71d768-72be-4fa9-9779-b225a0e2d403&algo_expid=fc71d768-72be-4fa9-9779-b225a0e2d403-2&btsid=0be3764315956983686341419e058f&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat Iulie 25, 2020 Share Postat Iulie 25, 2020 Merci de pont.Speram la vreo reteta mai cu leustean,...da ...mirodeniile adevarate tot de pe via Drumul Matasii se achizitioneaza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Iulie 26, 2020 Share Postat Iulie 26, 2020 10 hours ago, turanoid said: Merci de pont.Speram la vreo reteta mai cu leustean,...da ...mirodeniile adevarate tot de pe via Drumul Matasii se achizitioneaza... Poti sa iei si din Germania: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/category/10200000000/vehicle/bmw-r-25:109032/article/344599/ . Orice reparatie vei face pentru rulmentii de jug ia in considerare sa refaci piulita care strange rulmentii: https://www.motorist.ro/viewtopic.php?p=3993#p3993 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat Iulie 26, 2020 Share Postat Iulie 26, 2020 Aaa,elegant;probabil de la nemtzi ar ajunge mai repede decat din China.Multumesc pentru directionarea catre o lectura de calitate.Cu toate ca ciocanitul la Dnepr,e ca mersul pe bicicleta,odata ce-l inveti/faci,nu se mai uita,sint vreo 15 ani de cand am strans vreun surub/piulita la el.Ultima oara cand a emis noxe,a fost in uz ca betoniera.acu" vreo 9 ani.Aspect pe care-l relatez ca sa fiu on topic;cu aceeasi ocazie s-a facut tratament cu zeama de cement,picurat(nu mai tin minte exact cate picaturi se pun la cutia de mt11)cu mare atentie, pe la gaoaza cablu kilometraj.A inbunatatit oloierea? Nu.Dar nu mi-a mai intrat apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.